2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:27

Wat goed dat zelfs busmaatschappijen mee werken!

Netjes dat er rodekruis medewerkers zijn en politie etc.

Hopelijk vinden ze een aanwijzing ofzo die leid naar de jongens!

YvonneV

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:29

en ook dat ze er nu bij zetten niet onder de 18

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:30

Ook heel belangrijk inderdaad!
Vind het echt TOP dat zoveel mensen hun best doen!
Echt respect voor ik zou het niet durven. Gelukkig zijn er dappere mensen in NL

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:34

Helemaal goed dat je onder de 18 niet mee mag zoeken. :) Die kinderen erbij zaten me echt niet lekker, natuurlijk moeten ouders dat zelf weten maar de kinderen zitten straks misschien met de gevolgen en een leuk uitje is het niet.

Ik vind het echt ontzettend goed dat er zoveel vrijwilligers zijn die gaan helpen zoeken. Ik had het ook graag gedaan maar buiten dat ik te jong ben zou ik het niet aan kunnen, helaas. Had graag wat willen doen om deze jongens te vinden maar in zulke gevallen kies ik dan het juiste.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:36

Cowgirl ik ben 23 en al mama maar zie het echt niet zitten om te gaan zoeken.
Als ik 100% zeker wist dat ze leven wel maar je kan ook hele schokkende dingen zien dat kan ik echt niet aan. Daarom heb ik heel veel respect voor die mensen!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:38

blokje schreef:
Als ik 100% zeker wist dat ze leven wel maar je kan ook hele schokkende dingen zien dat kan ik echt niet aan. Daarom heb ik heel veel respect voor die mensen!

Dat heb ik ook, als ze zeker weten dat ze zouden leven zou ik het prima aan kunnen.
Maar stel je voor je vind twee lijkjes, dan zou ik dat weer niet aan kunnen.
Omdat er geen zekerheid is heb ik besloten het dus niet te gaan doen, ze schieten er niets mee op als er straks allemaal mensen hulp nodig hebben om het te verwerken. :)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:44

Ik twijfel wel om te gaan helpen morgen... Vind het goede initiatieven en geweldig dat er veel vrijwilligers op af komen, en omdat deze zaak me zo bezig houd zou ik graag willen gaan helpen met zoeken.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:45

Shaar schreef:
Ik twijfel wel om te gaan helpen morgen... Vind het goede initiatieven en geweldig dat er veel vrijwilligers op af komen, en omdat deze zaak me zo bezig houd zou ik graag willen gaan helpen met zoeken.

Zou heel erg goed zijn! Maar je moet vooral goed bij jezelf nagaan of je het aankunt als je iets vervelend ziet/vind? Als je daar tegen kan en geen problemen verwacht én wilt helpen zou ik het doen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:47

blokje schreef:

Het zoeken gaat vooral om sporen. Als er al lijken zijn, liggen die echt niet zomaar in het zicht want dan zouden dieren (kraaien, vliegenzwermen) het allang verraden hebben.

Ik vraag me af hoeveel nut het heeft om ongetrainde ogen in te zetten, maar goed je moet iets.

Maar reken maar dat het gaat om zoeken naar geknakte takken, omgewoelde grond etc.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:49

Ik lig er nu al wakker van heb er al nacht merries over gehad. Ik ben daar echt niet geschikt voor.
Ben nu ook zwanger en mijn zoontje van 2 heet R uben, ben enorm emotioneel door de zwangerschap.
Daarnaast woon ik bij Emmen niet echt in de buurt.

Maar vind het echt TOP dat mensen gaan helpen! Ik zou ook zo blij zijn als mama zijnde als veel mensen mijn kinderen zouden zoeken is toch een fijn gevoel/idee dat zoveel mensen er voor je 'zijn'.

Mijn zus woond in Veenendaal die twijfeld om mee te gaan zoeken maar moet dan oppas hebben voor der 3 kids.

Hoop met heel mijn hart dat die kindjes snel gevonden worden.

