Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:52

Electra63 schreef:
@996981,
Nu doe je het weer ;)

Natuurlijk zijn mensen niet racistisch omdat men Nederland (te) vol vindt.

Dat weet jij, maar dit is weer zo'n voorbeeld, waar je door cherry-picking, iemand probeert weg te zetten.

Dat doe jij vaker, ook bij andere bokkers.

Maar prima, ik ga het niet nog een keer uitleggen, het heeft geen nut bij jou. Jij reageert selectief en doet alles keurig binnen de lijntjes, heel overdacht, met tussendoor hier en daar een sneer, zonder namen te noemen.

Dat is anders precies wat je schrijft? :+

“als je vindt dat er teveel buitenlanders zijn of Nederland te vol is, dan stem je niet op Denk.
Maar wees dan niet beledigd dat anderen je een racist vinden.”

Maargoed. Je neemt niet de moeite inhoudelijk op mijn posts in te gaan. Ondanks dat je aangeeft zo graag op de inhoud te discussiëren en mij verwijt dat ik geen antwoord (meer) geef op je vragen. Pot verwijt de ketel?

En ik blijf inderdaad liever binnen de lijntjes dan dat in mensen racist noem op basis van aannames. :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:31

996981 schreef:
Electra63 schreef:
@996981,
Nu doe je het weer ;)

Natuurlijk zijn mensen niet racistisch omdat men Nederland (te) vol vindt.

Dat weet jij, maar dit is weer zo'n voorbeeld, waar je door cherry-picking, iemand probeert weg te zetten.

Dat doe jij vaker, ook bij andere bokkers.

Maar prima, ik ga het niet nog een keer uitleggen, het heeft geen nut bij jou. Jij reageert selectief en doet alles keurig binnen de lijntjes, heel overdacht, met tussendoor hier en daar een sneer, zonder namen te noemen.

Dat is anders precies wat je schrijft? :+

“als je vindt dat er teveel buitenlanders zijn of Nederland te vol is, dan stem je niet op Denk.
Maar wees dan niet beledigd dat anderen je een racist vinden.”

Maargoed. Je neemt niet de moeite inhoudelijk op mijn posts in te gaan. Ondanks dat je aangeeft zo graag op de inhoud te discussiëren en mij verwijt dat ik geen antwoord (meer) geef op je vragen. Pot verwijt de ketel?

En ik blijf inderdaad liever binnen de lijntjes dan dat in mensen racist noem op basis van aannames. :j

Jij doet gewoon aan cherry-picking, iedere x weer.

Ik noem mensen geen racist op basis van aannames, maar op basis van uitspraken, op SM, op televisie, in gesprekken. Dat heb ik al eerder gezegd.
Er is racisme in Nederland, openlijk en dat wordt tegenwoordig gewoon geaccepteerd.

Het is gemakkelijk om van alle problemen in Nederland de vluchtelingen de schuld te geven.
2e en 3e generatie allochtonen (eigenlijk vooral moslims) worden nog steeds niet volledig geaccepteerd in Nederland.
Zij moeten zich volledig aanpassen, het is nooit genoeg. Maar als ze alles netjes voor elkaar hebben, dan pikken ze onze huizen en banen in.
Maar ik heb geen zin om mij elke keer te herhalen.
Jij gaat nooit op dit soort berichten in, ook niet van andere bokkers.
Jij komt dan met een tegenvraag: maar waarom is dat ? En daarna kom je met een excuus/verklaring waarom mensen bijvoorbeeld zo zijn of reageren.
Tja, dat geldt natuurlijk voor iedereen.

En verder ga ik jou proberen te negeren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:35

hier een coalitiestemmer :)

Ik heb misschien ook wel uit angst (voor links) gestemd. Puur op persoonlijke basis.

Tot nu toe gaat het rommelig en soms chaotisch, maar ik sta nog steeds achter mijn partij en stem. Ik vind mezelf niet rechts, ook niet links. Maar midden. Ik hoop echt dat er komend jaar echt oplossingen komen voor de grotere problemen.

