Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 06:25

Hier is het echt het gesprek van de dag, logisch ook. Iedereen heeft wel vrienden of familie in Parijs en zeven aanslagen is niet niks. De hele campus liep vrijdag bellend en het nieuws kijkend bij elkaar op de deur te kloppen. Allerlei evenementen zijn afgelast vanwege l'état d'urgence. Ook heb ik veel Arabische vrienden die nu overal met de nek aangekeken worden. Er zijn ook al berichten over moslims die opeens worden aangevallen. :(

Ik snap dat Parijs dichterbij voelt dan landen in het Midden-Oosten, maar het is inderdaad wel belangrijk om erbij stil te staan dat wat in Parijs gebeurd is nog geen honderdste is van wat er in die landen dagelijks gebeurt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:07

Babeth schreef:
Ik zal wel als een complot theorist na deze post worden gezien, maar ik gooi hem er toch in.

Allereerst laat ik voorop stellen dat het vreselijk is wat er in Frankrijk is gebeurt en wat er wereldwijd dagelijks gebeurt.

Maar, het is allemaal een smerig politiek wereldspel. IS is geen islam, islamisering is een leugen. Dit is niets meer dan een smerig schaakspel om extreem rechts overal aan de macht te krijgen. Het is ook frappant dat bijna al deze extreem rechtse figuren in alle volledigheid Israel en zionisme steunen. Laten de grootste multinationals en banken en rijkste families nou juist zionistische aanhangers zijn. De islam word misbruikt om haat en verdeeldheid te creeeren. En het is de elite gelukt. We zijn verdeeld en ik schaam me kapot voor de walgelijke reacties die mensen plaatsen op social media. Mensen wordt alsjeblieft wakker. Islamisering is een dikke vette leugen. Extreem rechts is niet de oplossing.
Daar waar we ons nu laten verdelen en haatgevoelens kweken tegen een bevolkingsgroep, zouden we ons juist moeten herenigen en radicale groeperingen en corrupte regeringen, banken en multinationals aanpakken. Laat je niet voor de gek houden.
Sinds Rusland zich is gaan bemoeien (als enige die er legaal zit!!) Is Amerika in een hoek gedreven. Nu ineens is deze aanslag er zo vlak voor alle verkiezingen en sinds Rusland mee speelt, dus de aanslag komt de elite (Amerika/Israel) ontzettend goed uit omdat ze nu nog harder in Syrie kunnen toeslaan en nog meer vluchtelingen naar Europa haalt. Nog meer haat, nog meer verdeeldheid.
Het is niet islam tegen het westen, het is de elite tegen de mensheid.
Ze hebben het zo goed uitgedacht. De islam heeft al 1400 jaar oorlog tussen radicale groeperingen, dus de mensen slikken het als zoete koek dat de islam slecht zou zijn. Mensen, nogmaals, word wakker en ga niet massaal pvv stemmen. Dan pas zie je je vrijheid naar de knoppen gaan.

O God gaat Rusland zich er ook al mee bemoeien?
Zo die IS hebben alvast heel Europa op zich

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:16

drawerlover schreef:

Ik vraag mij wel eens af onder welke steen mensen leefden voor deze aanslagen.

Ja, Rusland is zich er ook al mee aan het bemoeien en dat doen ze al een tijdje. Op verzoek van de Syrische regering bombarderen ze nu de verschillende verzetsbewegingen, waaronder IS, maar ook tegenstanders van IS. Officieel leveren ze volgens mij nog geen grondtroepen (maar dat deden ze op de Krim ook niet).

Iran strijdt trouwens ook mee aan de zijde van de regering en levert wel grondtroepen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:21

De samenwerking tussen Rusland en de regering Assad is trouwens een lange, en ze hebben wederzijds grote (financiële) belangen. Voor de Russen is het ook niet onbelangrijk dat in Syrië hun enige marinebasis aan de Middellandse Zee ligt. Vrij cruciaal voor het geval dat (NAVO-lid) Turkije besluit de Bosporus af te sluiten.