Nogmaals heb sowieso respect voor de profesionele mensen die mee werken en de vrijwilligers!
+:)+

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:50

Lusitana schreef:
blokje schreef:

Het zoeken gaat vooral om sporen. Als er al lijken zijn, liggen die echt niet zomaar in het zicht want dan zouden dieren (kraaien, vliegenzwermen) het allang verraden hebben.

Ik vraag me af hoeveel nut het heeft om ongetrainde ogen in te zetten, maar goed je moet iets.

Maar reken maar dat het gaat om zoeken naar geknakte takken, omgewoelde grond etc.

Maar je kunt iets schokkends vinden dat moet je in je achterhofod houden!
Snap wel dat de politie vrijwilligers niet op een plek laat zoeken waar ze denken dat de kids liggen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:55

Ik zou het ook niet kunnen, en ondanks dat ik veel respect heb voor de vrijwilligers, denk ik dat er een hoop mensen zijn die niet de gevolgen beseffen. Er is niet voor niets een psycholoog aanwezig...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 15:58

Caesar schreef:
Ik zou het ook niet kunnen, en ondanks dat ik veel respect heb voor de vrijwilligers, denk ik dat er een hoop mensen zijn die niet de gevolgen beseffen. Er is niet voor niets een psycholoog aanwezig...

Inderdaad, dit weet ik wel zeker. Zeker de ouders die hun (jonge) kinderen meenemen. Het is geen speurtocht die is uitgezet voor kleine kinderen. Het is echt een serieus iets wat ook nog eens vervelend uit zou kunnen pakken.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:02

Er vliegt nu continue een politiehelikopter laag over Vleuten.. Ben benieuwd of het met de verdwijning te maken heeft..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:03

Heel veel respect voor iedereen die hieraan gehoor geeft! Persoonlijk zou ik graag mee willen zoeken, maar toch doe ik het niet. Omdat ik van me eigen weet dat wanneer ik er wel op zou stuiten dat niet aan kan zien......Dus puur uit zelf bescherming, voor sommige wellicht egoïstisch......

Vind het trouwens ook goed dat ze er nu een leeftijd aan verbonden hebben!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:04

In Doorn was dit ook het geval, zo af en toe hoor ik er ook in [plaatsnaam] eentje. In Doorn heb ik ze tot nu toe elke dag (dat is op school was) horen vliegen, ik denk dus dat ze dit toch wel blijven doen?

Hier zijn ze trouwens ook op zoek naar hennepplantages, daar kan het in [plaatsnaam] ook voor zijn.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:04

kiki1976 schreef:
Heel veel respect voor iedereen die hieraan gehoor geeft! Persoonlijk zou ik graag mee willen zoeken, maar toch doe ik het niet. Omdat ik van me eigen weet dat wanneer ik er wel op zou stuiten dat niet aan kan zien......Dus puur uit zelf bescherming, voor sommige wellicht egoïstisch......

Vind het trouwens ook goed dat ze er nu een leeftijd aan verbonden hebben!

Dit is ook mijn reden. :) Ik heb me laten vertellen dat dit niet egoïstisch is. O:)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:05

Kiki helemaal niet egoistisch.
Wat heb jij er aan als je het geestelijk totaal niet trekt?
Nee ik vind het zelf bescherming geen egoistische keuze.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:06

_Cowgirl schreef:
Inderdaad, dit weet ik wel zeker. Zeker de ouders die hun (jonge) kinderen meenemen. Het is geen speurtocht die is uitgezet voor kleine kinderen. Het is echt een serieus iets wat ook nog eens vervelend uit zou kunnen pakken.

