zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:37

randalinpony schreef:
Gelukkig dan maar dat we op dit moment alleen een politieke crisis het hoofd moeten bieden. De export is weer op het peil van voor de economische crisis dus als er geen tweede dip achteraan komt zitten we weer goed.

Politieke crises overleeft een land wel zolang de economie maar draait.

Ik zie toch steeds hier dat er geschreven wordt dat Wilders alleen zo groot is door de economische crisis?? :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:46

Oke, ik heb nu effe tijd (de regen is losgebarsten hier :\ )
Ten eerste JK complimenten dat je het positieve uit de Islam weet te pakken en hier neer te zetten :j
Echt een fijn geschreven stuk.
Toch mis ik in dit stuk de regels, of verzen of overlevering waarin staat: (ik kan het origineel niet vinden)

In de Koran staan veel oproepen om tolerant te zijn jegens de Mensen van het Boek, maar tevens wordt opgeroepen geen vriendschapsbanden met hen aan te gaan.

bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Mensen_van_het_Boek

Dat vind ik niet terug in dit positieve stuk en hoe met deze overlevering of regels om te gaan.

Heino, dit bedoel ik dus een tijdje geleden met hand op hart drukken of niet wat ogenschijnlijk onbelangrijk is.

Maar: dat deze mensen met wie je denkt vriendschap te hebben, blijkbaar verteld wordt vanuit de Koran dat ze dat niet mogen.
Als ze met deze ideologie, gedachte, geloof hier in dit land zitten, vind ik er iets mis.
Als je dit idee voedt tot en met dat wij westerlingen Haram zijn, is er iets Goed Mis.

jameyskatje schreef:
religieshoppers

In het andere topic waren er wat dingen over rente en dat dat Haram is.

Ten eerste vraag ik me af, al die Islamitische slagertjes enzo, waar hebben die het geld vandaan :? Allemaal gespaard?
En ten tweede, de dagopbrengst uit het winkeltje, gaat dat in een oude sok onder het bed?

[kortzichtige modus aan]
Nou lekker is dat.
Dus de ondernemers hier zitten eerst 'haram' te doen met winkeltjes en banken, vervolgens sluizen ze hun zwarte geld door naar Marokko, waar ze een huis bouwen, ze zorgen ervoor dat ze hier in de bijstand komen of laten hier de zaak klappen.
En als wij er wat van zeggen dat ze een huis hebben, dan discrimineren wij ook nog!!
[kortzichtige modus uit]

Ik schets het hier even heel cru, maar ik denk wel dat deze gedachte rondwaart bij Nederlanders.

Waar ik persoonlijk zo'n moeite mee heb, met het woord of eigenlijk meer de mensen erachter: religieshoppers, is dat ik het gevoel heb dat er heel veel zijn in Nederland.
Dat de regels van de Islam worden bekeken, oh daar kan ik nu effe niks mee > weg.
Oh kijk, hier heb ik wat aan. > hoe kan ik dat gebruiken om mijn zin door te drukken.

In het andere topic kwamen namelijk ook Joden aan bod, die dan een draadje spanden en tadaaa: een Erf :Y)

Ik heb vaak het gevoel dat aardig wat Moslims of mensen die zich zo noemen, niet die creativiteit willen uitvoeren (niet als het om het westen tegemoetkomen gaat) om hier een werkbare situatie van te maken.

Ik denk dat veel weerstand daar echt vandaan komt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:49

Ohja en waar ik dus nog een probleempje mee heb, is dat de echt fanatieke Moslims en Imans, op een bepaalde manier zo hun geloof kunnen doordrukken :\ liefst met harde praat en verwijten. Niet heel fijn.

Dat een moslimvrouw kiest geen hoofddoek te dragen, en hoe zij dan daarop aangesproken kan worden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:58

KiWiKo schreef:
Ik roep al jaren dat de moslimgemeenschap dit zelf intern op moet lossen...........

maar dat mag je dan niet zeggen.

Van wie niet?
En de desbetreffende post stond op dezelfde pagina en ik vind het onzinnig om een hele post te quoten als ik een vraag heb over een specifieke zin.

Angelita: maar dan heeft het toch ook geen zin dat de PVV zijn speren zo richt op de Islam?

Nicolletje schreef:
Heino, dit bedoel ik dus een tijdje geleden met hand op hart drukken of niet wat ogenschijnlijk onbelangrijk is.

Ik begrijp je even niet?

En ik vind het ook jammer dat er zo veel "Moslims" zijn die hun religie misbruiken. Kan bvb echt vrij weinig met meisjes in minirok en lagen make-up mét hoofddoek.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:09

Ik legde toen uit, dat Marokkaanse jongens mij alleen een hand gaven en bij elkaar op de hart drukten.
(ik geloof dat ik achteraf nog blij mag zijn met uberhaupt een hand)
Jij vond het niet zo boeiend en ik wees erop dat er een betekenis achter zat.
Ik kan de officiele teksten even niet vinden -O-

Maar daar staat iets van: en zorg dat u ze (de niet-moslims) niet in uw hart sluit en maak ze niet tot uw vrienden want straks gaat u hun gewoontes overnemen of u gedragen zoals hun.

