lenaa_tje schreef:mysa schreef:Naja, maatschappijleraren hadden in mijn tijd al een slechte naam waar het om muggenzifterij ging.#geitenwollensokken.
Nou ja zeg![]()
Oeps, zere been.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:mysa schreef:Naja, maatschappijleraren hadden in mijn tijd al een slechte naam waar het om muggenzifterij ging.#geitenwollensokken.
Nou ja zeg![]()
elnienjo schreef:We hebben het in onze maatschappij toch ook over 'loonslaven' (waar een heel groot deel van onze bevolking uit bestaat) Al dat politiek correcte gedraai over benamingen is nergens voor nodig.
lenaa_tje schreef:elnienjo schreef:Een nicht van mij is voorleesmaatje voor kinderen van statushouders om een beetje taal bij te spijkeren. Wat ze na al die jaren ervaring bij telkens nieuwe gezinnen zegt is dat de ouders vaak erg in hun eigen taal en wereldje blijven hangen ipv samen met hun kinderen hun best te doen zo snel mogelijk goed in te burgeren.
Dat herken ik dus niet en ik geef les aan de eerste opvang leerlingen. Nu moet ik zeggen de meeste leerlingen die hier bijv. Sinds september zijn hebben geen ouders meer. Die wonen bij een pleegouder uit zelfde cultuur (als die er zijn!)
En de gezinnen (waar ik dan broer van 17 en broertjes van 13 en 11 ook in dezelfde klas heb) dat het bij die jongeren kinderen veel sneller gaat. Een taal leren is moeilijk en taallessen aan volwassenen is zwaar op bezuinigd toch kunnen we best wel communiceren als de kinderen ook naar het regulier onderwijs mogen. Deze ouders leven veelal ook in isolement hè. Er is geen geld voor taal en cultuur lessen dus komen ze veelal niet verder dan de supermarkt. Maar ze vieren wel kerst, Sint Maarten en Sinterklaas. Juichen voor de koning! Het is niet alleen maar onwil hè?
Blue_Eyes schreef:Ik herken dat ook niet en ik ben docent NT2. Mensen willen wel integreren, maar wat lenaa_tje zegt: geen geld, weinig opties. Taallessen zijn best duur (ome Duo heeft behoorlijk wat eisen voor er bijgelegd wordt) en onze taal is behoorlijk lastig om te leren.
Loretta schreef:Ze maken plannen om in Rotterdam te gaan plunderen.
https://www.ad.nl/rotterdam/oproep-om-m ... ~a0fc516c/
Loretta schreef:Ze maken plannen om in Rotterdam te gaan plunderen.
https://www.ad.nl/rotterdam/oproep-om-m ... ~a0fc516c/
lenaa_tje schreef:Maar dit lijkt mij een groep die de onrust van de protesten gebruikt, zo staat er ook in het artikel dat er al eerder geruchten van plunderingen waren dit rond de feestdagen
Shadow0 schreef:Dat gaat om begrijpend luisteren denk ik. En de boodschap is volgens mij best te begrijpen: men wil benadrukken dat ook de mensen die tot slaaf gemaakt werden eerst en vooral mensen waren, individuele mensen. En dat er anderen zijn geweest die hen tot bezit of verhandelbaar goed hebben gereduceerd.
oomens schreef:Shadow0 schreef:Dat gaat om begrijpend luisteren denk ik. En de boodschap is volgens mij best te begrijpen: men wil benadrukken dat ook de mensen die tot slaaf gemaakt werden eerst en vooral mensen waren, individuele mensen. En dat er anderen zijn geweest die hen tot bezit of verhandelbaar goed hebben gereduceerd.
Toch geeft het vervangen van 'slaven' door 'tot slaaf gemaakten' een onvolledig beeld. Hoe benoem je dan degenen die wél als slaaf geboren werden? Mag over die mensen niet meer gesproken worden, enkel omdat ze op een plantage ter wereld kwamen?
Citaat:I was quick to condemn the officers involved in Mr Floyd's death. However, after the autopsy results I changed my mind. I realize Ive been in the exact same situation. I think it's completely different seeing it with a cops eyes. I truly don't think it was a racial issue, it had more to do with Mr Floyds rap sheet. This would have been his 6th felony, (some of his crimes were truly heinous), and the narcotics and methamphetamine (and COVID-19) he had in his system at the same time which would make him act strange to say the least not to mention that is a deadly combination. I think that the illegal drugs combined with his comorbidities are more likely what killed him.
I think we are sending the wrong message to children. I believe the message should be:
1 don't commit felonies
2 illegal drugs are dangerous and can kill you.
3. Stay home if you have COVID-19.
But these days it seems one can't have a opposing view.
mysa schreef:Dat stukje is gewoon propaganda/steun voor racistische politiecollega's. Handig gedaan door de introductie die je heel even op het verkeerde been zet. Ben al zoveel van dit soort stukjes tegengekomen.