Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:25

JS: Nope.. er zijn ook rechtse mensen die dit met ons delen ;)
Heeft niets met links of rechts te maken namelijk maar met storende factors binnen dit forum..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:27

Nicolletje schreef:
We hebben nu al een probleem en worden telkens met meer problemen opgezadeld.

Ik ben ook niet tegen een immigratiestop hoor, wel tegen een selectíeve immigratiestop

Nicolletje schreef:
Iedereen heeft toch zijn of haar woordje klaar? Anders hadden we nu al een kabinet gehad lijkt me.

Oh dat bedoel je. Van wie vind jij dan dat ze het vormen van een kabinet volledig tegenwerken? Cohen stelt eisen, mja, maar hey, hij was de een-na-grootste! Cohen sluit een regering niet volledig uit, Wilders wel. En gaat vervolgens zitten treuren in een hoekje dat hij buitengesloten wordt.
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 22-07-10 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:27

Heino als jij vindt dat Wilders het op de moslims 'gemunt' heeft en dat dat allemaal zonder reden is dan lijkt het mij inderdaad dat wij elkaar niets meer te zeggen hebben.
Hij heeft het niet op een doelgroep 'gemunt' , hij heeft het op een groep mensen 'gemunt' die het al jarenlang voor zichzelf verpesten.

Tip: Kijk is naar opsporing verzocht, de ,media heeft het zeker ook zonder reden op lichtgetinte Nederlanders gemunt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:29

Rebeccatjuh schreef:
Heino als jij vindt dat Wilders het op de moslims 'gemunt' heeft en dat dat allemaal zonder reden is dan lijkt het mij inderdaad dat wij elkaar niets meer te zeggen hebben.
Hij heeft het niet op een doelgroep 'gemunt' , hij heeft het op een groep mensen 'gemunt' die het al jarenlang voor zichzelf verpesten.

Tip: Kijk is naar opsporing verzocht, de ,media heeft het zeker ook zonder reden op lichtgetinte Nederlanders gemunt.

Lastig hè, lezen? Waar schrijf ik dat ik problemen ontken? Nergens hè. Waarom verwijt jij mij dat dan wel? Draagt dat bij aan een respectvolle en inhoudelijke discussie? Nee hè. Echt, discussiëren is zo lastig met mensen die niet goed kunnen (of willen) lezen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:30

Heino schreef:
Oh dat bedoel je. Van wie vind jij dan dat ze het vormen van een kabinet volledig tegenwerken? Cohen stelt eisen, mja, maar hey, hij was de een-na-grootste! Cohen sluit een regering niet volledig uit, Wilders wel. En gaat vervolgens zitten treuren in een hoekje dat hij buitengesloten wordt.

Dat is jouw kijk erop :) Pro-PVV'ers zien hun beeld bevestigd en Wilders gaat daar slim op in.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:31

Heino schreef:
Nee? Dus Hitler en Wilders hebben het niet allebei gemunt op een bepaald volk omwille van hun afkomst?

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:

Lastig hè, lezen? Waar schrijf ik dat ik problemen ontken? Nergens hè. Waarom verwijt jij mij dat dan wel? Draagt dat bij aan een respectvolle en inhoudelijke discussie? Nee hè. Echt, discussiëren is zo lastig met mensen die niet goed kunnen (of willen) lezen.

Waar schrijf ik dat jij problemen ontkent? Volgens mij zeg jij dat Wilders het op een bevolkingsgroep gemunt heeft.
Laatst bijgewerkt door Rebeccatjuh op 22-07-10 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:31

Nicolletje schreef:
Dat is jouw kijk ero :) Pro-PVV'ers zien hun beeld bevestigd en Wilders gaat daar slim op in.

Wat is jouw kijk er dan op? Wie werkt een kabinet tegen en waarom?

Rebeccatjuh: laat maar, ik vind je discussievaardigheden onvoldoende om leuk mee te kunnen discussiëren. Je leest niet goed, komt met drogredeneringen en hebt een gebrekkig taalbegrip (althans, in dit topic wel). Leuk hè, als we hard tegen hard gaan spelen. Dat trekt je toch zo aan in Wilders? Die klare taal. Nou, bij deze :)

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:34

Heino schreef:
Nicolletje schreef:
We hebben nu al een probleem en worden telkens met meer problemen opgezadeld.

