ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:08

jacimatho schreef:
Hoe gelovig zijn ze?
Diep, diep gelovig. Dit is ook steeds uitgesproken. Daarom vind de politie het ook belangrijk genoeg, die verfrommelde pagina.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:08

Kan iemand mij deze bijbeltekst uitleggen in context van de zaak Maddy. Ik ben niet zo handig met het "vertalen" van bijbelteksten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:10

Dat deed die man in de krant dus, ik zal het toch even opzoeken vanmiddag en overschrijven wat belangrijk is, als jullie het al niet hebben kunnen doen, want ik zie dat er kenners tussen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:11

Misschien hebben ze het wel in een gevoel van diepe geloofsovertuiging gedaan en kunnen ze daardoor zo goed in hun rol blijven, dat is pas veel enger.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:11

Ik moet nog eten, dus ben even weg.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:12

Mistic schreef:
Kan iemand mij deze bijbeltekst uitleggen in context van de zaak Maddy. Ik ben niet zo handig met het "vertalen" van bijbelteksten.

Nou die is er volgens mij niet Haha! Alleen was deze bijbeltekst in de bijbel van Katy verfrommeld.. En proberen we er achter te komen waarom...

Maar ik kan geen overeenkomsten vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:13

En deze dan?

"Volgens Portugese kranten zou het gaan om een stoep naast een katholieke kerk die regelmatig werd bezocht door de McCanns. De stoep werd kort na de verdwijning in mei gelegd. Vrienden van de McCanns noemen de zoekactie 'idioot'."

Zou het grafje kunnen zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-09-07 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:13

russel schreef:
Misschien hebben ze het wel in een gevoel van diepe geloofsovertuiging gedaan en kunnen ze daardoor zo goed in hun rol blijven, dat is pas veel enger.

Maar dan zullen ze moeten begrijpen dat er consequenties tegenover staan. Ook de bijbel zwijgt hier niet over.

Overigens is het verstoppen van het lichaampje dan weer iets heel tegenstrijdigs in vergelijking met het geloof.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:14

russel schreef:

Als dat zo was, dat zouden ze daar ook vooruit durven komen.. Tenminste dat is meestal het geval bij acties vanuit een bepaalde overtuiging.. Mensen willen dan juist benadrukken dat ze het vanuit hun overtuiging doen.. Ze zien zichzelf dan namelijk ook niet als schuldige

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:15

russel schreef:

Dat is ook een optie, helemaal niet aan gedacht

Mistic er is ook al eens een kindje verongelukt nadat de ouders duiveluitdrijving aan het doen waren, die ouders waren ook helemaal overtuigd dat ze goed gehandeld hebben

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:17

Tja...ik heb in andere zaken fanatiekelingen horen zeggen dat de enige verantwoording die ze hebben af te leggen die tegenover de Heer is
En als je het voor jezelf, op de een of andere manier kan verantwoorden wat je hebt gedaan....dat het in het teken van het geloof stond, een opoffering of iets dergelijks...dan maken aardse autoriteiten geen indruk.

Al heb ik niet de indruk dat dit echtpaar tot deze categorie behoort.

Mijn eerste indruk was dat de eerste zinnen in het bijbelcitaat eventueel een dood van een kind zouden kunnen rechtvaardigen in de kromme geest van iemand die begeesterd is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:18

Hoe langer ik over deze zaak ga nadenken hoe meer luguber het wordt. Hoe dan ook nemen al veel mensen aan dat ze wel degelijk iets ermee te maken hebben.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:19

katiavl schreef:
Dat is ook een optie, helemaal niet aan gedacht

Mistic er is ook al eens een kindje verongelukt nadat de ouders duiveluitdrijving aan het doen waren, die ouders waren ook helemaal overtuigd dat ze goed gehandeld hebben

Maar is het dan niet zo dat hun er niet omheen gedraaid hebben.
Ik ken die zaak dus helemaal niet, weet dus ook niet wat er precies gebeurd is.

