Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 44049
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 21:58

BigOne schreef:
Sinds Musk het over heeft genomen wordt de bagger steeds groter.
Daar merk ik nog weinig van, ook àl heeft iedereen daar vanaf de 1ste minuut de mond vol over.

Cowboy55
Berichten: 8583
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 23:28

pien_2010 schreef:
BigOne schreef:
Sinds Musk het over heeft genomen wordt de bagger steeds groter.
Daar merk ik nog weinig van, ook àl heeft iedereen daar vanaf de 1ste minuut de mond vol over.


Het zegt in elk geval iets over het beeld dat mensen van Musk hebben. Een pand binnen wandelen met een wasbak helpt Musk daar ook niet echt bij. Te kinderachtig en Trumpiaans wat mij betreft. En beroepsmatig krijg ik jeuk als iemand mensen ontslaat om dat 24 uur later deels te moeten herroepen.

pien_2010

Berichten: 44049
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:20

Cowboy vergis je niet, ik kijk zeer kritisch naar Musk. Heb er veel vragen bij. Maar ik kan nog steeds mijn eigen twitter sturen van wat ik wel en wat ik niet wil zien en zie niet zoveel verandering. Ik kijk zelden of nooit naar reacties, dus of het trollenleger is toegenomen weet ik niet. Dus puur feitelijk is het voor mij als vanouds.
Ik heb alleen Floortje Dessing zien worden fileren op twitter en daar werd ik erg naar van en heb ik weg geklikt. Ik bemoei me niet met al die troep, heb ik nooit gedaan want dan krijg je zelf ook troep achter je kont aan en dat heb ik nu totaal niet.

Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 09:37

Het probleem afgelopen week op twitter waren niet zozeer de zichtbare trolaccounts maar de nepaccounts.
Er konden bij wijze van spreke ineens meerdere „Macrons“ en „Bidens“ op twitter iets zeggen.
Inmiddels is het geloof ik weer een soort van onder controle.

irmaz

Berichten: 4940
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 09:41

pien_2010 schreef:
Cowboy vergis je niet, ik kijk zeer kritisch naar Musk. Heb er veel vragen bij. Maar ik kan nog steeds mijn eigen twitter sturen van wat ik wel en wat ik niet wil zien en zie niet zoveel verandering. Ik kijk zelden of nooit naar reacties, dus of het trollenleger is toegenomen weet ik niet. Dus puur feitelijk is het voor mij als vanouds.
Ik heb alleen Floortje Dessing zien worden fileren op twitter en daar werd ik erg naar van en heb ik weg geklikt. Ik bemoei me niet met al die troep, heb ik nooit gedaan want dan krijg je zelf ook troep achter je kont aan en dat heb ik nu totaal niet.

Ik heb dezelfde ervaring als jij Pien, merk ook weinig van een toegenomen aantal nepaccounts of andere invloeden van Musk. Het fileren van Floortje Dessing heb k helemaal gemist, maar ik volg ook vrij weinig Nederlanders, want daar haak ik heel snel bij af door alle onbeschofte reacties. Ik zit nu ook geregeld op Mastodon, dat is even zoeken en wennen maar werkt in grote lijnen hetzelfde als Twitter. Cedris Mas zit trouwens ook op Mastodon, evenals Darth Putin

pien_2010

Berichten: 44049
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:08

Mastodon zit ik niet. Cedric geeft aan dat het toch wat moeilijker is om op Mastodon zijn verhaal te vertellen, door hoe het ingericht is. Dus die lijkt weer wat meer uit te wijken naar twitter. De anderen die ik volg zitten niet op Mastodon, dus ook dat wel of niet overstappen wacht ik rustig af.

Loretta
Berichten: 8907
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:59


martichr
Berichten: 1178
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:09


nikkel
Berichten: 2567
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 16:53

Deze acties van Rusland, als antwoord op de uitkomsten van het G20 overleg, laten duidelijk zien dat Rusland S....t heeft aan welke uitspraak tegen hun. Hun antwoord komt in de vorm van bommen en granaten. Gewoon net zoals vroeger, de knoet eroverheen.

Wat ik al eerder schreef. zwaar modern luchtafweer geschut erheen en zo snel mogelijk, dat is de enige remedie.

pien_2010

Berichten: 44049
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:50

Jesus wat een verdriet. Wat een schoften toch.

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:40

Niet alleen Kiev maar heel Oekraine is vandaag bestookt met kruisraketten. Voornamelijk doordat de Russische Zwarte Zee vloot zich in de afgelopen week concentreerde vreesde ik ook al dat Oekraine iets "groots" te wachten stond.

War Monitor bericht:
De Russische Zwarte Zee-vloot en strategische bommenwerpers hebben zojuist (3 uur geleden) een nieuwe raketaanval op steden uitgevoerd. Luister naar luchtalarmsirenes!