LoveGlove

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:23

Ik heb ook ergens gehoord dat China ook wil gaan meewerken met de kant van Frankrijk. Dus met heel Europa+de vs.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:33

waxmeltsenzo schreef:
Ja er zijn zeker een heleboel moderne moslims en die kun je gewoon onder 1 kam scheren.

De kloof tussen het ouderwetse geloof en hoe wij hier leven is wel heel erg groot.
En wij westerlingen hebben ons gewoon tevel opgedrongen onze regels geprobeerd door te drukken enz.

Maarja niks mag dit goedpraten met geweld onthoofdingen etc maak je geen betere wereld. Dat hadden ze mogelijk ooit voor ogen.

Trouwens ook als je kijkt naar de bijbel het verhaal waa Jesus werd gekruisigd alleen al en die plaatsjes van Jesus met een bebloed hoofd daar hangend. En de verraders etc. Zowel de bijbel eerste testament als de koran zetten aan tot haat.

Klopt, Alleen heeft de bijbel een 2e (nieuwe) testament. Waarin duidelijk wordt gezegd dat dit niet meer op deze manier mag gaan, hoeft te gaan. Dat Liefde de basis is, Je je naaste lief moet hebben (dus ook diegene die je eigenlijk niet zo graag mag, ook die moslim die bij je in straat woont, ook dat "rot"joch van verderop.)
De koran is eigenlijk een kopie met hier en daar aanpassingen van het oude testament. overgeschreven door 1 persoon. Dus die blijven hangen in wat bij ons in de oude testament staat. Terwijl wij het nieuwe hebben welke het eerste teniet doet. (al blijven we hem lezen, om het nieuwe testament te begrijpen, zullen we het oude testament zullen moeten kennen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:52

oomens schreef:
drawerlover schreef:

Ik vraag mij wel eens af onder welke steen mensen leefden voor deze aanslagen.

Ja, Rusland is zich er ook al mee aan het bemoeien en dat doen ze al een tijdje. Op verzoek van de Syrische regering bombarderen ze nu de verschillende verzetsbewegingen, waaronder IS, maar ook tegenstanders van IS. Officieel leveren ze volgens mij nog geen grondtroepen (maar dat deden ze op de Krim ook niet).

Dat waren geen grondtroepen, dat waren...... uhhhmmm...... 'adviseurs'..... _O-

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:06

Kendra schreef:
waxmeltsenzo schreef:
En toch is er een aantal maanden geleden iemand bij de luchtmacht ontdekt iemand met een islamitische achtergrond. Die overgens gewoon in NL is geboren en altijd in NL heeft gewoond.

En dus toch een gewone Nederlander is?

Hij was sergeant op vliegbasis gilze-rijen. Hier om de hoek

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:11

Zeggen ze de grenzen beter te bewaken. Woon op een grens duitsland / nl en echt waar hier wordt zo vaak vuurwerk gesmokkeld en mensen. Snelweg geen controle en een gewone weg ook niet, schandalig. Bij elke grote controle worden er wel dingen gevonden en juist nu dit so actueel is is er geen controle...

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:32

Amerika twijfelt al heel lang over een grondoorlog tegen de IS. Er vinden nu vooral luchtaanvallen plaats, maar ze weten gewoon niet waar ze zich bevinden. Amerika zou die hele IS met een grondoorlog binnen een aantal dagen van de kaart kunnen vegen, maar dan riskeren ze wel levens van soldaten.

En dan nog zit je met de IS'ers die zich onder onze bevolking bevinden... die vind je niet zomaar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:48

Resistance schreef:
Amerika twijfelt al heel lang over een grondoorlog tegen de IS. Er vinden nu vooral luchtaanvallen plaats, maar ze weten gewoon niet waar ze zich bevinden. Amerika zou die hele IS met een grondoorlog binnen een aantal dagen van de kaart kunnen vegen, maar dan riskeren ze wel levens van soldaten.

En dan nog zit je met de IS'ers die zich onder onze bevolking bevinden... die vind je niet zomaar.

Dat niet alleen, maar door IS weg te vagen helpen ze Assad, en dat willen ze niet.

