[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:53

Heino schreef:
Ik heb geen idee of daar het probleem zit. Op mijn vorige opleiding heb ik vrij veel multiculti-vakken gehad en er staat mij bij dat Marrokanen hun kinderen over het algemeen strenger opvoeden dan "Nederlanders". Zal het boekje er morgen eens bij pakken, ben nu niet thuis.

Wat ik erg vind om te zien is dat ouders heel gemakzuchtig geworden lijken te zijn. Vroegah speelde ik uren spelletjes met mijn ouders, nu worden kinderen zoetgehouden met een nintendo DS of computer zodat de ouders ook lekker van hun avond kunnen genieten.

Dat heb je heel goed gezien,ouders lijken niet gemakzuchtiger geworden,ze zijn het ook.[niet allemaal hoor].Als ik zie hoe ze hun kinderen verwaarloozen met aandacht!Ik ken een meisje van toen 15 jaar,kreeg totaal geen aandacht,kind ging rare dingen zoals zichzelf snijden.Ze schreeuwde om aandacht!ouders vonden haar lastig en lieten haar uit huis plaatsen.lekker makkelijk toch,hebben zij er geen last meer van.Meisje heb heel lang gedacht dat alles aan haar lag en dat ze niet normaal was en de ouders vonden dat ze Borderline had.Nou ik kan je een heel boek erover schrijven,maar het kind kreeg puur geen aandacht.Als ik er op bezoek ging was het altijd hup kinderen naar boven,want o wee ze zouden maar eens aandacht van mij krijgen en de ouders effe mindcer aandacht van mij.
Maar nu ga ik offtopic.
Heel veel ligt echt aan de opvoeding,ook bij de marokaanse jongeren,ik dacht ook altijd die worden streng opgevoed.Maar de moeder is vaak bang van hun zoon en vader?dat weet ik helaas niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:56

sarabande schreef:
gohya schreef:
Waar zie jij staan dat ik het over de gehele bevolkingsgroep heb?ik heb het over "een" groep.Er staat toch duidelijk NIET alle buitenlanders?

Je hebt het over ze, zonder enige individuele toelichting. Dat wordt dus verstaan als de hele bevolkingsgroep.

Ik wordt trouwens een beetje niet goed van die toevoeging als ze zich gedragen mogen ze wel blijven. Een bevolkingsgroep bestaat uit een heterogene samenstelling, je kan nooit eisen dat ze allemaal in het gelid lopen.

Aan de uitwassen moet onze justitie iets doen en ze niet na een paar dagen weer los laten, daar is iedereen het over eens.

Dat zei ik toch ook?nederland is te soft voor deze groep.
Zij roepen OOK:geef zwaardere straffen,enz!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:53

gohya schreef:

Je begrijpt het niet he. Zij roepen wat gemakkelijk is zonder uit te leggen hoe dat moet gebeuren.

Krips

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 22:56

Bovendien is er een andere manier van komen tot hetzelfde idee. En een totaal andere manier van aanpak omtrent die zwaardere straffen en de inhoud van die straffen. Dit is zeer verschillend als je kijkt naar gohya of naar sarabande. Denk ik.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:03

sarabande schreef:
gohya schreef:

Je begrijpt het niet he. Zij roepen wat gemakkelijk is zonder uit te leggen hoe dat moet gebeuren.

Ik bedoelde met ZIJ de grote groep buitenlandse mensen die hier wél normaal leven en die geen rotzooi trappen of criminelen zijn.Déze mensen roepen zelf ook Geef zwaardere straffen,want deze mensen schamen zich voor die kleine groep die er een zootje van maken.
Ik bedoel daar Wilders zijn uitspraak niet mee.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:05

Zwaardere straffen, makkelijk gezegd wat bedoel je daarmee. 4 in plaats van 5 dagen vasthouden, dat is al zwaarder.

Draaideur criminelen, jongens die hulpverleners en personeel van het openbaar vervoer aanvallen moet je voor een tijd vastzetten en proberen her op te voeden.

Boefjes zoals lover boys, diefjes, hard drug verkopers etc. gewoon de gevangenis in gooien.

En wat nu al op grote schaal, voornamelijk vanuit de eigen bevolking gebeurt, het jonge spul aanpakken. Zorgen dat die niet op straat hangen en er achter komen waarom en vervolgens de ouders, verzorgers en school daarop aanspreken.

Klagen en met de vinger wijzen helpt weinig

Het wordt inderdaad tijd dat justitie daar maatregelen voor neemt, naast het al ingevoerde snelrecht.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:21

[quote="sarabande"]Zwaardere straffen, makkelijk gezegd wat bedoel je daarmee. 4 in plaats van 5 dagen vasthouden, dat is al zwaarder.

Draaideur criminelen, jongens die hulpverleners en personeel van het openbaar vervoer aanvallen moet je voor een tijd vastzetten en proberen her op te voeden.

