Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch

Eens
195 (25%)
Oneens
453 (59%)
Anders
110 (14%)

Totaal aantal stemmen: 758

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:01

Heb altijd verteld dat ik wel carriere wilde maken, mits ik een huisman heb ;)

edit; die ook de kinderen kan krijgen :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:11

MamboBeach schreef:
_O- Ehm... wat let je of jullie? :)

Niets.

Ik help in het huishouden, ben sexobject, dus we zíjn al een stuk op weg :D

Het geld komt echter hoofdzakelijk via mij binnen en dat omdraaien is in de huidge economie een hindernisje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:17

LuvdaTossa schreef:
edit; die ook de kinderen kan krijgen :+

Wat een rotsmoes.
Daar krijg je zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof voor. Daar houdt dat argument echt mee op.
Verdorie zeg. Je hébt al het geschenk dat je kinderen kan maken en baren. Dat is geen alibi voor niet hoeven werken, voor geen carriére. Of poep je met je kind ook je hersens uit?!

De rol van vader thuis of moeder thuis is gelijkwaardig :)*
Mannen blijken die rol trouwens zéker zo goed in te vullen als vrouwen. Daar zijn zeer interessante onderzoeksresultaten over gepubliceerd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:17

Huertecilla schreef:
MamboBeach schreef:
_O- Ehm... wat let je of jullie? :)

Niets.

Ik help in het huishouden, ben sexobject, dus we zíjn al een stuk op weg :D

Het geld komt echter hoofdzakelijk via mij binnen en dat omdraaien is in de huidge economie een hindernisje.

Goh, je klinkt als een droomman! :D

Ach ja, misschien draaien de rollen nog eens om... :)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:18

Ja een kind krijgen is leuk :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:20

Quellian schreef:
Huertecilla schreef:
Míj lijkt het helemaal top om als man het huishouden te doen en sexobject zijn in te brengen voor een vrouw die voldoende inbrengt :D

Briljant :D

Er zijn weinig mensen op bokt die inderdaad geen 'verborgen agenda' hebben, had dus ook niet zo'n directe post verwacht op bokt. Mijn kortzichtigheid of gewoonte in verder denken.

´Mensen´ = vrouwen want er zijn weinig manmensen op Bokt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:20

LuvdaTossa schreef:

>;)

HC, ik zal niet zeggen dat een man dat niet goed kan vervullen maar gevoelsmatig vind ik het meer voor de moeder. Puur gevoelsmatig dan he. Niet boos worden nu... ^)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:21

LuvdaTossa schreef:

Dan doe je het toch niet :)*
Je bent baas over eigen buik dus zeur niet.
Jij hebt die keuze, mannen niet.
Tel je zegeningen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:21

Huertecilla schreef:
Quellian schreef:
Briljant :D

Er zijn weinig mensen op bokt die inderdaad geen 'verborgen agenda' hebben, had dus ook niet zo'n directe post verwacht op bokt. Mijn kortzichtigheid of gewoonte in verder denken.

´Mensen´ = vrouwen want er zijn weinig manmensen op Bokt.

Wat wil jij met deze post beweren? }>

Misschien ben ik ook wel man. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:23

Huertecilla schreef:
LuvdaTossa schreef:

Dan doe je het toch niet :)*
Je bent baas over eigen buik dus zeur niet.
Jij hebt die keuze, mannen niet.
Tel je zegeningen.

Mag ik inhaken? Je kiest er niet eens altijd voor, in de zin van weloverwogen. Sommige mensen zijn ontzettend vruchtbaar en dan zwanger.

Maargoed, volgens mij gaan we een beetje offtopic... ;)

050206051012

Re: Man werkt, vrouw blijft thuis. Wat is jouw mening hierover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:23

LuvdaTossa schreef:

Ja hoor, is een mooie gebeurtenis :)

Nou HC, je hebt het goed op orde zo te lezen :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:25

MamboBeach schreef:
HC, ik zal niet zeggen dat een man dat niet goed kan vervullen maar gevoelsmatig vind ik het meer voor de moeder. Puur gevoelsmatig dan he. Niet boos worden nu... ^)