Wanneer ze de volledige controle zouden overnemen, zoals destijds in Irak, en dus zowel IS als de zittende regering aanpakken, krijgen ze nog veel meer ellende over zich heen. Rusland zou sowieso tegen zijn dus het zou weer een inval zonder VN-mandaat zijn en dat valt waarschijnlijk extreem slecht. Turkije heeft er een probleem mee als de Koerden te sterk uit het conflict komen. Iran verliest niet graag zijn belangrijkste bondgenoot in de regio en zal het recente atoomakkoord stopzetten, wat Israël weer redenen geeft om zich ermee te bemoeien. Ohja, en een groot deel van de gematigde moslims en bondgenoten in de Arabische wereld zullen wéér een onrechtmatige Amerikaanse inval niet accepteren en een standpunt innemen.

Ongetwijfeld zullen er nog talloze gevolgen zijn die vooraf meer of minder te voorspellen zijn, maar het geeft maar aan dat het nogal een wespennest is waar iedere inmenging of het uitblijven daarvan gevolgen heeft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:50

Ik vind het heel lastig een beeld te vormen van IS. Hoe groot is IS? Moet ik denken aan een paar duizend? Tienduizend ? Honderdduizend ?
Parijs was volgens het nieuws een "zelfstandige cel binnen IS". Hoeveel can die cellen zijn er?
Ik lees dat er een leider is (een kalief), maar is het zo dat als je die uitschakelde, dat je direct is de das om doet?
Kan iemand me helpen, buiten Wikipedia, om meer te begrijpen van wat IS nu is? En dan bedoel ik niet hun gedachtengoed, maar hoe de structuur in elkaar zit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:01

billionache schreef:
Ik ga nu enorm egoïstisch klinken, maar ik hoop uit de grond van m'n hart dat onze regering zich niet gaat inmengen... Ik heb namelijk absoluut geen zin om middenin een oorlog te belanden en het risico te lopen om één van mijn geliefden te verliezen in zo'n aanslag...

Sowieso is België al vrij betrokken, omdat een aantal van de terroristen te linken is aan de omgeving van Brussel. Auto's zijn daar gehuurd en wapens zijn daar aangekocht.

Lieve schat, we zitten er al midden in... Er zit niks aan te komen, het is er al lang en breed...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:04

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:06

Dat is een bericht van augustus. We zijn al vanaf oktober 2014 actief.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:08

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:11

wendyenbram schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Ja er zijn zeker een heleboel moderne moslims en die kun je gewoon onder 1 kam scheren.

De kloof tussen het ouderwetse geloof en hoe wij hier leven is wel heel erg groot.
En wij westerlingen hebben ons gewoon tevel opgedrongen onze regels geprobeerd door te drukken enz.

Maarja niks mag dit goedpraten met geweld onthoofdingen etc maak je geen betere wereld. Dat hadden ze mogelijk ooit voor ogen.

Trouwens ook als je kijkt naar de bijbel het verhaal waa Jesus werd gekruisigd alleen al en die plaatsjes van Jesus met een bebloed hoofd daar hangend. En de verraders etc. Zowel de bijbel eerste testament als de koran zetten aan tot haat.

Klopt, Alleen heeft de bijbel een 2e (nieuwe) testament. Waarin duidelijk wordt gezegd dat dit niet meer op deze manier mag gaan, hoeft te gaan. Dat Liefde de basis is, Je je naaste lief moet hebben (dus ook diegene die je eigenlijk niet zo graag mag, ook die moslim die bij je in straat woont, ook dat "rot"joch van verderop.)
De koran is eigenlijk een kopie met hier en daar aanpassingen van het oude testament. overgeschreven door 1 persoon. Dus die blijven hangen in wat bij ons in de oude testament staat. Terwijl wij het nieuwe hebben welke het eerste teniet doet. (al blijven we hem lezen, om het nieuwe testament te begrijpen, zullen we het oude testament zullen moeten kennen.

Als je mijn andere bericht ook had gelezen had je gezien dat ik beschreven had dat de bijbel herschreven was enz.