Boefjes zoals lover boys, diefjes, hard drug verkopers etc. gewoon de gevangenis in gooien.

En wat nu al op grote schaal, voornamelijk vanuit de eigen bevolking gebeurt, het jonge spul aanpakken. Zorgen dat die niet op straat hangen en er achter komen waarom en vervolgens de ouders, verzorgers en school daarop aanspreken.

Klagen en met de vinger wijzen helpt weinig

Wat jij nu zegt,dat bedoel ik daar idd. mee met zwaardere straffen.Nix geen taakstraf,gevangenis in gooien en niet een paar dagen maar.En wat ik al eerder zei ALLE jeugd zo aanpakken en ook de ouders erop aanpakken,want vele ouders intresseerd het niet wat hun kinderen doen op straat.Dáár ligt vaak de grote fout, bij het opvoeden.School kan er weinig tegenin brengen,leraren krijgen al vaak een pak slaag als ze er iets van zeggen.Justitie dié moet de zaak aanpakken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:24

Ik vraag me af of je de heersende mentaliteit van veel ouders kan veranderen. Mij lijkt het verschrikkelijk als mijn kind de hele dag op de bank zit te DS-en of alleen maar op haar kamer zit te computeren. Maarja, leg dat je kind maar eens uit, waarom zij maar 1 uur per dag mag computeren en haar beste vriendinnetje de gehele dag..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:27

gohya schreef:
Wat jij nu zegt,dat bedoel ik daar idd. mee met zwaardere straffen.Nix geen taakstraf,gevangenis in gooien en niet een paar dagen maar.En wat ik al eerder zei ALLE jeugd zo aanpakken en ook de ouders erop aanpakken,want vele ouders intresseerd het niet wat hun kinderen doen op straat.Dáár ligt vaak de grote fout, bij het opvoeden.School kan er weinig tegenin brengen,leraren krijgen al vaak een pak slaag als ze er iets van zeggen.Justitie dié moet de zaak aanpakken.

Er is geen politieke partij die dat niet wil. Maar daarvoor moeten wetten veranderd worden, rechters herschoold etc ect, oftewel dat kost tijd. En ik ben het met je eens, liever gisteren dan vandaag, al was het alleen maar om dat onderwerp niet zon belangrijke rol in de politiek te geven.
Zodat er weer gewerkt kan worden aan dingen die echt belangrijk zijn voor Nederland, de economie, werk, zorg, infrastructuur, etc.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:28

Heino schreef:
Ik vraag me af of je de heersende mentaliteit van veel ouders kan veranderen. Mij lijkt het verschrikkelijk als mijn kind de hele dag op de bank zit te DS-en of alleen maar op haar kamer zit te computeren. Maarja, leg dat je kind maar eens uit, waarom zij maar 1 uur per dag mag computeren en haar beste vriendinnetje de gehele dag..

Heino daar valt niet aan uit te leggen, dat moet ze gewoon ongeacht het vriendinnetje

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:30

sarabande schreef:
Heino daar valt niet aan uit te leggen, dat moet ze gewoon ongeacht het vriendinnetje

Ik vraag me af hoe gemakkelijk het is die weerstand te bieden aan je kind *geen ervaring met eigen kinderen, alleen kinderen van anderen*

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:36

Nou ik heb 4 kinderen en wat andere kinderen deden of mochten,wilde niet zeggen dat mijn kinderen het dan ook maar mochten.Die kwamen s'avonds echt niet op straat,we deden spelletjes met ze of ze speelde een uurtje of 2 op de nintendo.
Als ze tegen mij zeiden: die mag/doet dat ook,dan zei ik als die in het water springt spring jij dan ook?En ik zei ook wel:wij zijn hun niet.Je hebt een kind snel genoeg geleert dat je niet alles mag/kan wat andere kinderen doen/mogen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:42

Da's mijn opvoedideaal ook ja, gohya. En is tot nu toe altijd goedgekomen met kindjes waar ik op gepast heb en kindjes op werk (BSO). Maar het lijkt me wel lastig om in die sterk veranderende tijden met veel nadruk op technologie om interesse in barbies, poppen, puzzles en buitenspelen bij je kind op te wekken :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:47

Die intresse's zijn zeker wel op te wekken bij kinderen en jeugd,alleen moet je er als ouders wél wat aan doen.Het gaat niet vanzelf,en vaak zit daar het probleem,ouders hebben geen tijd,geen zin of geen intresse om hun kinderen dat te leren en te stimuleren.Kinderen/jeugd is op straat en ouders zitten lekker rustig voor de t.v.zo he lekker rustig zonder de kids binnen.Die vermaken zich buiten wel,alleen weten ze niet op welke manier.
Vaak hoor je ook nog:nee hoor dat doen mijn kinderen niet!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:50

Ook nu nog? Op de BSO zag ik kindjes van 5, 6 jaar al de hele dag achter de DS zitten als ze de kans kregen. Lijkt me toch niet dat al die ouders geen aandacht aan de kinderen besteden?

