[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:09

purny schreef:
Met 3 komen ze maar net aan een meerderheid.

Maar de 1e Kamer is een probleem.
Daar zijn meer partijen nodig om aan de meerderheid te komen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:10

MizzMontana schreef:
CDA is wel van het idee dat als ze mee kunnen regeren dat ze dat ook doen. Hoop ook dat ze dat doen.

Zie maar hoe groen links er nu door de kiezer voor gestraft is na de verkiezingen van de vorige keer. Die hadden hun kans moeten pakken om mee te regeren.

Ruitje ik bel niet dagelijks met Wilders maar het is geen geheim dat hij pro Israël is.
Als je terug kijkt in de geschiedenis van het benoemen van Kaag voor BuZa is dat niet zonder slag of stoot gegaan.

Pro Israel zijn is iets anders dan een hekel hebben aan iemand omdat die met een Palestijn getrouwd is?

Ik geloof best dat hij het niet eens is met de standpunten van Kaag en andersom Kaag ook niet met Wilders. Je zag haar emotie in zijn ( naar mijn mening onzinnige mening) betreft haar bezoek aan het buitenland met een hoofddoek.

Ik stem overigens geen PVV of FvD. Vind dat apart, dat ik steeds de behoefte heb om dat te blijven herhalen :+ . Lijkt wel alsof het niet eens zijn met iets wat er over Kaag gezegd word je meteen rechts maakt oid :+

Ik zeg net zo hard dat ik Kaag een goede politica vind als dat ik iets over Wilders niet terecht vind.

Wie zouden jullie erbij doen als partij, dus stel D66, VVD en CDA? Welke partij zouden jullie het meest logisch vinden?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:12

MizzMontana schreef:
Ik vind daar verder niets van Janneke, stop daar toch eens mee.
Het is een antwoord op de vraag waarom Wilders en Kaag botsen. Daar zit een hele geschiedenis achter.

Waar zou ik mee moeten stoppen...?

En waarom precies???

En al "vind je er niets van", kennelijk is het belangrijk genoeg voor jou om het wel op te schrijven, dus dat is compleet onlogisch.

Dat Wilders als laten we zeggen
non- democraat
fors botst met de verschillende leden van de Democraten is volstrekt logisch.

Niet zozeer een persoonlijke vete
(al trekt Wilders het graag in dat soort sferen)
maar een politiek meningsverschil - "spot on topic", dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:13

Volt erbij , lijkt me strak plan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:14

Oh, ik woon in de meest gemiddelde stad van Nederland blijkbaar.

:') :')

Heb mij zelden zo kleurloos gevoeld....

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:15

Ik zou er in de tweede kamer niets bij doen in de coalitie, maar eventueel wel "gedoogsteun" (niet zeker of dit het juiste woord is) zoeken bij PvdA en cu. Daarmee komen ze namelijk in de eerste kamer ook op een meerderheid.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:16

Oeps hoorde net al de naam Flopke Hoekstra voorbij komen :=

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:16

Dat herken ik wel ruitje, als je het hier niet met de linkse partijen eens bent weet men al wel voor je in te vullen waar je op stemt en wat je denkt.

Maar het ging er niet alleen om dat ze met een Palestijn getrouwd is. Maar ik ga dat niet allemaal uitleggen hier voordat er mij weer meningen worden toegedicht die niet van mij zijn omdat ik het nou eenmaal interessant vind om zulke details te weten. Dat is ook nog wel terug te lezen online in oude nieuwsberichten.

Janneke ik heb geen behoefte om op jouw nog al dwingende manier van discussiëren in te gaan.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:17

bigone schreef:
Lijkt mij ook een goede optie.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:18

bigone schreef:

Probleem zit bij de Eerste Kamer, als er dan een nieuwkomer kans maakt, is het JA21 Maar of dt met D66 gaat lukken???

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:19

Volt is nog jong. Ik zou ze graag eerst kamerervaring op willen laten doen.

Bedenk ook: er komt een parlementaire enquête aan met de gaswinning in Groningen. Dat kan ook best fout aflopen en of je dan in de coalitie wil zitten...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:19

bigone schreef:

Ja! Dat lijkt mij ook boeiend, vooral als je de plannen over bijvoorbeeld de agrarische sector, het klimaat of de migratie Europees kan trekken. Zou voor mij veel logischer voelen om zoiets breder te bespreken.

Maar Volt heeft niks in de 1e kamer ( toch? )

Dat word denk ik vooral het ding.

Weet iemand hoeveel ze tekort komen in de 1e kamer?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:20

ruitje schreef:

En dat is? Misschien ben ik ook wel kleurloos...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:21

MizzMontana schreef:
Janneke ik heb geen behoefte om op jouw nog al dwingende manier van discussiëren in te gaan.

Tja, ik vind het nog al wat om op een discussieforum te 'horen' te krijgen 'dat ik ergens over op moet houden' na welgeteld 1 vraag.