Het punt is dat extremistische islamieten vaak vast houden aan oude principes en uit naam daar van dus gruweldaden uitvoeren.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:12

Ja ik weet (wist) dat ze meedoen maar ik wist niet dat ze zo actief waren. Ik dacht dat ze vooral een ondersteunende functie hadden en niet echt een actieve functie. Mijn fout hoor, ik heb me er niet in verdiept. Al moet ik zeggen dat ik schrik van de mensen in dit topic die erg weinig kennis blijken te hebben.

Leest men tegenwoordig geen krant/kijkt naar het nieuws?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:18

Ik zit nu op kantoor te werken in Molenbeek, op nog geen 2 kilometer van waar dit weekend verdachten zijn gearresteerd. Eerlijk toegegeven, toch geen geruststellende gedachte om te weten dat we er zo dichtbij hebben gezeten de afgelopen maanden :\ Zeker als je weet dat een van de verdachten voortvluchtig is op dit moment.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:46

Babeth schreef:
Ik zal wel als een complot theorist na deze post worden gezien, maar ik gooi hem er toch in.

Allereerst laat ik voorop stellen dat het vreselijk is wat er in Frankrijk is gebeurt en wat er wereldwijd dagelijks gebeurt.

Maar, het is allemaal een smerig politiek wereldspel. IS is geen islam, islamisering is een leugen. Dit is niets meer dan een smerig schaakspel om extreem rechts overal aan de macht te krijgen. Het is ook frappant dat bijna al deze extreem rechtse figuren in alle volledigheid Israel en zionisme steunen. Laten de grootste multinationals en banken en rijkste families nou juist zionistische aanhangers zijn. De islam word misbruikt om haat en verdeeldheid te creeeren. En het is de elite gelukt. We zijn verdeeld en ik schaam me kapot voor de walgelijke reacties die mensen plaatsen op social media. Mensen wordt alsjeblieft wakker. Islamisering is een dikke vette leugen. Extreem rechts is niet de oplossing.
Daar waar we ons nu laten verdelen en haatgevoelens kweken tegen een bevolkingsgroep, zouden we ons juist moeten herenigen en radicale groeperingen en corrupte regeringen, banken en multinationals aanpakken. Laat je niet voor de gek houden.
Sinds Rusland zich is gaan bemoeien (als enige die er legaal zit!!) Is Amerika in een hoek gedreven. Nu ineens is deze aanslag er zo vlak voor alle verkiezingen en sinds Rusland mee speelt, dus de aanslag komt de elite (Amerika/Israel) ontzettend goed uit omdat ze nu nog harder in Syrie kunnen toeslaan en nog meer vluchtelingen naar Europa haalt. Nog meer haat, nog meer verdeeldheid.
Ze hebben het zo goed uitgedacht. De islam heeft al 1400 jaar oorlog tussen radicale groeperingen, dus de mensen slikken het als zoete koek dat de islam slecht zou zijn. Mensen, nogmaals, word wakker en ga niet massaal pvv stemmen. Dan pas zie je je vrijheid naar de knoppen gaan.

Misschien een domme vraag, maar wie zijn de elite??

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:49

De Correspondent kan niet ontbreken hier.
https://decorrespondent.nl/3559/Terreur ... 0-1057f358

Onze samenleving, onze grotendeels werkende samenleving, werkt vanwege heel veel vertrouwen en vriendelijkheid. Het is ongelofelijk hoe goed we samen kunnen leven, en het is juist dat wat men wil ondermijnen (en wat ik niet wil laten gebeuren.)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:51

Spijt..

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:07

Babeth schreef:

Ik veronderstel dat iedereen met een beetje gezond verstand wel doorheeft dat de IS niks met de islam te maken heeft, MAAR ze doen het wel in naam van de islam, beweren ze. De islam is al geen geliefde godsdienst in onze westerse samenleving, laat staan op dit moment. Dit is gewoon hun radicaliseringspropaganda. Maak de kloof tussen de Westerlingen en de moslims nog groter, waardoor zij hopen dat nog meer moslims zich gaan radicaliseren en zich bij hun aansluiten.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 12:23

Na het lezen van de laatste 2 pagina's, twijfel ik tussen huilen of lachen. OMG, wat een onzin! :#