Als er u voor de keuze staat, kies dan nooit voor de ongelovige als vriend boven een Moslim.

Zoiets.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:15

Waar ik dus de moeite mee heb, is dat ik het gevoel heb dat deze vraagstukken (wat te doen met zulke teksten in deze tijd en in Nederland?) niet altijd (net wie je voor je hebt als Imam misschien? of als vrienden hebt?) positief benaderd worden zoals JK hier net een wél positieve tekst plaatst.

Misschien begrijp je nu JK, waarom ik zei dat ik Islam letterlijk uitgevoerd dan niet vindt passen in Nederland?

JuliaMaria

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:23

Heino: Dat denk ik wel, want hun cultuur komt voort uit de Islam. En alle Turkse/Marrokaanse etterbakken zijn ''toevallig'' wel allemaal moslim. Vind jij dat toeval?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:26

Alle grote kolonistische slavenhandelaren van de afgelopen eeuwen waren toevallig european. Vind jij dat toeval?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:29

We leven toch nu en niet toen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:34

Daphna schreef:
Alle grote kolonistische slavenhandelaren van de afgelopen eeuwen waren toevallig european. Vind jij dat toeval?

Dat is zeker geen toeval. Ze waren slecht. Maar wat ook geen toeval is, is dat ze dat zelf ingezien hebben en zelf gestopt zijn met die schandelijke praktijken.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:43

KiWiKo schreef:
FS ik ben door en door Nederlander......... mijn partner is Fransman die nu 17 jaar in Nederland woont, en ook goed Nederlands spreekt.

Hij gaat, als Wilders aan de macht komt, een gele ster op zn jas naaien..........

Gelijk heeft uw vriend en hoe denkt u en de anderen daar nu over? Ben niet wonende in nederland, van politiek nedeland weet ik weinig zoals eerder geschreven.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:47

Daphna schreef:

Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:50

KiWiKo schreef:
hihihi jane....... dat meen je niet :D :D

er is geen kortzichtere land dan amerika :D :D

neem nou alleen het feit al dat ze Bush voor de tweede keer gekozen hebben.......... is toch echt een ontzettende aanfluiting :D :D

nee amerika bestaat wat mij betreft alleen uit patriotische nitwitts........ en echt ik heb er heel wat jaren van mijn leven doorgebracht :)

Dank dat u alle american als een doet veroordelen. Zijn de nederlanders niet3 of 4 keer zo onnozel geweest door paars te herkiezen?
Hoeveel jaren van u leven heeft u daar geleefd, dat heeft u wel eens beschreven, maar voor ik het verkeerd schrijf vraag ik liever?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:58

Feit is dat er sinds 9/11 nog zo'n 13.000 aanslagen zijn geweest die gepleegd zijn uit naam van de Islam. Dan kan men wel zeggen dat dat maar een kleine groep is en dat de meeste moslims zo niet zijn, maar om 13.000 aanslagen te plegen is heel veel geld nodig en heel veel mensen die dat organiseren. Dat is niet zomaar een afvallig groepje meer. Hoe zou er gereageerd worden als er door een andere religie zoveel aanslagen gepleegd werden? Daarbij zijn een veelvoud aan slachtoffers gevallen dan er in het Palestijns-Israëlisch conflict gevallen zijn. Om dat laatste conflict zie ik vele islamitische protesten, maar waar zijn de protesten tegen die 13.000 aanslagen?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:01

Ik denk dat de meeste slachtoffers ook moslims waren. Het probleem met terroristen is dat je niet weet waar je moet protesteren.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:08

Hermelientje schreef:
Ik denk dat de meeste slachtoffers ook moslims waren. Het probleem met terroristen is dat je niet weet waar je moet protesteren.

De meeste slachtoffers moslims? Dat betwijfel ik. Wel veel, en in de ogen van van de daders met een reden. Ze hielpen de vijand, waren afvallig of deden iets dat ze niet beviel. Blijft overeind dat het 13.000 aanslagen waren die gepleegd zijn door Moslims en er geen andere geloofsgroep maar in de buurt komt van die gewelddadigheid.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:37

Daar gaan we weer... net of je specifiek de Islam nodig hebt om tot gewelddaden te komen.

Wat te denken van alle misdaden tegen de mensheid door grote regimes zoals in nazi-duitsland, het communistische Rusland. Wat te denken van alle misdaden gepleegd uit naam van het Christendom, of Hutis tegen Tutis.
Wat te denken van Christenen die Moslims willen uitroeien in het voormalig Joegoslavie (er wonen in mijn regio trouwens enkele zeer bescheiden, goed aangepaste moslims uit die streek met erg lieve kinderen.)

Wat te denken van Joden die zich misdragen tegen Moslims in de Gazastrook?

Trouwens, de USA zijn afghanistan en Irak binnengevallen, denk je nou echt dat iedereen hen daar dankbaar is? Dan kan je natuurlijk heel handig spreken van terroristische aanslagen, maar je kan heel veel van die zogenaamde aanslagen ook scharen onder oorlogsgeweld.

