Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
paars schreef:Ze wilden verandering. Kabinet is gevallen. En nu springen de gekozen volksvertegenwoordigers allemaal de kruiwagen uit ipv de handschoen op te pakken.
Als de dood voor verantwoordelijkheid. Is sowieso de tendens in dit land tegenwoordig. Slappe hap.
Geen constructieve post, I know, maar de kans is heel groot dat we straks bestuurd worden door een onervaren club. Maar goed we gaan het zien.
prompter schreef:Maar dat nieuwe leiderschap had Kaag zelf kunnen tonen, dat staat los van de bedreigingen. Daar heb ik niets van gemerkt. Integendeel, reeds aan het begin van het aantreden van het laatste kabinet zag ik dezelfde politieke spelletjes bij D66 als bij de rest. Het viel me vies tegen.
Janneke2 schreef:Uit mijn hoofd is de wet schuldsanering natuurlijke personen aangepast: voortaan nog maar anderhalf jaar onder het bestaansminimum.
... dat was drie jaar.
Janneke2 schreef:prompter schreef:Maar dat nieuwe leiderschap had Kaag zelf kunnen tonen, dat staat los van de bedreigingen. Daar heb ik niets van gemerkt. Integendeel, reeds aan het begin van het aantreden van het laatste kabinet zag ik dezelfde politieke spelletjes bij D66 als bij de rest. Het viel me vies tegen.
Mw Kaag heeft samen met mw Schouten in een soort stilte een boel bereikt mbt armoede bestrijding.
Ik vind dat niet tegenvallen.
(Eerder een prestatie in een rechts kabinet.)
Uiteraard had ik meer verwacht en was ik teleurgesteld 'dat R3 bleef zitten'.
(Want Mark R wilde de PvdA er niet bij. Want dat hij de vvd ooit groen rechts noemde was hij tijdelijk weer eventjes vergeten.
Dus dat de PvdA samen met Groen Links kwam 'kon niet'. Groen paars kabinet Rutte - wilde hij niet.)
"Vieze politieke spelletjes" - welke bedoel jij dan?
Wat was er vies aan?
Veronica2 schreef:Er is ook voor iedereen een demping op de energiebelasting ingevoerd, waardoor de eerste stijgingen van de energieprijzen geen effect hadden op de lasten voor de consument. Later kwam er nog het energieplafond dankzij Kaag. Er is een korting gekomen op de accijnzen op brandstoffen voor auto's en vrachtwagens, mede ook om de kosten te dempen voor transport van levensmiddelen. Er zijn nog wel meer dingen te noemen, sommigen wat minder zichtbaar.
purny schreef:Veronica2 schreef:Er is ook voor iedereen een demping op de energiebelasting ingevoerd, waardoor de eerste stijgingen van de energieprijzen geen effect hadden op de lasten voor de consument. Later kwam er nog het energieplafond dankzij Kaag. Er is een korting gekomen op de accijnzen op brandstoffen voor auto's en vrachtwagens, mede ook om de kosten te dempen voor transport van levensmiddelen. Er zijn nog wel meer dingen te noemen, sommigen wat minder zichtbaar.
Maar dat zijn allemaal maar tijdelijke oplossingen. Tuurlijk is het fijn dat dit allemaal is ingevoerd op het hoogtepunt van de crisis, maar de problemen zullen aankomende jaar weer terugkomen.
Ahold en Unilever maken nog steeds vette winst over de ruggen van de consument, mede als Shell.
En met de voortdurende oorlog in Oekraïne ben ik bang dat de gasprijzen weer door het dak gaan.
Mensen moeten nu dus nog steeds kiezen tussen de kachel aan of de boodschappen. Tussen de tandarts of de energierekening.
Ik hoop wel dat een volgend kabinet een lange termijn plan gaat opstellen.
purny schreef:Veronica2 schreef:Er is ook voor iedereen een demping op de energiebelasting ingevoerd, waardoor de eerste stijgingen van de energieprijzen geen effect hadden op de lasten voor de consument. Later kwam er nog het energieplafond dankzij Kaag. Er is een korting gekomen op de accijnzen op brandstoffen voor auto's en vrachtwagens, mede ook om de kosten te dempen voor transport van levensmiddelen. Er zijn nog wel meer dingen te noemen, sommigen wat minder zichtbaar.
Maar dat zijn allemaal maar tijdelijke oplossingen. Tuurlijk is het fijn dat dit allemaal is ingevoerd op het hoogtepunt van de crisis, maar de problemen zullen aankomende jaar weer terugkomen.
Ahold en Unilever maken nog steeds vette winst over de ruggen van de consument, mede als Shell.
En met de voortdurende oorlog in Oekraïne ben ik bang dat de gasprijzen weer door het dak gaan.
Mensen moeten nu dus nog steeds kiezen tussen de kachel aan of de boodschappen. Tussen de tandarts of de energierekening.
Ik hoop wel dat een volgend kabinet een lange termijn plan gaat opstellen.
Tango1979 schreef:Daar kunnen ze heel wat aan doen, door middel van belasting heffen. Maar het zwaarder belasten van bedrijfswinsten, waardoor de belastingdruk voor de burgers omlaag kan, das nou niet echt iets waar de vvd om zit te springen. Idem met het heffen van meer belasting op grote vermogens.
Als je dat wilt, zal je toch meer links moeten stemmen.
En dat bedrijven met dalende omzet meer winst maken (Ahold) das een mooi voorbeeld van graaiflatie. Mooi de prijzen meer verhogen dan nodig, rendement naar de aandeelhouders et voila