ravellie schreef:Askja schreef:Over Christenen en normen & waarden gesproken, ze zijn lekker bezig daar in Krimpen a/d IJssel en Urk![]()
Benieuwd of de SGP hierachter staat (of zit)
Wat een ontzettend stomme opmerking
Klinkt bijna als opruiing
Ah, dus je opzichtig aan de coronaregels onttrekken en journalisten die dat vastleggen en die gewoon hun werk doen, uitschelden en in elkaar meppen is volgens jou geen opruiing, maar daar een harde opmerking over maken wel?
Mijn opmerking over de SGP was suggestief, maar het gaat hier om het soort besloten streng-christelijke kerkgemeenschappen waar de SGP doorgaans veel aanhang heeft, dus ik was gewoon benieuwd wat men er binnen die geledingen van vindt, of men het goed- of afkeurt. Ik ga er daarbij niet van uit dat ze zelf actief oproepen tot geweld. Dus dat deel van mijn opmerking ging misschien wat ver.
Maar in het algemeen vind ik de soms (zoals hier) agressieve intolerantie in die kringen jegens de zondige buitenwereld, maar ook jegens bijv. homosexualiteit in eigen kring, echt verwerpelijk en hypocriet, want compleet tegenstrijdig met christelijke waarden als 'heb uw naaste lief als uzelf'. Daar kan wat mij betreft niet genoeg op gewezen worden.