Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Count me in cowboy
Over een tijdje er gemeubileerd huis krijgen.
Levenslang uitkering zonder verplicht solliciteren.
Ik als chronisch zieke zonder uitkering die na parttime werk meer dood dan levend is en daardoor ook niet door kan groeien in functie. Lijkt het Me heerlijk.
Gewoon een basis loon krijgen waar voor Nederlanders ook voor gepleit is maar door kosten voor ons niet kan.
Wanneer mag ik ermee beginnen?
bruintje123 schreef:Gegarandeerd dat het wel een huis gaat worden. Let maar op.
Wat zielige krokodillen tranen of grote bek en ze krijgen de regering zover als ze willen.
En dan nog wat volk die er achteraan hobbelt want die geloven de krokodillen tranen ook nog.
bruintje123 schreef:Gegarandeerd dat het wel een huis gaat worden. Let maar op.
Wat zielige krokodillen tranen of grote bek en ze krijgen de regering zover als ze willen.
En dan nog wat volk die er achteraan hobbelt want die geloven de krokodillen tranen ook nog.
Maar deze mafkees gaat weer uit loggen.
Toch maar een avond dienstje draaien. Kijken wat we nu weer binnen krijgen.
Om daarna weer loon af te staan aan waar ik voor een groot deel niet achter sta.
bruintje123 schreef:Niks zucht.
Let maar op. Die komen tijdelijk in een container maar schuiven allemaal door naar de huis.
We spreken elkaar over een paar jaar nog wel eens.
Cowboy55 schreef:Sammie schreef:Lui is niet helemaal de juiste term.. In onze ogen zijn ze lui, ik durf het zelfs korte termijngedachte te noemen.. In hun ogen leven ze lekker bij de dag
Dit dus. Niet lui.
Heb in mijn kennissenkring een aantal Antillianen (die mensen met die gouden tanden).
Die gaan rond deze tijd van het jaar weer aan het werk. Dat is een eitje voor ze want ze zijn toppers in hun vakgebied. Vervolgens gaan ze tot (pak 'm beet) april/mei voluit aan de slag. Werken ze gerust 50-60 uur per week als dat moet.
En dan ergens op de grens van het voorjaar en de zomer zijn ze ineens weer werkloos. Kom je ze tegen op de terrasjes, zitten ze in de zon te chillen en van het leven te genieten. Hebben ze ook weer genoeg geld en genieten ze van het leven. En
als de nazomer voorbij is gaan ze weer aan de slag. Etc., etc.
Ik zeg ook niet dat de Antiliaan lui is. Had over de zwarte Afrikaanse mens. Heb zelf Antiliaanse en Surinaamse kennissen, die werke harder dan menig Nederlander.
Maar een Antiliaan is geen zwarte Afrikaan! Heb ook Antilianen, Surinamers en mensen uit Kaap Verdie in mn kennissenkring, die werken harder dan menig Nederlander!
De 'topper' hierin doet dat al zo lang als ik hem ken, zo'n 23 jaar. Hij weet echt wel dat 'ie maatschappelijk veel verder zou kunnen komen als 'ie gewoon het hele jaar rond zou werken maar heeft daar (nog steeds) geen behoefte aan. Als het lekker weer is moet je niet werken (vindt hij).
princequillo schreef:De gros van deze reacties zijn echt walgelijk.
De meeste mensen die heel hard roepen weten niets meer dan wat er in de media komt omdat ze het niet wìllen weten. Hadden ze dit wel gewild, waren hun standpunten waarschijnlijk niet alleen veel beter geformuleered maar ook heel anders na het onderzoeken van hoe het namelijk echt zit. Zelfs ik weet niet over alles hoe het zit ondanks dat ik me toch goed probeer te informeren. Dit weet je allemaal pas als je er dichtbij staat. In plaats van een grote bek open te trekken, ga eens bij een AZC kijken en praat met die mensen.
Trouwens, van de hele dag naar een computerscherm te kijken wordt je leven inderdaad niet beter. Op Facebook zie je ook de hele dag dezelfde namen van mensen die klagen dat ze geen baan kunnen vinden; ondertussen zie je wel dat ze de hele fiets dag naar een computerschermpje kijken IPV actie ondernemen.
Er worden miljarden euro's naar de vluchtelingen geschoven maar onze zorg wordt alleen maar slechter. Oké, maar dat ze bezuinigen op zorg en onderwijs is al heel lang bekend. Zelfs voor deze vluchtelingenstroom en voor alle ophef erover waren ze al aan het bezuinigen. Geld voor vluchtelingen is geen weggegooid geld, dit is geld waar talloze mensen écht mee worden geholpen. Dit is geld voor mensen die uit wanhoop hun thuisland hebben verlaten. Hoogopgeleide mannen die van chirurg naar schoonmaker of putjesschepper zijn gegaan omdat ze hun leven niet zeker waren.
Weet je wat wel geld is dat beter besteed kan worden? Geld dat de regering uitgeeft aan peperdure schilderijen die lang niet zoveel op gaan brengen als dat het kost; geld aan secundaire voorzieningen voor ons Europeanen, noem maar op. Ik heb niks tegen kunst. Zelf ga ik ook graag een dagje uit naar een museum om de historie. En ja, die dingen kosten wat. Maar ondanks dit ben ik wel van mening dat we het kunnen missen. Het is geen prioriteit. Het geld dat we hier aan uitgeven, of - wat de regering hier aan uit geeft - kan toch veel beter naar de zorg en het onderwijs? Waarom zeuren we hier zoveel minder over dan over mensen in nood?