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 11:51

Hier ook een coalitie stemmer. En helemaal niet tevreden met deze amateuristische bende.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 12:12

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:01

prompter schreef:
Hier ook een coalitie stemmer. En helemaal niet tevreden met deze amateuristische bende.

Van 29 kandidaten hadden er maar 18 ervaring in de tweede kamer en daarvan slechts 2 ministers met daadwerkelijk kabinet ervaring. Wat kun je dan realistisch gezien verwachten?

https://www.parlement.com/id/vm8gemegasko/kabinetsformatie_2023_2024

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:12

996981 schreef:
BigOne schreef:
Met links, rechts, midden is op zich niets mis. Wanneer er iets voorgezet kan worden , officieel heet het radicaal , dan wordt het opletten. En dat zijn imo pvv vvd bbb fvd sp. En eigenlijk nsc ook.

En radicaal links?

Welke partij vind jij radicaal links?

journee schreef:
prompter schreef:

Van 29 kandidaten hadden er maar 18 ervaring in de tweede kamer en daarvan slechts 2 ministers met daadwerkelijk kabinet ervaring. Wat kun je dan realistisch gezien verwachten?

Maar… zo kan je het toch niet goedpraten?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:14

Electra63 schreef:
https://x.com/WNLOpZondag/status/187077 ... j5IVw&s=09

Dit was een interessant interview met Pieter Omtzigt.

Ik vind het zo apart dat de coalitie elkaar continu zwart zit te maken op (social) media. Ik snap dat dit zeer bijzondere feiten zijn, maar het is toch gek dat een huidige coalitie zo met elkaar omgaat? (Buiten dat ik deze aspecten zelf ook afkeur hoor)

Dat kán niet goed zijn voor de samenwerking. Die sowieso al niet heel soepel gaat :=

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:23

er wordt gesproken om social media te verbieden voor kinderen tot en met 15 jaar. Zou mij prima lijken als daar ook een verbod komt op Socials voor leden van de regering. .

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:26

Er zijn wel linkse partijen met radicale ideeën, de SP hoort daar eigenijk bij gezien het karakter van de partij. Maar bijvoorbeeld ook die partij die zich richt op de diertjes, die zijn volradicaal op hun aandachtsgebied.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:34

PvdD mag dan radicaal links zijn op hun beleid voor dieren maar ze vinden boeren ook echt wel belangrijk. Klinkt vreemd maar is wel zo, imo.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 13:51

Electra63 schreef:
Jij doet gewoon aan cherry-picking, iedere x weer.

Ik noem mensen geen racist op basis van aannames, maar op basis van uitspraken, op SM, op televisie, in gesprekken. Dat heb ik al eerder gezegd.
Er is racisme in Nederland, openlijk en dat wordt tegenwoordig gewoon geaccepteerd.

Het is gemakkelijk om van alle problemen in Nederland de vluchtelingen de schuld te geven.
2e en 3e generatie allochtonen (eigenlijk vooral moslims) worden nog steeds niet volledig geaccepteerd in Nederland.
Zij moeten zich volledig aanpassen, het is nooit genoeg. Maar als ze alles netjes voor elkaar hebben, dan pikken ze onze huizen en banen in.
Maar ik heb geen zin om mij elke keer te herhalen.
Jij gaat nooit op dit soort berichten in, ook niet van andere bokkers.
Jij komt dan met een tegenvraag: maar waarom is dat ? En daarna kom je met een excuus/verklaring waarom mensen bijvoorbeeld zo zijn of reageren.
Tja, dat geldt natuurlijk voor iedereen.

En verder ga ik jou proberen te negeren.