Meldingen van een nieuwe golf kruisraketten op weg naar Kiev.
Blijf in de schuilkelders.

2 uur geleden:
Russische troepen hebben een derde golf van raketten gelanceerd!
Luister naar naar het luchtalarm!

10 kruisraketten vliegen richting Vinnytsia en waarschijnlijk West-Oekraïne"

Explosies in heel Oekraïne.
Toch wordt de veerkracht alleen maar sterker.

Om 16:30 u
Russische troepen hebben vandaag meer dan 100 kruisraketten afgevuurd op kritieke en civiele infrastructuur

The Kyiv Independent meldt zo'n beetje hetzelfde.

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:45

Dat Biden en Xi het blijkbaar goed konden vinden tijdens de G20 top is Poetin vast niet bevallen...

Rusland staat duidelijk niet open voor vredesbesprekingen als het zn zin niet krijgt en dit is hun antwoord.

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 18:49

Nog een fijn berichtje.. Waaruit ook kan worden geconcludeerd dat de aftocht nogal chaotisch was.
Bron De Telegraaf:
Criminelen ontsnapt tijdens Russische aftocht uit Cherson

Tijdens de aftocht van de Russische troepen uit de Zuid-Oekraïense stad Cherson zijn honderden zware criminelen en moordverdachten ontsnapt uit de plaatselijke gevangenis. Slechts een deel kon worden opgepakt, meldt de politie.

Van de ruim 450 gevluchte gedetineerden zijn er inmiddels 166 opnieuw gearresteerd. Een tot levenslang veroordeelde moordenaar werd overgebracht naar een gevangenis in een naburige stad. Onder de voortvluchtigen zijn meer dan honderd mannen die worden beschuldigd van moord.

Volgens media zijn de gevangenen vrijgelaten door een gevangenismedewerker. Afgelopen vrijdag voltooiden Russische eenheden hun terugtocht van de westelijke oever van de rivier Dnjepr en gaven ze de grote stad Cherson op. Het was de enige regionale hoofdstad die de Russen hadden ingenomen sinds hun invasie in Oekraïne eind februari.

martichr
Berichten: 1178
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:27

Onbevestigde berichten dat 2 Russische raketten in Polen zijn neergekomen. 2 mensen zouden zijn overleden. TBC

Benzz
Berichten: 3131
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:29

martichr schreef:
Onbevestigde berichten dat 2 Russische raketten in Polen zijn neergekomen. 2 mensen zouden zijn overleden. TBC

Als dat zo is is er natuurlijk serieuze stront aan de knikker.

martichr
Berichten: 1178
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:31

Benzz schreef:
martichr schreef:
Onbevestigde berichten dat 2 Russische raketten in Polen zijn neergekomen. 2 mensen zouden zijn overleden. TBC

Als dat zo is is er natuurlijk serieuze stront aan de knikker.


Ik vond de foto’s niet duidelijk maar blijkbaar is er wel wat aan de hand. https://mobile.twitter.com/9Lluc3/statu ... 6318926848

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:39

Ze hebben Lviv zwaar gebombardeerd dus kan maar zo , het lijkt alsof Putin door de G20 helemaal gestoord is geworden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42098
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:45

martichr schreef:
Onbevestigde berichten dat 2 Russische raketten in Polen zijn neergekomen. 2 mensen zouden zijn overleden. TBC

Ik krijg ze ook overal vandaan, idd.

Polish prime minister has called an urgent meeting of a committee for national security and defense affairs, the government spokesman said on twitter on Tuesday.
Bron: reuters

Veel meer officiele bevestiging vind ik nog niet. Ik denk dat de grote nieuwssites er binnen een paar uur wel mee komen.

BigOne
Berichten: 38698
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:50

Zal mij benieuwen wat er gebeuren gaat indien dit echt raketten waren. Art 5 navo ? WW3? Indien de navo in actie komt is het binnen een week gebeurd met Rusland en in het slechtste geval met de hele wereld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42098
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:51


martichr
Berichten: 1178
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:55

8 uur journaal brengt het ook zo zie ik net

tamary

Berichten: 29327
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 20:57


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42098
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:02

martichr schreef:
8 uur journaal brengt het ook zo zie ik net

Ja, is er nu op.

Babootje

Berichten: 26637
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 21:04


Sizzle

Berichten: 35759
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-22 21:08

Geen leuk nieuws. Het beloofd vast weinig goeds.
Ik ga er niet vanuit dat er accuut bommen teruggegooid worden maar gezelliger wordt het er in iedergeval niet van.
Het zou me dan ook weer niets verbazen als het geen „oepsie net mis“ raketten zijn maar expres provocerend gemikt, lijkend op een oepsie te dicht bij de grens, puur om te kijken hoe de EU reageert.