God of Darwin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Re: God of Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:46

Ooit van DNA mutaties gehoord Annelies?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:47

_Sigrid_ schreef:
Ik denk dat hypocrisise binnen het geloof onstaat door het "moeten leven naar de regeltjes". Volgens mij is het leven te complex om het in 10 leefregels te vatten.

De Bijbel geeft ons maar 10 regels, dat zijn er heel wat minder dan de regels waar je je aan dient te houden in de huidige samenleving :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:51

anneliesdj schreef:
Dus er is statistisch bewezen dat christenen hypocriet zijn? Het moet niet gekker worden hierzo :+

_O- :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:12

anneliesdj schreef:
Overigens gaat de evolutie er dus vanuit dat DNA veranderd, terwijl altijd geleerd wordt dat DNA uniek is en niet kán veranderen.

Ook dat heb je verkeerd begrepen. DNA veranderd voortdurend door grotere en kleine mutaties. Dat is ook de basis van de Evolutie. Zonder die mutaties zouden wij hier deze discussie niet houden en inderdaad. Sorry..je zal het niet willen horen maar nog steeds apen zijn.

Andries Knevel is zeker een voorbeeld figuur te noemen. Veel Christenen waren erg verbolgen over het feit dat juist hij de evolutie theorie erkend heeft.

Darwin heeft nooit gezegd dat het verzonnen heeft. Dat is je reinste flauwekul.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 19:13

anneliesdj schreef:
_Sigrid_ schreef:
Ik denk dat hypocrisise binnen het geloof onstaat door het "moeten leven naar de regeltjes". Volgens mij is het leven te complex om het in 10 leefregels te vatten.

De Bijbel geeft ons maar 10 regels, dat zijn er heel wat minder dan de regels waar je je aan dient te houden in de huidige samenleving :=

Tien regels die niet van deze tijd zijn. Gij zult geen andere God aanbidden...

Tss wie heeft er dan geliijk Alah of God...of misschien toch Jaweh?

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:29

@anneliesdj: De volgende opmerking is niet verkeerd bedoeld. Wellicht ben je beter in staat om een gefundeerde mening te vormen als je je iets meer in de materie hebt verdiept. :)

_Sigrid_ schreef:
Korte tijd later beweert een vrouw dat ze Darwin bezocht heeft toen die op zijn sterfbed lag en dat hij daarbij spijt betuigde over zijn theorie en vroeg om met hem over Christus en Zijn redding te spreken. Darwins dochter heeft dit echter ontkend.

Lijkt me dus weer een gerucht dat in de wereld is geholpen. Helaas kunnen we het niet meer navragen aan hem.

Een opmerkelijk bericht. :) Dit verhaal ben ik nog niet tegen gekomen bij 'betrouwbare' bronnen, daarnaast was Darwin de laatste 31 jaar van zijn leven agnost. Dat neemt zeker niet weg dat het gebeurd kan zijn.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:56

_Sigrid_ schreef:

Ik kan wel wat voorbeelden opnoemen van ontzettend hypocriete, zelfs scheinheilig achterbakse acties van christenen, maar ik ben me ervan bewust dat dit de extremen zullen zijn waar een gemiddelde christen niet mee geassocieerd wil worden.

Voor diegene die nieuwsgierig zijn naar wat ik bedoel, kijk even de documentaire "Friends of God" over het geloof in Amerika. ->fragment: http://www.youtube.com/watch?v=MOpMsuz_uK4&hl=nl
Vooral erg schijnheilig dat de hoofdpersoon Ted Haggard (zeer vooraanstaand persoon binnen de Amerikaanse kerk) die in de documentaire pretendeert een vrome goede christen te zijn, eigenlijk een homoseksuele relatie erop nahoudt met een aan meth verslaafde junk...
Terwijl hij gewoon getrouwd is en kids heeft...

Ik kan ook vervelende acties van christenen opnoemen, maar ook van niet-christenen naar christenen toe :) . Het punt is gewoon dat de paar
extreme, en negatieve gevallen gewoon veel meer door de mensen onthouden worden. En hierdoor krijg je een vertekend beeld.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:06

Ben ik absuluut met je eens Sunrise_

Maar die Ted Haggard is wel echt heel eng..hij heeft heel veel invloed in de states.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:10

NatasjavE schreef:
anneliesdj schreef:

Tien regels die niet van deze tijd zijn. Gij zult geen andere God aanbidden...

Tss wie heeft er dan geliijk Alah of God...of misschien toch Jaweh?

10 regels die niet van deze tijd zijn????
Heb je uberhaupt een flauw idee wat er in de 10 geboden staat???

