Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
enzino schreef:IMANDRA schreef:En Trump kreeg miljoenen al dan niet miljarden van z'n pappie en is nooit succesvol genoeg geweest om daar meer van te maken. Waarom betwijfel jij Trump's kunde hierin niet? Waarom moet dit niet groot nieuws zijn aldus jou, omdat je dat van Harris immers ook opbrengt?
Dat is toch ook groot nieuws geweest? Het is zelfs in dit topic al meerdere malen genoemd, onder andere nog net boven je post door Karl:
IMANDRA schreef:Blijkbaar had ze genoeg kennis of ervaring om aan tafel te gaan zitten bij dat baantje. Waarom wordt haar kunne hierin betwijfeld? Waarom is zij dan slechter dan die mensen die dat baantje als bedankje hebben gekregen (en dus óók door hun connecties)?
Berdien schreef:Tja, maar moet het pagina's lang daarover gaan? Ik vind dit juist een interessant topic door alle meningen, zienswijzen en de zaken die gedeeld worden. Maar als het constant over personen hier in plaats van over personen daar gaat, dan wordt het hard minder..
Karl66 schreef:Als je er geen moeite mee hebt en het eigenlijk de moeite niet waard vindt, dan had je het bericht in de eerste plaats al niet moeten plaatsen.
Karl66 schreef:Berdien, dit doe hij de hele tijd. Een insinuatie plaatsen en als hij er dan op aangesproken wordt, zijn keutel weer intrekken. Maar ondertussen heb je toch maar mooi weer even een insinuatie kunnen plaatsen. Het is gewoon een hele vervelende manier van discussiëren en daar mag iemand best op aangesproken worden.
Karl66 schreef:Nee de enige reden waarom het nog niet volledig uitgedoofd was, was in de eerst plaats omdat Trump zijn geheime politie in de maand daarvoor volop olie op het vuur aan het gooien was geweest.
Karl66 schreef:De reden waarom ik op dat soort insinuaties van jou reageer, is heel simpel. Dat is een beproefde guurrechtse taktiek om het over de personen en niet over de inhoud te hebben. En dan ook nog meestal door het uitvergroten van gedrag wat ze in elke andere situatie de moeite van het bespreken niet waard hadden gevonden.
Shadow0 schreef:Overigens: ook zonder het precieze effect op de rellen is het niet zo moeilijk om anonieme stormtroepen die zonder arrestatiebevel mensen in anonieme busjes afvoeren gewoon te zien als een onaanvaardbaar kwalijke situatie, die niet hoort plaats te vinden in rechtstaten.
Askja schreef:Ik ben benieuwd of er bij de eerstvolgende peilingen sprake zal zijn van een Harris-effect. En zo ja, in wiens voordeel.
M.a.w., ik ben benieuwd hoe de keuze voor Harris valt bij het Amerikaanse publiek.
Trump zal ongetwijfeld zijn uiterste best doen haar als een leftie neer te zetten, maar ik betwijfel of dat zal aanslaan, behalve dan bij zijn hardcore achterban.
[bron: BBC-verslaggever VS Anthony Zurcher]Citaat:One of the traditional roles of a vice-presidential running mate is to get down and dirty with the opposition. While the person at the top of the ticket takes the rhetorical high road, the number-two cracks out the brass knuckles for the opposition.
In 2008, Sarah Palin, John McCain's running mate, more than lived up to her nickname, Sarah the Barracuda, for instance.
If this is a duty that falls on Harris, history suggests she will be up to the task
[...]
Harris has also proven to be a very determined and aggressive interrogator during her time in the US Senate. Donald Trump clearly remembers this, as he remarked on Tuesday evening that he thought Harris was "extraordinarily nasty" to his second Supreme Court nominee, Brett Kavanaugh.
Trump may not like it, but nasty may be exactly what Biden is looking for this autumn.
Askja schreef:Op sommige punten wel, op andere niet.
Harris staat bekend als crimefighter en heeft zich nooit publiek tegen de doodstraf uitgesproken.
Citaat:Als DA stond ze voor een keiharde aanpak van criminelen (bijv. eenmaal een strafblad, betekent een derde vergrijp ongeacht de aard van het vergrijp levenslang).
Citaat:Inmiddels heeft ze ook liberalere standpunten zoals pro green deal en voor law enforcement hervorming.
Citaat:Maar over de hele linie wordt ze naar mijn indruk meer beschouwd als gematigd dan als uitgesproken links.
Citaat:Hoe je daar zelf tegenaan kijkt, zal neem ik aan ook van je eigen standpunten afhangen.
Citaat:Het kan overigens ook tegen haar gaan werken dat ze haar standpunten nogal eens heeft aangepast. Dat kan het beeld creëren van een politiek opportunist.
[bron: Fox News]Citaat:Biden was eager, malleable, and totally blank. He was willing to be whatever his handlers wanted him to be. Kamala Harris will be every bit as eager, and that's the point. If Biden and Harris still doesn't make sense to you as a ticket, it's only because you are not cynical enough."
xTinkertje schreef:Ik denk dat trump echt nog wel eens een kans heeft om herkozen te worden, zie nog heel veel trump supporters op social media. Verder is de keuze in presidenten nu echt kansloos en kan je werkelijk niet voor een normaal persoon kiezen
8nnemiek schreef:Is op zich alleen maar goed toch, als de trump supporters het idee hebben dat de overwinning al in the pocket is?
Citaat:Met die fake accounts schieten ze zichzelf in de voet. Lekker laten schieten zou ik zeggen. En hoe extremer ze tekeer gaan, hoe meer mensen zich daar vanaf zullen keren.
Askja schreef:De Amerikaanse politiek wordt natuurlijk sowieso bepaald door geld en lobby's, dus wat dat betreft heb je ongetwijfeld gelijk, Karl.
Wat Trump aangaat vraag ik me alleen wel af of het niet omgekeerd is met wat jij stelt, ik krijg eerder de indruk dat de Republikeinse partijtop aan de leiband van Trump ligt dan omgekeerd. Of zie ik dat verkeerd? Zo ja, kun je dan aangeven welke campagnepunten van Trump onder druk van de Republikeinse partijsponsoren van zijn agenda zijn verdwenen?
En dan wat Obama betreft, hij was zeker niet de meest voortvarende president in het uitvoeren van zijn agenda maar hij werd vanaf 2014 ook regelmatig gedwarsboomd door de Republikeinse meerderheid in de Senaat.
Ik vond het eerste gezamenlijke optreden van Biden en Harris authentiek overkomen. Ze gaven blijk van wederzijds respect, wezen op het lange-termijnbelang van de komende verkiezingen en trokken meteen fel van leer tegen Trump.
Benieuwd wat de verkiezingsdebatten gaan brengen, zeker ook de confrontatie tussen Harris en Pence. Het zal er hard aan toe gaan, dat is alvast zeker.
Karl66 schreef:De kern van het Trumpisme is het teruggeven van Amerika aan de working class Amerikanen.
Citaat:Werkgelegenheid terughalen naar de VS en creëren in de VS, zodat er voor de gewone Amerikaan voldoende banen zijn, die genoeg inkomen geven om de Amerikaanse droom te leven.
Citaat:De reden waarom Obama gedwarsboomd kon worden, was omdat hij zijn agenda niet uitvoerde en mensen daarom niet de moeite meer namen om voor de democraten te kiezen tijdens de midterms,
Citaat:De Obama's klagen er zelf ook altijd over dat de mensen hun in de steek hebben gelaten.