De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:41

Hermelientje schreef:
Ik begrijp eigenlijk nooit waarom het in dit soort discussies over een piepklein stukje van het probleem gaat als het over criminaliteit gaat. Marokkaanse mannen oververtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken, het zal wel. Maar wanneer wordt nu eens het echte probleem aangepakt, nl dat meer dan 80% van de ernstige geweldsmisdrijven wordt gepleegd door mannen!

Jaaaa, alle mannen het land uit!!!! :+ :D :+
Haha, gekkigheid natuurlijk :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:44

Shadow0 schreef:
JessAndHope schreef:
Dus omdat je geen werk kan vinden ga je maar de criminaliteit in?

Nee. Maar als je heel vaak 'fck you, je bent een marokkaan dus we hoeven je niet al doe je nog zo je best' zegt, dan gaan ze 'fck you' terugzeggen, 'dan neem ik zelf wel wat ik wil.'

Niet goed, maar de meeste pubers reageren zo... Dat is niet meteen criminaliteit, maar dat wordt het natuurlijk wel veel makkelijker.

Citaat:
Duik een studie in met stufi, dan heb je ook tijdsbesteding en inkomen.

En dan je studie niet afronden omdat je niet welkom bent op een stageplek. Niet om iets wat je doet (of niet), maar vanwege je naam en je huidskleur. Want dat gebeurt heel regelmatig, dat is allang bewezen.

Maar weet je, dit is die vicieuze cirkel waar ik een aantal pagina's terug over sprak. Marrokkanen hebben een slechte reputatie, spreken vaak slecht nederlands en passen zich niet aan. Daarom willen mensen ze ni hebben en doordat niemand ze wil hebben krijgen ze geen opleiding.
Je kan de schuld wel bij die stageplekken leggen, maar als ik als stagebedrijf kon kiezen zou die marrokkaan bij mij ook een achterstand hebben, simpelweg door de reputatie die ze hebben. Er zijn er twee schuld, je kan ook zeggen dat marrokkanen het aan zichzelf te danken hebben dat hun reputatiw zo slecht is. Ik zal mijn bericht van een stuk terug nog eens quoten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:44

secricible schreef:
Mja, heel eerlijk snap ik ook alles rondom dat dubbele paspoort niet.

Eerlijk gezegd denk ik dat alles samenkomt in het feit dat mensen zich dankzij marrokkanen onveilig voelen. De aanwezigheid van marrokkanen komt samen in het feit van hoofddoekjes, een vreemde taal. Het confronteert ons met het feit dat deze mensen er zijn. Een beetje hetzelfde als wanneer alle verkraxhters en tasjesdieven e.d. zouden besluiten een rode trui aan te trekken. Die rode trui maakt niemand iets uit, maar het confronteert ons met een groep waar wij ons niet veilig bij voelen.
Laten we heel eerlijk zijn, hoe goed spreekt de bediening van de chinees in jou stad nou nederlands? Daar stoort niemand zich aan, want zij hebben ons nooit een gevoel van onveiligheid gegeven.

Als alle buitenlanders zich goed hadden geintegreerd in de zin van goede opleiding, een baan en een criminaliteit vergelijkbaar of lager dan die van andere groepen had niemand drukte gehad om het dubbele paspoort, om het spreken van de eigen taal in eigen omgeving, misschien had niemand zelfs scheef gekeken bij het bouwen van een moskee. We hadden het ze gegunt, hadden ze welkom geheten. Andersom hadden zij zich prettiger gevoelt binnen ons land, was er meer ruimte geweest voor integratie en daarmee minder negatieve gevoelens tov "die nederlanders".

De essentie ligt in het feit dat mensen zich onveilig voelen door (voornamelijk) marrokkanen. Of dat reeel is? Ja, voor een deel wel als je puur gaat kijken naar de cijfers. Maar het zal ook voor een deel voortkomen uit media e.d. En Wilders kan gewoon goed inspelen op deze angst.

