wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:35

De radicale heeft hij het over....

Anoniem

Ons geloof is ook niet liberaal hoor.

Is het spreekwoord niet dat als een Protestant met een Katholiek trouwt, dat de duivel tussen in slaapt?

Hoor ik niet in een klein Brabants dorpje praten over, tja, maar zij zijn protestanten hoor, tja weet niet.....iets wat nog steeds leeft???Van de zotte als je uit de Randstad komt en dat aan moet horen, want in welke eeuw leven wij?

Is de RK Kerk Liberaal? Laat mij niet lachen wat een nep geloof dat is, die doen alles wat verboden is...maar de Gereformeerden net zo hoor, alles mag, behalve op zondag......

NicoleWHS

Dat wordt er toch niet gesuggereerd?

Iedereen weet toch of ze nu links of rechts stemmen dat het aantal immigranten dat naar Nederland wil komen, drastisch moet dalen?? Nederland zit al vol, en hoeveel mensen kunnen wij er nog bij hebben voordat het helemaal uit de hand loopt?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:36

JessAndHope schreef:
zeg, Lante, ben je nou een van de zoveel mensen die weer eens een oordeel velt over mensen waar ze niks van af weet?
Ik ken wel degelijk het partij programma, anders ga ik niet stemmen.

Wil je dan even antwoord geven op mijn vraag? :)

Lante

Lante schreef:
Sannnn schreef:

Jessandhope: WAAROM wil Wilders de Koran dan verbieden als het alleen om de 'slechte, criminele' Moslims gaat? De Koran wordt ook door onze Daphna hier gelezen, een fatsoenlijke Nederlanse met blauwe ogen zonder strafblad...

Blue_Eyes

russel schreef:

Is het spreekwoord niet dat als een Protestant met een Katholiek trouwt, dat de duivel tussen in slaapt?

Hoor ik niet in een klein Brabants dorpje praten over, tja, maar zij zijn protestanten hoor, tja weet niet.....iets wat nog steeds leeft???Van de zotte als je uit de Randstad komt en dat aan moet horen, want in welke eeuw leven wij?

Is de RK Kerk Liberaal? Laat mij niet lachen wat een nep geloof dat is, die doen alles wat verboden is...maar de Gereformeerden net zo hoor, alles mag, behalve op zondag......

Dat ligt iets ruimer, dat gaat over twee geloven. Voor mijn part hindoe en moslim ;)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:37

Ja, dat klopt. Ik denk dat de christelijke partijen een beetje hen geloofwaardigheid kwijt zijn. Ik zie weinig goed christelijk politiek bestuur en beleid in de laatste 8 jaar, en dat terwijl de PM een christen is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:37

nicole3939 schreef:
Dat wordt er toch niet gesuggereerd?

Iedereen weet toch of ze nu links of rechts stemmen dat het aantal immigranten dat naar Nederland wil komen, drastisch moet dalen?? Nederland zit al vol, en hoeveel mensen kunnen wij er nog bij hebben voordat het helemaal uit de hand loopt?

Nou dat loopt uit de hand als de BibleBelt het normaal vind dat er per gezin 13 kinderen op de wereld wordt gezet en dat die familie's met gemak zo uit 100 man bestaan...dat die vrouwen hun hele leven thuis zitten kinderen te baren en echt niet buitenshuis werken en een vracht aan kinderbijslag binnen halen......

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:38

Ik zeg ook zeker niet dat Wilders op alle punten gelijk heeft.
Neem als voorbeeld dat idiote kopvoddentax.... das gewoon belachelijk, klaar.
En ik zal de laatste zijn die het gelóóf afkraakt, ik ben meer tegen op sommige
dingen in de cultuur zelf.
Dus de hele Koran afschaffen is niet nodig, zal ook nooit lukken.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:38

Amsterdam is van oudsher een PVDA-bolwerk. En ik ben heel blij dat de PVV hier minder dan tien procent van de stemmen heeft gehaald. En ik ben het eens met degene die zei dat je met een stem op de PVV toch echt niet voorbij kan gaan aan de nare dingen die Wilders over de Islam uitblaat. Dat je dat dus gedoogd.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:39

Ja, dat gedoog je op dat moment. Maar je weet ook dat de echt extreme dingen die wilders heeft, toch wel worden genuanceerd door de rest van de coalitie.
En daarnaast.... alsof de andere partijen alleen maar punten heeft waar je het overal mee eens bent.
Vind ik ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:39

Blue_Eyes schreef:
russel schreef:

Dat ligt iets ruimer, dat gaat over twee geloven. Voor mijn part hindoe en moslim ;)

Waarom ligt dat ruimer? Dat snap ik niet.

De stelling van een bokker was dat Limburg erg gelovig is en dat ze dan niet een ander zijn geloof gunde...
Had ik moeten quoten, zo is het idd niet duidelijk.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:41

JessAndHope schreef:
Ik zeg ook zeker niet dat Wilders op alle punten gelijk heeft.
Neem als voorbeeld dat idiote kopvoddentax.... das gewoon belachelijk, klaar.
En ik zal de laatste zijn die het gelóóf afkraakt, ik ben meer tegen op sommige
dingen in de cultuur zelf.
Dus de hele Koran afschaffen is niet nodig, zal ook nooit lukken.

Maar je hebt hem als kiezer wel groen licht gegeven. Je hebt het goedgekeurd, anders had je niet op hem gestemd.
Jij zei dat hij alleen de criminele en radicale moslims aan wil pakken in die eerste post waar ik op reageerde. Dat is dus niet zo, dat ben je nu wel met mij eens denk ik. ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:41

JessAndHope schreef:
De radicale heeft hij het over....