Ik ben ook niet tegen een immigratiestop hoor, wel tegen een selectíeve immigratiestop

Nicolletje schreef:
Iedereen heeft toch zijn of haar woordje klaar? Anders hadden we nu al een kabinet gehad lijkt me.

Oh, Cohen stelt alleen eisen......... Ja , nee dan mag het.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:35

Heino schreef:
Nicolletje schreef:
Dat is jouw kijk ero :) Pro-PVV'ers zien hun beeld bevestigd en Wilders gaat daar slim op in.

Rebeccatjuh: laat maar, ik vind je discussievaardigheden onvoldoende om leuk mee te kunnen discussiëren. Je leest niet goed, komt met drogredeneringen en hebt een gebrekkig taalbegrip (althans, in dit topic wel). Leuk hè, als we hard tegen hard gaan spelen. Dat trekt je toch zo aan in Wilders? Die klare taal. Nou, bij deze :)

Prima Heino. Gelukkig laat jij blijken wel van hoog niveau te zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:37

Heino schreef:

Ik vind dit een moeilijke discussie. Ik wil namelijk als het even kan niet iets roepen wat ik niet weet. Ik betrap mezelf er soms wel op

Maar selectie maken vind ik erg moeilijk, gebaseerd op wat? Wij weten niet wat de agenda is van Erdogan, maar lees dit eens:
Citaat:
Tijdens zijn regering is de inflatie van 80% naar 7% gedaald (2009). De economie groeit jaarlijks gemiddeld 7,0%. Zo was in 2002 het BBP van Turkije $200 miljard en zes jaar later $798 miljard en is het inkomen per inwoner meer dan verdubbeld. De staatsschuldquote is gedaald van 69% naar 34%. Volgens Erdoğan is dat allemaal het gevolg van economische hervormingen in Turkije ten behoeve van een eventueel toekomstig EU-lidmaatschap

Ik kan alleen maar iets roepen over 'horen zeggen' maar misschien wil hij Nederland wel als achtertuin gebruiken om daar de uitwassen van zijn samenleving naartoe te sluizen, weet jij veel.

Dus waarop selecteer je? Een succesvolle Turk zal niet staan te springen om gezellig in een Nederlandse ghetto in de bijstand te belanden.

Om maar wat te noemen. Zo zijn er veel dingen die wij misschien nu niet zien of weten, daarom is het moeilijk een selectie te maken.

Vandaar: lastig.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:38

Heino schreef:

Bijna iedereen, de uitslag is helemaal niet geworden wat men wilde, toch?

RoodZonnetje

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:45

Ik vind het ook erg lastig, waarop dan wél selecteren bij een immigratiestop. Land van herkomst vind ik in elk geval geen goede, omdat je dan niet naar de kwaliteiten van een persoon zelf kijkt maar naar de gemiddelde kwaliteiten van de groep waarin degene zit zegmaar.

Nee uitslag is idd erg lastig.. Maar Wilders weigert bij voorbaat al om überhaupt te praten met de VVD, daarmee blokkeert hij een van de meest reëele opties. Maar gaat ondertussen wel zeuren dat hij buitengesloten wordt, en dat vind ik niet terecht. Dat wekt bij mij niet bepaald sympathie op.
Ergens lijkt het dan ook gewoon het beste om écht naar het volk te luisteren en gewoon de grootste partijen met elkaar te laten regeren. Of ze nu willen of niet, ze moeten het maar zien te redden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:48

Heino schreef:
shilady schreef:
Volgende keer weer pvv :D

En hieruit blijkt maar weer dat men (of in elk geval jij en nog wat PVV-stemmers in dit topic) niet leren van de geschiedenis :)
Wilders wíl niet regeren. Hij is verdorrie tig keer gevraagd door Rutte, maar nee, meneer gaat allerlei eisen stellen aan besprekingen. Sorry? Hij zit niet echt in de positie om eisen te gaan stellen aan coalitievorming.

