Heino schreef:Ik heb geen idee of daar het probleem zit. Op mijn vorige opleiding heb ik vrij veel multiculti-vakken gehad en er staat mij bij dat Marrokanen hun kinderen over het algemeen strenger opvoeden dan "Nederlanders". Zal het boekje er morgen eens bij pakken, ben nu niet thuis.
Wat ik erg vind om te zien is dat ouders heel gemakzuchtig geworden lijken te zijn. Vroegah speelde ik uren spelletjes met mijn ouders, nu worden kinderen zoetgehouden met een nintendo DS of computer zodat de ouders ook lekker van hun avond kunnen genieten.
Dat heb je heel goed gezien,ouders lijken niet gemakzuchtiger geworden,ze zijn het ook.[niet allemaal hoor].Als ik zie hoe ze hun kinderen verwaarloozen met aandacht!Ik ken een meisje van toen 15 jaar,kreeg totaal geen aandacht,kind ging rare dingen zoals zichzelf snijden.Ze schreeuwde om aandacht!ouders vonden haar lastig en lieten haar uit huis plaatsen.lekker makkelijk toch,hebben zij er geen last meer van.Meisje heb heel lang gedacht dat alles aan haar lag en dat ze niet normaal was en de ouders vonden dat ze Borderline had.Nou ik kan je een heel boek erover schrijven,maar het kind kreeg puur geen aandacht.Als ik er op bezoek ging was het altijd hup kinderen naar boven,want o wee ze zouden maar eens aandacht van mij krijgen en de ouders effe mindcer aandacht van mij.
Maar nu ga ik offtopic.
Heel veel ligt echt aan de opvoeding,ook bij de marokaanse jongeren,ik dacht ook altijd die worden streng opgevoed.Maar de moeder is vaak bang van hun zoon en vader?dat weet ik helaas niet.