Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loose

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:32

sarabande schreef:
In Canada wonen Nederlanders al meer dan 60 jaar in een dorpje dat ze zelf Holland genoemd hebben ze spreken een soort Nederlands, hebben molens gebouwd en lopen op klompen. In Miami en andere delen van Calnifornia, spreekt het grootste deel van de bevolking ook al zon ruim 50 jaar alleen maar Spaans en niemand die zich eraan stoort, alles is gewoon 2 talig.
De eerste generatie emigranten heeft de neiging om stil te blijven staan in de tijd en cultuur die ze verlaten en voeden hun kinderen ook zo op, daar ligt de grootste kloof.

De beste oplossing is die van de SP, zorgen dat allochtonen verspreid wonen. Zolang mensen bij elkaar in armoedige buurten als Slotervaart gestopt worden waar de voertaal Arabisch is, is het onmogelijk dat men zich aanpast aan een cultuur waar men nauwelijks mee in aanraking komt.

Naar zulke oplossingen te zoeken heeft meer zin dan haatzaaiende domme uitspraken doen en films maken, want wat Wilders ook roept, deze mensen gaan niet weg, het zijn Nederlanders en we zullen met ze samen moeten en willen leven.

Hoe willen ze dat ooit doen, allochtonen spreiden? Verward

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:35

ik heb de film net gekeken, had al wel stukken op het nieuws gezien,
maar vind dat wilders het goed heeft gedaan, het zijn bestaande beelden en krantenstukken, maar laat wel zien hoe sommige mensen denken, en waar sommige mensen toe instaat zijn,

dat de nl vlag overal verbrand werd etc, en dat er zoveel bedreigingen zijn geweest vind ik al genoeg zeggen over veel mensen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:04

KiWiKo schreef:
maar iedereen met een punt iq meer dan een poffertje begrijpt neem ik aan wel dat de film niet representatief is voor het merendeel van de Moslims

Heb je dit topic doorgelezen? Kijk eens hoevaak alle moslims in dit topic over één kam geschoren worden, hoevaak mensen roepen dat ze bang zijn dat Nederland over tien jaar een moslimstaat is.

Deze film, en dat is het doel er ook van, wakkert deze angst aan en zorgt daarmee voor een grotere tweedeling in Nederland. Als we het er met z'n allen over eens zijn dat het gros van de moslims hier niks mee te maken heeft, waarom reageren er dan zoveel mensen op zo'n manier?

Wat Wilders betreft, één van zijn politieke punten is dat hij Nederland wil sluiten voor islamitische immigranten. Dat was één van de redenen waarom hij deze film gemaakt heeft, om dit politieke punt te onderbouwen. Maar als het gros van de moslims niks met deze extremisten te maken heeft, waarom moeten onze grenzen dan gesloten worden?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:08

De film is toch niet meer te zien aangezien er bedreigingen bij de provider waren binnengekomen?

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:22

je kan hem op genoeg site's nog gewoon bekijken hoor:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:23

misschien is een goede reden om de grenzen te sluiten dat het een beetje"krap"word in nederland?
ik weet het niet hoor,ik woon al 21 jaar in de dordogne frankrijk,de dordogne is 13x zo groot als nederland en er wonen 5
miljoen mensen.......

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:25

Dat zou wel een goede rede zijn maar dan vind ik dat je wel de grenzen moet sluiten voor iedereen die hier wil komen wonen en niet alleen voor de moslims zoals wilders dat wou doen..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:25

Karl66 schreef:
Heb je dit topic doorgelezen? Kijk eens hoevaak alle moslims in dit topic over één kam geschoren worden, hoevaak mensen roepen dat ze bang zijn dat Nederland over tien jaar een moslimstaat is.

Deze film, en dat is het doel er ook van, wakkert deze angst aan en zorgt daarmee voor een grotere tweedeling in Nederland. Als we het er met z'n allen over eens zijn dat het gros van de moslims hier niks mee te maken heeft, waarom reageren er dan zoveel mensen op zo'n manier?

