Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:18

PattyOosten schreef:
janesmith schreef:
http://www.vvd.nl en de rest zoek je zelf maar op. Zo moeilijk kan het niet zijn. Zoek maar onder standpunten, dat is al een heel goed begin.

En dan, want onder "zwembad" vind ik niets :+ En onder intergratie ook alleen meer van wat ik al wist. Voor zo'n knappe bronvermelder vind ik je nu akelig stil.

Iets meer je best doen, vind je het op zeker.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:23

janesmith schreef:

Is dat je dooddoener voor alles? Want ik ben oprecht benieuwd namelijk.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:30

PattyOosten schreef:
janesmith schreef:

Is dat je dooddoener voor alles? Want ik ben oprecht benieuwd namelijk.

Dan zal ik er één geven, en de rest zoek je zelf maar. Ik ben geen secretaresse.
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... p?p=426237

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:38

Jane, zo moeilijk is het toch niet als ik zeg dat ik wil dat het met VVD.NL beginnen moet? Dit is buitenlandsepartner.nl, dus daar begin ik niet aan :+ Dat luisteren doet mijn secretaresse beter, dus hou die Telegraaf nog maar even aan :D

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:42

PattyOosten schreef:
Jane, zo moeilijk is het toch niet als ik zeg dat ik wil dat het met VVD.NL beginnen moet? Dit is buitenlandsepartner.nl, dus daar begin ik niet aan :+ Dat luisteren doet mijn secretaresse beter, dus hou die Telegraaf nog maar even aan :D

Dan moet je echt ff je bril op gaan zetten want onderaan die pagina staat de link naar de vvd site waar dat originele interview staat.
Misschien moet jij zelf een advertentie zetten in de telegraaf, lijkt me verstandiger. _O-

Goh, wat ben je stil. Geen bijdehante praatjes meer? Over secretaresses en zo? }:0

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:59

janesmith schreef:
PattyOosten schreef:

Dan moet je echt ff je bril op gaan zetten want onderaan die pagina staat de link naar de vvd site waar dat originele interview staat.
Misschien moet jij zelf een advertentie zetten in de telegraaf, lijkt me verstandiger. _O-

Ik was niet van plan om allerlei gewauwel te gaan lezen, dus vandaar dat ik niet had doorgescrold. Ik had niet eens geklikt, maar als jij nou een beetje je best had gedaan, had je meteen die VVD pagina kunnen voortoveren toch? Dat had mijn secretaresse wel gedaan. Maar je punt ontgaat me nog steeds. Paul wil geen moslim uurtje. In mijn zwembad hebben we dat niet, wel een vrouwen uurtje. Vind ik niet erg ofzo?

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:12

PattyOosten schreef:
janesmith schreef:

Ik was niet van plan om allerlei gewauwel te gaan lezen, dus vandaar dat ik niet had doorgescrold. Ik had niet eens geklikt, maar als jij nou een beetje je best had gedaan, had je meteen die VVD pagina kunnen voortoveren toch? Dat had mijn secretaresse wel gedaan. Maar je punt ontgaat me nog steeds. Paul wil geen moslim uurtje. In mijn zwembad hebben we dat niet, wel een vrouwen uurtje. Vind ik niet erg ofzo?

a) Ik ben je secretaresse niet
b) moeilijk he, ongelijk bekennen. Geeft niks, ik ben niet anders gewend hier.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:17

Misschien als ik het neerzet dat er dan meer belangstelling is _O-

VVD-Kamerlid Paul de Krom wil dat de overheid harder optreedt tegen onwelwillende migranten: 'Islamitische scholen waar kinderen leren zich af te zetten tegen de Nederlandse samenleving? Sluiten!'

Halverwege het gesprek komt Paul de Krom ineens met de term 'Nieuwe apartheid'. Die wil hij dus niet in Nederland. 'Daar trek ik echt de streep. Tot hier, niet verder!' Het gaat over gescheiden zwemmen, het afplakken van zwembaden zodat moslima's onbespied hun baantjes kunnen trekken.