En dan kunnen we terug slaan met de nederlanders die crimineel zijn. Witteboorden criminaliteit en grote georganiseerde misdaad vallen sowieso af, daar voelen we ons niet zo snel onveilig bij. Dat is een ver van ons bed show. Het gaat om die tasjesroof, dat soort dingen. En daarin zijn marrokkanen helass oververtegewoordigd. Daar komt bij dat we nederlanders toch zien als iets waar we niks aan kunnen doen en marrokkanen blijven we toch zien als "gasten". Juist OMDAT ze vaak niet geintegreerd zijn, omdat ze eigen taal spreken, omdat ze een hoofddoek dragen. En daar is de cirkel rond... Moeten we beginnen om ze minder te zien als gasten waarmee samenhangt dat ze een stuk cultuur in moeten leveren? Of moet er iets gedaan worden aan hun criminaliteit zodat we hun cultuur minder zien als een bedreiging? Ik heb daar iig geen antwoord op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:46

Maar er is ook iets van een andere kant....zoals bv alleen maar Polen en nu dus de Roemenen in dienst nemen, ze spreken geen Nederlands, willen lange dagen werken want hebben geen gezellig thuis, sparen zo veel mogelijk geld om mee te nemen naar hun thuisland, dus willen wel zaterdag ook nog werken...

Zij worden juist gehaald via buitenlands werkende uitzendbureaus, de bazen zoeken iets en hebben door ervaringen opgebouwd een wens...de Polen worden al iets minder popi want die weten ondertussen wat hun rechten zijn, dus zijn minder gewild...

En ind je hebt gelijk dat een naam op een CV iets doet, net zoals leeftijdsdiscriminatie hoor, een nog veeeeeel grotere groep....iets wat in tijden van schaarste nu eenmaal is.

Discriminatie is niets minder dan onderscheiden van.......en bij een groot aanbod van, wordt iets minder of meer gewild...

Net zoals turken de marokkanen discrimineren en v.v. en de marokkanen de negers v.v. De Bosjesnegers weer door de Surinamers v.v. En de Hindoestanen de Surinamer van Afrikaanse afkomst....de Belgen de Fransen en Nederlanders, de Nederlanders de Belgen en de Duitsers...de iets minder zwarte neger de meer zwarte neger in Zuid Afrika....enz, enz....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:50

JessAndHope schreef:
Eulogy schreef:
Op dat gebied zijn inderdaad tal van voorbeelden te noemen. Dat gebeurt overigens ook bij hoogopgeleide niet-westerse allochtonen hoor: 20% van de rechtenstudenten is niet-westerse allochtoon (op de VU en het Erasmus zelfs 40%) en maar een heel klein deel van de advocaten heeft een niet-westerse achtergrond. Het is gewoon echt zo dat een niet-westerse naam een negatieve invloed heeft/kan hebben bij het vinden van een stageplek of baan, zeker in bepaalde sectoren. Discriminatie bestaat jammer genoeg echt wel, dat kun je niet ontkennen.

Nogmaals, ik ontken niet dat er andersom ook problemen zijn, maar het werkt natuurlijk vaak twee kanten op.

En vind je het vreemd dat er gediscrimineerd word? :+ Ik niet zo heel erg eigenlijk. Mijn zusje heeft een voorkeur voor 'buitenlanders' (met een 'kees' zal ze nooit aankomen), maar tot 3x toe is ze flink besodemieterd. Het heeft nu niet bepaald geholpen om mijn beeld naar het positieve bij te stellen.... dus crimineel gedrag van 'de groep' werkt discrimineren in de hand.

Zo zijn 'alle nederlanders' zuinig en gierig en geven ze liever geen cent teveel uit. Komt omdat veel mensen idd zo zijn, alleen ben ik niet zo.

Misschien ligt het aan je zusje? ;)

Maar, 3 slechte ervaringen van je zus in een relatie met een buitenlander heeft jouw kijk op een hele groep mensen dus beïnvloed?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:51

Alle mannen het land uit hermelientje??

Ik heb drie keer een marrokkaans meisje aangenomen, en ik heb drie keer goed mijn neus gestoten en heeft me drie keer goed geld gekost. Ik doe het niet meer. Kan je mij een rasist vinden maar ik vind mijzelf behoorlijk stom dat ik er drie keer ingestonken ben.

Overigens heb ik wel Bosnische, Servische, Turkse, Antilliaanse en Surinaamse werken maar Marokkaanse komen er bij mij niet meer in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:55

Ceriadwen schreef:

Ik heb drie keer een marrokkaans meisje aangenomen, en ik heb drie keer goed mijn neus gestoten en heeft me drie keer goed geld gekost. Ik doe het niet meer. Kan je mij een rasist vinden maar ik vind mijzelf behoorlijk stom dat ik er drie keer ingestonken ben.