Wat Wilders betreft, één van zijn politieke punten is dat hij Nederland wil sluiten voor islamitische immigranten. Dat was één van de redenen waarom hij deze film gemaakt heeft, om dit politieke punt te onderbouwen. Maar als het gros van de moslims niks met deze extremisten te maken heeft, waarom moeten onze grenzen dan gesloten worden?

Ja daar wordt je niet vrolijk van dat anno 2008 mensen zich zo gemakkelijk bang laten maken.

Lijkt me ook niet prettig leven om voor alles wat vreemd en anders is, bang te zijn in deze tijd Ach gut

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:27

ik geloof dat je als land een verplichting heb een aantal asiel zoekers/politiekvluchtelingen binnen te laten per jaar..
dus dan moet hij eerst de wet veranderen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:07

Ik geloof ook dat je die wet niet moet veranderen, omdat er mensen zijn die letterlijk geen leven meer hebben in hun land van erkomst en als al die landen waar ze wel een leven zouden kunnen hebben, hun grenzen dichthouden... tja, dan blijft er voor die vluchtelingen dus niks anders meer over dan gedood worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:07

Karl66 schreef:

ik vind dat ze niet gesloten hoeven worden voor de allochtonen die: hun best doen om de Nederlandse taal te leren, zich willen aanpassen aan de Nederlandse cultuur,en willen werken voor hun geld.

mij viel 2 jaar geleden in Turkije op, dat je daar nauwelijks vrouwen met hoofddoeken en burka's ziet, wij hebben er hooguit 2 gezien, terwijl wij niet alleen in de toeristen stad zijn geweest, maar ook in het arme gedeelte, terwijl ze hier heel veel met hoofddoeken lopen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:09

Overigens - ik vind wel dat Wilders zich aardig heeft laten kennen door een aantal stomme fouten dat hij gemaakt heeft (denk aan plagiaat en het afbeelden van de verkeerde persoon). Hoezo blond? Sorry hoor.... degenen die hier nog zeggen dat Wilders zo'n slimme jongen is, die worden hier dus gewoon door de feiten tegengesproken.

Edit: typo

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:11

Blue_Eyes schreef:
Overigens - ik vind wel dat Wilders zich aardig heeft laten kennen door een aantal stomme fouten dat hij gemaakt heeft (denk aan plagiaat en het afbeelden van de verkeerde persoon). Hoezo blond? Sorry hoor.... degenen die hier nog zeggen dat Wilders zo'n slimme jongen is, die worden hier dus gewoon door de feiten tegengesproken.

Wilders ís ook blond, daar kan niemand omheen. Huilen van het lachen

Ik heb hem nog niet gezien en ik hoef hem ook niet perse te zien.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:12

Fiffill schreef:
Blue_Eyes schreef:

Wilders ís ook blond, daar kan niemand omheen. Huilen van het lachen

Ik heb hem nog niet gezien en ik hoef hem ook niet perse te zien.

Kunstmatige intelligentie, noemen we dat Blond Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:13

Blue_Eyes schreef:

Word er tegenwoordig niet meer in de godsdienst geleerd niet te oordelen , of wat mensen als gewone mens te beschouwen wat ze ook doen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:15

Oordelen? Ik merk alleen op dat hij een paar stomme fouten heeft gemaakt, die zijn moeilijk te ontkennen.... En dat zijn echt dingen waar je toch van zou zeggen dat zo'n slimme vent eens over nadenkt!
En 'gewone' mensen? Bestaan die dan?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:29

Romeinen...ook geen prettig volk trouwens met al die veldslagen en bezettingen...kunnen we de italianen dat nu nog kwalijk nemen?! Tong uitsteken[/quote]

Laten we ruzie maken met de zweden omdat zij vikkingen waren en onze dorpen hebben platgeberand Duivel[/quote]

Ja, ik neem het de Scandinaviërs nóg kwalijk, dat zij Dorestad geplunderd hebben, de aso's!!! Clown

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:53

dees_daan schreef:
Karl66 schreef:

ik vind dat ze niet gesloten hoeven worden voor de allochtonen die: hun best doen om de Nederlandse taal te leren, zich willen aanpassen aan de Nederlandse cultuur,en willen werken voor hun geld.

mij viel 2 jaar geleden in Turkije op, dat je daar nauwelijks vrouwen met hoofddoeken en burka's ziet, wij hebben er hooguit 2 gezien, terwijl wij niet alleen in de toeristen stad zijn geweest, maar ook in het arme gedeelte, terwijl ze hier heel veel met hoofddoeken lopen..