Snader schreef:
@anneliesdj: De volgende opmerking is niet verkeerd bedoeld. Wellicht ben je beter in staat om een gefundeerde mening te vormen als je je iets meer in de materie hebt verdiept. :)

Waar doel je nu op?

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:24

anneliesdj schreef:
Neroo schreef:
Ik ben ook voor Darwin, ik snap gewoon echt niet dat sommige mensen denken dat er serieus een gozer was die alles even in 7 dagen gemaakt heeft.
Ik kan daar dus gewoon serieus met me pet niet bij.

Is gewoon onlogisch. Darwin is toch zo klaar als een klontje?

_O- Darwin klaar als een klontje?? :') Als je er een beetje bij nadenk is het evengoed een sprookje.

Plus; je bent vóór Darwin? Waren we een Creator-contest aan het houden? God of Darwin, wie stemt voor? :D

KAK, nog zon topic...
In die andere worden er door verschillende mensen overtuigende argumenten vóór de evolutietheorie voor je voeten gegooid, als je alleen al evolutie intypt op google (of doe google scholar als je iets echt wetenschappelijks wil) wordt je ermee doodgegooid. En daar heb ik nog geen subjectieve site tussen gevonden. Dat er zowiezo zoveel onzin anti-evolutie argumenten worden geboden zegt voor mij al genoeg, en andere wetenschappers blijkbaar ook want niemand die ik ken maakt zich er ook maar een beetje zorgen over.
Klinkt heel banketstaaf, maar ze weten gewoon beter, kunnen met 2 vingers in hun neus anti evolutie argumenten verwerpen, kunnen mensen met een béétje kennis over genetica ook trouwens.

Je neemt nieteens de moeite dingen die mensen je aanbieden eens goed te bekijken, beetje jammer van je.

Ik voel me als (toekomstig) wetenschapper zelfs een beetje genaaid, we zullen nog eens moeite voor je doen, je weet dat de wetenschap ervoor gezorgd heeft dat je nog niet dood bent gegaan aan pokken of de pest of whatever?
Dat ze hun best doen methodes te vinden waarmee ze jou misschien in de toekomst van je kanker kunnen genezen?

Maar nee, dat wetenschap is maar niks, evolutietheorie slaat nergens op, zijn allemaal domme beunhazen die verhaaltjes verzinnen om gelovigen te irriteren.. :Z
Ik moest dit even kwijt, ik ga nu weer verder leren over evolutionaire genetica, gewoon, voor de lol, omdat ik het leuk vind om die onzin te begrijpen. :+ }:0

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:24

@ Aneliesdj: Ja deze toch: Heb ik van Wiki gehaald..http://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_geboden

De wet van de Tien Geboden:
1 Toen sprak God deze woorden:
2 ‘Ik ben de HEER, uw God, die u uit Egypte, uit de slavernij, heeft bevrijd.
3 Vereer naast mij geen andere goden.
4 Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde.
5 Kniel voor zulke beelden niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten;
maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
7 Misbruik de naam van de HEER, uw God, niet, want wie zijn naam misbruikt laat hij niet vrijuit gaan.
8 Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag.
Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten,
maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen.
Want in zes dagen heeft de HEER de hemel en de aarde gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
9 Toon eerbied voor uw vader en uw moeder. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat de HEER, uw God, u geven zal.
10 Pleeg geen moord.
11 Pleeg geen overspel.
12 Steel niet.
13 Leg over een ander geen vals getuigenis af.
14 Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat hem ook maar toebehoort.’

De nummers had Wiki ervoor gezet zal wel zo uit de Biijbel komen...

Uiteraard staan er zaken in waar ik mee kan leven(niet doden, niet stelen etc)..maar de rest kom nou even. Laat mij maar gewoon leven volgens het Wetboek der strafrecht leven.

Omdat ik atheist en moeten mijn kinderen boeten...kom nou toch..Dat vindt jij van deze tijd?
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 12-03-09 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:26

Lepeltje schreef:
Je Ik voel me als (toekomstig) wetenschapper zelfs een beetje genaaid, we zullen nog eens moeite voor je doen, je weet dat de wetenschap ervoor gezorgd heeft dat je nog niet dood bent gegaan aan pokken of de pest of whatever?
Dat ze hun best doen methodes te vinden waarmee ze jou misschien in de toekomst van je kanker kunnen genezen?

