Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:26

Myrthe3 ik vroeg ook specifiek om voorbeelden uit de huidige coalitie. Daar zit PvdD niet bij. Weet dat die er ook redelijk extreme gedachten op na houden (en ben ook absoluut geen PvdD stemmer, weet hoe het op het platteland is en die stadsmensen in die partij roepen ook maar wat heb ik het idee) maar ze zijn lang niet zo gevaarlijk voor de hele maatschappij als FvD.

PvdD is extreem in het liefhebben van dieren (to a fault). FvD is gevaarlijk voor de hele maatschappij door hun racisme en fascisme. En daar hoef je mij niet op mijn woord te geloven, kijk de speeches van Baudet zelf maar eens na en denk erover na wat hij nu precies zegt met zijn 'mooie dure woorden'.

Overigens klopt je uitspraak 'jullie linkse clubjes' ook niet. Ik ben een rechte stemmer: VVD.

Dus: heb je een voorbeeld van uitspraken die net zo erg zijn als die van Baudet uit de huidige, regerende coalitie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:30

Electra63 schreef:
Myrthe3 schreef:
Al die personen in dat schema verkondigen nepnieuws.

Jullie vinden het normaal dat wij boeren met de dood bedreigd worden door jullie linkse clubjes?
Prima dat je het niet eens bent met de veehouderij en of vegetariër bent. Geen problemen mee.
Maar rot op met inbreken maar vooral met de doodsbedreigingen.
Waarom denken jullie dat boeren zoveel zelfmoord plegen? |o

Wow normale manier van discussieren heb jij +:)+

Ik stem geen GL, ik ben geen vegetariër, ik heb nog nooit ingebroken of iemand met de dood bedreigd, dus doe gewoon normaal.

Als jij denkt, dat je als boer goed vertegenwoordigd wordt door FvD, succes !!
Als je in Groningen woont en FVD stemt, succes!
Als je met een klein inkomen of flexcontract denkt dat je goed wordt vertegenwoordigd door FVD, succes!! :D

Je kan tussen allerlei politici en bekende Nederlanders connecties trekken, dat kan je zelf met gewone burgers. *\o/*

Jouw manier van discussiëren is zeker wel normaal?!
Je hoeft namelijk niet zo neerbuigend naar mij (en andere fvd stemmers) te doen.
Heb het hier al meerdere keren gelezen : als fvd stemmer ben je dom en niet ingelezen.
En als je dan een x tegengas krijgt dan is het gelijk geen normale manier van discussiëren?
Misschien dan eerst eens naar je eigen berichten kijken. Die komen namelijk niet zo leuk en aardig over.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:31

Electra63 schreef:
Ik stem geen GL, ik ben geen vegetariër, ik heb nog nooit ingebroken of iemand met de dood bedreigd, dus doe gewoon normaal.

Er zijn tegenwoordig zeer agressieve dierenrechtenactivisten die geweld niet schuwen. Die gaan enorm ver. Ik kan me voorstellen dat dat behoorlijk traumatiserend werkt als je dat zelf meemaakt of van dichtbij hebt meegemaakt. Na de inbraak volgen er dan een hele reeks doodsbedreigingen. Vaak gepleegd door clubjes die banden hebben met de PVDD.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:35

Myrthe3 schreef:
Electra63 schreef:

Wow normale manier van discussieren heb jij +:)+

Als jij denkt, dat je als boer goed vertegenwoordigd wordt door FvD, succes !!
Als je in Groningen woont en FVD stemt, succes!
Als je met een klein inkomen of flexcontract denkt dat je goed wordt vertegenwoordigd door FVD, succes!! :D

Je kan tussen allerlei politici en bekende Nederlanders connecties trekken, dat kan je zelf met gewone burgers. *\o/*

Jouw manier van discussiëren is zeker wel normaal?!
Je hoeft namelijk niet zo neerbuigend naar mij (en andere fvd stemmers) te doen.
Heb het hier al meerdere keren gelezen : als fvd stemmer ben je dom en niet ingelezen.
En als je dan een x tegengas krijgt dan is het gelijk geen normale manier van discussiëren?
Misschien dan eerst eens naar je eigen berichten kijken. Die komen namelijk niet zo leuk en aardig over.