Really?
Citaat:
- Alle islamitische scholen dicht
- De stekker uit de Commissie Gelijke Behandeling, de multiculturele schijnrechtbanken
- Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
- Verbod op koranlessen op school, evenals in gebouwen die door schoolbesturen worden
beheerd, dus ook geen koranlessen ‘na schooltijd’ of in het gebouw van de school

Da's echt alleen voor radicalen.... :\

@Russel: ik bedoelde dat dat dus niet (alleen) over protestant en katholiek gaat, dat spreekwoord ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:42

JessAndHope schreef:
Ja, dat gedoog je op dat moment. Maar je weet ook dat de echt extreme dingen die wilders heeft, toch wel worden genuanceerd door de rest van de coalitie.
En daarnaast.... alsof de andere partijen alleen maar punten heeft waar je het overal mee eens bent.
Vind ik ook niet.

Nee, daar moet je je eigen partij voor oprichten. Maar als je met zoveel gemak een hele grote groep uit onze samenleving buitenspel zou willen zetten, kan ik daar niet echt respect voor opbrengen. En ik weet zeker dat als hij de Islamieten had vervangen door de Joden oid er wel wat harder over zijn hele foute woordkeuzes gevallen was. Maar blijkbaar vindt anderhalf miljoen man dat het gewoon moet kunnen, ik schaam me diep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:43

O sow, ja dat kende ik niet..

Vind het überhaupt vreemd hoor, dat 2 geloven in 1 huis niet kan...maar voor mij zit geloof in je en is dat alleen maar om een goed mens te zijn..en als je een ander geloof niet accepteert, met doodslag geoorloofd, dan ben je in mijn ogen geen goed mens.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:44

Het spreekwoord (even door de duidelijkheid, is wel wat off topic ;)) is 'twee geloven op 1 kussen, daar slaapt de duivel tussen'. Er wordt mee bedoeld dat het moeilijk kan zijn om met elkaar samen te leven als je levensovertuiging totaal verschillend is - en daar zit wel wat in, toch? :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:44

Ik leef al jaren met een christelijke man, terwijl ik zelf niet christelijk ben. Is geen enkel probleem. Het gaat volgens mij meer om de angst voor het onbekende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:46

Ik leefde samen met een Christelijke man... inmiddels is hij niet Christelijk meer. Hij was zo opgevoed maar kon het niet rijmen met wat hij vond van de wereld.

Hoe dan ook... Dat stukje wat BE net aanhaalt over het sluiten van alle Islamitische scholen en zo... helaas zijn er ook veel mensen die juist omdat ze het daarmee eens zijn hebben gestemd op Wilders. En er zijn mensen die op hem hebben gestemd vanwege andere partijpunten, maar deze mate van extreme uitbannerij van de Islam niet letterlijk gelezen hebben.

Mja... ik weet niet wat ik erger vind eigenlijk :\

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:47

Vanavond was op Netwerk of bij het Journaal een kerel uit een dorp in Brabant. Daar had 40% op de PVV gestemd. De verslaggever vroeg waarom en de man antwoorde iets in de trant van: omdat ik "die mensen" hier niet in het dorp wil, dat wil ik voor ons houden. Dat is toch gewoon erg? En bekrompen?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:48

PattyOosten, schaam je niet hoor!! Ik ben erg blij met alle Nederlanders die mij wel een warm gevoel geven dat ik er mag zijn. Vooral Amsterdam, waar te veel Marokkaanse rotjongens het verpesten, en er wordt gekozen voor een "thee drinkers" partij om problemen op te lossen en niet de islam op te lossen.

Blue_Eyes

@Lante: Totaal verschillend of verschillend, dat is twee :) Ik ben als van oorsprong ongelovig en later evangelisch meisje ook getrouwd met een gereformeerde man, dat 'had' ook niet moeten kunnen. Gaat prima. We hebben wel een speciale bijbelstudiegroep bij ons in de kerk voor stellen met een verschillende achtergrond, om van elkaar te kunnen leren en zelf te kunnen bestuderen wat we denken wat als stel de beste weg is. Dat werkt wel, het maakt het makkelijker als je met totaal verschillende opvattingen izt over dingen.

Maar goed - dat is zo off topic dat ik er niet meer over verder zal gaan nu ;)

@Patty; precies, dat vind ik ook triest.

Lante

@Rock: Ook al heb je het partij programma niet goed gelezen, je moet wel van een andere planeet komen als je niet wist waar de PVV werkelijk voor staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:50

Lante schreef:
Ook al heb je het partij programma niet goed gelezen, je moet wel van een andere planeet komen als je niet wist waar de PVV werkelijk voor staat.

Ben ik deels met je eens... Wilders wist het soms in praatjes nog wel dusdanig te nuanceren dat hij minder extreem overkwam dan hij is. Verder hebben veel mensen zijn programma wel doorgelezen en zijn idolaat over zijn ideeën mbt het onderwijs. Blijkt ook gebakken lucht!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:50

PattyOosten schreef:
Vanavond was op Netwerk of bij het Journaal een kerel uit een dorp in Brabant. Daar had 40% op de PVV gestemd. De verslaggever vroeg waarom en de man antwoorde iets in de trant van: omdat ik "die mensen" hier niet in het dorp wil, dat wil ik voor ons houden. Dat is toch gewoon erg? En bekrompen?

Maaskantje :D?