Ik snap dat Parijs dichterbij voelt dan landen in het Midden-Oosten, maar het is inderdaad wel belangrijk om erbij stil te staan dat wat in Parijs gebeurd is nog geen honderdste is van wat er in die landen dagelijks gebeurt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babeth schreef:Ik zal wel als een complot theorist na deze post worden gezien, maar ik gooi hem er toch in.
Allereerst laat ik voorop stellen dat het vreselijk is wat er in Frankrijk is gebeurt en wat er wereldwijd dagelijks gebeurt.
Maar, het is allemaal een smerig politiek wereldspel. IS is geen islam, islamisering is een leugen. Dit is niets meer dan een smerig schaakspel om extreem rechts overal aan de macht te krijgen. Het is ook frappant dat bijna al deze extreem rechtse figuren in alle volledigheid Israel en zionisme steunen. Laten de grootste multinationals en banken en rijkste families nou juist zionistische aanhangers zijn. De islam word misbruikt om haat en verdeeldheid te creeeren. En het is de elite gelukt. We zijn verdeeld en ik schaam me kapot voor de walgelijke reacties die mensen plaatsen op social media. Mensen wordt alsjeblieft wakker. Islamisering is een dikke vette leugen. Extreem rechts is niet de oplossing.
Daar waar we ons nu laten verdelen en haatgevoelens kweken tegen een bevolkingsgroep, zouden we ons juist moeten herenigen en radicale groeperingen en corrupte regeringen, banken en multinationals aanpakken. Laat je niet voor de gek houden.
Sinds Rusland zich is gaan bemoeien (als enige die er legaal zit!!) Is Amerika in een hoek gedreven. Nu ineens is deze aanslag er zo vlak voor alle verkiezingen en sinds Rusland mee speelt, dus de aanslag komt de elite (Amerika/Israel) ontzettend goed uit omdat ze nu nog harder in Syrie kunnen toeslaan en nog meer vluchtelingen naar Europa haalt. Nog meer haat, nog meer verdeeldheid.
Het is niet islam tegen het westen, het is de elite tegen de mensheid.
Ze hebben het zo goed uitgedacht. De islam heeft al 1400 jaar oorlog tussen radicale groeperingen, dus de mensen slikken het als zoete koek dat de islam slecht zou zijn. Mensen, nogmaals, word wakker en ga niet massaal pvv stemmen. Dan pas zie je je vrijheid naar de knoppen gaan.
drawerlover schreef:O God gaat Rusland zich er ook al mee bemoeien?
Zo die IS hebben alvast heel Europa op zich
waxmeltsenzo schreef:Ja er zijn zeker een heleboel moderne moslims en die kun je gewoon onder 1 kam scheren.
De kloof tussen het ouderwetse geloof en hoe wij hier leven is wel heel erg groot.
En wij westerlingen hebben ons gewoon tevel opgedrongen onze regels geprobeerd door te drukken enz.
Maarja niks mag dit goedpraten met geweld onthoofdingen etc maak je geen betere wereld. Dat hadden ze mogelijk ooit voor ogen.
Trouwens ook als je kijkt naar de bijbel het verhaal waa Jesus werd gekruisigd alleen al en die plaatsjes van Jesus met een bebloed hoofd daar hangend. En de verraders etc. Zowel de bijbel eerste testament als de koran zetten aan tot haat.
oomens schreef:drawerlover schreef:O God gaat Rusland zich er ook al mee bemoeien?
Zo die IS hebben alvast heel Europa op zich
Ik vraag mij wel eens af onder welke steen mensen leefden voor deze aanslagen.
Ja, Rusland is zich er ook al mee aan het bemoeien en dat doen ze al een tijdje. Op verzoek van de Syrische regering bombarderen ze nu de verschillende verzetsbewegingen, waaronder IS, maar ook tegenstanders van IS. Officieel leveren ze volgens mij nog geen grondtroepen (maar dat deden ze op de Krim ook niet).
Kendra schreef:waxmeltsenzo schreef:En toch is er een aantal maanden geleden iemand bij de luchtmacht ontdekt iemand met een islamitische achtergrond. Die overgens gewoon in NL is geboren en altijd in NL heeft gewoond.
En dus toch een gewone Nederlander is?
Resistance schreef:Amerika twijfelt al heel lang over een grondoorlog tegen de IS. Er vinden nu vooral luchtaanvallen plaats, maar ze weten gewoon niet waar ze zich bevinden. Amerika zou die hele IS met een grondoorlog binnen een aantal dagen van de kaart kunnen vegen, maar dan riskeren ze wel levens van soldaten.