Overigens heb ik wel Bosnische, Servische, Turkse, Antilliaanse en Surinaamse werken maar Marokkaanse komen er bij mij niet meer in.

Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat ik werk met 3 Marokkaanse mannen. Gaat prima hoor ;) . Het zal aan het werk, de functie en het opleidingsniveau liggen. Maar ook, hoe jij jezelf opstelt tegenover iemand. En ik heb flinke discussies, met name met de Marokkaanse boekhouder, die wil namelijk altijd direct antwoord. :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:58

Electra63 schreef:
Ceriadwen schreef:

Ik heb al eerder in dit topic aangegeven dat ik werk met 3 Marokkaanse mannen. Gaat prima hoor ;) . Het zal aan het werk, de functie en het opleidingsniveau liggen. Maar ook, hoe jij jezelf opstelt tegenover iemand. En ik heb flinke discussies, met name met de Marokkaanse boekhouder, die wil namelijk altijd direct antwoord. :D

Zeker, er zullen ook marrokkaanse artsen zijn.
Maar het probleem met stages is over het algemeen op mboniveau. Op de havo en universiteit is mijn ervaring dat de afkomst veel minder een probleem is. De slecht nederlands sprekende, rotzooi trappende mensen zitten over het algemeen niet op het hbo of de universiteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:00

Scredible, het gaat niet om de hoofddoekjes en vreemde taal, daar zijn we wel aan gewend hoor, het gaat wel degelijk om een flinke groep criminelen die het leven voor veel mensen onveilig maken, helaas..
En het heeft ook een generatie geduurd eer de problemen begonnen. De fout is geweest dat men het maar lier gebeuren en nu de derde generatie er is, waarvan ook een groep problemen geeft, kan men er niet meer omheen.

En of het nu een Algerijn, Marokkaan is dat verschil ziet niemand...

De groep Indonesiers en Molukkers, wat hoor je daar eigenlijk over? Hebben ook een buitenlands uiterlijk en vaak naam...

De tijd dat de Surinamers door drugs veel overlast veroorzaakte, daar hoor je ook bitter weinig nog over...vraag mij af wat er dan nu anders is?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:00

Secricible, klopt !!

Al spreken de Marokkanen op het MBO die hier geboren zijn, natuurlijk gewoon Nederlands :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:01

Hermelientje schreef:
Ik begrijp eigenlijk nooit waarom het in dit soort discussies over een piepklein stukje van het probleem gaat als het over criminaliteit gaat. Marokkaanse mannen oververtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken, het zal wel. Maar wanneer wordt nu eens het echte probleem aangepakt, nl dat meer dan 80% van de ernstige geweldsmisdrijven wordt gepleegd door mannen!

The sock is back. :D Fear the sock. En tis geneens een marocsock. :Y)

Geniaal he dat lijstje met het stemgedrag van de PVV. Dat noemen ze nou links beloven en rechts roven. :+

Verder schijnt het dat de moslimmeisjes het juist prima doen in het onderwijs en daarna waarschijnlijk ook in de maatschappij, het zijn hun broertjes die het allemaal niet snappen en in die vicieuze cirkel terechtkomen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:02

randalinpony schreef:
Hermelientje schreef:

Geniaal he dat lijstje met het stemgedrag van de PVV. Dat noemen ze nou links beloven en rechts roven. :+

Verder schijnt het dat de moslimmeisjes het juist prima doen in het onderwijs en daarna waarschijnlijk ook in de maatschappij, het zijn hun broertjes die het allemaal niet snappen en in die vicieuze cirkel terechtkomen.

Ach, ik mis de sock :D ;) :D ;)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:02

Electra63 schreef:
Al spreken de Marokkanen op het MBO die hier geboren zijn, natuurlijk gewoon Nederlands :D

Niet dus!! Wij hebben er ook twee moeten weigeren voor een stage plaats. Juist om de reden dat ze niet normaal Nederlands spraken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:03

russel schreef:
Scredible, het gaat niet om de hoofddoekjes en vreemde taal, daar zijn we wel aan gewend hoor, het gaat wel degelijk om een flinke groep criminelen die het leven voor veel mensen onveilig maken, helaas..
En het heeft ook een generatie geduurd eer de problemen begonnen. De fout is geweest dat men het maar lier gebeuren en nu de derde generatie er is, waarvan ook een groep problemen geeft, kan men er. Iet omheen.

