verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:00

ravellie schreef:
Nikass schreef:
Het christendom predikt dat net zo goed.
En hoeveel moeite heeft de SGP om vrouwen een positie in de partij te geven?
Wel eens een donderpreek gehoord in een zwarte kousen kerk?
"De Islam" is maar net hoe je dat geloof interpreteert. En dat heeft meestal met culturele waarden te maken.

Oneens...
Wel eens in een 'zwarte kousen'geweest?( zoals jij dat noemt).
Ik kom zelf uit een Christelijke familie en ben lid van een Evangelische gemeente.

De islam verspreidt zich over de wereld, en van een fors aantal stromingen daar binnen word ik niet bepaald blij.

Nu ik dit lees, valt me werkelijk de mond open. Ik zie het juist als mijn christenplicht om die mensen die ontheemd zijn te helpen, en gezien de posts die ik van jou voorbij heb zien komen in dit topic, had ik niet verwacht dat jij christen zou zijn...

papagroom

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 17:24

Opvang van vluchtelingen is ook iets wat moslims doen....ook christelijke vluchtelingen..
.volgende link geeft een mooi voorbeeld uit den ouden doos..
http://m.marokko.nl/nieuws/38479/

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:29

Oneens...
Ik kom zelf uit een Christelijke familie en ben lid van een Evangelische gemeente.

De islam verspreidt zich over de wereld, en van een fors aantal stromingen daar binnen word ik niet bepaald blij.[/quote]
Nu ik dit lees, valt me werkelijk de mond open. Ik zie het juist als mijn christenplicht om die mensen die ontheemd zijn te helpen, en gezien de posts die ik van jou voorbij heb zien komen in dit topic, had ik niet verwacht dat jij christen zou zijn...[/quote]

Tja, dat zijn de vingers der beschuldiging he.
Want een Christen is heilig en perfect.
Nou, ik zal je een geheim verklappen: 'Christenen zijn ook maar mensen en maken ook dagelijks fouten.
Ik doe mij niet heilig voor en ik roep al helemaal niet dat ik perfect ben, want dat ben ik niet.
Dagelijk doe ik mijn best in werk en ook vrijwilligerswerk, en ook ik maak fouten.
En ik vind zeker dat je je medemens moet helpen, maar iedereen naar Europa halen is niet de oplossing.
Alleen al niet door de enorme verschillen in cultuur en geloof.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:33

We hadden het bij levensbeschouwing en sommige jongens draaiden zich zelfs om en zeiden ook van "he daar kan ik niet naar kijken dat is echt zo vreselijk zielig". Toch maar even bij stilstaan wat verderop in de zee gebeurt denk jk..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:34

Blue_Eyes schreef:
ravellie schreef:

Oneens...

De islam verspreidt zich over de wereld, en van een fors aantal stromingen daar binnen word ik niet bepaald blij.

Nu ik dit lees, valt me werkelijk de mond open. Ik zie het juist als mijn christenplicht om die mensen die ontheemd zijn te helpen, en gezien de posts die ik van jou voorbij heb zien komen in dit topic, had ik niet verwacht dat jij christen zou zijn...

Ik ben het helemaal met Blue Eyes eens +:)+.
Ik vind BE een voorbeeld voor andere gelovigen, zij is christelijk, maar niet veroordelend en laat anderen (niet-gelovigen) in hun waarde. Je kan met haar discussiëren over het geloof, zonder elkaar te beledigen. (zeg ik als niet-gelovige :D )

Sommigen christelijke stromingen zijn niet zo tolerant, helaas. In ieder geloof of cultuur heb je gematigden, progressieven en extremen.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/lok ... ~a4142011/

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 17:40

Hier heb ik niets aan toe te voegen Electra.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:49

papagroom schreef:
Opvang van vluchtelingen is ook iets wat moslims doen....ook christelijke vluchtelingen..