Het zijn allemaal gelukzoekers. Wat is hun geluk? Het is al een aantal keer op het nieuws geweest dat er ook veel goed opgeleide mensen hierheen komen. Denk je nou werkelijk dat die hier, op veiligheid na, een beter leven krijgen dan in hun thuisland, waar hun diploma's niet waardeloos waren? Een gedeelte van de vluchtelingen zal het in het thuisland inderdaad ook niet breed hebben, maar ik denk echt dat we hier een vrij slecht beeld hebben van wat een vluchteling krijgt.
En ik weet het ook niet allemaal! Daarom wil ik er niet te veel over oordelen. Maar naar wat ik weet, krijgen ze vooral [primaire!!] basisbehoeften. En deze primaire behoeften hebben wij Nederlanders ook recht op! En niet te vergeten: deze krijgen wij ook. Terwijl velen van ons klagen over hun 'slechte' leven hebben ze alsnog een diploma op zak en een smartphone in de broekzak. En zijn we niet ondervoed!
Voor onder Nederlanders zitten mijn familie en ik ook onder de middenmoot, maar ik zal eerlijk zijn, ik heb het vergeleken met vluchtelingen echt niet slecht. Ik heb een warm bed, een laptop en een smartphone [secundaire behoeften mensen!!] ik krijg elke avond te eten en ik krijg al mijn hele leven onderwijs dat lang niet zoveel kost als het voor hun zou kosten [in dat soort landen wordt vaak je studie niet gecovered]. Daarnaast staat er een TV met een interactieve recorder in onze woonkamer, en krijg ik de mogelijkheid om mijn hobby van aquaria te beoefenen. Voor velen onder ons, gezien dit Bokt is, kunnen we zelfs onze dure paardenhobby uitvoeren! Dit is al veel meer dan dat we nodig hebben.
Ze pikken ondertussen wel onze banen in, wordt er vaak gezegd, maar zeg nou zelf, het gros van de Nederlanders zoekt niet verder dan waar zij comfortabel mee zijn. Er zijn mensen werkloos die in hun sector geen werk kunnen vinden, maar werk vinden, dat kan heus wel. Alleen tja, dat is dan weer werk waar velen niet op zitten te wachten... Waarom zou je ook een hele andere kant op gaan als waar je voor gestudeerd hebt????
Plus, vergeet ook niet dat wat wij aan vluchtelingen krijgen in Europa vrij weinig is in verhouding tot wat een land als Libanon alleen al op zich neemt. En bij ons wordt het nog onderverdeeld tussen meerdere landen!
Tuurlijk moet het probleem in thuisland opgelost worden. Maar dat is een oplossing voor de lange termijn. Moeten, omdat het lang duurt voor dit opgelost is, daarom ondertussen miljoenen onschuldige levens genomen worden? Denk je nou werkelijk dat deze mensen blij zijn om in Nederland te zijn met volk als ons? Waar je vorige leven helemaal geen waarde meer heeft, en niet te vergeten, dat ze in een land terecht komen met een hele andere cultuur en levenswijze? Het is voor hun net zo min niet makkelijk als voor ons!
Ik denk niet dat er geen probleem is. Alleen, denk ik dat er onterecht teveel op de vluchtelingenkwestie gelegd wordt. We doen nu net alsof alles hun schuld is, terwijl er een heleboel te verwijten is aan ons als volk en ook vooral de regering...
Teddy321 schreef:Verder stop ik ff met reageren....mn haren rijzen af en toe te bergen! Er wordt hier ontzettend gegeneraliseerd. De vluchteling laten we lekker voor t hek staan in de Balkan en sterven van honger en kou. De werkelozen in NL solliciteren toch bijna niet, want anders waren ze wel aan t werkAlle vluchtelingen zijn besmettelijk en geweldadig
![]()
Wordt er helemaal naar van!
Heb al paar keer aangegeven dat ik ook in tweestrijd ben, daar ik ervan overtuigd ben dat we de stroom asielzoekers financieel niet kunnen dragen, maar t zijn wel mensen he, zij (of zoals er hier roepen "hun") hebben ook gevoelens.Wat de oplossing is weet ik ook niet, maar tussen allemaal uitzetten en grenzen dichtgooien en doodknuffelen is toch nog wel een middenweg?
vibabu schreef:ik denk daarom dat princequill dat heel mooi verwoord heeft. Ik ben niet anti, ik ben niet voor. Vang die mensen op die het nodig hebben. Als europa zich nou eens ging bemoeien met de oorloog die daar gevoerd wordt. Als de mensen echt gevlucht zijn voor de oorloog willen ze na de oorlog vast ook weer terug. Werk ten overvloede aangezien het land opnieuw opgebouwd moet worden. Van putjesschepper tot architect tot dokter is er dan weer nodig. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn.
LadyMadonna schreef:Ooohhhh electra! Jij krijgt kinderbijslag van MIJN belasting geld! Die kinderen heb je zélf voor gekozen!![]()
![]()
vibabu schreef:Daarom zeg ik ook geef ze even dat wat nodig is. Maar opname is in mijn ogen ook niet handig. Ook als het te lang gaat duren met alle procedures. Die mensen willen hier iets opbouwen. Maar er is hier niks op te bouwen. ik ben bang dat er zometeen een hele stormvloed aan geboortes komen. Kinderen worden hier geboren, zijn Nederlands, mogen in Nederland blijven en om dan kind hier te laten en ouders terug te sturen?
Het is toch wel een hele moeilijke materie die niet 123 op te lossen is.
sneeuwpop schreef:Tamary, ik vind je beschuldiging dat europa en amerika deze ellende hebben veroorzaakt wel berg ver gaan. Dat is de schuld wel makkelijk afschuiven.
Mensen vluchten vanwege de IS, de monsters die mensen afslachten op elke ondenkbare manier dan ook. De overige mensen vluchten niet, maar zijn migranten.