steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:19

mysa schreef:
@ Purny: De clou is dat de veestapel inderdaad gehalveerd moet worden. Maar niet ten koste van de kleine boeren.

Wat versta je onder een kleine boer?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:21

Nertsen moeten al weg maar ik denk dat de bontdierhouders niet veel support zouden heb gekregen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:23

riegje schreef:
Diertjec schreef:
Mag ik eerlijk zijn, dat ik vind de sfeer in dit topic best omgeslagen vindt.

Ik ben vandaag in Den Haag (geweest) en niks anders gezien en gehoord dan positieve dingen. Ik heb geen rare of verkeerde acties gezien. Politie, ME en defensie werden netjes behandeld en ook netjes naar geluisterd. Maar dan spreek ik alleen over wat ik zelf gezien heb.

Ook onderweg niks anders gezien dan positieve reacties op wat we aan het doen zijn :)

Ik ben het volledig met je eens,
Ik ben vandaag met mijn gezin( jonge kids) naar den Haag geweest met de trein.
Een en al positieve reacties, op alle stations in alle treinen.
Allemaal mensen met duimen ophoog, succes vandaag!
De sfeer in den haag gemoedelijk, vriendelijk.
Ik ben er wel achter dat er serieus censuur achter zit NOS, RTL etc.
Het klopt zoo niet wat er in de media naar buiten komt. Er worden dingen geschetst die niet kloppen

Daarbij wil ik vermelden dat de boeren niet alleen voor eigen zaak vechten.
De boeren vechten voor een leefbaar land. agrarisch natuurbeheer, zorgboerderijen, educatie aan kids, opvang van kids, groene recreatie, Er hangt zoveel aan en met de agrarische sector samen.
En ja er zijn vast dingen die beter en diervriendelijker zijn.
Maar ik blijf het zeggen:
De alternatieven zijn nog veel slechter! sowieso is het dierenwelzijn in andere landen zo veel minder in Nederland.

Of je nu wel of niet voor of tegen de boeren bent! Ze zorgen er wel voor dat jullie paarden te vreten hebben! Dat er voldoende plaatsen zijn om de paarden te ''stallen'', weilanden onderhouden, sloten maaien enz enz.

En nu zijn het de nertsen, kippen, varkens en runderen!
Straks zijn de paarden aan de beurt! realiseer je dat goed....

De 'censuur' waar je het over hebt, geldt in de media niet alleen voor boerenprotesten hoor, en is ook zeker niet exclusief voor de NOS/RTL. En het is is ook niet direct politiek gekleurd.
Kijk maar eens naar een gemiddelde krantenkop in bijv. de Telegraaf.

Media moet het hebben van kijkcijfers en 'nieuwswaarde'. Goed nieuws is geen nieuws.
Het moet 'nieuw', anders en/of spectaculair zijn.
"Trekkers in Den Haag' is al geen nieuws meer (hadden we al op 1 okt). Dus moet er weer iets anders 'nieuws' worden gevonden, zoals bijvoorbeeld het gedoe over legervoertuigen of oproerkraaiers.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:30

Als je dit serieus censuur vindt moet je maar niet emigreren naar bijvoorbeeld China :+

De berichtgeving is toch niet zo negatief of ik lees de verkeerde sites.
Heb wel het idee dat de aandacht van de pers al weer snel wegzakt, sneller dan op 1 oktober.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:35

fransje23 schreef:
Nertsen moeten al weg maar ik denk dat de bontdierhouders niet veel support zouden heb gekregen.

Ze moeten WEG uit Nederland, die mensen zij om de tuin geleidt met mooie praatjes,
over zoveel jaar moeten jullie aan dit en dit en dit voldoen, Dat heeft miljoenen gekost aan investeringen.
Toen alle stallen klaar waren en aan de eisen voldeden. Zijn ze gedwongen te stoppen!
Ze hebben nog een aantal jaar om op te ''rutte(n)'' Kapitaalvernietiging.
Mensen blijven met schulden zitten, stallen moeten verplicht afgebroken worden op eigen kosten( is een banketstaaf subsidietje voor never nooit niet toereikend. dus die mensen blijven met gigantische schulden zitten.
Dit noemt men warm saneren.

En WAAROM, want de die vraag naar bont is er nog steeds.

Dus dat gat in de markt gaat opgevuld worden door andere landen waar geen strenge regels zijn.
En waar de beestjes dus in veel mindere omstandigheden worden gehouden dan in NL.

Dus wat is de winst in dit verhaal.
In mijn ogen niets.

Bedrijven en gezinnen naar de K..te, en de beestjes help je er ook echt niet mee!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:37

riegje schreef:
Diertjec schreef:

Ik ben vandaag in Den Haag (geweest) en niks anders gezien en gehoord dan positieve dingen. Ik heb geen rare of verkeerde acties gezien. Politie, ME en defensie werden netjes behandeld en ook netjes naar geluisterd. Maar dan spreek ik alleen over wat ik zelf gezien heb.