Hieruit blijkt dat de objectiviteit, door de immense drang om Wilders en de PVV te demoniseren, compleet zoek is. Er wordt van de PVV gevraagd om iets te gaan doen dat in de hele Nederlandse geschiedenis nog nooit plaatsgevonden heeft. Altijd was het overleg tussen eventuele regeringspartners ook daadwerkelijk tussen alle betrokken partijen. Omdat het nu de PVV betreft moeten de regels ineens veranderd worden. Mark Rutte was het helemaal eens met Wilders dat op die manier geen zaken te doen was. Dat hij daarna 180 graden draaide in de kamer was een politiek spel. Hij voelde de dreiging van een groot verlies van stemmers die over wilde lopen naar de PVV. Op die manier wilde hij dat een halt toeroepen, met tegenovergesteld effect want in de peilingen daarna kreeg hij daar de rekening voor gepresenteerd. Nu heeft hij weer laten weten dat hij alleen nog met de PVV en CDA om tafel wil. Daaruit blijkt zijn draaikonterij.

Heino schreef:
En hieruit blijkt maar weer dat men (of in elk geval jij en nog wat PVV-stemmers in dit topic) niet leren van de geschiedenis :)
a) geldt dat precies hetzelfde voor linksch, ook die hebben blijkbaar niet geleerd uit het verleden.
b) Een PVV stemmer ziet de vergelijking met die zogenaamde geschiedenis heel anders dan jij. Jij ziet vergelijkingen met de PVV en Hitler, wij zien de vergelijking met Stalin en de PVDA en Groen Links.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:53

CtjeLief schreef:
JS: Nope.. er zijn ook rechtse mensen die dit met ons delen ;)
Heeft niets met links of rechts te maken namelijk maar met storende factors binnen dit forum..

Dat blijkt niet uit de vele PB's die ik gekregen heb. Dat zijn juist weer mensen die bepaalde andere figuren in dit forum als zeer storend ervaren in vanwege hun dwangmatige obsessie om de multi-culti samenleving maar op te dringen aan iedereen die nog 'bekeerd' moet worden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:58

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:

Niet lastiger dan met mensen die niet in willen zien dat er een grote groep probleemmakers is die met kop en staart het land uit gesodemieterd zouden moeten worden. Zolang dat soort mensen dat niet inzien zal de strijd blijven bestaan en het heilige vuur steeds feller gaan branden.
Wij hebben onze eigen Jihad gevonden.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:15

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:
Vind dit een behoorlijke beschuldiging en hou mij in om hier niet verder op in te gaan.

Ga er dan eens inhoudelijk op in? Sluit de PVV bepaalde groepen dan niet buiten? En vertoont de begintijd van Hitler dan geen overeenkomsten met Wilders nu? Waarom dan niet?

Naar mijn inzicht probeert de PVV te voorkomen dat groepen buitengesloten gaan worden, nl alle andersgelovigen, vrouwen niet gekleed in "gepaste" kleding, gehandicapten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:20

En hoe vaak is het nu dan al voorgekomen dat een andersgelovige buitengesloten is omwille van hun kledingdracht, handicap of geloof?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:24

Niet alleen de toenemende straatterreur is voor mij een reden om PVV te stemmen, maar dit soort nieuwsberichten ook:

'KWETSENDE BIGGETJES' MOETEN WEG
In de Lingepolikliniek in Leerdam zijn enkele schilderijen van biggetjes van de muur gehaald na een klacht. Een bezoeker dacht dat de kunstwerken kwetsend zouden zijn voor moslims.

De klager was zelf geen moslim maar de kliniek vond de opmerking voldoende om de schilderijen weg te halen. "We willen geen narigheid", laat de poli weten aan het Reformatorisch Dagblad.
Kunstenares Sylvia Bosch is verbolgen dat haar biggen, geïnspireerd op het filmvarkentje Babe, weg zijn gehaald.Ze kreeg juist leuke reacties, vooral van kinderen.

bron

Het moet toch echt niet gekker worden in dit land. Ze verwachten blijkbaar al narigheid als er een schilderij van een varken ergens hangt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:25

Heino schreef:
om écht naar het volk te luisteren en gewoon de grootste partijen met elkaar te laten regeren. Of ze nu willen of niet, ze moeten het maar zien te redden.