En of het nu een Algerijn, Marokkaan is dat verschil ziet niemand...

De groep Indonesiers en Molukkers, wat hoor je daar eigenlijk over? Hebben ook een buitenlands uiterlijk en vaak naam...

De tijd dat de Surinamers door drugs veel overlast veroorzaakte, daar hoor je ook bitter weinig nog over...vraag mij af wat er dan nu anders is?

En toch wordt er door mensen geroepen over die hoofddoeken, over het feit dat ze hun eigen taal maar spreken en zich dus niet aanpassen. Het feit dat moskeeen gebouwd worden. Lees de reacties van dit topic maar na, over "die hoofddoeken", het feit dat mensen zich niet veilig voelen omdat ze allemaal onderling hun eigen taal maar blijven sprekene n "niet eens nederlands spreken onder elkaar".
De criminaliteit is het eigenlijke probleem, dat typ ik ook. Lees mijn bericht nog eens opnieuw zou ik zeggen :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:03

secricible schreef:
Op de havo en universiteit is mijn ervaring dat de afkomst veel minder een probleem is.

Ook daar blijkt dat een buitenlandse naam kansen op een stageplek beinvloedt. (http://nos.nl/op3/artikel/622198-ingmai ... racao.html ging om een hbo-stage.)

En dat terwijl blank-man toch behoorlijk oververtegenwoordigd is in het onvoorstelbaar onverantwoord omgaan met banken...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:04

HorseTopShop schreef:
Electra63 schreef:

Niet dus!! Wij hebben er ook twee moeten weigeren voor een stage plaats. Juist om de reden dat ze niet normaal Nederlands spraken.

In dat dorpje met dat éne buitenlandse gezin, dat overlast veroorzaakt, krijg jij dan weer 2 Marokkaanse stagiaires, die geen goed Nederlands spreken? Je hebt ook wel pech. ;)

Ik ga wat nuttigs doen :wave:

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:05

Electra63 schreef:
Ceriadwen schreef:

Ik was hun werkgever. Als ze er waren deden ze hun werk best goed. Met de nadruk op als.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:05

Ceriadwin, ik heb met een Marokkaanse gewerkt, 8 maanden lang, nooit een wanklank geweest. Ik de lafaard heb nooit gereclameerd dat als ik een klus met haar af moest maken, zij alleen aanwezig was en ik de klus gehaast moest doen om binnen de deadline klaar te zijn, waren er fouten, kreeg ik natuurlijk de problemen.

Tot ik een keer zeer geïrriteerd naar haar reageerde, we waren wederom alleen, zij belt haar moeder en in luid Arabische heeft ze een kwartier aande telefoon gezeten, kreeg ik te horen achteraf dat ik discriminerend was tegen naar...jawel.....deze dame heeft mij er uit weten te werken....want natuurlijk doen wij dat allemaal....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:06

Electra63 schreef:
HorseTopShop schreef:

In dat dorpje met dat éne buitenlandse gezin, dat overlast veroorzaakt, krijg jij dan weer 2 Marokkaanse stagiaires, die geen goed Nederlands spreken? Je hebt ook wel pech. ;)

Ik ga wat nuttigs doen :wave:

De stagiaires komen niet hier uit het dorp. Die komen overal vandaan.
Ik moest vroeger ook ver reizen voor mijn stage plekken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:06

randalinpony schreef:
Hermelientje schreef:

Een stuk terug is een stuk uit de quest gelinkt, lees dat eens door. De reden hiervoor is dat de zij zich in nederland vaak meer vrij voelen dan dat zij thuis zouden zijn. Wij vinden wellicht dat ze door hun (mannelijke) familie aan banden worden gelegd, maar blijkbaar voelen zij zich meer vrij in nederland. Zij benutten dit door zichzelf te ontwikkelen, cursussen te volgen enz.
Marrokkaanse mannen hebben een cultuur waarin aanzien belangrijk is. Als je niet goed kunt studeren en dus geen goede baan hebt worden zij als min gezien en dit proberen zij te compenseren door diefstal enzo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:08

Shadow0 schreef:
secricible schreef:
Op de havo en universiteit is mijn ervaring dat de afkomst veel minder een probleem is.