Moet je in Saoudi Arabië eo eens vertellen.. Aantal opgevangen:0

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:53

Sammie schreef:
papagroom schreef:

Moet je in Saoudi Arabië eo eens vertellen.. Aantal opgevangen:0

Dat betekent natuurlijk niet dat geen enkele moslim(land) vluchtelingen opvangt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:41

Dat zeg ik dan ook niet, maar dat opvang iets is wat moslim ook doen is dus ook niet zomaar correct. Evenmin als dat je er zomaar een kerk mag bouwen of zonder werk er lang mag blijven.. Dan helpen ze je gewoon een handje richting het vliegtuig.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 18:54

Afbeelding
Loesje geeft stof tot nadenken...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:03

Nou.. Ontzettend..

Misschien dat jezelf kunt aangeven waarom je het tot nadenken vindt zetten en waarom je het hier plaatst,want dat je niet zomaar alle media moet geloven is iedereen het haast wel mee eens. Bovendien vermijdt veel media heel veel negatief nieuws en concentreren vooral de NOS en RTL zich op de zielige verhalen. Dus alleen al in dat opzicht vind ik dit een misplaatste tekst. Bovendien blazen extremisten mensen op en niet een verhaaltje..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:35

ravellie schreef:
Nou, ik zal je een geheim verklappen: 'Christenen zijn ook maar mensen en maken ook dagelijks fouten.

Niemand weet dat beter dan ik en ik zal ook heus niet zeggen dat ik perfect ben of de perfecte christen - integendeel. Maar je geeft zelf al aan niet gastvrij te zijn, dat vind ik dan al ergens gruwelijk misgaan. Verder is me dat wat te offtopic dus ik zal er verder ook maar niet meer op ingaan.

Electra, PPG, pas op hoor, daar word ik verlegen van :o

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:38

Sammie schreef:
Dat zeg ik dan ook niet, maar dat opvang iets is wat moslim ook doen is dus ook niet zomaar correct. Evenmin als dat je er zomaar een kerk mag bouwen of zonder werk er lang mag blijven.. Dan helpen ze je gewoon een handje richting het vliegtuig.

Juist, moet je eens in een moslim land een kerk gaan bouwen.
Terwijl in NL alles maar kan ;(

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:39

Blue_Eyes schreef:
ravellie schreef:

Niemand weet dat beter dan ik en ik zal ook heus niet zeggen dat ik perfect ben of de perfecte christen - integendeel. Maar je geeft zelf al aan niet gastvrij te zijn, dat vind ik dan al ergens gruwelijk misgaan. Verder is me dat wat te offtopic dus ik zal er verder ook maar niet meer op ingaan.

Electra, PPG, pas op hoor, daar word ik verlegen van :o

Nee, het lijkt mij idd niet verstandig om hier duizenden moslims op te vangen.
En nu weer ontopic

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:57

Cer schreef:
Ze donderpreken maar een eind weg.. zolang ze niet met bomvesten gaan rondlopen zal het wel :D

Vergeet Noord-Ierland niet... De IRA. Dat is nog geen 100 jaar weg, ook christenen zijn niet altijd lieverdjes.

*gaat weer in de meeleesmodus.*

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:11

Gypsy schreef:
Cer schreef:
Ze donderpreken maar een eind weg.. zolang ze niet met bomvesten gaan rondlopen zal het wel :D

Vergeet Noord-Ierland niet... De IRA. Dat is nog geen 100 jaar weg, ook christenen zijn niet altijd lieverdjes.

De IRA is zelfs nog steeds actief.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 01:23

genoeg molimlanden met kerken hoor

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:31

Gypsy schreef:
Cer schreef:

O

Dat conflict ging over inlijving van Ierland door Engeland, de ieren als rooms katholiek en de protestante engelsen, waar onze willem van Oranje maar wat graag vooraan in de oorlogslinie stond.

De Ieren verloren dus hun eigen gebied, cultuur en taal, ze moesten alles afzweren van de Engelsen..