Ja dat is ook mijn mening. :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:30

Laika: er is niet geklaagd door een Moslim. Dat anderen gaan besluiten wat Moslims wel en niet aanstootgevend vinden, dát vind ik pas ver gaan.
En lees het topic er over even, ik heb contact gehad met die organisatie en het zit toch iets anders in elkaar.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:31

Laika schreef:
Niet alleen de toenemende straatterreur is voor mij een reden om PVV te stemmen, maar dit soort nieuwsberichten ook:

In de Lingepolikliniek in Leerdam zijn enkele schilderijen van biggetjes van de muur gehaald na een klacht. Een bezoeker dacht dat de kunstwerken kwetsend zouden zijn voor moslims.

De klager was zelf geen moslim maar de kliniek vond de opmerking voldoende om de schilderijen weg te halen. "We willen geen narigheid", laat de poli weten aan het Reformatorisch Dagblad.
Kunstenares Sylvia Bosch is verbolgen dat haar biggen, geïnspireerd op het filmvarkentje Babe, weg zijn gehaald.Ze kreeg juist leuke reacties, vooral van kinderen.

bron

Het moet toch echt niet gekker worden in dit land. Ze verwachten blijkbaar al narigheid als er een schilderij van een varken ergens hangt.

Daar loopt ook al een topic over... :Z

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:37

Laika schreef:

bron

Misschien moet je betrouwbaardere nieuwsbronnen gaan gebruiken. :') Dit is puur sensatie zoeken en er een suggestieve kop boven zetten met dito artikel er onder.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:41

shilady schreef:
Schamen voor mijn stemkeuze ? NOOIT!

Wat een diepgang! +:)+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:46

Heino schreef:
En hoe vaak is het nu dan al voorgekomen dat een andersgelovige buitengesloten is omwille van hun kledingdracht, handicap of geloof?

Dan rennen ze toch vlug naar de CGB, die neemt ze aan het handje en laat ze zien hoe je dat onder de noemer discriminatie aan kunt pakken.

Job Cohen vindt dat trouwens toegestaan om vrouwen in een boerka te discrimineren. ;-)
Hij vindt dat die geen recht hebben op een uitkering. Zie je dat zelfs de PVDA wel eens heldere ideeën heeft, heel soms. _O-

Heino schreef:
er is niet geklaagd door een Moslim. Dat anderen gaan besluiten wat Moslims wel en niet aanstootgevend vinden, dát vind ik pas ver gaan. En lees het topic er over even, ik heb contact gehad met die organisatie en het zit toch iets anders in elkaar.

Geloof ik helemaal niks van. Alsof de organisatie tegen Heino gaat zeggen wat ze tegen de pers niet gedaan hebben? Wie denkt Heino dat ze is dan? Stonden ze onder ede toen ze jou dit schreven? Laat me niet lachen, alleen het feit al dat er gezegd wordt dat het geen moslim was zegt alles. Hoe vaak zijn er hier mensen gevraagd om hun geloof als ze een klacht ergens over indienden? Mij NOOIT!

Waarom niet vermelden dat het geen Jood, Katholiek, Christen, Buddhist of Atheïst was?
Daar zit een luchtje aan. Die kliniek liegt dat ze barsten, denk ik.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:48

Skygirl schreef:
Laika schreef:

bron

Misschien moet je betrouwbaardere nieuwsbronnen gaan gebruiken. :') Dit is puur sensatie zoeken en er een suggestieve kop boven zetten met dito artikel er onder.

Misschien moet jij je eens op de hoogte stellen voordat je dit soort dingen zegt, daar het bericht in alle Nederlandse kranten staat. Van Trouw tot de Volkskrant, van Het NRC tot De telegraaf.

Iris_safarii schreef:
shilady schreef:
Schamen voor mijn stemkeuze ? NOOIT!

Wat een diepgang! +:)+

Gelukkig is die van jouw dieper. _O-