Stemmen 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:17

bruintje123 schreef:
Bigone, dat heb ik eens gedaan toen ik toch in de WW kwam.
In de WW heb ik me toen ziek gemeld met in het huidige werk kan ik geen baan meer vinden omdat dat alleen maar survivallen is . Ik wil ander soort werk.
En dan krijg je een arts die zegt dat je nog nooit (langdurig) bent uitgevallen dus je chronische ziekte dan vast ook niet erg genoeg zal zijn. (even de korte versie)
Dat ik werk vol houd door me sociale dingen te ontzeggen, pijnstillers te eten en me dagelijks onder mijn hol schop en dan thuis weer half dood neer te vallen maakt niet uit.
Ook niet dat artsen zeggen dat ik echt minder aan moet doen omdat ik mezelf zo kapot maak.

Hele meutes mensen met dezelfde ziekte als mij die wel Wayong of WAO hebben.
Maar goed, we gaan door, er zijn ergere dingen. Ik ga hier niet dood aan. Mijn nichtje bijvoorbeeld wacht op een nier, daar zou ik voor geen goud mee willen ruilen :)

Dat jij moet dealen met deze situatie vind ik dus wel een zeer kwalijke zaak! Het heeft niets meer te maken met jouw "willen", maar met dichtgestimmerde bureaucratie en regeltjes waarbij er blijkbaar geen vermogen is om tussen regels door te lezen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:22

Snorlex schreef:
Twee maanden als een soort stageloper mee mogen kijken. Financieel hield ik er niets aan over. Maar wat kwam daar uit voort? Een baan en inmiddels een vast contract (ook al is dat een schijnveiligheid).

Gefeliciteerd.

En iedereen wil dat soort succesverhalen graag als algemeen zien... alleen het is niet zo. De cijfers zijn er vrij duidelijk over: er zijn meer werkzoekenden dan banen. Ook al heb je als individu mazzel, uiteindelijk hou je aan het eind van al die stages en werkervaringsplaatsen gewoon heel wat mensen over. En die mensen vertellen we nu allemaal dat het hun eigen schuld is.

.... toen ik op de uni zat, gingen die verbouwen. Dat doen ze overigens vrijwel voortdurend heb ik ontdekt, maar goed, toen ook. Een gebouw was dus tijdelijk niet bruikbaar. Daarom schoven ze de mensen uit dat gebouw naar gebouw B. Om daar ruimte te maken trokken die ondertussen naar gebouw C. De mensen uit gebouw C schoven door...

... en helemaal aan het eind kwam men er pas achter dat als je 8 gebouwen hebt en 9 opleidingen, je er met alleen maar doorschuiven niet komt. Dus moesten er in allerijl een paar noodgebouwen worden geregeld.

(Dit is echt gebeurd. Het is echt zo suf als het klinkt.)

Het is met werkgelegenheid niet echt anders. Als werkgevers banen schrappen of verhuizen zijn er te weinig banen. Dat is een probleem voor ons als maatschappij, niet van de individuele mensen die toevallig de pech hadden om cijfermatig overbodig te zijn.

Je kunt daarin wel op individueel niveau je kansen wat vergroten, maar dat verandert het geheel niet.

Maar ondertussen leidt diezelfde houding dus wel tot een situatie waarin mensen onder druk staan om gratis over te werken, niet ziek kunnen zijn, steeds bang zijn om ontslagen te worden... het wordt een wedstrijdje tussen de mensen op de arbeismarkt, vooral op het gebied waar minder scholing voor nodig is. Ondertussen worden de werkgevers (met name de multinationals) makkelijk rijker door regels te omzeilen. Dat is niet de oplossing.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:23

Maar zo zijn er meer snorflex, ik ben daarin helaas niet de enige.
En ja ik weet dat ik daardoor verbitterd ben op mensen die wel gezond zijn en het vertikken om te werken.
En ja ik weet dus dat ze er zijn door werk wat ik heb gedaan en ze daar heb horen klagen al ze wel verplicht om 10 uur op moesten komen dagen. Ik daar cijfers hoorde van die lui waar ze niet eens meer wat mee probeerde om aan het werk te krijgen
En ja dat bepaald je kijk, je commentaar en je blik op hoe het gaat in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:24

Ik werk graag :j , heel leuk en aardig een uitkering maar je eigen geld diende zelf verdiend is nog fijner . Al werk ik maar 12 uren , het sociale en het bezig zijn .

Ik ben slagje autistisch , na 4 uurtjes werken op 3 ochtenden ben ik vaak moe van alle prikkels en indrukken. Wajong is fijn maar zou fijner zijn als ik kon leren en gewoon een normale baan hebben kon maar dat lukt mij niet

juval

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:33

yes! de voorkeursstemmen hebben geholpen : Maurits von Martels (CDA) heeft een kamerzetel bemachtigd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:39

bruintje123 schreef:
En ja ik weet dat ik daardoor verbitterd ben op mensen die wel gezond zijn en het vertikken om te werken.

En dat is lastig, want daarmee wordt de sfeer van wantrouwen, slecht opkomen voor werknemers en hun gezondheid juist in stand gehouden.

Men heeft namelijk geen meter waarmee je exact kunt bepalen of iemand wel echt 'zin' heeft in werk. En er is ook geen manier om mensen daadwerkelijk zin te laten maken. Je kunt allerlei dwangmiddelen verzinnen, maar je kunt mensen niet dwingen om iets vanuit zichzelf te willen dat ze niet willen.

Dus hoe meer we boos worden op mensen die het 'vertikken' om te werken, hoe minder ruimte er is om ook mensen die het wel nodig hebben een uitkering te geven. En er is geen manier (gewoon echt niet) om dat eerlijker te maken, omdat juist mensen die zich niks aantrekken van anderen geen last heben van de schuldgevoelens die anderen wel hebben.

ALTIJD als je regels hebt, zul je mensen hebben die ze proberen te omzeilen, en dat zijn ALTIJD de mensen die zich het minste aantrekken van de regels. En als je dan de regels harder maakt, worden eerder goedwillende anderen de dupe, en niet de mensen die toch al geen zin hebben om het spel volgens de regels te spelen.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:43

Shadow ik snap niet waar je het woord "schuld" vandaan haalt. Bijstand aanvragen of ontvangen staat absoluut niet gelijk aan eigen schuld. Hoe je er vervolgens mee om gaat is wat telt (en ik heb het nu over gezonde mensen). Ga je er bij neerzitten en afgeven op de wereld?

Onze arbeidsmarkt functioneert niet correct, hoewel dat nu aan het veranderen is, door een overvloed aan werkzoekenden tegenover een beperkt aantal banen. En dat geeft werkgevers ongewenste "macht".

Dit staat echter los van een percentage (en dat noem ik de bijstandtrekkers) die zitten, ontvangen, jammeren over de situatie maar zelf geen enkele stap zetten om überhaupt ergens iets te veranderen. En ja, ze zijn er. Ik vind het erg dat deze mensen niet meer positief kunnen zijn, zich niet gewaardeerd voelen. Maar van zitten en wachten tot iets wordt aangereikt is nog nooit iemand "succesvol" geworden. Verwachten dat een ander voortgesleept en het voor je oplost... sorry, daar kan ik niets mee. Het is een attitude.

Er moet een sociaal vangnet zijn en je kunt niemand dwingen. Maar er is een verschil van inzet. En het verschil wat mensen tonen, daar moet iets tegenover staan.

De groep die gewoon blijft zitten sikkeneuren :P prima! Maar stop dan ook met zeuren. Houd je hand op en mekker niet!

Wanneer ik mijn baan kwijt raak ga ik als een gek solliciteren en van alle afwijzingen word ik vast moedeloos. Maar ik ga proberen ritme te houden, iets voor de gemeenschap te doen door gezellig de bejaardenbingo te begeleiden, ik noem maar wat. Maar zitten, jammeren en wijzen. Waar brengt dat je?
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 17-03-17 20:24, in het totaal 6 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:44

bruintje123 schreef:
Maar veel komen er wel terecht doordat een UWV arts zijn werk niet kent.
Ik kan de bijstand niet in, ploeter met mijn chronische ziekte door zonder sociaal leven, tot ik weer uitval. Even thuis zit en weer door ploeter op mijn werk. Ergens zal toch geld vandaan moeten komen. Je zou bijna kunnen zeggen dat het went.
Maar het is te schandalig voor woorden, maar dat is ook realiteit in NL. En daar ben ik helaas geen uitzondering in.