Volgens mij valt racisme/ discriminatie in Nederland best wel mee. Natuurlijk is er een groep die moeite heeft met moslims of mensen met een migratie achtergrond of wat dan ook, maar dat geldt zeker niet voor het overgrote deel van de Nederlanders. Het is ook hoe je er zelf mee omgaat. Denk jij overigens dat migranten de enige zijn die met discriminatie te maken krijgt?

Een christelijk of katholiek persoon wordt ook niet met open armen ontvangen als ze naar een gereformeerde gemeente verhuizen. En iemand uit de stad wordt ook niet zomaar geaccepteerd in een klein landelijk gehucht en vice versa. Als iemand uit de lgbtqia groep komt, loopt deze persoon ook vaak tegen vooroordelen aan.

Een kwart van de huidige Nederlanders is een Nederlander van de 1e of 2 generatie. Als je mensen van de 3e of zelfs 4e generatie erbij pakt, dan komt daar nog meer dan een miljoen Nederlanders bij. Dat betekent dat dat zeker een derde, 6 tot 7 miljoen van de Nederlanders, een migratie achtergrond heeft. Maar dit zijn toch gewoon mensen met een Nederlandse nationaliteit. Dus zo 'Nederlands' is Nederland al lang niet meer.

Ik denk dat veel mensen met een migratie achtergrond zich aangesproken voelen als iemand het over 'buitenlanders' heeft omdat ze zichzelf, ondanks hun Nederlandse paspoort niet Nederlands voelen.

Dat iemand zich (tot op zekere hoogte) aan moet passen aan zijn omgeving lijkt mij niet meer dan logisch. Hoe meer je jezelf aanpast, hoe groter de kans dat je in een buurt geaccepteerd wordt. In mijn ervaring is nummer 1 het leren van de taal om contacten te kunnen leggen en geaccepteerd te worden door de omgeving. Als dat je niet lukt dan is integreren inderdaad erg moeilijk. En zelfs het kennen van de taal en 'blanke' Nederlander zijn is geen garantie voor volledige acceptatie, sommige dorpen, buurten en gehuchten zijn gewoon erg op zichzelf. Maar dat geldt nog meer voor iedereen die naar een ander land emigreert en dat heeft ook niets met racisme te maken.

De gemiddelde Nederlander is behoorlijk tolerant naar anderen. Maar tussen tolerantie en volledige acceptatie in een woonomgeving zit ook nog een behoorlijk verschil. En daar moet iedereen vaak echt moeite voor doen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:05

ruitje schreef:
( want blijkbaar is dat wat we de laatste pagina's doen, zeggen wie er gelijk heeft, of een duimpje omhoog geven :D )

Jammer weer dit, een valse onder de gordel opmerking omdat mensen het met elkaar eens zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:11

Veronica2 schreef:
Er zijn wel linkse partijen met radicale ideeën, de SP hoort daar eigenijk bij gezien het karakter van de partij. Maar bijvoorbeeld ook die partij die zich richt op de diertjes, die zijn volradicaal op hun aandachtsgebied.

BIJ1 wordt nog veel linkers geplaatst en wordt beschreven als een partij met links-radicale inslag :j

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:20

juval schreef:
er wordt gesproken om social media te verbieden voor kinderen tot en met 15 jaar. Zou mij prima lijken als daar ook een verbod komt op Socials voor leden van de regering. .

_/-\o_

Dat zou waarschijnlijk een goed begin zijn! :D

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:22

Benzz schreef:
ruitje schreef:
( want blijkbaar is dat wat we de laatste pagina's doen, zeggen wie er gelijk heeft, of een duimpje omhoog geven :D )

Jammer weer dit, een valse onder de gordel opmerking omdat mensen het met elkaar eens zijn.

Je neemt deze opmerking van ruitje veel te serieus, er staat waarschijnlijk niet voor niets een smiley bij... :)

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:32

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:36

BigOne schreef:
PvdD mag dan radicaal links zijn op hun beleid voor dieren maar ze vinden boeren ook echt wel belangrijk. Klinkt vreemd maar is wel zo, imo.

