Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:34

De post van Trennie staat nog in de quote van Debbie. :D
Edit
En vervolgens zelfs nog een keer in een dubbele quote van Trennie zelf. :')

Fenrir

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:35

Dan is het logisch dat ik hem niet vind als ik Trennie's posts af ga. :roll: :+

Maar goed, het punt is nu duidelijk.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:47

Dus concluderend;
Niemand weet de waarheid, dus de discussies en conflicten hier zijn simpelweg om van te leren, te begrijpen en een beetje te reflecteren. En om te speculeren natuurlijk (is dat speculaasje nog in de aanbieding?). Dus so on and so on, totdat de volledige waarheid boven tafel is. Als dat ooit al gaat gebeuren.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:52

ik hoop dat maria reageert!
ik was echt al helemaal overtuigt toen
Peter R de Vries haar belde, en ook de moeder en de uitgeverij!
als je zeker van je zaak bent en je weet zeker dat alles wat je hebt geschreven in je boek waar is, waarom wil je dan niet naar de uitzending en dat vertellen? Ik vond ook dat maria niet erg geloofwaardig over kwam in dat gesprek toen peter haar vragen stelde, ze zei nogal onzeker 'ja' op vragen. en ook raar dat ze dan ineens niet opneemt, en dat die uitgeverij niet terugbelt, terwijl ze beiden hadden gezegd dat ze wel contact opzouden nemen. dan laat je eigenlijk al zien dat er iets niet helemaal klopt. of ben ik dat alleen die dat denkt?
in ieder geval, ik hoop wel dat maria reageert, want het begint nog is interessant te worden! :D
maar één ding is zeker: ze zijn beide geen lievertjes!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:45

Samengevat: we weten niet wat er gebeurd is. Veel meer dan speculeren over hoe het wel zit, kunnen we niet.
De waarheid zal op de een of andere manier ergens in het midden liggen. Beide partijen zullen geen engeltjes zijn. Haal de sticker 'waar gebeurd' van het boek en het probleem is wellicht al opgelost. Een openbare verklaring van Maria op tv bijvoorbeeld zouden we op prijs stellen, liefst met Manou erbij,nog even napraten en dan zijn we dit alles over een maand alweer vergeten ;)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:42

Alet74 schreef:
Een openbare verklaring van Maria op tv bijvoorbeeld zouden we op prijs stellen, liefst met Manou erbij,nog even napraten en dan zijn we dit alles over een maand alweer vergeten ;)

Maar 'praten' gaat ben ik bang toch niet lukken :P Dat wordt alleen maar verwijten naar elkaar maken.
Dat vond ik ook een van de min punten van Peter R de Vries, hij liet bijv. de moeder van Maria aan de telefoon
helemaal niet uitpraten en bij DWDD gaf hij die uitgever totaal geen kans.

Wat ik mij nog afvroeg.. Heeft Peter R de Vries samengewerkt met die Korterink? Nee toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:43

Alet74 schreef:
Samengevat: we weten niet wat er gebeurd is. Veel meer dan speculeren over hoe het wel zit, kunnen we niet.
De waarheid zal op de een of andere manier ergens in het midden liggen. Beide partijen zullen geen engeltjes zijn. Haal de sticker 'waar gebeurd' van het boek en het probleem is wellicht al opgelost. Een openbare verklaring van Maria op tv bijvoorbeeld zouden we op prijs stellen, liefst met Manou erbij,nog even napraten en dan zijn we dit alles over een maand alweer vergeten ;)

Volledig mee eens. Eerst is de hype rondom Maria uitgebuit en nu is er nog steeds veel te veel publiciteit omheen, laat het maar doodbloeden, over een paar weken heeft niemand het er meer over.

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:16

is de aflevering van Woensdag nog terug te zien enrgens? Op sbs6.nl kan ik het niet vinden:(

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:32

@Debbie: dat napraten zal dan door de rest van Nederland gaan gebeuren. Wanneer Maria en Manou in gesprek zouden gaan, moet daar iemand bij die dat goed kan begeleiden. Daarbij denk ik niet aan PRdV, die vindt zichzelf ook erg interessant en belangrijk. Al moet ik zeggen dat hij de laatste keer bij DWDD aardig rustig was.
In zijn programma liet hij Lucy niet echt uitpraten, maar dat doet hij vooral als mensen geen antwoord geven op zijn vragen, maar afdwalen. Maria liet hij daarentegen wel rustig aan het woord (hij kan het wel ;) ).
We zullen zien. Als er nu een politie-onderzoek komt, zal er waarschijnlijk wel meer duidelijkheid komen.
Als het maar wel zo blijft dat de huidige loverboys-slachtoffers wel naar buiten durven blijven komen. Dat zij zich niet geremd gaan voelen door deze media-hype.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:54

Lovely schreef:
Alet74 schreef:

Volledig mee eens. Eerst is de hype rondom Maria uitgebuit en nu is er nog steeds veel te veel publiciteit omheen, laat het maar doodbloeden, over een paar weken heeft niemand het er meer over.