Uiteindelijk is er verdeeldheid gekomen door de splitsing in noord en zuid ierland...het noorden wil bij Engeland horen en het zuiden wil dar niet...de strijd is tegen de engelsen en niet tegen het geloof...maar de Engelsen wilden ook hun manier van godsdienst beleving veranderen...

Het is dus de diepere gevoelens naar de Engelsen wat ook nog veel leeft bij de oudere Ieren..

Dus feitelijk een comflict tussen twee volkeren die ontzettend veel van elkaar verschillen maar nu dus veelal gezien worden als engelsen met een geloofscomflict?
De schotten? Engeland heeft nl gebieden met volkeren/stammen door oorlog ingelijfd en tot GB gemaakt, waren geen Engelsen, maar moesten het zijn ..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:42

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:12

Ik kom toch nog even binnenvallen. Bij ons in de gemeente zijn er de afgelopen twee jaar massale ontslagen geweest, wegens bezuinigingen. Er zijn zoveel mensen zonder werk komen te zitten. Heel wat belangrijke zaken, zoals de geletterdheid van de allochtone gemeenschap zijn ook in de verdrukking gekomen. Het is dan ook een beetje tegenstrijdig dat we gisteren te horen hebben gekregen dat er 500 vluchtelingen opgevangen gaan worden. Er zijn mensen die hun baan kwijt zijn en niet makkelijk aan een nieuwe komen (en deze mensen willen echt heel graag, want zij willen juist werken en hebben aardig moeten inleveren voor een uitkering), terwijl er wel een behoorlijke aderlating wordt gedaan aan opvang.
Laat duidelijk zijn dat ik niet tegen opvang ben, maar ik snap de reacties hier in de buurt wel.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:54

Shenavallie schreef:
Ik kom toch nog even binnenvallen. Bij ons in de gemeente zijn er de afgelopen twee jaar massale ontslagen geweest, wegens bezuinigingen. Er zijn zoveel mensen zonder werk komen te zitten. Heel wat belangrijke zaken, zoals de geletterdheid van de allochtone gemeenschap zijn ook in de verdrukking gekomen. Het is dan ook een beetje tegenstrijdig dat we gisteren te horen hebben gekregen dat er 500 vluchtelingen opgevangen gaan worden. Er zijn mensen die hun baan kwijt zijn en niet makkelijk aan een nieuwe komen (en deze mensen willen echt heel graag, want zij willen juist werken en hebben aardig moeten inleveren voor een uitkering), terwijl er wel een behoorlijke aderlating wordt gedaan aan opvang.
Laat duidelijk zijn dat ik niet tegen opvang ben, maar ik snap de reacties hier in de buurt wel.

Ja daar valt de zorg dan ook onder.
Ik weet niet hoeveel ouderen ( 90 plus!!!) moesten hun huisje in aanleunwoning of zorginstelling verlaten.
Driemaal raden waar die panden nu voor gebruikt gaan worden :( .
Het is echt de wereld op zijn kop.
Ouderen die ons land hebben opgebouwd 'mogen' een woning verlaten......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:35

Crypto schreef:
genoeg molimlanden met kerken hoor

Dat staat er niet ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:16

ravellie schreef:
Shenavallie schreef:

Ja daar valt de zorg dan ook onder.
Ik weet niet hoeveel ouderen ( 90 plus!!!) moesten hun huisje in aanleunwoning of zorginstelling verlaten.
Driemaal raden waar die panden nu voor gebruikt gaan worden :( .
Het is echt de wereld op zijn kop.
Ouderen die ons land hebben opgebouwd 'mogen' een woning verlaten......

Inderdaad. Heel, heel erg voor deze groep mensen. Het holt achteruit in Nederland, niet alleen door de komst van vluchtelingen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 12:33

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:53

iS heeft ook gewoon olie. Of iig had. Vorig jaar werd dat nog gewoon gekocht door diverse landen, of dat nu geboycot wordt weet ik niet.