Ze zijn op vrijwel hun hele beleid erg links en niet vaak heel goed onderbouwd. En natuurlijk kunnen daar ook boeren bij horen. Het soort boeren dat in hun (en mijn) ogen genade kan vinden.

Ze komen bij mij nooit hoog uit op de stemwijzers hoewel ik het met hun dieren- en milieustandpunten altijd volmondig eens ben.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:38

Benzz schreef:
ruitje schreef:

Ja? Jij vind dat wanneer 2 mensen bezig zijn met een discussie waar volop persoonlijke sneren heen en weer gaan dat dan noodzakelijk? Ik krijg daar een beetje een ' we staan op het schoolplein om 2 vechtende kinderen heen' gevoel bij.

Want zo lekker inhoudelijk is zo'n duimpje natuurlijk :+

Ik probeer het dan maar ff luchtig te maken, beetje de sfeer te klaren :o

Verder heb ik toevallig een enorm inhoudelijke post gemaakt, waarbij ik de moeite heb genomen van de maand december alles te verzamelen wat de coalitie voor elkaar heeft gekregen.

En die word genegeerd.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:40

Ik vind PvdD niet voor de boeren hoor, maar misschien heb ik dat verkeerd? Zijn er standpunten in hun programma die boeren zouden aanspreken?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:43

IMANDRA schreef:
journee schreef:

Maar… zo kan je het toch niet goedpraten?

Ik praat toch niets goed? Maar gezien het grote gebrek aan ervaring was chaos toch al bijna te verwachten? Als alles soepel zou verlopen had het mij persoonlijk meer verbaasd. :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:47

Ik denk daar de laatste tijd over na he.... brainstormend gedacht?

Maar is het chaos, of is het 'open politiek' .

In de tijd van Rutte werd alles in kamertjes, in de doofpot gedaan, met achterbakse 'functie elders' oliebol.

Nu, heb ik veel meer het idee dat het zichtbaar is, dat de partijen ook buiten de coalitie de samenwerking opzoeken, dat er gewoon openlijk gediscussieerd word over wat het beste is voor het land?

Ik weet niet of ik het goed onder woorden breng? Maar wat voor politiek vinden we dan fijner? Ik ben daar nog niet uit :o

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:49

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:51

journee schreef:
Volgens mij valt racisme/ discriminatie in Nederland best wel mee. Natuurlijk is er een groep die moeite heeft met moslims of mensen met een migratie achtergrond of wat dan ook, maar dat geldt zeker niet voor het overgrote deel van de Nederlanders. Het is ook hoe je er zelf mee omgaat. Denk jij overigens dat migranten de enige zijn die met discriminatie te maken krijgt?

Het valt dus eigenlijk niet mee met de discriminatie, dat kan je vrij helder zien in de uitslagen van de verkiezingen. Daarnaast stikt het in Nederland van de mensen die slecht beeld hebben van hun eigen discriminerende houding en zienswijzen. We willen in de wachtkamer bij de dokter niet naast mensen zitten die anders zijn dan wijzelf en wee je gebeente als er teveel buitenlanders in de wijk komen wonen. Vrouwen hebben nog steeds een achterstand, want testosteron regeert nog steeds overal.

journee schreef:
De gemiddelde Nederlander is behoorlijk tolerant naar anderen. Maar tussen tolerantie en volledige acceptatie in een woonomgeving zit ook nog een behoorlijk verschil. En daar moet iedereen vaak echt moeite voor doen.

Dat is een teken van achterblijvende tolerantie. Er is weinig over van elk denkbare vorm van tolerantie en acceptatie, dat kan je zien aan de wijze van online gedrag van de gemiddelde Nederlander. Dagelijks vind je nieuwsfeiten die getuigen van discriminatie, racisme en intolerantie, soms tegen het fascistische aan.
Je positief-optimistische houding is mooi, maar ik vraag me af hoe relevant deze nog is.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 14:53