Ik word niet boos. Ik heb de onderzoeken gelezen. Niets gevoelsmatigs aan.
Mannen zijn érg goed in de huisrol. Beter dan vrouwen.
Het is heel goed mogelijk dat de onderzoeksresultaten vertekend worden doordat de modale huisvrouw minder bewust voor die rol heeft gekozen dan de modale huisman.
Het beeld werd echter bevestigd door gelijkluidend onderzoek onder kinderen van alleenstaande vaders versus alleenstaande moeders.
Gewoon maar eens wat over :list:

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:29

Huertecilla schreef:
MamboBeach schreef:

Ik word niet boos. Ik heb de onderzoeken gelezen. Niets gevoelsmatigs aan.
Mannen zijn érg goed in de huisrol. Beter dan vrouwen.
Het is heel goed mogelijk dat de onderzoeksresultaten vertekend worden doordat de modale huisvrouw minder bewust voor die rol heeft gekozen dan de modale huisman.
Het beeld werd echter bevestigd door gelijkluidend onderzoek onder kinderen van alleenstaande vaders versus alleenstaande moeders.
Gewoon maar eens wat over :list:

Voor mij dus wel gevoelsmatig. :j
Mijn man is overigens ook heel goed met de kinderen hoor maar toch vind ik het meer een 'taak' voor de vrouwen.
Nee joh, ga ik niet lezen, ik ga altijd op mijn gevoel af. :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:30

HC, toch is het in de regel vaak zo dat een kind aan de moeder wordt toegewezen (hoewel er steeds meer gestreefd wordt naar co-ouderschap). Maar ik denk dat MB met het 'gevoelsmatige' doelt op dat je als moeder zijnde het kind onder je hart hebt gedragen en vervolgens gebaard.
Mijn vriend is SUPER met de kleine, maar ik als moeder sta er anders in, dat ziet hij ook. De band tussen mama en kind is anders dan tussen papa en kind (uitzonderingen daargelaten).
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 09-11-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:31

MamboBeach schreef:
Mag ik inhaken? Je kiest er niet eens altijd voor, in de zin van weloverwogen. Sommige mensen zijn ontzettend vruchtbaar en dan zwanger.

Door sporen uit de lucht. jaja. Weer zo´n rotsmoes.
Als je geen bomzekere vaste duurzame relatie hebt vrij je veilig. Als vrouw is dat als je niet zwanger wil worden anti-conceptie én een condoom. Blijft er een kans van één op een miljoen wips over...

De mannenpil bestaat niet en dat is erg genoeg. Wordt aan gewerkt gelukkig. Zou een groot onrecht oplossen. Kan je als man ook baas over eigen zaad zijn naast het condoom als SOAbescherming.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:35

Quellian schreef:
HC, toch is het in de regel vaak zo dat een kind aan de moeder wordt toegewezen (hoewel er steeds meer gestreefd wordt naar co-ouderschap). Maar ik denk dat MB met het 'gevoelsmatige' doelt op dat je als moeder zijnde het kind onder je hart hebt gedragen en vervolgens gebaard.
Mijn vriend is SUPER met de kleine, maar ik als moeder sta er anders in, dat ziet hij ook. De band tussen mama en kind is anders dan tussen papa en kind (uitzonderingen daargelaten).

Zo bedoel ik het inderdaad. :j

Huertecilla schreef:
MamboBeach schreef:

Door sporen uit de lucht. jaja. Weer zo´n rotsmoes.
Als je geen bomzekere vaste duurzame relatie hebt vrij je veilig. Als vrouw is dat als je niet zwanger wil worden anti-conceptie én een condoom. Blijft er een kans van één op een miljoen wips over...

De mannenpil bestaat niet en dat is erg genoeg. Wordt aan gewerkt gelukkig. Zou een groot onrecht oplossen. Kan je als man ook baas over eigen zaad zijn naast het condoom als SOAbescherming.

Rotsmoes? Het zal wel...
Als je sex hebt en het condoom scheurt kan er al een hoop gebeuren. Maargoed, misschien nooit meegemaakt...

