Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:Zo oud ben ik nog niet Fabersmid![]()
![]()
jaantsje schreef:FaberSmid
In onze cultuur is het niet meer dan fatsoenlijk dat je in de klas geen hoofdbedekking gebruikt, dit is zowel voor de leerling als leraar. Wat is daar nu zo moeilijk aan?
Je haalt er van alles en nog wat bij.
FaberSmid schreef:Persoonlijk is mij uniformeel kleding niet vreemd, maar ik kan wel begrijpen dat het moeilijk kan zijn voor personen die het niet gewoon zijn. Gaan dan alle dames hoofddoekjes dragen of juist niet? En worden sierraden dan ook verboden, met geloofstekens?
Kiwiko is u uniformeel kleding ook niet vreemd?
Champie_Me schreef:naja dan iedereen zonder hoofddoek of iedereen met en aangezien het overgrote deel zonder is iedereen dus zonder...
Jesser schreef:Maar is het niet een stuk handiger om gewoon neutraal voor een klas te staan Shadow.
Citaat:Dat waar je in je eigen vrije tijd voor staat of wil beleven, is dan toch wat anders dan dat je een voorbeeldfunctie hebt en daarin neutraal mag zijn....
Dat doet verder toch niets af aan je eigen individualiteit?
Citaat:Het maakt de wereld zo star en vlak. Ik vind niet dat docenten volkomen neutraal moeten zijn, het zijn personen met persoonlijke waarden en inviduele keuzes en juist dat maakt het waardevol. Als ik kijk naar de docenten waar ik het meest van geleerd heb, waren dat stuk voor stuk docenten die hun eigen ervaringen en passie en visie en humor en waarden deelden in de lessen. Op een professionele manier, met veel respect voor andere opvattingen en levensbeschouwingen, maar wel op een eigen manier, en zeker niet neutraal.
Citaat:maar wat hoofdbedekking betreft moet je mensen wel gewoon gelijk behandelen.
CtjeLief schreef:Iemand met hoofddoek/keppel/kruisje kan in mijn ogen nog steeds neutraal zijn in zijn/haar vak als docent.. Ik heb tijdens mijn HBO studie ook meerdere docenten met hoofddoek gehad en heb daar zelf nooit last van ondervonden.. Ik heb ook een gereformeerde docent gehad, ook geen probleem.. Ik vind het JUIST zo fijn dat we in Nederland mogen zijn wie we willen zijn, en denk dat we juist trots moeten zijn op openbaar onderwijs waar iedereen met zijn/haar eigen identiteit welkom is.. Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken dat ons die vrijheid wordt afgenomen.. Want waar eindigt het dan?