Ook daar blijkt dat een buitenlandse naam kansen op een stageplek beinvloedt. (http://nos.nl/op3/artikel/622198-ingmai ... racao.html ging om een hbo-stage.)

En dat terwijl blank-man toch behoorlijk oververtegenwoordigd is in het onvoorstelbaar onverantwoord omgaan met banken...

Ik denk ook wel dat het een rpobleem is, ik zeg alleen veel minder :) vaak zijn er in het hbo uiteindelijk wel genoeg stageplaatsen zodat zij ook iets vinden. Daarnaast wat ik al zei, vaak spreken ze beter nederlands e.d.
Een nieuwsbericht van 1 enkel incident zegt natuurlijk helemaal niks. Mijn opa werd 90 terwijl hij 2 pakjes per dag rookte, toch is roken nog steeds giftig...
En zoals gezegd. Het bankwezen en de onbetrouwbaarheid daar levert geen direct gevoel van onveilighgeid op. Dat zijn de tasjesdieven, overvallers, enz. Witteboorden criminaliteit is voor mensen toch meer "ver-van-hun-bed"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:10

Ik denk dar geld aanzien geeft.

Maar we vergeten steeds weer opnieuw dat er Marokkanen en Berbers zijn.

De grootste overlas hier is door de Berbers, het bergvolk met gedragingen die in de middeleeuwen nog thuis hoort.

De moderne Marokkaan, wonend in Marokko, is gewoon heel erg verwesterd als je dat zo mag zeggen.....en de Berber met hun satellieten op de balkonetjes, de Berber, gesluierd en al, op de kale vloer hurkend, is een wereld die in Marokko, de steden.....niet meer is...

secricible

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:12

Daar zul je best gelijk in hebben russel. Maar ik denk dat voor een deel de cultuur van de marrokkanen hier ook achter is gebleven tov die in marrokko zelf. Net als dat de nederlanders die naar canada zijn gegaan ook de nederlandse cultuur uit de jaren dat zij emigreerde vast houden.

Anoniem

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:15

Jazeker, die loopt minstens 50 jaar achter...en wordt ook zo gehouden door de imans, macht, alles is macht.

Weetje je nog? Geef het volk Brood en Spelen? In die tijd leven de Marokkaan en Berber nog...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:25

Citaat:
Een stuk terug is een stuk uit de quest gelinkt, lees dat eens door. De reden hiervoor is dat de zij zich in nederland vaak meer vrij voelen dan dat zij thuis zouden zijn. Wij vinden wellicht dat ze door hun (mannelijke) familie aan banden worden gelegd, maar blijkbaar voelen zij zich meer vrij in nederland. Zij benutten dit door zichzelf te ontwikkelen, cursussen te volgen enz.
Marrokkaanse mannen hebben een cultuur waarin aanzien belangrijk is. Als je niet goed kunt studeren en dus geen goede baan hebt worden zij als min gezien en dit proberen zij te compenseren door diefstal enzo.

Grijpen hun kansen, logisch! Hebben wel de discipline die hun broertjes ontberen. Maar deze moslimas die van wanten weten en keurig aangepast zijn, zullen wel weer de volgende generatie op de wereld zetten. En de kans is groot, dat deze een stukje hoger op de maatschappelijke ladder wordt opgevoed... En dat die dus veel minder problemen geven.

Tja toch een mannenprobleem? Maar in een zaaltje 'Mannen het land uit' scanderen gaat me wel wat te ver. :P

Ach ja, dan zal er weer een nieuwe generatie onderkant van de maatschappij opstaan... Bulgaren en Roemenen die zich dan vast hier vastgenesteld hebben in huurhuis en uitkering, en stelen als de raven?

In de tijd dat ik 'jong' was (niet dat ik nu oud ben of zo :+ ) woonde ik in een niet zo beste Tilburgse wijk, stond ook wijd en zijd bekend als slecht volk.

Zelf echt nooit last gehad daar, maar er gebeurde van alles tot aan schietpartijen, uitgebrande autos, oprolacties van de politie voor weedplantages aan toe (diverse lantaarnpalen werden gewoon openlijk afgetapt. Dat waren tijden.)

En daar liepen allemaal hele lieve, kleine afstammelingen uit het Rifgebergte tussen. Tjaaaaa...