En dan nog zit je met de IS'ers die zich onder onze bevolking bevinden... die vind je niet zomaar.
billionache schreef:Ik ga nu enorm egoïstisch klinken, maar ik hoop uit de grond van m'n hart dat onze regering zich niet gaat inmengen... Ik heb namelijk absoluut geen zin om middenin een oorlog te belanden en het risico te lopen om één van mijn geliefden te verliezen in zo'n aanslag...
Sowieso is België al vrij betrokken, omdat een aantal van de terroristen te linken is aan de omgeving van Brussel. Auto's zijn daar gehuurd en wapens zijn daar aangekocht.
wendyenbram schreef:waxmeltsenzo schreef:Ja er zijn zeker een heleboel moderne moslims en die kun je gewoon onder 1 kam scheren.
De kloof tussen het ouderwetse geloof en hoe wij hier leven is wel heel erg groot.
En wij westerlingen hebben ons gewoon tevel opgedrongen onze regels geprobeerd door te drukken enz.
Maarja niks mag dit goedpraten met geweld onthoofdingen etc maak je geen betere wereld. Dat hadden ze mogelijk ooit voor ogen.
Trouwens ook als je kijkt naar de bijbel het verhaal waa Jesus werd gekruisigd alleen al en die plaatsjes van Jesus met een bebloed hoofd daar hangend. En de verraders etc. Zowel de bijbel eerste testament als de koran zetten aan tot haat.
Klopt, Alleen heeft de bijbel een 2e (nieuwe) testament. Waarin duidelijk wordt gezegd dat dit niet meer op deze manier mag gaan, hoeft te gaan. Dat Liefde de basis is, Je je naaste lief moet hebben (dus ook diegene die je eigenlijk niet zo graag mag, ook die moslim die bij je in straat woont, ook dat "rot"joch van verderop.)
De koran is eigenlijk een kopie met hier en daar aanpassingen van het oude testament. overgeschreven door 1 persoon. Dus die blijven hangen in wat bij ons in de oude testament staat. Terwijl wij het nieuwe hebben welke het eerste teniet doet. (al blijven we hem lezen, om het nieuwe testament te begrijpen, zullen we het oude testament zullen moeten kennen.
Babeth schreef:Ik zal wel als een complot theorist na deze post worden gezien, maar ik gooi hem er toch in.
Allereerst laat ik voorop stellen dat het vreselijk is wat er in Frankrijk is gebeurt en wat er wereldwijd dagelijks gebeurt.
Maar, het is allemaal een smerig politiek wereldspel. IS is geen islam, islamisering is een leugen. Dit is niets meer dan een smerig schaakspel om extreem rechts overal aan de macht te krijgen. Het is ook frappant dat bijna al deze extreem rechtse figuren in alle volledigheid Israel en zionisme steunen. Laten de grootste multinationals en banken en rijkste families nou juist zionistische aanhangers zijn. De islam word misbruikt om haat en verdeeldheid te creeeren. En het is de elite gelukt. We zijn verdeeld en ik schaam me kapot voor de walgelijke reacties die mensen plaatsen op social media. Mensen wordt alsjeblieft wakker. Islamisering is een dikke vette leugen. Extreem rechts is niet de oplossing.
Daar waar we ons nu laten verdelen en haatgevoelens kweken tegen een bevolkingsgroep, zouden we ons juist moeten herenigen en radicale groeperingen en corrupte regeringen, banken en multinationals aanpakken. Laat je niet voor de gek houden.
Sinds Rusland zich is gaan bemoeien (als enige die er legaal zit!!) Is Amerika in een hoek gedreven. Nu ineens is deze aanslag er zo vlak voor alle verkiezingen en sinds Rusland mee speelt, dus de aanslag komt de elite (Amerika/Israel) ontzettend goed uit omdat ze nu nog harder in Syrie kunnen toeslaan en nog meer vluchtelingen naar Europa haalt. Nog meer haat, nog meer verdeeldheid.
Ze hebben het zo goed uitgedacht. De islam heeft al 1400 jaar oorlog tussen radicale groeperingen, dus de mensen slikken het als zoete koek dat de islam slecht zou zijn. Mensen, nogmaals, word wakker en ga niet massaal pvv stemmen. Dan pas zie je je vrijheid naar de knoppen gaan.