Maar we gaan offtopic denk ik...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:39

MamboBeach schreef:
Nee joh, ga ik niet lezen, ik ga altijd op mijn gevoel af. :D

Zie daar waarom mannen er goed in blijken te zijn :P

Maar goed.
Allemaal ver van het onderwerp.
Vrouwen, (sorry maar het betreft het topic hier op Bokt en daar zijn de ´mensen´ vrouwen en meiskes) zouden eens wat minder moeten zeuren over wat ze willen en over wat ze niet hebben.
Wat meer hun zegeningen tellen en kijken naar wat ze te bíeden hebben.

Niet willen werken?
Prima, wat staat daar tegenover als gelijkwaardige inbreng voor de samenleving of partner(s)?!
Zeg het maar, gelijkwaardig zijn gaat (in déze; gaat niet over minder validen etc.) alleen op als je gelijkwaardige inbreng hebt.
Dat gelijkwaardige bepalen in een relatie de partners, in de sameleving de samenleving.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:41

Hoe zie jij dat dan? Wat staat daar dan als gelijkwaardige inbreng tegenover HC? Ben wel benieuwd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:42

Volgens mij had hij dat al eerder aangehaald. Dat als je je man laat werken om je gezin te onderhouden, dat jij er iets tegenover moet stellen, bv seksslaaf spelen. ( :9 )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:42

MamboBeach schreef:
Als je sex hebt en het condoom scheurt kan er al een hoop gebeuren. .

Je hád kunnen lezen dat je ook ander anti-conceptie dient te gebruiken als je niet zwanger wil worden :)*

0,1% x 0,001% = 0,0001%
Afgezien van die hele enkeling dus inderdaad een rotsmoes.
Vandaar dat een mannenpil = baas over eigen sperma, veel gelijkheid zou brengen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:44

Quellian schreef:
Volgens mij had hij dat al eerder aangehaald. Dat als je je man laat werken om je gezin te onderhouden, dat jij er iets tegenover moet stellen, bv seksslaaf spelen. ( :9 )

Dat is slechts één voorbeeld van invulling van de vele mogelijke rollen en afspraken.

Inderdaad lijkt dat een fantasieloze keuze van aardig wat vrouwen. Huishoudster en prostituee met één klant. Is niets mis mee als de partners het daar samen over eens zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:49

Ik lig hier dubbel! Ik wil ook privé hoertje worden van mijn kerel, lijkt me wel wat _O-

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:50

Quellian schreef:
Ik lig hier dubbel! Ik wil ook privé hoertje worden van mijn kerel, lijkt me wel wat _O-

én huishoudster :P

Kan je net zo goed in uren uitbetaald worden, of voor bewezen diensten :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:53

50 euro per beurt, schuif maar aan liefje, je eten staat klaar :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 18:05

LuvdaTossa schreef:
Quellian schreef:

én huishoudster :P

Kan je net zo goed in uren uitbetaald worden, of voor bewezen diensten :Y)

Is dat dan anders in veel gevallen?
Vrouw doet het huishouden en verder? Ah, ze gaat paardrijden! Oeps, paard door man betaald....
Dat ene of die twee kinderen zijn het grootste deel van de dag uit huis en de wasmachine kan het echt wel zelf. Net als de vaatwasser en wasdroger.
Het huishouden anno nu is echt een láchertje als werk. Heel wat anders dan groente en fruit uit de moestuin voor de winter inmaken, kleren verstellen, met de hand wassen en 7 kinderen managen.

Vervolgens veel hoofdpijn en zeuren dat hij zijn geld elders gaat ruilen voor gelijke waarde.

In uren uitbetalen zou voor bíjna alle gevallen een stuk goekoper uitpakken voor de man.
Was hier een jaar of drie terug een enórm stampei makende reportage over. Een man met een goed betaalde drukke baan als fondsenbelegger en een prachtig appartement aan de haven van Barcelona had een advertetie gezet; man zoekt huishoudster die ook kookt en voor sex.
Hij wilde geen kinderen, had een prettig sociaal leven en had geen zin om zich aan god weet wat te binden, zijn vrijheid en geld in te leveren.

Paar uur per dag schoonmaaktarief. 5 keer in de week kokkin betalen en de modale twee wippen per week. Hoe je fiks over op de helf van een bescheiden salaris.

Ah, maar de líefde dan?
Wees realistisch; hoeveel van de mensen om je heen blijven uit liefde bij elkaar? Zouden bij elkaar blijven als er geen andere hindernissen waren?
Geen ruzie ook :D