Maargoed, dit is wel erg offtopic :+ Maar mijn idee: al die vooruitgang in technologie komt de samenleving niet ten goede...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 23:52

Kinderen en dieren hebben tijd en consequentie nodig. Ze dwingen dingen te doen waar ze geen zin in hebben kost tijd, maar als ze weten dat dat de modus is hebben ze zekerheid en dat is belangrijk voor ze, alleen dan kunnen ze evenwichtig opgroeien.
Als ouders dat nog steeds zo zouden doen zou Wilders geen voedingsbodem hebben.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:22

Het klopt dat er meer allochtonen veroordeeld worden, maar dat wil niet zeggen dat ze als bevolkingsgroep crimineler zijn. Dat komt alleen maar doordat zij in verhouding meer criminaliteit plegen die aangepakt wordt. Op het moment dat we als Nederland ervoor zouden kiezen andere vormen van criminaliteit, zoals fraude, verduistering e.d. hard aan te gaan pakken, dan zouden de gevangenissen van autochtone nederlanders uitpuilen. Dit lijkt minder erg, want hier leiden bedrijven en de overheid onder, maar elke cent belasting die ontdoken wordt, moeten wij als belastingbetalers wel extra betalen, Elke verduistering door een medewerker van een bedrijf zien we ook gelijk terug in de kosten die zo'n bedrijf aan ons doorberekend. En vergis je niet, wij betalen met z'n allen een vermogen om de miljarden die daarin verdwijnen te compenseren. Maar dit is de criminaliteit van de sociale midden- en hogere klasse en daardoor veel geaccepteerder. Allochtonen komen in verhouding veel meer in de sociale lagere klassen voor en het is een historisch gegeven dat de criminaliteit uit die klasse veel harder aangepakt wordt. Allochtonen zijn dus helemaal niet crimineler, ze zitten voornamelijk in een andere sociale klasse.

Er is een land waar grote aantallen gezinnen met kinderen, dubbele banen en noem maar op in hun auto moeten wonen, omdat ze geen woning kunnen betalen. Waar leden van die middenklasse achteraan in de dagenlang durende wachtrij aan moeten sluiten voor gratis gezondheidshulp door charitatieve instellingen, omdat ze door de gewone medische wereld niet behandeld worden, omdat ze hun verzekering niet kunnen betalen. Er is geen land waar in verhouding zoveel mensen afhankelijk zijn van gaarkeukens en voedselbonnen. In datzelfde land zitten de gevangenissen vol met psychiatrische patiënten, gewoon omdat er geen andere plek is om ze te behandelen. Een land waarin bij bepaalde bevolkingsgroepen de mannen sterven op een gemiddelde leeftijd van 30 jaar.

En het ergste is dat dit geen derde wereldland is, het is het rijkste land van de wereld, Amerika. Maar dat is niet erg, want in dat land mogen de bewoners zelf weten wat ze met hun geld doen en hoeven ze maar 25% belasting te betalen. Het probleem is alleen dat de mensen in Amerika zich overal zelf voor moeten verzekeren en uiteindelijk meer kwijt zijn dan wij aan belastingen en sociale voorzieningen. Ze moeten zelfs zoveel betalen, dat ze dat niet meer kunnen opbrengen en je dus het bovenstaande verhaal krijgt.
Natuurlijk moet je als overheid kritisch zijn op het geld van de burgers dat je uitgeeft. En ja, ook in Nederland wordt een deel van het belastinggeld verkeerd uitgegeven. Maar heel realistisch gezien zijn wij als nederlanders veel goedkoper uit dan de amerikanen en doet onze overheid het helemaal niet zo gek met ons geld.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:24

*kijkt geschokt naar poll* hoe kunnen er nu zo belachelijk veel mensen op de PVV stemmen? gestoord.. ronduit gestoord... die vent is knettergek := een haatzaaier is het meer niet :n

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 01:54

ik ga ook op de pvv stemmen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 01:55

Maartje1990 schreef:
*kijkt geschokt naar poll* hoe kunnen er nu zo belachelijk veel mensen op de PVV stemmen? gestoord.. ronduit gestoord... die vent is knettergek := een haatzaaier is het meer niet :n

Pardon :+ ?

Gelukkig ben je in Nederland vrij je eigen mening te hebben

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 01:57

ja, net zoals in nederland geld dat je niet mag discrimineren etc. op pvv stemmen staat bij mij gelijk aan discriminatie ;) daarnaast ook nog vrijheid van geloof. nee pvv, gaat er bij mij niet in ik kan echt niet begrijpen dat mensen daar op willen stemmen

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 02:29

Maartje1990 schreef:

Tja, dat vraag ik me nu af. Is het een haatzaaier? Zorgt hij voor verdeeldheid? Of maakt hij gewoon handig gebruik van de haat en verdeeldheid die er al is?
sarabande schreef:
Ben jij verantwoordelijk voor Rotterdamse hooligans???