Maar nee, dat wetenschap is maar niks, evolutietheorie slaat nergens op, zijn allemaal domme beunhazen die verhaaltjes verzinnen om gelovigen te irriteren.. :Z
Ik moest dit even kwijt, ik ga nu weer verder leren over evolutionaire genetica, gewoon, voor de lol, omdat ik het leuk vind om die onzin te begrijpen. :+ }:0

Ho Ho..je doet het ook voor mij... ;) :D

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:32

Het verbaast mij dat sommige mensen (in het algemeen) een harde mening hebben en harde uitspraken doen, terwijl ze niet de juiste verstand van zaken hebben. Ook ik ben niet perfect (verre van), maar ik probeer dan om geen harde mening te vormen en voorzichtig te zijn in mijn uitspraken. Wat dat betreft is het jammer dat ik weinig mee heb gekregen van de lessen biologie. Die schade probeer ik in te halen door lezingen te volgen en boeken te lezen (o.a. Origin of Species).

Het is een goedbedoeld advies, iets om over na te denken. :)
Laatst bijgewerkt door Snader op 12-03-09 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:33

Lepeltje _/-\o_

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:37

Lepeltje schreef:
Ik voel me als (toekomstig) wetenschapper zelfs een beetje genaaid, we zullen nog eens moeite voor je doen, je weet dat de wetenschap ervoor gezorgd heeft dat je nog niet dood bent gegaan aan pokken of de pest of whatever?

Van een (toekomstige) wetenschapper verwacht ik toch een minder generaliserende en meer genuanceerde benadering...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:38

Snader schreef:
Het verbaast mij dat sommige mensen (in het algemeen) een harde mening hebben en harde uitspraken doen, terwijl ze niet de juiste verstand van zaken hebben. Ook ik ben niet perfect (verre van), maar ik probeer om dan geen harde mening te vormen en voorzichtig te zijn in mijn uitspraken. Wat dat betreft is het jammer dat ik weinig mee heb gekregen van de lessen biologie. Die schade probeer ik in te halen door lezingen te volgen en boeken te lezen (Origin of species, Genetica, etc.).

Het is een goedbedoeld advies, iets om over na te denken. :)

Goed punt...zeker vanachter de computer is dat lastig..je vergeet makkelijk de nuancering.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:39

Lepeltje schreef:

Omdat ik in God geloof kan ik ook nog wel in de wetenschap geloven :) .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:40

Volgens mij beweer jij ook niet dat de evolutie theorie verzonnen is..toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:40

Hoe gaat dat eigenlijk samen, geloof in een god en geloof in wetenschap? Vind ik wel interessant..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:42

Ik snap überhaupt niet echt waarom deze discussie er is.
Niet dat ik het stom vind, integendeel, ik vind het zeer interessant. Maar..
God is niet 100% wetenschappelijk aantoonbaar nee, daarom is het ook een GELOOF.
Darwin is ook niet 100% helemaal bewezen, daarom is het ook een THEORIE.
Misschien staan de Darwin-aanhangers, om het zo maar even te noemen, wel sterker in deze discussie omdat zij argumenten hebben die meer op feiten dan op aannemingen zijn gebaseerd, maar hier zal je toch nooit uit gaan komen. Er is namelijk geen winnaar of verliezer. Want geen van beide is absoluut 100% zeker.. Deze hele discussie is eigenlijk gebaseerd op geloof. En dan in de meerdere betekenissen van het woord.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:43

Juul schreef:
Hoe gaat dat eigenlijk samen, geloof in een god en geloof in wetenschap? Vind ik wel interessant..

Ik moet trouwens wel eerlijk zeggen dat ik me (behalve van de magere basiskennis van de middelbare school) niet verdiept heb in de evolutieleer.
Ik geloof dat God bestaat, maar ik geloof bijvoorbeeld ook in de micro theorie (met die verschillende soorten vinken). Ik geloof dat soorten zich aanpassen aan hun omgeving, etc etc. Ik geloof echter dat God zeg maar alles gemaakt heeft (het zetje heeft gegeven), maar naar mijn mening kunnen daar ook vele duizenden jaren overheen zijn gegaan.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:43

@ juul.Tja..lijkt mij logisch..de wetenschap is natuurlijk meer dan alleen de evolutietheorie.

De medische wetenschap bijvoorbeeld. Ik ken nog wel een paar artsen die gelovig zijn. Meer die niet geloven maar okey.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:50

Ja okee dan snap ik Natasja. :j Maar ik bedoel dan meer de wetenschap van de theorie van Darwin.. Snap je 't nog? :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:53

Nee juul die acht ik niet verrenigbaar met het geloven in God...maar ja..ik ben dan ook atheist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:55

Nee, precies.. :P

Ik weet niet wat ik ben.. Ik hoop stiekem dat er meer is en dat het leven daardoor voor m'n gevoel meer zin krijgt.. maar ben ik dan gelovig? Ik weet het niet..