Als ze denken dat Maddy onder de stoep bij de kerk zou kunnen liggen, kunnen ze dat toch uitzoeken?

Al vind ik het toch erg moeilijk om te geloven dat ze Maddy (levend of dood) achterlaten in Portugal. Ik krijg een steeds naardere smaak in mijn mond.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:21

Citaat:
in de kromme geest van iemand die begeesterd is.

Leuke omschrijving Haha!

Anyway.. het stel komt bij mij ook niet over als funtamentalisten..maarja, zoveel mensenkennis heb ik natuurlijk ook niet..

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:29

ik had ook nooit verwacht dat ze uit portugal weg zouden gaan zolang het niet bekend is waar Madddy is of wat er gebeurt is.
Lijkt in mijn ogen ook een beetje een vlucht, nu deze dingen aan het licht komen.....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:03

Op de openingspagina van msn wordt gesproken over verpletterend bewijs... ik heb dat nog niet gelezen. Maar praten jullie nu over dat bewijs?

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:05

Nee, kan je de link hier neerzetten?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:05

Geen idee, de verfrommelde bijbelpagina lijkt mij niet dat verpletterende bewijs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:06

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_58 ... n=homeArt1
Dit artikel.

Er zijn dus een flink aantal haren gevonden??

Citaat:
Een dossier met "verpletterend bewijs" tegen de ouders van Madeleine McCann zal vandaag aan de openbare aanklager in Portugal worden overhandigd, meldt SkyNews. Zo werd er een "grote hoeveelheid haartjes" van Madeleine gevonden in de koffer van de huurauto.

"Te veel haartjes om nog te geloven dat haar lijkje niet in de koffer was" volgens The Evening Standard. Die werd getipt door iemand van het Britse team dat de labotests uitvoerde op het bewijsmateriaal. De auto huurden de McCanns drie weken na Maddie's verdwijning.

Telefoons afgeluisterd
Daarnaast zouden er bezwarende e-mails onderschept zijn tussen de McCanns en vrienden van hen, plus, uit afgeluisterde telefoongesprekken zou blijken dat Maddie effectief dood is.

Graven aan kerk
De Portugese politie heeft vandaag ook toestemming gevraagd een net gelegde stoep open te breken in Praia de Luz, de plaats waar Maddie McCann in mei verdween.
Volgens Portugese kranten zou het gaan om een stoep naast een katholieke kerk die regelmatig werd bezocht door de McCanns. De stoep werd kort na de verdwijning in mei gelegd.

Opgezet spel?
De McCanns blijven ontkennen. Vader Gerry zegt dat er met "zogezegde" bewijs geknoeid is en suggereert zelfs dat het door de politie werd aangebracht om hem en zijn vrouw te kunnen strikken. De advocaat die de McCanns onder de arm namen is trouwens volop op zoek naar procedurefouten. Eentje daarvan zou zijn dat de Portugese speurders geen ontsmette overalls droegen toen ze de eerste stalen namen.

"Volledige DNA-match"
Ook de bronnen van SkyNews stellen dat onderzoekers een volledige DNA-match van Maddie hebben gevonden in de koffer van de auto die haar ouders Gerry en Kate 25 dagen na haar verdwijning hebben gehuurd. Het zou niet gaan om bloed, maar om andere "bodily fluids" (lichaamssappen). Die werden gevonden onder de mat die in de koffer van de auto lag.

Overdosis?
The Daily Mail van zijn kant houdt het erop dat de DNA-tests geen honderd procent zekerheid opleverden. De krant meldt ook wel dat er heel wat haar van Maddie in de autokoffer is aangetroffen.

De testresultaten op die haartjes zouden bovendien de hypothese voeden dat de kleine Maddie een overdosis slaapmiddelen heeft gekregen. Dat Maddie niet meer leeft, daar is de politie nu al enkele weken van overtuigd. Ze beroepen zich daarvoor op de inhoud van afgeluisterde telefoongesprekken. Ook de kerk in Portugal waar de McCanns gingen bidden, wordt doorzocht.