In marokko lopen ook heel veel vrouwen zonder hoofddoek overstraat en liggen ze in de zomer gewoon met een bikini aan op het strand..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:01

Blue_Eyes schreef:
Kolder. Met de film wordt geinsinueerd dat alle moslims zo zijn, en dat is niet de waarheid.

Altijd zo typisch dat dit soort doelgroepen zich allemaal aangesproken voelen, als zij niet zo zijn als de extremisten hoeven ze zich ook niet aangesproken te voelen Vork

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:06

MISTRAL94 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Kolder. Met de film wordt geinsinueerd dat alle moslims zo zijn, en dat is niet de waarheid.

Altijd zo typisch dat dit soort doelgroepen zich allemaal aangesproken voelen, als zij niet zo zijn als de extremisten hoeven ze zich ook niet aangesproken te voelen Vork

Het is niet de hele doelgroep zich aangesproken voelt. Ze worden afgeschetst als allemaal het zelfde zoals jij nu ook doet maar dan door ze af te schetsen als dat ze zich allemaal aangesproken voelen. Er is maar een hele kleine groep die zich echt aangesproken voelt en dat duidelijk laat horen, de rest houd zich stil en trekt zich er niks van aan.. Het zijn juist vaak wij nederlanders die het erger maken.. Wij zorgen vaak voor het begin van alle ophef, ik merk nu met de film van geert wilders dat er meer nederlanders gefrustreerd zijn over de film dan moslims..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:10

feliciaa schreef:
dees_daan schreef:

In marokko lopen ook heel veel vrouwen zonder hoofddoek overstraat en liggen ze in de zomer gewoon met een bikini aan op het strand..

waarom hebben ze hier dan wel allemaal hoofddoeken en burka's om? dat vind ik dan weer vreemd

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:12

Is het niet omdat er hier veel zijn van de bergstreek en daar zijn ze nog veel conservatiever. Zegt mijn buur toch

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:14

Lang niet allemaal hoor, de meeste vrouwen die hier een hoofddoek dragen doen dit voor hun zelf omdat ze zich hierbij prettig voelen, ik ken eigenlijk geen een vrouw die het moet van haar man of vader. Ook ken ik geen marokaanse vrouwen met Burka's dit zijn meer die irakese en iranese vrouwen omdat dat in hun land normaal is..

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:18

dees_daan schreef:

hier ben ik het volledig mee eens,
verder zag ik laatst een turks meisje tegen haar turkse broer : je word al een echte hollandse zak
dan denk ik meid rot lekker op..

en als mensen het slecht hebben in hun eigen land en zich willen aanpassen, en gaan werken en noem maar op, dan maakt het mij niet uit als ze een hoofddoek dragen, maar zo is er een meisje uit mijn klas die iedere vakantie naar turkije op vakantie gaat, naar haar geboorte stad.. zal het daar dan zo slecht zijn? als je er nog wel op vakantie kunt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:20

feliciaa schreef:
Lang niet allemaal hoor, de meeste vrouwen die hier een hoofddoek dragen doen dit voor hun zelf omdat ze zich hierbij prettig voelen, ik ken eigenlijk geen een vrouw die het moet van haar man of vader. Ook ken ik geen marokaanse vrouwen met Burka's dit zijn meer die irakese en iranese vrouwen omdat dat in hun land normaal is..

Ik wel genoeg veel jonge meisjes, thuis hoofddoek aan naar school of winkelen af Lachen

De zus van mijn buur wou het niet, en wou eigenlijk ook make up dragen zij is verbannen uit de familie als prutsmuts, ook al is het een hoog geschoolde slimme vrouw. En deze dingen heb ik al veel gezien Lachen

Het is gewoon een andere cultuur, net als men buurvrouw heel onschuldig geloofd dat er geen pedofilie is in deze cultuur, maar ze is wel uitgehuwelijkt als veertienjarige aan een 36 jarige man.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 29-03-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt