Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:54

Zoe_97 schreef:
IS-kenner: “Dit is nog maar het begin”

VTM NIEUWSPieter Van Ostaeyen, een kenner van de jihad en van Islamitische Staat zegt onomwonden dat Belgie het gevaar heeft onderschat. We hebben te vroeg gejuicht na de aanhouding van Salah Abdeslam. Meer zelfs, hij denkt dat dit nog maar het begin is, we zullen nog jaren moeten leven met terreur.

Ik kijk liever naar de VRT. Dat is iets minder sensatie dan de VTM.

Wat mij wel duidelijk is geworden het eigenlijk van die kerels gewone geradicaliseerde jongens zijn maar gewone criminelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:05

Kleine toevoeging aan het berichtje: Mitt Romney in de strijd gooien betekent dat er een grote kans is dat Trump geen absolute meerderheid haalt bij de verkiezingen. Bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen moet een kandidaat een absolute meerderheid halen (meer dan zijn andere kandidaten bij elkaar opgeteld) om te kunnen winnen. Als er maar twee kandidaten zijn zou Trump dus kunnen winnen met 51%, met drie kandidaten wordt dat al een stuk moeilijker. In dat geval kiest het Huis van Afgevaardigden een presidentskandidaat. Is slechts 1 keer eerder voorgekomen (ergens in de 19e eeuw) maar de kans is groot dat zij een gematigde kandidaat kiezen die veel pull heeft bij het volk. Dat zal dan dus Clinton zijn, of Romney. Trump iig niet.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:16

Zoe_97 schreef:

VTM NIEUWSPieter Van Ostaeyen, een kenner van de jihad en van Islamitische Staat zegt onomwonden dat Belgie het gevaar heeft onderschat. We hebben te vroeg gejuicht na de aanhouding van Salah Abdeslam. Meer zelfs, hij denkt dat dit nog maar het begin is, we zullen nog jaren moeten leven met terreur.

Daar ben ik zeker van. Het is enkel een kwestie van tijd tot de volgende aanslag...

Topic is ineens een ontleding geworden van de Amerikaanse verkiezingen?

Tieneke

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:21

Interessant debat op Canvas.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:23

xLes schreef:
Zoe_97 schreef:

Daar ben ik zeker van. Het is enkel een kwestie van tijd tot de volgende aanslag...

Topic is ineens een ontleding geworden van de Amerikaanse verkiezingen?

:j :')

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:24

Helaas kan het niet, maar het mooiste zou zijn als Obama nog een jaar of 12 blijft zitten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:35

De Brusselse Wetstraat, waar het metrostation Maalbeek zich bevindt, en verschillende Brusselse tunnels zijn opnieuw open voor het verkeer, dat meldt Mobiris woensdagavond.

Concreet gaat het over de tunnels Tervuren, Jubelpark, Wet en Reyers-Centrum richting centrum. Die waren dinsdag 22 maart allemaal afgesloten voor het verkeer naar aanleiding van de aanslag in de Brusselse metro en de daaropvolgende onderzoeken.
Aan de Wetstraat verzamelden ondertussen al verschillende mensen om bloemen neer te leggen aan de ingang van het metrostation Maalbeek.
Dinsdag na de aanslagen op de luchthaven van Zaventem en in de Brusselse metro werden alle Brusselse tunnels langer dan 300 meter en de NAVO-tunnel afgesloten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:47

R12312 schreef:
Helaas kan het niet, maar het mooiste zou zijn als Obama nog een jaar of 12 blijft zitten.

Ja dat zou voor daar wel echt ideaal zijn.

Rutten mag van mij hier ook wel blijven zitten btw ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:55

waxmeltsenzo schreef:
R12312 schreef:

Ja dat zou voor daar wel echt ideaal zijn.

Rutten mag van mij hier ook wel blijven zitten btw ;)

Ik gok dat Rutte ook nog wel even blijft zitten :) En wat Obama betreft zou het eigenlijk mooi zijn als Amerika zich actief gaat bemoeien met wereldproblemen, dat betekent dat Obama nog zou mogen blijven zitten. grapje natuurlijk, al zie ik hem wel het liefst

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 00:20

Debat is erg informatief en brengt veel duiding door de feiten op een rij te zetten. En al blij dat ze geen Vlaams belang typetjes hebben uitgenodigd.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:08

Nog geen enkel dodelijk slachtoffer is geïdentificeerd.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:10

Zoe_97 schreef:

Jawel, 4 mensen nu + de twee zelfmoord terroristen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:11

Ik denk dat er een verschil is tussen zeker weten dat iemand dood is en een lijk dat geïdentificeerd is...?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:13

Aria_zz schreef:
Zoe_97 schreef:

Jawel, 4 mensen nu + de twee zelfmoord terroristen.

Nee. Weten dat die mensen dood zijn (of media die die namen de wereld in sturen)is wat anders dan lichamen die geïdentificeerd zijn. De daders zijn geen slachtoffer. Zie vtm nieuws. Daar kwam in het debat net iemand spreken (vergeten van welke instantie ze was) identificatie van comapatiënten heeft momenteel voorrang omdat die personen nog in leven zijn.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:15

Ze kunnen toch alleen maar zeker weten of iemand dood is als hij ook geïndentificeerd is ? Er zijn uiteindelijk nog mensen in het zieknhuis van wie ze niet weten wie het zijn.

Dat de opblaasterroristen dood zijn is op zich natuurlijk wel aannemelijk.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:16

Blijkbaar niet. Men was heel formeel dat er nog niemand van de doden geïdentificeerd is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 01:18

beatje schreef:
Ze kunnen toch alleen maar zeker weten of iemand dood is als hij ook geïndentificeerd is ? Er zijn uiteindelijk nog mensen in het zieknhuis van wie ze niet weten wie het zijn.

Dat de opblaasterroristen dood zijn is op zich natuurlijk wel aannemelijk.

Er was 1 student die in het ziekenhuis overleden is. Dus vermoed dat ze die niet meetellen. Die vrouw van Peru was bij haar gezin. Dus heb het vermoeden dat die gezien hebben darde vrouw dood is. Ik neem aan als er verteld wordt door een officiële bron dan er niemand geïdentificeerd is, dat we dat kunnen geloven.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 07:52

Goeiemorgen iedereen, het is zo vreemd stil hier in de velden...normaal hoor ik de vliegtuigen van smorgens vroeg...ik had nooit gedacht dat ik dit zou missen...
De mensen tonen wel veel samenhorigheid, de minuut stilte gisteren gaf me een mooi gevoel, zo intens. Sinds gisteravond branden mensen ook kaarsjes aan de deur of raam...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:37

Ik heb betrekkelijk weinig kaarsjes gezien, en dan woon ik in een multiculturele straat. Maar op FB had een dame een post gemaakt dat moslims doden op een andere manier herdenken. Vond ik wel fijn om die kant eens te zien, het was fijn en open geschreven.
Maar ook de rit van 10km van stal naar huis, amper een kaarsje. En als je dan plots wel eentje zag... wat een vreemd gevoel. Het idee "daar is de boodschap aangekomen".

Gisteren hoorde ik plots niks meer van mijn vriend. Willen of niet, ik stond er plots meer bij stil dan vroeger.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:47

Ik kan hier geen kaars plaatsen dan vliegt de vitrage in de fik :+

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:47

Ik moest gisteren om 12 uur mijn zoontje uit school halen, dus ik had onderweg de radio aan en bleef om 12 uur nog even zitten in de auto om stil te kunnen zijn, maar echt iedereen ging gewoon zijn/haar kind ophalen, school hield de kinderen niet eens even een minuutje langer binnen... Ik vond het best bizar, ik woon in belgie, kunnen we nu niet even een minuutje respect hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:51

Ik moet ook uitkijken met de rieten stoelen op het balkon :P maar het kon wel.

Ik heb op stal tijdens het mesten wel minuut stilte gehouden zodra ik de kerkklok hoorde. Was daar alleen, geen idee hoe de rest het gedaan heeft. Herinner me nog bij Parijs, was aan het werk op een hele grote vakbeurs. Dat werd muis- en muisstil. En nadien dan het applaus dat als een golf op je af kwam van de andere hallen en over je heen ging. Wow. Was enorm onder de indruk.

Ik zag gisteren ergens iets dat er vandaag om 14u 30 ook minuut stilte zou zijn, kan dat?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:58

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:01

Het RTL nieuws meldt zojuist dat de aanslagen eigenlijk waren bedoeld voor 2e paasdag,maar de daders hebben de plannen vervroegd omdat Abdeslam was opgepakt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:48

Zie net voorbij komen op het belang van Limburg (krant) dat er bij de metro sprake zou zijn van een 5e dader die net als de man in het wit gevlucht is.