'Ik ben daar tegen', aldus het Tweede Kamerlid, binnen de VVD verantwoordelijk voor Immigratie en Integratie. 'Het lijkt heel sympathiek dat je zorgt dat die vrouwen ook kunnen gaan zwemmen. Maar de prijs die je betaalt, is te hoog. Je geeft verworven vrijheden weg, je geeft de emancipatie op. We moeten orthodoxe moslims geen platform verschaffen om vrouwen anders te behandelen en hen in de publieke ruimte apart te zetten.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:20

Reken er maar niet op. Er zijn mensen die liever hun tong inslikken dan dat ze zeggen dat ze het fout hadden, of iets niet wisten. ;-)
En zeker niet als ze daarvoor nog zo lekker misplaatst bijdehand hadden proberen te doen. _O-
Laatst bijgewerkt door janesmith op 18-07-10 02:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:21

A. Gelukkig maar, die WW formulieren zijn een pain om in te vullen ;)
B: Ongelijk bekennen is niet moeilijk hoor. Een VVD standpunt,uit een verkiezingsprogramma, (zoals bijv het AOW standpunt van de PVV) is iets anders als een mening van een VVD'er. Maar dat is misschien een te lastig onderscheid voor jou, geeft niet, ik weet tegen wie ik het heb :+

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:25

PattyOosten schreef:
A. Gelukkig maar, die WW formulieren zijn een pain om in te vullen ;)
B: Ongelijk bekennen is niet moeilijk hoor. Een VVD standpunt,uit een verkiezingsprogramma, (zoals bijv het AOW standpunt van de PVV) is iets anders als een mening van een VVD'er. Maar dat is misschien een te lastig onderscheid voor jou, geeft niet, ik weet tegen wie ik het heb :+

Een mening van een VVD'er? _O- Je hebt echt niet het flauwste idee wie Paul de Krom is, he?
Als de VVD in de regering komt dan is de kans groot dat hij de minister van immigratie en integratie wordt. Dus iemand die over exact die zaken gaat. Je bent echt grappig vannacht, Patty. Een mening van een VVD'er _O- _O- :=
Laatst bijgewerkt door janesmith op 18-07-10 02:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 02:32

Zolang het niet in het partij programma staat geschreven is het dus gewoon de mening van die VVDer. En nou heb ik niet zo'n zin om jou uit te gaan leggen dat ik ook wel weet dat die man niet sinds gister op zijn post zit, en dat ie best een kans maakt op een post. Maar weer bedankt voor de gezelligheid, ik ga naar bed en zie het morgen weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:37

PattyOosten schreef:
Precies die VVD ja. Maar de grenzen staan wel open voor kansrijke immigranten of voor asielzoekers. Het zwemmen tijdens het vrouwenuurtje hoeft niet te stoppen. Ik wil liever ook geen kerel die mijn mammografie doet, enz. En van mij, en van de VVD mag iedereen lekker in de Koran lezen, ook in de Moskee.

Dat is helemaal niet erg hoor als een kerel dat doet. Op zo'n moment maakt je dat echt niet uit, hoop je alleen maar op een goede uitslag.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:39

Britse minister wil geen boerkaverbod

LONDEN - De Britse minister van Immigratie Damian Green voelt niets voor een boerkaverbod in Groot-Brittannië. Hij vindt het ''niet-Brits'' om mensen te vertellen wat ze wel of niet mogen dragen.

''We zijn een maatschappij van tolerantie en wederzijds respect'', zei Green tegen de Sunday Telegraph. De bewindsman erkende dat het in bepaalde omstandigheden belangrijk is om de gezichten van andere mensen te kunnen zien.
Toch denkt hij dat het niet wenselijk is dat het Britse parlement een wet aanneemt waarin mensen wordt voorgeschreven wat ze moeten dragen.

Afgelopen week stemde de Franse Tweede Kamer, de Nationale Vergadering, in met een verbod op het dragen van gezichtsverhullende kleding en kleding die het hele lichaam bedekt. In een reactie op het aannemen van die wet stelde Green dat Groot-Brittannië in tegenstelling tot Frankrijk ''geen agressieve wereldlijke staat'' is.
Illegale immigratie
Green, lid van de Conservatieve Partij, denkt niet dat het invoeren van een boerkaverbod helpt bij het bestrijden van illegale immigratie. Hij wees erop dat er in Frankrijk circa vijf miljoen moslims leven en dat slechts 2000 vrouwen de sluiter dragen die het hele lichaam bedekt.
Green zei dat zijn regering illegale immigratie in Groot-Brittannië deze zomer nog hard gaat aanpakken.
© ANP

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:50

faye schreef:
PattyOosten schreef:
Precies die VVD ja. Maar de grenzen staan wel open voor kansrijke immigranten of voor asielzoekers. Het zwemmen tijdens het vrouwenuurtje hoeft niet te stoppen. Ik wil liever ook geen kerel die mijn mammografie doet, enz. En van mij, en van de VVD mag iedereen lekker in de Koran lezen, ook in de Moskee.

