Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:Oh ja, en dat migranten voorrang krijgen op een huis is niet alleen van de huidige tijd. Toen ik op mijn 18e drie keer eerste op de lijst was om een huurhuis te bekijken, kreeg ik alle drie(!) de keren te horen dat een migrant toch maar voorrang kreeg. Dat het één keer gebeurt, tot daar aan toe, maar alle drie de keren... Ik heb toen besloten om dan maar te gaan kopen, met mijn vader die garant voor mij stond (toen kon dat nog).
Nikass schreef:Edit: El Nienjo ik zie dat je vóór ongelijke behandeling bent. Dan moet je misschien in een land gaan wonen dat de URVM niet heeft ondertekend. De kans dat wij in Nederland onze handtekening laten verwijderen acht ik klein. En dus staan we voor het principe van gelijke rechten en gelijke behandeling.
Het lijkt me prettig als we dit zouden respecteren en niet continu deze fundamentele basis van onze democratie ter discussie stellen.
Janneke2 schreef:Shenavallie schreef:Oh ja, en dat migranten voorrang krijgen op een huis is niet alleen van de huidige tijd. Toen ik op mijn 18e drie keer eerste op de lijst was om een huurhuis te bekijken, kreeg ik alle drie(!) de keren te horen dat een migrant toch maar voorrang kreeg. Dat het één keer gebeurt, tot daar aan toe, maar alle drie de keren... Ik heb toen besloten om dan maar te gaan kopen, met mijn vader die garant voor mij stond (toen kon dat nog).
Houd toch eens op met die kul!
Ja, echt hoor. Wie de krant leest, degelijke msm, weet dat er een tekort is.
En de msm melden daar keurig bij dat het een politieke keuze is van een stel rechtse kabinetten.
En iedereen moet wachten.
(Wat een grof schandaal is, dat wachten. Niet dat iedereen dat dan helaas moet.)
... maar als Marietje of Jantje niet direct een huis krijgt, maar een asielzoeker die ook al jaren wacht,
dan krijg je dit soort praatjes.
En oh, wat heerlijk voor die rechtse politici: een deel van de bevolking trapt zo heerlijk in de oude truc
'verdeel en heers'.
Lekker de woningmarkt verzieken -
en je krijgt prompt aanhang....
Janneke2 schreef:Shenavallie schreef:Oh ja, en dat migranten voorrang krijgen op een huis is niet alleen van de huidige tijd. Toen ik op mijn 18e drie keer eerste op de lijst was om een huurhuis te bekijken, kreeg ik alle drie(!) de keren te horen dat een migrant toch maar voorrang kreeg. Dat het één keer gebeurt, tot daar aan toe, maar alle drie de keren... Ik heb toen besloten om dan maar te gaan kopen, met mijn vader die garant voor mij stond (toen kon dat nog).
Houd toch eens op met die kul!
Ja, echt hoor. Wie de krant leest, degelijke msm, weet dat er een tekort is.
En de msm melden daar keurig bij dat het een politieke keuze is van een stel rechtse kabinetten.
(Wat een grof schandaal is, dat wachten. Niet dat iedereen dat dan helaas moet.)
... maar als Marietje of Jantje niet direct een huis krijgt, maar een asielzoeker die ook al jaren wacht,
En oh, wat heerlijk voor die rechtse politici: een deel van de bevolking trapt zo heerlijk in de oude truc
'verdeel en heers'.
Citaat:Ja, echt hoor. Wie de krant leest, degelijke msm, weet dat er een tekort is.
'verdeel en heers'.
Citaat:Dat geen kul, maar de waarheid
Sansevieria schreef:Had Utrecht niet vanaf 1 augustus voor een tijdsduur van 6 weken (dus tot half september dan) alle woningen gereserveerd voor statushouders? Om zo achterstanden weg te werken?
Als ik het overzicht echter niet verkeerd interpreteer is ook voor die datum al het overgrote deel woningen niet naar mensen met inschrijvingsduur gegaan.
Kan ook zo zijn dat ik het verkeerd lees.
Ik heb helaas nog nooit een sociale huurwoning kunnen bemachtigen, ook niet toen we er wel recht op hadden.
De eerste jaren van ons huwelijk zijn we van bivakkeren op de camping, tot veel te dure en slechte particuliere huur gegaan.
Tot we eindelijk een goeie vaste baan met bijbehorend inkomen hadden, en gelukkig ons eerste huis konden kopen.
Janneke2 schreef:Citaat:Ja, echt hoor. Wie de krant leest, degelijke msm, weet dat er een tekort is.
'verdeel en heers'.
en je krijgt prompt aanhang....Citaat:Dat geen kul, maar de waarheid
Ja, ik erken volmondig dat het zuur is.
En dat het op basis van bewust rechts beleid zo is.
Dat is geen reden om mee te kletsen in sommige straatjes.
Graag zou ik de informatie willen hebben over de wachttijd van de immigrant die voor ging.
(In mijn ervaring is tien jaar geen zeldzaamheid.)
Is gewoon heel erg triest.
Dat je zeventig jaar na de oorlog geen huurwoning kunt krijgen - omdat er een tekort is georganiseerd.
Maar ik doe niet mee met mensen tegen elkaar uitspelen.