Om voor een WIA-uitkering in aanmerking te kunnen komen, moet je minimaal 2 jaar (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt zijn.
De berekening van het percentage arbeidsongeschiktheid is ingewikkeld. Er wordt niet gekeken naar hoe ziek je bent, maar wat je nog zou kunnen verdienen in verhouding tot wat je in je huidige baan verdient.

Het is een oneerlijk systeem.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:19

Citaat:
Wat ben je als je klaagt dat het Nederlandse volk verdund wordt door allerlei andere volkeren, tot er geen Nederlander meer is? Als je constant benadrukt hoe anders een bevolkingsgroep is, hoe zij niet bij ‘ons’ passen, hoe zij ‘ons land’ afpakken? Als in jouw brede kennissenkring mensen zitten die toch wel heel erg geobsedeerd zijn met genetische verschillen tussen bevolkingsgroepen? Als je boeken in je boekenkast hebt staan waarin betoogd wordt dat Duitsland verpest wordt door niet-witte bevolkingsgroepen met (en vanwege) lage IQ’s?

https://medium.com/@sanderphilipse/dit- ... .8tw1va7j6

Interessant stukje over Thierry Baudet
Laatst bijgewerkt door FiveSports op 17-03-17 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:24

Mixje90 schreef:
Citaat:
Wat ben je als je klaagt dat het Nederlandse volk verdund wordt door allerlei andere volkeren, tot er geen Nederlander meer is? Als je constant benadrukt hoe anders een bevolkingsgroep is, hoe zij niet bij ‘ons’ passen, hoe zij ‘ons land’ afpakken? Als in jouw brede kennissenkring mensen zitten die toch wel heel erg geobsedeerd zijn met genetische verschillen tussen bevolkingsgroepen? Als je boeken in je boekenkast hebt staan waarin betoogd wordt dat Duitsland verpest wordt door niet-witte bevolkingsgroepen met (en vanwege) lage IQ’s?

https://medium.com/@sanderphilipse/dit- ... .8tw1va7j6

Ik vind dit vreselijk.
Mijn man en kinderen zijn van gemixt bloed.

Maar Boudet denkt dat hij het wiel (opnieuw) moet uitvinden. We zullen het zien. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:35

Persoonlijk denk ik dat Boudet vele malen gevaarlijker is dan Fortuin en Wilders samen. Hij heeft de charme en welbespraaktheid en hersens van Pim en nog extremere denkbeelden dan Wilders en zijn stemmers zijn blijkbaar geen mensen van de onderkant van de maatschappij, hij krijgt je juist uit de hogere klasses. Eng en creepy figuur.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:22

Citaat:
Wat ben je als je klaagt dat het Nederlandse volk verdund wordt door allerlei andere volkeren, tot er geen Nederlander meer is? Als je constant benadrukt hoe anders een bevolkingsgroep is, hoe zij niet bij ‘ons’ passen, hoe zij ‘ons land’ afpakken? Als in jouw brede kennissenkring mensen zitten die toch wel heel erg geobsedeerd zijn met genetische verschillen tussen bevolkingsgroepen? (etc.)

...ik laat de 'wat' achterwege, en ga antwoord geven op de vraag 'wie'.

Ik ben geboren en getogen in Rotterdam, de grootste havenstadvan de wereld.
Ik vind dat ik trots kan zijn op mijn herkomst, hoewel ik dat vreselijke oude volkslied totaal niet mee kan zingen - "wie neerlands bloed door d'adren stroomt, van vreemde smetten vrij..."

...zo iemand die mij durft te vertellen dat ik er niet bij zou horen, vind ik maar een belachelijk achterhaald iemand, niet geschikt voor de 21ste eeuw. De wereld is kleiner dan ooit en "vreemde smetten in het bloed" - nee.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:31

bigone schreef:
Persoonlijk denk ik dat Boudet vele malen gevaarlijker is dan Fortuin en Wilders samen. Hij heeft de charme en welbespraaktheid en hersens van Pim en nog extremere denkbeelden dan Wilders en zijn stemmers zijn blijkbaar geen mensen van de onderkant van de maatschappij, hij krijgt je juist uit de hogere klasses. Eng en creepy figuur.

Ik zie meer en meer enge figuren opstaan! over de hele wereld verspreid.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:58

bigone schreef:

Wat is er eng aan zijn programma dan?Vind je referenda houden eng?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:20

bigone schreef:

Precies! Hij is een copy-cat.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:22

(Bindende) Referenda houden kan best eng zijn hoor Geerke. Kijk bijvoorbeeld maar naar de Brexit := Als ik in Engeland zou wonen zou ik daar echt alles behalve blij mee zijn geweest.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:24

Bindende referenda klinkt leuk
Maar als ik kijk hoeveel mensen zich echt verdiepen in politieke zaken :=
Alsjeblieft niet zeg
Een flinke groep mensen roept naar wat , ongehinderd door enige kennis

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:33

geerke schreef:
bigone schreef:

Referenda om te bekijken wat de er leeft onder de Nederlanders ben ik echt niet op tegen, maar geen bindende. Dan kan iedere malloot een referenda opstarten, bvb alle Nederlanders die ergens anders gaan wonen moeten hun Nederlandse nationaliteit opgeven en afzien van alle toekomstige uitkeringen en zorg. Is maar een voorbeeld Geerke maar bedenk wel dat elke idioot in deze tijd van populisme een referendum kan starten, zou toch van de zotte zijn. Wanneer ik zijn partijprogramma lees denk ja, geweldig en toch, er is iets met deze partij waar ik huiverig voor ben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:21

geerke schreef:

Als het net zulke referenda zijn als het Oekraine-referendum, grotendeels gestart om ophef en wantrouwen te zaaien, over een onderwerp dat we niet goed kunnen beoordelen, in een situatie waarin er bovendien geen gevolg kan worden gegeven aan de uitslag, dan zijn ze zeker eng. Dat is alleen maar bewuste ondermijning, niet iets om een beter bestuur te krijgen, en dat is kwalijk genoeg.

Daarnaast heb ik iets tegen zijn goedpraten van verkrachten van vrouwen, en het idee dat er een wit ras is dat fundamenteel beter is dan andere rassen en dat beschermd moet worden tegen inmenging. Voor mij is het meer andersom: wie vindt dat nou niet eng?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:42

Shadow0 schreef:
geerke schreef:

Als het net zulke referenda zijn als het Oekraine-referendum, grotendeels gestart om ophef en wantrouwen te zaaien, over een onderwerp dat we niet goed kunnen beoordelen, in een situatie waarin er bovendien geen gevolg kan worden gegeven aan de uitslag, dan zijn ze zeker eng. Dat is alleen maar bewuste ondermijning, niet iets om een beter bestuur te krijgen, en dat is kwalijk genoeg.

Daarnaast heb ik iets tegen zijn goedpraten van verkrachten van vrouwen, en het idee dat er een wit ras is dat fundamenteel beter is dan andere rassen en dat beschermd moet worden tegen inmenging. Voor mij is het meer andersom: wie vindt dat nou niet eng?

Zo te zien aan de uitslag van de verkiezingen zijn er toch minstens ettelijke tienduizenden mensen die een voorkeur voor het blond blauwe ogen hebben. Waar doet mij dat aan denken!!!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:02

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:03

Ik ook, ben heel benieuwd :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:09

Tjah, ik heb absoluut geen voorkeur voor GroenLinks, maar als het niet anders kan...

Erg benieuwd in ieder geval.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:17

goldenarrow schreef:
http://www.ad.nl/dossier-verkiezingen-t ... ~a57de78f/

De eerste keuze is toch VVD, CDA, D66 en GroenLinks! Ik hoop echt dat het wat wordt :D

Vanmorgen in Trouw een helder pleidooi "Meneer Klaver, doe dit niet!"
Argumentatie: het gaat in de politiek echt ergens om.
De heer Rutte denkt dat we hier in het westen leuk en lekker door kunnen consumeren en dat het de hoofdzaak is "dat de vluchtelingenstroom is ingedamd".
De huidige humanitaire crisis "in de hoorn van Afrika" heeft echter mondiale aspecten.
Europese landbouw subsidies die boeren in Ethiopië het werken bijna onmogelijk maken; het oprukken van de woestijn vanwege het klimaat dat al jaren aan het veranderen is.

Allemaal zaken die de heer Rutte graag weglacht.

Strategisch gezien is Pechtold hier belangrijk: als hij de rechtse boys stevig de wacht aanzegt ("ik doe mee aan een groen kabinet of ik verdom het") zijn er mogelijkheden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:42

Zou voor Pechtold ook veel beter zijn als GL erbij komt dan wanneer er een christelijk blok komt met CDA, CU en eventueel SGP.