
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ik ben heel benieuwd wat een tweedehands electrische auto kost, want degene die in de buurt kwamen van betaalbaar, hadden geen accu..
DuoPenotti schreef:Ik heb dadelijk een cursus voor mijn vrijwilligerswerk, heel leuk.
Maar gaat me nu echt geld kosten zo.... fietsen is voor mij te ver.
Ov moet ik ook een half uur voor lopen en omdat de cursus ook al lopen en staan is trek ik dat de terugweg zeker niet.
niet leuk...
Kinke schreef:Ze heeft zelf aangegeven dat ze nu van 2 walletjes kan eten.elnienjo, waarom woon je eigenlijk nog in Nederland? Je wekt de indruk dat niets goed is hier en je woont al in het grensgebied. Wat heeft Nederland dan nog voor voordelen?
elnienjo schreef:Phonix schreef:Waarom verhuis je niet dan?
Ik woon aan de grens dus waarom verhuizen? Als grensbewoner kan ik van 2 walletjes eten
8nnemiek schreef:Die van ons heeft €14.000 gekost, en met de subsidie eraf €12.000. 4 jaar oud, nog geen 20.000 gelopen, en 's zomers 300km range.
Met kleinere accu en zo'n 120km range zijn ze te vinden voor zo'n €6000 (met subsidie eraf).
Die goedkopere modellen hebben een huuraccu, wat een aantal voordelen heeft (nieuwe accu als hij slecht is, gratis hulp bij pech enz) en zo'n huuraccu kun je overkopen voor zo'n 2000 tot 4000 euro.
DuoPenotti schreef:8nnemiek schreef:Zo rijk hoef je niet te zijn voor een tweedehands elektrische auto. De stroom kunnen ze niet verhogen voor alleen elektrische auto's, dat is gewoon dezelfde stroom als voor je huishouden.
wat jij niet veel vind is voor een ander weer anders.
daarnaast kan ik die hier in het gewone stopcontact stoppen?
8nnemiek schreef:Cer schreef:Ik ben heel benieuwd wat een tweedehands electrische auto kost, want degene die in de buurt kwamen van betaalbaar, hadden geen accu..
Die van ons heeft €14.000 gekost, en met de subsidie eraf €12.000. 4 jaar oud, nog geen 20.000 gelopen, en 's zomers 300km range.
Met kleinere accu en zo'n 120km range zijn ze te vinden voor zo'n €6000 (met subsidie eraf).
Die goedkopere modellen hebben een huuraccu, wat een aantal voordelen heeft (nieuwe accu als hij slecht is, gratis hulp bij pech enz) en zo'n huuraccu kun je overkopen voor zo'n 2000 tot 4000 euro.
mvdende schreef:DuoPenotti schreef:Ik heb dadelijk een cursus voor mijn vrijwilligerswerk, heel leuk.
Maar gaat me nu echt geld kosten zo.... fietsen is voor mij te ver.
Ov moet ik ook een half uur voor lopen en omdat de cursus ook al lopen en staan is trek ik dat de terugweg zeker niet.
niet leuk...
Op de fiets naar de bushalte/ station? 30 minuten lopen is ongeveer een kwartiertje fietsen. Dan kan je de rest met het ov doen en op de terugweg stap je weer op je fiets.
Of met de auto naar het ov.
Dat doe ik als ik met de trein weg moet. Dan rijdt ik met de auto naar het station (€4 per dag, maar op 10 minuten lopen kan je gratis parkeren) En stap dan over op de trein.
Cer schreef:Ik hoop erop dat ze goedkoper worden tzt want ik vind het vooralsnog een hoop geld ..![]()
Huuraccu is 70 euro pm, dat viel een soort van mee, maar misschien ook niet.. geen idee wat opladen kost bijvoorbeeld. Volgens mij was er een topic over electrisch autos en de kosten enzo.. eens zoeken
8nnemiek schreef:Klopt, ik snap dat niet iedereen een auto van €10.000 kan betalen, maar ik ken behoorlijk veel mensen die duurdere auto's rijden en zeker niet 'rijk' zijn.
