Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Sigrid_ schreef:Ik denk dat hypocrisise binnen het geloof onstaat door het "moeten leven naar de regeltjes". Volgens mij is het leven te complex om het in 10 leefregels te vatten.
anneliesdj schreef:Overigens gaat de evolutie er dus vanuit dat DNA veranderd, terwijl altijd geleerd wordt dat DNA uniek is en niet kán veranderen.
anneliesdj schreef:_Sigrid_ schreef:Ik denk dat hypocrisise binnen het geloof onstaat door het "moeten leven naar de regeltjes". Volgens mij is het leven te complex om het in 10 leefregels te vatten.
De Bijbel geeft ons maar 10 regels, dat zijn er heel wat minder dan de regels waar je je aan dient te houden in de huidige samenleving
_Sigrid_ schreef:Korte tijd later beweert een vrouw dat ze Darwin bezocht heeft toen die op zijn sterfbed lag en dat hij daarbij spijt betuigde over zijn theorie en vroeg om met hem over Christus en Zijn redding te spreken. Darwins dochter heeft dit echter ontkend.
Lijkt me dus weer een gerucht dat in de wereld is geholpen. Helaas kunnen we het niet meer navragen aan hem.
_Sigrid_ schreef:Ik denk dat hypocrisise binnen het geloof onstaat door het "moeten leven naar de regeltjes". Volgens mij is het leven te complex om het in 10 leefregels te vatten.
Ik kan wel wat voorbeelden opnoemen van ontzettend hypocriete, zelfs scheinheilig achterbakse acties van christenen, maar ik ben me ervan bewust dat dit de extremen zullen zijn waar een gemiddelde christen niet mee geassocieerd wil worden.
Voor diegene die nieuwsgierig zijn naar wat ik bedoel, kijk even de documentaire "Friends of God" over het geloof in Amerika. ->fragment: http://www.youtube.com/watch?v=MOpMsuz_uK4&hl=nl
Vooral erg schijnheilig dat de hoofdpersoon Ted Haggard (zeer vooraanstaand persoon binnen de Amerikaanse kerk) die in de documentaire pretendeert een vrome goede christen te zijn, eigenlijk een homoseksuele relatie erop nahoudt met een aan meth verslaafde junk...
Terwijl hij gewoon getrouwd is en kids heeft...
NatasjavE schreef:anneliesdj schreef:
De Bijbel geeft ons maar 10 regels, dat zijn er heel wat minder dan de regels waar je je aan dient te houden in de huidige samenleving
Tien regels die niet van deze tijd zijn. Gij zult geen andere God aanbidden...
Tss wie heeft er dan geliijk Alah of God...of misschien toch Jaweh?
Snader schreef:@anneliesdj: De volgende opmerking is niet verkeerd bedoeld. Wellicht ben je beter in staat om een gefundeerde mening te vormen als je je iets meer in de materie hebt verdiept.
anneliesdj schreef:Neroo schreef:Ik ben ook voor Darwin, ik snap gewoon echt niet dat sommige mensen denken dat er serieus een gozer was die alles even in 7 dagen gemaakt heeft.
Ik kan daar dus gewoon serieus met me pet niet bij.
Is gewoon onlogisch. Darwin is toch zo klaar als een klontje?Darwin klaar als een klontje??
Als je er een beetje bij nadenk is het evengoed een sprookje.
Plus; je bent vóór Darwin? Waren we een Creator-contest aan het houden? God of Darwin, wie stemt voor?
Lepeltje schreef:Je Ik voel me als (toekomstig) wetenschapper zelfs een beetje genaaid, we zullen nog eens moeite voor je doen, je weet dat de wetenschap ervoor gezorgd heeft dat je nog niet dood bent gegaan aan pokken of de pest of whatever?
Dat ze hun best doen methodes te vinden waarmee ze jou misschien in de toekomst van je kanker kunnen genezen?
Maar nee, dat wetenschap is maar niks, evolutietheorie slaat nergens op, zijn allemaal domme beunhazen die verhaaltjes verzinnen om gelovigen te irriteren..![]()
Ik moest dit even kwijt, ik ga nu weer verder leren over evolutionaire genetica, gewoon, voor de lol, omdat ik het leuk vind om die onzin te begrijpen.![]()
Lepeltje schreef:Ik voel me als (toekomstig) wetenschapper zelfs een beetje genaaid, we zullen nog eens moeite voor je doen, je weet dat de wetenschap ervoor gezorgd heeft dat je nog niet dood bent gegaan aan pokken of de pest of whatever?
Dat ze hun best doen methodes te vinden waarmee ze jou misschien in de toekomst van je kanker kunnen genezen?
Maar nee, dat wetenschap is maar niks, evolutietheorie slaat nergens op, zijn allemaal domme beunhazen die verhaaltjes verzinnen om gelovigen te irriteren..
Snader schreef:Het verbaast mij dat sommige mensen (in het algemeen) een harde mening hebben en harde uitspraken doen, terwijl ze niet de juiste verstand van zaken hebben. Ook ik ben niet perfect (verre van), maar ik probeer om dan geen harde mening te vormen en voorzichtig te zijn in mijn uitspraken. Wat dat betreft is het jammer dat ik weinig mee heb gekregen van de lessen biologie. Die schade probeer ik in te halen door lezingen te volgen en boeken te lezen (Origin of species, Genetica, etc.).
Het is een goedbedoeld advies, iets om over na te denken.
Lepeltje schreef:Ik voel me als (toekomstig) wetenschapper zelfs een beetje genaaid, we zullen nog eens moeite voor je doen, je weet dat de wetenschap ervoor gezorgd heeft dat je nog niet dood bent gegaan aan pokken of de pest of whatever?
Maar nee, dat wetenschap is maar niks, evolutietheorie slaat nergens op, zijn allemaal domme beunhazen die verhaaltjes verzinnen om gelovigen te irriteren..
Juul schreef:Hoe gaat dat eigenlijk samen, geloof in een god en geloof in wetenschap? Vind ik wel interessant..