Ook onderweg niks anders gezien dan positieve reacties op wat we aan het doen zijn :)

Het klopt zoo niet wat er in de media naar buiten komt. Er worden dingen geschetst die niet kloppen

De boeren vechten voor een leefbaar land. agrarisch natuurbeheer, zorgboerderijen, educatie aan kids, opvang van kids, groene recreatie, Er hangt zoveel aan en met de agrarische sector samen.
De alternatieven zijn nog veel slechter! sowieso is het dierenwelzijn in andere landen zo veel minder in Nederland.

Of je nu wel of niet voor of tegen de boeren bent! Ze zorgen er wel voor dat jullie paarden te vreten hebben! Dat er voldoende plaatsen zijn om de paarden te ''stallen'', weilanden onderhouden, sloten maaien, wie haalt de stront en mest op. enz enz.

En ik vind het ronduit schandalig hoe er hier over de boeren wordt gesproken of ze nou wel of geen winst maken.
Ze worden bestolen, belogen en bedrogen! mogen ze dan G...tver eens een keer de straat op gaan en laten zien waar ze voor staan!

Zonder koeienscheten hebben wij en onze paarden niets te vreten...

Ik kwam echt hele leuke en originele leuzen tegen. Jammer genoeg kon ik ze niet onthouden

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:38

fransje23 schreef:
Als je dit serieus censuur vindt moet je maar niet emigreren naar bijvoorbeeld China :+

Heb wel het idee dat de aandacht van de pers al weer snel wegzakt, sneller dan op 1 oktober.

Nou ik dacht dat ik in een democratie leefde, maar dat blijkt dus van niet.
Het is gewoon een dictatuur. Een eigen mening is niet gewenst!

En daarbij vind ik het heel raar dat je daar zo laconiek over doet.
ik vind het schandalig! Erg zorgwekkend.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:39

Riegje: Ik vind het zeker geen censuur. Mijn reactie is met name bedoeld op het bericht boven mij.
Anderzijds weet ik wel hoe je media moet lezen en hoe nieuwswaarde wordt gewogen; het geeft wel een zeer bepaald beeld van 'de werkelijkheid'.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:45

riegje schreef:
fransje23 schreef:

Nou ik dacht dat ik in een democratie leefde, maar dat blijkt dus van niet.
Het is gewoon een dictatuur. Een eigen mening is niet gewenst!

En daarbij vind ik het heel raar dat je daar zo laconiek over doet.
ik vind het schandalig! Erg zorgwekkend.

Ben je weleens in een land met dictatuur of in ieder geval meer censuur geweest?
Dan had je je eerdere post al niet kunnen plaatsen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:50

riegje schreef:
fransje23 schreef:

Ze moeten WEG uit Nederland, die mensen zij om de tuin geleidt met mooie praatjes,
over zoveel jaar moeten jullie aan dit en dit en dit voldoen, Dat heeft miljoenen gekost aan investeringen.
Toen alle stallen klaar waren en aan de eisen voldeden. Zijn ze gedwongen te stoppen!
Mensen blijven met schulden zitten, stallen moeten verplicht afgebroken worden op eigen kosten( is een banketstaaf subsidietje voor never nooit niet toereikend. dus die mensen blijven met gigantische schulden zitten.

Dus dat gat in de markt gaat opgevuld worden door andere landen waar geen strenge regels zijn.
En waar de beestjes dus in veel mindere omstandigheden worden gehouden dan in NL.

In mijn ogen niets.

Bedrijven en gezinnen naar de K..te, en de beestjes help je er ook echt niet mee!

Ben ik met je eens hoor. Verbod op nertsen houden levert niemand wat op.
Net zo een wassen neus als het verbod op paarden slachten in de USA.

Dat zijn dingen waarbij dierenrechtenactivisten niet verder kijken dan hun neus lang was.

Al ben ik geen liefhebber van bont. Zie er het nut niet van het houden van dieren enkel voor hun pels.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:52

Ook een mooie: "Politici wisselen vaker hun beleid dan hun onderbroek!" _O-

Wat een prachtige dag. Ik zag vooral jonge boeren die strijden voor hun toekomst en een saamhorigheid waar je U tegen zegt. En met deze positieve gedachten sluit ik deze dag af, morgen (of overmorgen) is het wat mij betreft weer tijd voor discussiëren.

Voor de mensen die er nog geen genoeg van kunnen krijgen, onderstaande is vandaag in de Tweede Kamer tijdens een hoorzitting over de stikstofproblematiek besproken. Ter voorbereiding op het debat dat morgen plaats zal vinden.

https://www.melkvee.nl/artikel/222695-h ... t-gedrang/

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:54

riegje schreef:
fransje23 schreef:

In mijn ogen niets.

Vind ik echt zooooon dooddoener: "als wij het niet doen doet een ander het wel", hoeven we lekker niks te veranderen, kop in het zand steken en beweren dat we zoveel van onze dieren houden, die we elke dag laten lijden onder het mom "ergens anders hebben ze het nog slechter" :roll:

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:55

Lang lang geleden in de voormalige DDR, maar als we niet oppassen. gaan we hier ook zulke fratsen krijgen, Bedenk maar eens in hoeverre je al te checken bent, je sofinummer, je medisch dossier, al je elektronische pasjes, je koop en kijk gedrag via je pc en smartphone, traceerbaar en dus controleerbaar op den duur! De overheid gaat nog bepalen waar je eten vandaan komt en welke entingen je krijgt.
alternatieve geneesmiddelen en behandelingen mogen niet meer, want dat doet zorgt voor minder inkomen voor big big pharma industrie.
Op school krijg doen ze nu al aan propaganda, dus tja klinkt en lijkt dus behoorlijk op een verkapte dictatuur.
Laatst bijgewerkt door riegje op 16-10-19 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:56

Is dit het slachtoffer gedrag waar Senna het eerder over had ;)

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:01

[quo
riegje schreef:
fransje23 schreef:

In mijn ogen niets.

Vind ik echt zooooon dooddoener: "als wij het niet doen doet een ander het wel", hoeven we lekker niks te veranderen, kop in het zand steken en beweren dat we zoveel van onze dieren houden, die we elke dag laten lijden onder het mom "ergens anders hebben ze het nog slechter" :roll:[/quote]

Tjonge wat een belediging zeg! niets doen aan dieren welzijn! pfffff. vanuit welk perspectief?
Zeg tegen elke paardeneigenaar dat tie slecht voor z'n knol zorgt.

HEEFT niets met dooddoener of slachtofferrol te maken,
Het is toch zoooo??? op het moment dat het hier blijft, blijft men bezig met innoveren en veranderen op het moment dat het weg is, kun je er niets meer mee.

marktwerking vraag en aanbod????? De een zijn dood is de ander z'n brood.
Er wordt voldaan aan die vraag. Het gaat toch om dieren welzijn.
Of is het gewoon wat je niet ziet en hoort, bestaat niet en dan is het niet erg. want dan is het ver van je bed show. dat heet struisvogelpolitiek.
Laatst bijgewerkt door riegje op 16-10-19 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:02

Nikass schreef:
Is dit het slachtoffer gedrag waar Senna het eerder over had ;)

Zullen we het wel on-topic laten en niet op de man gaan spelen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:05

riegje schreef:
Lang lang geleden in de voormalige DDR, maar als we niet oppassen. gaan we hier ook zulke fratsen krijgen, Bedenk maar eens in hoeverre je al te checken bent, je sofinummer, je medisch dossier, al je elektronische pasjes, je koop en kijk gedrag via je pc en smartphone, traceerbaar en dus controleerbaar op den duur! De overheid gaat nog bepalen waar je eten vandaan komt en welke entingen je krijgt.
alternatieve geneesmiddelen en behandelingen mogen niet meer, want dat doet zorgt voor minder inkomen voor big big pharma industrie.
Op school krijg doen ze nu al aan propaganda, dus tja klinkt en lijkt dus behoorlijk op een verkapte dictatuur.

Bedenk dat je de meeste informatie over jezelf zelf verkoopt via internet. Google weet meer dan de overheid :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:09

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:10

[
riegje schreef:

Bedenk dat je de meeste informatie over jezelf zelf verkoopt via internet. Google weet meer dan de overheid :j[/quote]

Ja maar het is er wel, en de gegevens kunnen gebruikt en misbruikt worden en we weten: iedereen heeft zijn prijs, integriteit is dan ver te zoeken,

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:13

Ik ben ook benieuwd wat de volgende acties zullen zijn en wanneer. De week is natuurlijk nog niet afgelopen, maar ben benieuwd ook hoe nu verder

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:18

riegje schreef:
Diertjec schreef:

Of je nu wel of niet voor of tegen de boeren bent! Ze zorgen er wel voor dat jullie paarden te vreten hebben! Dat er voldoende plaatsen zijn om de paarden te ''stallen'', weilanden onderhouden, sloten maaien, wie haalt de stront en mest op. enz enz.

En ik vind het ronduit schandalig hoe er hier over de boeren wordt gesproken of ze nou wel of geen winst maken.
Ze worden bestolen, belogen en bedrogen! mogen ze dan G...tver eens een keer de straat op gaan en laten zien waar ze voor staan!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 23:28

Dit topic heeft als naam : Steun onze boeren , discussies prima maar laten we wel bij het onderwerp blijven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:11

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:45

Nikass schreef:
MarjanB schreef:
Die linkse vega lui die ingehuurd worden zijn veelal uitkeringstrekkers die alleen maar rellen omdat het kan. Die mogen ze van mij wel eens hard aanpakken.

Lekker respectloos en ongenuanceerd 8)7
Alsof iedereen die een uitkering krijgt dat graag wil en te lui is om te werken.
Met dit soort opmerkingen, waarbij je duidelijk laat merken dat je maar wat roeptoetert, bereik je echt je doel niet.

Ho ho :) ik zeg die lui die worden ingehuurd om te demonstreren.

Ik ben de laatste die zegt dat mensen met een uitkering lui zijn. Er zitten d’r vast wel wat tussen maar als je niet kan werken kan je niet werken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:47

Het woord censuur is niet van toepassing op wat de media doen. De media willen gezien en gelezen worden door het sensatiebeluste publiek, dat is hun verdienmodel immers. Daar komt die eenzijdige berichtgeving vandaan.