Net zoals Tara Singh Varma. Die kan inmiddels ook weer veilig over straat

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:00

Ik geloof Manou meer dan Maria, waarom? Omdat hij zelf aangeeft dat ze het mogen onderzoeken en alles na kunnen chekken, waar die gewerkt heeft, gewoont, op school zat.. etc!

Ik heb weleens meer vehalen gehoord over meiden die een hele verkrachting bijelkaar verzonnen omdat een gozer het uitmaakte. Ik weet het niet, we will see.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 14-05-10 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:30

Waar kun je dat van woendag terug kijken? Kan het nergens vinden namelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:55

Dankjewel Charlotte.
Ga ze nog een keer bekijken.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 02:16

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:40

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar wel de eerste aantal, en heb het filmpje gezien.

Wat mij opviel, was dat op de eerste pagina's van dit topic vaak geroepen werd dat het niet uitmaakte of het nou waar was of niet, omdat dit boek wel een eye-opener is geweest. Dat denk ik absoluut niet. Juist als blijkt dat het verhaal van Maria Mosterd (deels) verzonnen is, wat eigenlijk al is gebleken uit de uitzendingen, worden loverboy-slachtoffers nog minder geloofd. Slachtoffers zullen nog minder snel met hun verhaal naar buiten durven komen, en de kans is nog groter dat ze niet geloofd worden. Dit lijkt me dus niet positief werken in de strijd tegen loverboys, maar juist negatief.
In het filmpje zegt een onderzoekster dat je de slachtoffers geen plezier doet door ze zomaar te geloven, ik vraag me af hoe ze daarbij komt.. Bij slachtoffers van dit soort zaken zit vaak al een heel groot stuk schaamte, bang om niet geloofd te worden. De wetenschap dat de kans groot is dat er aan je verhaal getwijfeld wordt, maakt het voor slachtoffers niet bepaald makkelijker met hun verhaal naar buiten te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:24

Merel, dat is inderdaad heel zorgelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:52

Ik denk dat de boeken misschien wel uit de boekhandel worden gehaald na de rechtszaak tegen Ansou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 13:55

Weet ik niet...Ik vind het heel raar...Maria zegt dat de boeken de volledige waarheid zijn en toch worden ze verkocht als roman..En ik heb altijd geleerd tijdens ENNEFICTIE1 dat een roman altijd fictie is...Zal het eens vragen aan mijn leraar...

Kans is groot dat ze de zaak verliest, maar als ze de zaak wint...Dan denk ik dat het komt omdat ze als roman verkocht worden. Maar ik denk dat de kans erg klein is dat ze de zaak wint...Moet ze een slimme advocaat hebben.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:17

Aideen: Als ze de zaak had willen winnen op het punt dat het boek fictie zou zijn, had ze niet overal en nergens moeten verkondigen dat het boek 100% de waarheid is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:19

Ik snap je punt, maar het boek wordt als roman verkocht...En dat is fictie..Heb geen verstand van recht...Maar ik vraag me af wat zwaarder telt, dat het boek als roman verkocht wordt of een paar opmerkingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:24

Aideen, op zich heb je best een goed punt, maar in het geval van Maria's boek is het niet als fictie verkocht, maar als een waargebeurd verhaal. Nu worden er wel meer waargebeurde verhalen geromantiseerd, maar daarom staat er ook vaak bij dat die gebaseerd zijn op werkelijke gebeurtenissen en dat betekent concreet dat de waarheid hier en daar losgelaten is ten gunste van het het verhaal/de roman. Bij Maria is dat toch anders de wereld in gebracht en nu blijkt dat haar boek helemaal niet zo waargebeurd is als dat zij beweert in het boek zelf en in alle statements die over het boek zijn gemaakt. Je mag als schrijver de hele wereld bij elkaar verzinnen, maar je kan er beter niet over liegen, dat is het eigenlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:28

Aideen schreef:
Ik snap je punt, maar het boek wordt als roman verkocht...En dat is fictie..Heb geen verstand van recht...Maar ik vraag me af wat zwaarder telt, dat het boek als roman verkocht wordt of een paar opmerkingen...

Wat jij zegt telt zeker mee Aideen! Echter blijft er sprake van iets aanbieden wat niet klopt.
Echter vraag ik me af of dit echt voor een roman is verkocht. Wanneer is het geen fictie???

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:24

Ik ben misschien dom, maar wat zijn drogredenen? Ik heb even geen zin om te googelen

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:32

heb ik ff voor je gedaan bron wikipedia

Een drogreden (schijnreden, denkfout, sofisme) is een reden of redenering die niet klopt, maar wel aannemelijk lijkt.

De oudste bekende teksten hierover zijn de dialoog Euthydemus van Plato, waarin een reeks onbenoemde drogredenen de revue passeert, en het werk de Sophisticis Elenchis van diens leerling Aristoteles [1]. In dit werkje werden door hem diverse figuren voor het eerst benoemd en ontleed en het staat nog steeds model voor publicaties over drogredenen, denkfouten, informele logica en argumentatieleer.