Electra63 schreef:Jij doet gewoon aan cherry-picking, iedere x weer.
Ik noem mensen geen racist op basis van aannames, maar op basis van uitspraken, op SM, op televisie, in gesprekken. Dat heb ik al eerder gezegd.
Er is racisme in Nederland, openlijk en dat wordt tegenwoordig gewoon geaccepteerd.
Het is gemakkelijk om van alle problemen in Nederland de vluchtelingen de schuld te geven.
2e en 3e generatie allochtonen (eigenlijk vooral moslims) worden nog steeds niet volledig geaccepteerd in Nederland.
Zij moeten zich volledig aanpassen, het is nooit genoeg. Maar als ze alles netjes voor elkaar hebben, dan pikken ze onze huizen en banen in.
Maar ik heb geen zin om mij elke keer te herhalen.
Jij gaat nooit op dit soort berichten in, ook niet van andere bokkers.
Jij komt dan met een tegenvraag: maar waarom is dat ? En daarna kom je met een excuus/verklaring waarom mensen bijvoorbeeld zo zijn of reageren.
Tja, dat geldt natuurlijk voor iedereen.
En verder ga ik jou proberen te negeren.
Volgens mij valt racisme/ discriminatie in Nederland best wel mee. Natuurlijk is er een groep die moeite heeft met moslims of mensen met een migratie achtergrond of wat dan ook, maar dat geldt zeker niet voor het overgrote deel van de Nederlanders. Het is ook hoe je er zelf mee omgaat. Denk jij overigens dat migranten de enige zijn die met discriminatie te maken krijgt?
Een christelijk of katholiek persoon wordt ook niet met open armen ontvangen als ze naar een gereformeerde gemeente verhuizen. En iemand uit de stad wordt ook niet zomaar geaccepteerd in een klein landelijk gehucht en vice versa. Als iemand uit de lgbtqia groep komt, loopt deze persoon ook vaak tegen vooroordelen aan.
Een kwart van de huidige Nederlanders is een Nederlander van de 1e of 2 generatie. Als je mensen van de 3e of zelfs 4e generatie erbij pakt, dan komt daar nog meer dan een miljoen Nederlanders bij. Dat betekent dat dat zeker een derde, 6 tot 7 miljoen van de Nederlanders, een migratie achtergrond heeft. Maar dit zijn toch gewoon mensen met een Nederlandse nationaliteit. Dus zo 'Nederlands' is Nederland al lang niet meer.
Ik denk dat veel mensen met een migratie achtergrond zich aangesproken voelen als iemand het over 'buitenlanders' heeft omdat ze zichzelf, ondanks hun Nederlandse paspoort niet Nederlands voelen.
Dat iemand zich (tot op zekere hoogte) aan moet passen aan zijn omgeving lijkt mij niet meer dan logisch. Hoe meer je jezelf aanpast, hoe groter de kans dat je in een buurt geaccepteerd wordt. In mijn ervaring is nummer 1 het leren van de taal om contacten te kunnen leggen en geaccepteerd te worden door de omgeving. Als dat je niet lukt dan is integreren inderdaad erg moeilijk. En zelfs het kennen van de taal en 'blanke' Nederlander zijn is geen garantie voor volledige acceptatie, sommige dorpen, buurten en gehuchten zijn gewoon erg op zichzelf. Maar dat geldt nog meer voor iedereen die naar een ander land emigreert en dat heeft ook niets met racisme te maken.
De gemiddelde Nederlander is behoorlijk tolerant naar anderen. Maar tussen tolerantie en volledige acceptatie in een woonomgeving zit ook nog een behoorlijk verschil. En daar moet iedereen vaak echt moeite voor doen.