Al is in mijn ogen oorlog sowieso een vorm van terroriseren en dus terrorisme.

Het is soms ook maar net wat voor naam je ergens aan wilt geven, vele van die terroristische acties zullen door de plegers ervan onder vrijheidsstrijd vallen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:57

FaberSmid schreef:
KiWiKo schreef:
hihihi jane....... dat meen je niet :D :D

er is geen kortzichtere land dan amerika :D :D

neem nou alleen het feit al dat ze Bush voor de tweede keer gekozen hebben.......... is toch echt een ontzettende aanfluiting :D :D

nee amerika bestaat wat mij betreft alleen uit patriotische nitwitts........ en echt ik heb er heel wat jaren van mijn leven doorgebracht :)

Dank dat u alle american als een doet veroordelen. Zijn de nederlanders niet3 of 4 keer zo onnozel geweest door paars te herkiezen?
Hoeveel jaren van u leven heeft u daar geleefd, dat heeft u wel eens beschreven, maar voor ik het verkeerd schrijf vraag ik liever?

naah komop fs...... twee keer Bush in een rij nadat er in voorgaande jaren al cojboj bush is geweesr......

de Nederlandse regering heeft nul invloed op de wereld :) de amerikaanse wel :)

maar ik ben het absoluut met je eens dat paars 2 er al niet had moeten komen......... absoluut :)

maar hier kiezen we uit meerdere partijen niet uit 2 of 3 mensen :D :D

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:01

janesmith schreef:
Daphna schreef:

Dat is zeker geen toeval. Ze waren slecht. Maar wat ook geen toeval is, is dat ze dat zelf ingezien hebben en zelf gestopt zijn met die schandelijke praktijken.

En waren waarschijnlijk vrome Christenen. Wij hebben het Christelijk geloof ook te vuur en te zwaard geprobeerd te verspreiden tijdens de kruistochten. Allemaal opgezweept door een kleine groep geletterden.
Zelf nadenken, lezen en discussiëren zoals hier leert je niet zomaar zaken klakkeloos aan te nemen van een ander.
Soms maakt dat een maatschappij ingewikkeld met al die meningen, zoals wij ook zoveel politieke partijen hebben, maar ik ben blij dat we de keuze hebben.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:03

Maar goed, terug naar het begin. Ik geloof dat we er het inmiddels wel over eens zijn dat het ettergedrag van een groep mensen die zich moslim noemen in werkelijkheid niets met de islam te maken heeft, maar gewoon hufterigheid is, verpakt in een vroom jasje.
Ik mag aannemen dat er in Yemen, Indonesië of waar dan ook korte metten mee gemaakt zou worden. Nu hier nog :Y)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:04

Misschien heb je die niet specifiek nodig, maar het is wel voor het eerst dat wereldwijd aanslagen gepleegd worden uit naam van een religie. Al de probleemgebieden die je opnoemt zoals Huti's, Tutsi's, Joden, Palestijnen, Joegoslaven enz. Allen blijven beperkt tot een bepaald gebied. De Moslimterroristen hebben de hele wereld als doelwit. Dat is het grote verschil.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:13

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:15

De USA hebben al decennia de wereld tot hun speelgebied verklaard, communistisch Rusland beperkte zich ook niet tot een achtertuintje.

Dat er nu een religie wereldwijd zich manifesteert heeft te maken met veranderende omstandigheden. De Islam is een wereldreligie, net zoals het inmiddels bedaarde Christendom. Het christendom moest zich behelpen met zwaardjes en paardjes. Je kunt geen vliegtuig opblazen als het niet bestaat.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:19

Nicolletje: ohzo, nu begrijp ik je :D Wordt zo veel geschreven dat ik af en toe de weg kwijt ben :P
Angelita: ik zie cultuur en religie niet als een oorzakelijk verband eigk

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:35

Nicolletje schreef:
Borg schreef:
En waren waarschijnlijk vrome Christenen. Wij hebben het Christelijk geloof ook te vuur en te zwaard geprobeerd te verspreiden tijdens de kruistochten. Allemaal opgezweept door een kleine groep geletterden.

Er wordt vaak met de kruistochten gezwaaid als wat Christenen hebben gedaan, maar wel correcte info graag :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht
http://mediatheek.thinkquest.nl/~kla027 ... ochten.htm

Wat is er correct aan die tweede link?
Die is wel vanuit een heel gekleurd simplistisch standpunt geschreven... je zou bijna medelijden met die arme kruisvaarders spelen. Is ook voor kinderen bedoeld zeker?

Kruistochten waren georganiseerde veldslagen waarmee pausen hun macht en grondgebied wilden vergroten. En dat allemaal in naam van het Christendom.
Die pausen snapten al dat je uit naam van een religie mensen tot de dwaaste dingen kan drijven (denk je nou echt dat zon paus zat met het feit dat hij onschuldige vrouwen en kinderen de dood injaagde, of denk je dat hij niet besefte dat God hen NIET zou redden tegen de Islamitische monsters?)