Dit voor het geval dat je je afvroeg waarom ik 'dwingend' zou zijn. (= Wie kaatst kan de bal verwachten.)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:22

ruitje schreef:
bigone schreef:

Ja! Dat lijkt mij ook boeiend, vooral als je de plannen over bijvoorbeeld de agrarische sector, het klimaat of de migratie Europees kan trekken. Zou voor mij veel logischer voelen om zoiets breder te bespreken.

Nee, Volt zit niet in de Eerste Kamer.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:23

ruitje schreef:
bigone schreef:

Ze (cda,d66,vvd) hebben 28 van de 75 zetels, dus 10 tekort. Daarom mikte ik op PvdA (6) en cu (4) erbij als gedoogsteun.

https://www.eerstekamer.nl/fracties

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:23

Electra63 schreef:
purny schreef:
Met 3 komen ze maar net aan een meerderheid.

Eerste kamer komt nog. Over 3 jaar toch?
Dan zijn we vast wel uit de crisis hopelijk en word het tijd om echt te kiezen ipv wat er nu speelt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:24

misterA schreef:
bigone schreef:

Probleem zit bij de Eerste Kamer, als er dan een nieuwkomer kans maakt, is het JA21 Maar of dt met D66 gaat lukken???

... welk probleem zie jij mbt de Eerste Kamer?
(Ik ging uit van "kabinet van vvd, cda, d66 en volt" - dat zou moeten lukken want lijkt erg op het huidige kabinet.)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:24

purny schreef:
ruitje schreef:

En dat is? Misschien ben ik ook wel kleurloos...

Zoetermeer. Volgens die man van Ned1 zit ik ' verstopt achter mijn geluidswal'

Ze zagen 1 wijk als ultiem gemiddeld voor het bepalen van de polls.

Volgende keer ga ik hier rond bij de deuren en vertel ik jullie een maand van te voren de uitslag, goed :+ ?

Thanks Mizora, dat is nog best een tekort zeg :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:27

purny schreef:
Electra63 schreef:

Eerste kamer komt nog. Over 3 jaar toch?
Dan zijn we vast wel uit de crisis hopelijk en word het tijd om echt te kiezen ipv wat er nu speelt

Omdat bijv. een nieuwe wet ook door de 1e Kamer moet worden goedgekeurd.
Dus is er dan steun nodig van andere partijen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:34

Boeiend dat bij de FvD 73% zegt dat de Corona maatregelen hun stem bepalen( of dat ze het daarin meenemen, de stelling was alweer weg, weet niet hoe scherp hij er nou stond?) . Doet mij afvragen of er over 4 jaar nog iets over is van FvD, als veel mensen nu daarop gestemd hebben en FvD heeft zich nu zo gericht op Corona. Zij moeten denk ik de komende 4 jaar aan hun 'identiteit' gaan werken zeg maar, want als Corona weg is: zien al die kiezers dan nog waar ze voor staan? Daar zijn de PVV en Ja21 sterker in denk ik :)

MarlindeRooz

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:35

Over 4 jaar is er vast iets nieuws waar ze tegen kunnen schoppen. Nieuwe vluchtenlingenstroom of een of ander schandaal ofzo

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:36

ruitje schreef:
Boeiend dat bij de FvD 73% zegt dat de Corona maatregelen hun stem bepalen( of dat ze het daarin meenemen, de stelling was alweer weg, weet niet hoe scherp hij er nou stond?) . Doet mij afvragen of er over 4 jaar nog iets over is van FvD, als veel mensen nu daarop gestemd hebben en FvD heeft zich nu zo gericht op Corona. Zij moeten denk ik de komende 4 jaar aan hun 'identiteit' gaan werken zeg maar, want als Corona weg is: zien al die kiezers dan nog waar ze voor staan? Daar zijn de PVV en Ja21 sterker in denk ik :)

Jammer idd dat PVV zetels verloren heeft door o.a. mensen die enkel vanwege de coronamaatregelen overgestapt zijn naar FvD.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:36

ruitje schreef:

Waarschijnlijk hebben ze over 4 jaar een ander standpunt waar ze commentaar op kunnen gaan leveren. Zo werken populistische partijen immers, die kiezen 1 punt uit en gaan daar op door. Wanneer het niet meer relevant is, gaan ze door naar het volgende punt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:40

@ Ruitje

Of er over 4 jaar nog iets van FVD over is, ligt vooral aan het gedrag van de grote leider zelf denk ik, Ruitje. Is dat stabiel of instabiel? Dat hij zo ontzettend veel aanhang heeft verloren, heeft hij totaal zelf in de hand. Nou ja, probleem is dat hij zichzelf vaak niet in de hand weet te houden en zijn hand daarmee overspeelt heeft. Velen die eerst met hem wegliepen, vinden zijn standpunten nog steeds niet verkeerd, maar vinden Baudet tegenwoordig een engerd. Hij schrikt mensen af met zijn gedrag.