En toch geloof ik dat kinderen eigenlijk veel eerder kleine dingetjes (sporen) opmerken dan volwassenen. Ze leven nog met een heel andere "radar", reden waarom ze vaker rampen overleven.
Ik geloof ook dat ze totaal anders met dood (en lijken) omgaan. Een gevonden lichaam(sdeel) maakt op hen niet dezelfde indruk als op een volwassene, tenzij die daar een punt van gaat maken.
Natuurlijk speelt de dispositie van het kind een rol. Kinderen van overbezorgde ouders kunnen er misschien niet tegen, maar die zullen die overbezorgde ouders dus weer niet meenemen naar zoiets. Ouders die geen probleem hebben met meebrengen van de kinderen hebben waarschijnlijk ook wel de kinderen daarvoor....
Maar nogmaals, de kans op iets vinden, laat staan van "gruwel niveau" is zeer gering. Die is groter als je een hond bij je hebt, die graven "een stuk vlees" op.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:10

Er zal niet voor niets een psycholoog aanwezig zijn nee, en ik kan ook niet voorspellen hoe ik zal reageren als er tijdens een zoekactie e.e.a. gevonden wordt. Persoonlijk denk ik wel dat ik het kan trekken, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. Vandaar dat ik ook nog twijfel.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:12

Ik vind het niet verstandig om je kinderen mee te nemen, laat ik het zo zeggen. Het is niet iets leuks zoals een speurtocht. Dit is puur mijn mening en die hoef jij natuurlijk niet te delen.

De ouders moeten de kinderen wel voorbereiden want anders gaan ze ook niet zoeken. Het is heel leuk en aardig als je zegt 'Zoek het spoor' maar dat wordt uiteindelijk alleen maar vervelend doordat ze dan achter andere vrijwilligers gaan lopen en dan zeggen dat ze een spoor hebben, of het spoor van een dier oid.

Voorbereiding op wat je precies gaat doen lijkt mij dus wel een must. Ik denk trouwens dat als er iets gevonden wordt dat de kinderen wel bij blijft. Vervelende dingen blijven je vrijwel altijd bij, ook al ben je nog heel jong.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:15

Shaar schreef:
Er zal niet voor niets een psycholoog aanwezig zijn nee, en ik kan ook niet voorspellen hoe ik zal reageren als er tijdens een zoekactie e.e.a. gevonden wordt. Persoonlijk denk ik wel dat ik het kan trekken, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker. Vandaar dat ik ook nog twijfel.

Ik neem aan dat je niet zo snel de jongens zelf zult vinden, eerder sporen zoals al boven jou gezegd, maar toch kun je het niet uitsluiten waardoor ik er toch even de tijd voor zou nemen (die je nog hebt) om er goed over na te denken en dan vooral in de zin 'wat als'. Als je er helemaal achter staat zou ik het doen! Ik neem namelijk aan dat ze niet zomaar burgers laten zoeken terwijl de kans onwijs groot is dat er twee lijken gevonden zouden worden.

Maar wie weet zijn ze nog levend! Ik ga nu alweer speculeren over dat ze niet meer leven, laten we hopen dat ze alsnog levend en wel thuis kunnen komen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:17

Nou geestelijk niet trekken is misschien is wel erg ruim genomen, maar dat beeld blijft mij heel lang achtervolgen laat ik het zo zeggen.
Ik heb vroeger dingen mee gemaakt als klein kind en dat kan ik me nog precies voor de geest halen........
Nu ga ik hierin wel vanuit dat je ze levenloos vind. Anders is het alleen maar een mooi beeld als je ze levend vind!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:17

16.00 uur: Zus van moeder Iris laat weten aan RTV Utrecht: "Wij blijven erop hameren dat mensen moeten blijven zoeken en de enorme steunbetuigingen vanuit binnen- en buitenland wordt zeer gewaardeerd. We moeten de hoop vasthouden."

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:19

chocobroodje schreef:
16.00 uur: Zus van moeder Iris laat weten aan RTV Utrecht: "Wij blijven erop hameren dat mensen moeten blijven zoeken en de enorme steunbetuigingen vanuit binnen- en buitenland wordt zeer gewaardeerd. We moeten de hoop vasthouden."

Dat eerste vind ik eerlijk gezegd apart overkomen.

'Wij blijven erop hameren dat mensen moeten blijven zoeken'.