Misschien is dat wel het probleem? Misschien voelt niemand in dit land zich verantwoordelijk voor de daden van een ander?
Waar is de sociale controle van "vroegah" toen men iemand anders nog durfde aan te spreken op z'n daden? Mishandeling, zelfs moord, het gebeurt gewoon terwijl er meerdere mensen toekijken en niet (durven???) ingrijpen.

Heino schreef:
Ik vraag me af hoe lang Moslims het nog over zich heen laten komen dat ze zo ontzettend zwart gemaakt worden, al die vooroordelen die er heersen (alle vrouwen worden zogenaamd onderdrukt) en dat ze zo gediscrimineerd worden.

En als je dit eens vanuit een ander perspectief bekijkt?
Vanuit het perspectief van de Nederlander die vindt dat de normen en waarden van het land waarin hij geboren en getogen is en van het land dat hij waarschijnlijk lief heeft gedisrecpecteerd worden?
De Nederlander die vindt dat Nederland zich voldoende aangepast heeft, dat Nederland in ruime mate respect en tolerantie getoond heeft en die wacht op een teken van tolerantie en respect van de allochtoon/nieuwe Nederlander en de Nederlander die vindt dat discriminatie niet enkel te wijten is aan de autochtoon maar óók aan de allochtoon/nieuwe Nederlander en de overheid?
Misschien zijn er héél veel Nederlanders die zo denken en dáárom PVV stemmen? Mensen die blij zijn dat er éindelijk iemand is die er precies zo over denkt als zij denken en die hun níet beschuldigd van discriminatie, racisme en domheid.

Ik denk dat PVV stemmers emotionele stemmers zijn. Ik denk dat PVV stemmers 'gehoord' en 'voor vol aangezien' willen worden, dat ze niet met een vinger nagewezen willen worden om hetgeen ze denken en voelen.
Ik denk ook (maar dat is mijn persoonlijke mening) dat de PVV heel veel stemmers verliest als de Nederlandse bevolking én de overheid naar hun wil luisteren, wil begrijpen waarom ze zo voelen en met hun praat en discussieerd als een gelijkwaardige partner.

Verder ben ik het eens met @Karl66. Ons kleine landje is zo slecht nog niet.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 08:24

insun schreef:
Ik denk ook (maar dat is mijn persoonlijke mening) dat de PVV heel veel stemmers verliest als de Nederlandse bevolking én de overheid naar hun wil luisteren, wil begrijpen waarom ze zo voelen en met hun praat en discussieerd als een gelijkwaardige partner.

Ik denk van niet, kijk maar eens naar de sites van andere partijen. De meeste hebben dezelfde punten in hun standpunten staan als Wilders (efficiënter ambtenaren apparaat, lik op stuk beleid, meer blauw, meer straf voor dierenmishandeling, betere zorg etc etc).

Maar toch roepen ze dat de "frisse wind" Wilders (die al sinds 1990 in de gevestigde politiek in NL bezig is :r ) die dingen wel even op gaat lossen zonder enige onderbouwing van hoe dat moet gebeuren, terwijl die andere partijen daar nou juist wel een plan voor hebben.

Dan kan je banketstaaf als Brugman, maar als het de PVV stemmer niet interesseert en ze lezen de standpunten toch niet, gaan ze volgens mij ook niet van mening veranderen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:37

insun schreef:

Verder ben ik het eens met @Karl66. Ons kleine landje is zo slecht nog niet.

Naar hun wil luisteren???

Hoe bedoel je dat dat iedere individuele wil opgelost moet worden. Dat alleen Wilders mag uitmaken wat mensen hun wil is. Dat de andere partijen net zo moeten gaan schelden op elkaar en bevolkingsgroepen als Wilders?????

Laten we hopen dat dat niet gaat gebeuren en dat er in de kamer ook strengere regels komen zodat hij en zijn club de dingen eens fatsoenlijk moeten gaan uitleggen in plaats van dat gekrijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 10:47

windhond schreef:
Lovely schreef:
Frangelica, die meerder met jou he, die kunnen binnenkort ook lekker voor onbepaalde tijd naar australie als daar toch plek vrij komt :j.

En misschien kan jij lekker in Marokko gaan wonen.

Goed idee, misschien doe ik dat wel als ik later groot ben en boelveel centjes heb :j. Fijn klimaat, mooie cultuur, wat wil je nu nog meer?

Ik ben het met Heino eens dat het voor onbegrijpelijk moet zijn hoe er over hun gepraat wordt.