Elektrische auto's kun je inderdaad gewoon via een 220V stopcontact laden (met een aparte kabel). Niet heel efficiënt, dan laadt ie niet heel snel, maar het kan wel gewoon.
mvdende schreef:Voor €3000 heb je geen goede 2e hands elektrische, en 120km is echt belachelijk weinig range... dat is leuk in de stad, maar in het buitengebied zit je daar zó aan. In de winter is de range nog eens een stuk kleiner. Dan kan je misschien net van Ossendrecht naar Breda ofzo, wat 40 minuten rijden is. Wil je naar Limburg, zal je z'n 4x moeten laden ala 30 minuten minimaal per keer.
Grote autovakanties is een ander verhaal, maar ik wil toch minimaal wél van de ene kant van Nederland naar de andere kunnen rijden zonder bijladen!
DuoPenotti schreef:Dan nog wachten tot ze goedkoper zijn, 10.000 hebben wij namelijk nog nooit betaald voor een auto, bij lange na niet
Cer schreef:8nnemiek schreef:Die van ons heeft €14.000 gekost, en met de subsidie eraf €12.000. 4 jaar oud, nog geen 20.000 gelopen, en 's zomers 300km range.
Met kleinere accu en zo'n 120km range zijn ze te vinden voor zo'n €6000 (met subsidie eraf).
Die goedkopere modellen hebben een huuraccu, wat een aantal voordelen heeft (nieuwe accu als hij slecht is, gratis hulp bij pech enz) en zo'n huuraccu kun je overkopen voor zo'n 2000 tot 4000 euro.
Ik hoop erop dat ze goedkoper worden tzt want ik vind het vooralsnog een hoop geld ..![]()
Huuraccu is 70 euro pm, dat viel een soort van mee, maar misschien ook niet.. geen idee wat opladen kost bijvoorbeeld. Volgens mij was er een topic over electrisch autos en de kosten enzo.. eens zoeken
germie schreef:Zolang ze geen radius hebben van 1000km is het gewoon troep. Ze moeten ook normaal een paardentrailer kunnen trekken en in de winter het ook doen. De ervaringen van vrienden met een stekkerauto naar de wintersport waren meer dan slecht. 8 keer opladen over 950 km bijvoorbeeld. Dat moet je op 1 tank kunnen rijden.
Met 300km aan actieradius blijf ik continu aan het laden. 100km is natuurlijk al helemaal niets, dan kan ik niet eens gaan duiken op zondag, want bij de duikstek op 90 km van mijn huis is geen laadpaal.
Dus dat is geen optie.
Maar dit vind ik ook wel erg, dat men dit begint te promoten, 12 graden in huis.
https://dvhn.nl/extra/Zonder-gas-de-win ... 29531.html
8nnemiek schreef:Nee Germie, het is niet 'gewoon troep', het is nog niet geschikt voor jouw doeleinden. Dat is heel wat anders
8nnemiek schreef:elnienjo schreef:Ik had ooit een auto op LPG maar daar was de wegenbelasting ook torenhoog op, terwijl dat minder vervuilend was dan benzine. Linksom of rechtsom willen ze je toch flink belasten. Dat zie ik ook wel gebeuren op die elektrische auto's die nu een gesubsidieerd speeltje van de rijken zijn. Tegen dat ze betaalbaar zijn voor onder modaal zal de accijns op die laadpalen ook wel weer omhoog gaan.
Zo rijk hoef je niet te zijn voor een tweedehands elektrische auto. De stroom kunnen ze niet verhogen voor alleen elektrische auto's, dat is gewoon dezelfde stroom als voor je huishouden.
germie schreef:[
Maar dit vind ik ook wel erg, dat men dit begint te promoten, 12 graden in huis.
https://dvhn.nl/extra/Zonder-gas-de-win ... 29531.html
Kinke schreef:elnienjo, waarom woon je eigenlijk nog in Nederland? Je wekt de indruk dat niets goed is hier en je woont al in het grensgebied. Wat heeft Nederland dan nog voor voordelen?
elnienjo schreef:Natuurlijk wel, bij een tweedehandsauto kom je al snel voor duizenden euro's aan kosten te staan voor een nieuwe accu en je kunt er geen dagje mee weg zonder tussendoor bij te moeten laden. Een tweedehandsbenzineauto is goedkoper dan een nieuwe accu.