Rothley
De McCanns zijn momenteel thuis in Rothley. Ze werden vorige vrijdag als verdachten aangeduid in de zaak van de verdwijning van de toen drie jaar oude Maddie, die op 3 mei uit hun vakantiehuis in Praia da Luz verdween terwijl haar ouders met vrienden dineerden in een restaurant wat verderop.

Verpletterend bewijs
"De politie zegt dat dit het meest verpletterende bewijs dat de tests hebben opgeleverd", rapporteert de misdaadcorrespondent van Sky, Martin Brunt. Een officiële verklaring van het Portugese gerecht wordt later op de dag verwacht.

Toch twijfel
Het hoofd van de juridische politie had nochtans eerder verklaard dat de forensische tests niet sluitend waren. "We kunnen niet met honderd procent zekerheid zeggen of het bloed betrof van persoon A of persoon B", verklaarde hij gisteren op de nationale televisie. Die zekerheid zou er volgens de jongste berichten dan toch zijn. Het welles-nietes-spelletje lijkt het gevolg te zijn van een onderliggende strijd tussen de twee verschillende politiediensten.

Kinderbescherming
Ondertussen heeft de Britse politie in samenwerking met sociale werkers van de plaatselijke kinderbescherming een onderzoek geopend om te zien of de tweeling van kate en Gerry McCann geen gevaar loopt en niet geplaatst moet worden. "Gezien de ernst van de beschuldigingen tegen de McCanns hebben we geen andere optie" aldus de politie van Leicestershire.

De dreiging het hoederecht over hun tweeling te verliezen zou trouwens de reden zijn waarom de McCanns zondag terugkeerden naar Engeland. De Portugese wet voorziet immers dat wanneer de ouders beschuldigd worden en in de gevangenis hun proces afwachten hun kinderen meteen voor een minimum van één jaar geplaatst worden in een opvanggezin. (hln)

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:08

Adriana schreef:
Op de openingspagina van msn wordt gesproken over verpletterend bewijs... ik heb dat nog niet gelezen. Maar praten jullie nu over dat bewijs?

Die link daarvan had ik net gepost. Ja Dat ging erover dat er haren van Maddy gevonden zouden zijn in de kofferbak.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:10

Als deze berichtgeving correct is, lijkt het me inderdaad verpletterend bewijs tegen de McCann's. Maar dat is nog afwachten, denk ik.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:17

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:20

de feiten:
2 ouders ofwel vader en moeder.
maddie meisje van 3 of 4 jaar oud
een 2 ling ... twee eiig .. jongetje en meisje
maddie was autistisch en had een vervormd oog (volgens mijn klasgenoten)
eerste ziekte waar je aan denkt bij dit is zo een ziekte waarbij je je eigen kinderen wilt vermoorden. (even de naam kwijt)
Kenmerken van dit afwijkend gedrag is perfectionistme en dat diegene vaak een beroep heeft met mensen.
mijn coach is op zoek gegaan naar het beroep ... matchte niet maar de man die deed medicatie voorschrijven voor mensen .... speelt die man het spelletje mee en heeft hij gezorgt voor middelen ... maddie was niet perfect .. verre van zelfs want ja .. ze was autistisch .. of hebben die ouders dat verzonnen ...

aldus de CSI uit mijn klas alla jeugdzorg want ik krijg later ook zulke gevalletjes (na ja hopelijk wat minder extreem)

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:20

De berichtgeving klinkt in ieder geval hoopvol. Ook dat ze in Engeland nu gaan beseffen dat het toch mis zou kunnen zijn.
Blij toe dat ook de kinderbescherming nu een onderzoek naar de tweeling uit laat voeren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:23

Moniek schreef:
hier was het net op het nieuws dat het bloed wel degelijk van het meisje is.
Weten jullie al wat meer want ik kan het allemaal niet meer volgen.

Ha ha, is De Telegraaf toch eerder op de hoogte dan Nu.nl. Uiterst onbetrouwbaar zo'n sensatieblad