Dat is helemaal niet erg hoor als een kerel dat doet. Op zo'n moment maakt je dat echt niet uit, hoop je alleen maar op een goede uitslag.

Nou dat kan ik toch niet helemaal met je eens zijn, die kerel weet niet hoe godsallemachtig pijn zon onderzoek kan doen als het niet voorzichtig gebeurt, een vrouw heeft het meestal zelf al ondervonden en zal het zorgvuldiger doen.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:02

Dat is heel goed nieuws dat het in Engeland wel mag. Is heel dichtbij dus als Franse vrouwen zin hebben om de boerka te dragen kunnen ze zo het kanaal onderdoor en een dagje Engeland doen. Hebben ze gelijk ook de sharia rechtspraak erbij want ook sharia rechtbanken zijn toegestaan daar. Met een beetje geluk wordt Engeland het walhalla voor ze om heen te verhuizen.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:03

Dat is heel goed nieuws dat het in Engeland wel mag. Is heel dichtbij dus als Franse vrouwen zin hebben om de boerka te dragen kunnen ze zo het kanaal onderdoor en een dagje Engeland doen. Hebben ze gelijk ook de sharia rechtspraak erbij want ook sharia rechtbanken zijn toegestaan daar.

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:27

Inmiddels zijn de nieuwe peilingen van vandaag 18 juli bekend.

PVV___35
PVDA__27
VVD___23
CDA___18
SP____15
GL____12
D66___11

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:44

Blij met een dooie mus, ik gun het je, alleen zeggen die peilingen helemaal niets.
En kom niet weer aan met de eerste kamer, dat zien we tegen die tijd dan wel weer

janesmithJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:50

sarabande schreef:
Blij met een dooie mus, ik gun het je, alleen zeggen die peilingen helemaal niets.
En kom niet weer aan met de eerste kamer, dat zien we tegen die tijd dan wel weer

Misschien zeggen ze jou inderdaad niks, maar daar denken de media en politieke partijen anders over.
Let maar een beetje op het nieuws vandaag, dan zul je zien dat het overal pontificaal uitgemeten zal worden.
Zal me niets verbazen als het zelfs het nieuws gaat halen vandaag.

Update: Hoppa! Op mijn wenken bedient. Overal wordt er melding van gemaakt. Op Teletekst, en op het NOS nieuws van zojuist 12:00 uur.
Toch apart voor iets wat van geen waarde is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:12

Het is komkommertijd, oftewel vakantie. Die media zijn ook blij met een dooie mus

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:14

Haha je plaatst in ieder topic 'de nieuwe peilingen'.. Wordt steeds obsessiever.. ik begrijp dat je het graag wilt hoor.. (al lijkt het net of een plaat blijft hangen) ben je niet stiekem door Wilders ingehuurd om hier propaganda te voeren voor hem? ;) begint er wel op te lijken... :)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:15

hoe worden die peilingen dan gemeten? mij wordt nooit iets gevraagd haha. gaat dat via internet? (puur interesse) want dat zegt dan veel over de doelgroep

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:22

jameyskatje schreef:
hoe worden die peilingen dan gemeten? mij wordt nooit iets gevraagd haha. gaat dat via internet? (puur interesse) want dat zegt dan veel over de doelgroep

In tegenstelling tot eerder berichten daarover hier is Maurice nogal rechts.
Ik sta ook ingeschreven als iemand die gepeild kan worden, maar mijn politieke voorkeur staat er ook bij dus iki wordt nooit, echt nooit gevraagd :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:44

CtjeLief schreef:
Haha je plaatst in ieder topic 'de nieuwe peilingen'.. Wordt steeds obsessiever.. ik begrijp dat je het graag wilt hoor.. (al lijkt het net of een plaat blijft hangen) ben je niet stiekem door Wilders ingehuurd om hier propaganda te voeren voor hem? ;) begint er wel op te lijken... :)

Arme Wilders denk ik steeds, met zulke vrienden als Jan(e) heb je geen vijanden meer nodig. ;)