Shenavallie schreef:Een oud-collega heeft in Ter Apel gewerkt en is er na twee maanden mee gestopt, omdat ze het niet meer kon accepteren hoe zij behandeld werd. Grote bekken, klagen over het eten, minachting tegen vrouwen, etc. Je zou denken dat men juist dankbaar zou zijn. Die waren er wel, letterlijk op één hand te tellen, maar het overgrote deel was volgens haar mega asociaal.
Van andere collega's moesten dochters (jaren terug alweer) met een omweg/ander lijn naar huis, omdat ze op de - toen nog - buslijn naar Ter Apel lastig gevallen werden door mannelijke AZC-bewoners. Er is toen inderdaad uiteindelijk beveiliging op de lijn gekomen.
In mijn vorige woonplaats had je het kamp dat opgedoekt is, vanwege de chaos en rellen, maar er waren een paar (echt maar een stuk of drie, vier) die zich wel netjes gedroegen. Zij haalden een ticket op bij de toezichthouders en konden daarmee een uurtje op Internet bij de bibliotheek in dezelfde stad. Deze mensen zelf gesproken en die waren ook echt dankbaar. Hadden helemaal niets, ook geen telefoon (vandaar dat ze zo'n bonnetje voor Internet haalden). Je haalde de relschoppers er gelijk uit: dure kleding, dure telefoons en op een heel nare manier tegen (met name vrouwen) praten.
Oh ja, en dat migranten voorrang krijgen op een huis is niet alleen van de huidige tijd. Toen ik op mijn 18e drie keer eerste op de lijst was om een huurhuis te bekijken, kreeg ik alle drie(!) de keren te horen dat een migrant toch maar voorrang kreeg. Dat het één keer gebeurt, tot daar aan toe, maar alle drie de keren... Ik heb toen besloten om dan maar te gaan kopen, met mijn vader die garant voor mij stond (toen kon dat nog).
Danique_G schreef:Maar wat zijn mensen uit veilige landen? Zijn expats dat ook dan? Want die zijn wel handig om te hebben, zeker gezien de vergrijzing
Ik dacht eigenlijk altijd dat de woningmarkt nu vooral krap was door een tekort aan doorstroomwoningen voor boomers en een tekort aan goedkope woningen. Bij ons wordt er flink gebouwd.. grote 2-onder-1 kap woningen voor gezinnen… bijna geen betaalbaar huisje/appartment je wat erbij zit hoor
DuoPenotti schreef:Dat van het bouwen is ook zo'n stom achterlijk niet inzichtelijk gebeuren van degene die het land besturen.
Hier nu eindelijk ook 15 appartementen in betaalbare huur. Na jaren achterlijk grote huizen bouwen. Allemaal vrijstaand en echt groot.
Maar de toename van de bevolking speelt uiteraard mee.
En die toename is momenteel enkel en alleen door mensen van buitenaf.
Overigens staat hier dan weer in de krant dat Gillis zijn park niet mocht verhuren aan werkarbeiders.
Nu heb ik dat geval verder niet precies gevolgd.
Maar ik ben van mening dat dit wel moet mogen.
Ook mensen die nu al jaren gedoogd worden in de "vakantie woningen" geef die gewoon permanent verblijf daar.
Woning te kort en we gaan papier neuzelen.
Danique_G schreef:Ik dacht eigenlijk altijd dat de woningmarkt nu vooral krap was door een tekort aan doorstroomwoningen voor boomers en een tekort aan goedkope woningen. Bij ons wordt er flink gebouwd.. grote 2-onder-1 kap woningen voor gezinnen… bijna geen betaalbaar huisje/appartment je wat erbij zit hoor
DuoPenotti schreef:Ik weet niet hoe in andere gemeentes is, maar mijn gemeente bouwt geen woningen. Dat vindt ze niet haar taak. Dat gebeurt dus door projectontwikkelaars. En die bouwen dan weer waar ze het meeste aan verdienen en dat zijn niet de "10-in-een-rijtje". Daar zouden gemeentes wel meer sturing op moeten geven. Dat er ook een minimum aantal woningen in de starterssector komen. Geschikt voor alleenstaanden en kleine gezinnen en levensloopbestendig zodat je er van 18-80 kan wonen.Dat van het bouwen is ook zo'n stom achterlijk niet inzichtelijk gebeuren van degene die het land besturen.
Hier nu eindelijk ook 15 appartementen in betaalbare huur. Na jaren achterlijk grote huizen bouwen. Allemaal vrijstaand en echt groot.
Maar de toename van de bevolking speelt uiteraard mee.
En die toename is momenteel enkel en alleen door mensen van buitenaf.
Overigens staat hier dan weer in de krant dat Gillis zijn park niet mocht verhuren aan werkarbeiders.
Nu heb ik dat geval verder niet precies gevolgd.
Maar ik ben van mening dat dit wel moet mogen.
Ook mensen die nu al jaren gedoogd worden in de "vakantie woningen" geef die gewoon permanent verblijf daar.
Woning te kort en we gaan papier neuzelen.
Danique_G schreef:Maar wat zijn mensen uit veilige landen? Zijn expats dat ook dan? Want die zijn wel handig om te hebben, zeker gezien de vergrijzing
Ik dacht eigenlijk altijd dat de woningmarkt nu vooral krap was door een tekort aan doorstroomwoningen voor boomers en een tekort aan goedkope woningen. Bij ons wordt er flink gebouwd.. grote 2-onder-1 kap woningen voor gezinnen… bijna geen betaalbaar huisje/appartment je wat erbij zit hoor