Door de manier waarop je het gezegd hebt lijkt het alsof je ons beschuldigt van links (pvdd) stemmen en daardoor bijhorend bij het clubje wat boeren aanvalt. Dat is niet het geval ;). Daarom reageert Electra zo denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:36

IMANDRA schreef:
Myrthe3 ik vroeg ook specifiek om voorbeelden uit de huidige coalitie. Daar zit PvdD niet bij. Weet dat die er ook redelijk extreme gedachten op na houden (en ben ook absoluut geen PvdD stemmer, weet hoe het op het platteland is en die stadsmensen in die partij roepen ook maar wat heb ik het idee) maar ze zijn lang niet zo gevaarlijk voor de hele maatschappij als FvD.

PvdD is extreem in het liefhebben van dieren (to a fault). FvD is gevaarlijk voor de hele maatschappij door hun racisme en fascisme. En daar hoef je mij niet op mijn woord te geloven, kijk de speeches van Baudet zelf maar eens na en denk erover na wat hij nu precies zegt met zijn 'mooie dure woorden'.

Overigens klopt je uitspraak 'jullie linkse clubjes' ook niet. Ik ben een rechte stemmer: VVD.

Dus: heb je een voorbeeld van uitspraken die net zo erg zijn als die van Baudet uit de huidige, regerende coalitie?

Net zo erg, dat is dus objectief.
Ik heb geen problemen met zijn uitspraken.
Talloze uitspraken waar ik wel problemen mee heb en die ik veel erger vind. Van oa Klaver.
Ik kan ze wel gaan opzoeken, maar ga er geen energie meer in stoppen.
Ik heb geen problemen met FvD, dus mi zijn er dan altijd 'ergere' uitspraken en is het bij jou precies andersom.

We gaan het zien. Blijkbaar zijn er met mij nog veel meer mensen die wél het vertrouwen in FvD hebben. Daar ben ik blij om en dat recht heb ik ook gewoon. Allerlei linkjes met zgn gruwelijke uitspraken gaan dat (nog) niet veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:37

Ik schrok ongelofelijk van Baudets uitspraak over dat ons "Boreale" Europa bedreigd wordt. Boreaal betekent arisch, oftewel wit.

Ik wil niet in een land wonen waar de grootste partij fascistisch is. Bah. En dan ook nog zijn implicaties over dat hij het niet eens is met de vrije pers. Zijn gedachtegang komt me op de één of andere manier erg bekend voor... Wat zou het zijn? >;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:40

Resistance schreef:
Ik schrok ongelofelijk van Baudets uitspraak over dat ons "Boreale" Europa bedreigd wordt. Boreaal betekent arisch, oftewel wit.

Ik wil niet in een land wonen waar de grootste partij fascistisch is. Bah. En dan ook nog zijn implicaties over dat hij het niet eens is met de vrije pers. Zijn gedachtegang komt me op de één of andere manier erg bekend voor... Wat zou het zijn? >;)

@Myrthe3: en jij vindt deze uitspraak bijv. niet erg? Oprechte vraag. Snap dat het 'even erg' vinden van een uitspraak niet objectief is, dus als je hierop kan reageren heb ik een soort maatstaf ;).

PS: je bedoelt subjectief denk ik?
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 22-03-19 00:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Myrthe3,
Waar zeg ik dat iemand dom is?
Je haalt er inbraken en bedreigingen en zelfmoord onder boeren bij.
Ik stem niet eens GL of PvdD, al kan ik mij best in sommige van hun standpunten vinden; net als iedere partij wel goede standpunten heeft.

Ik vind het alleen niet slim, als je een laag inkomen hebt en je stemt FvD, net zoals ik het niet slim vind als je als boer met een megastal stemt op PvdD. ;)

Maar Baudet heeft banden met rechtsextremistische banden, hij verspreidt nepnieuws en is vrouwonvriendelijk. Ik vind dat zorgelijk.
En als je een beetje nieuws kijkt of naar de radio luistert, dan hoor je toch dat mensen vaak geen flauw idee hebben, waarom ze op FvD hebben gestemd.

En zijn Latijns en verwijzingen naar Griekse mythologie en zijn pochen met zijn intellectuele suprematie, vind ik lachwekkend. :D

Maar ik ga lekker dit topic ontstippen.
Ik hou van een discussie, maar ik laat me niet door jou verder beledigen of op de kast jagen.
Het is maar Bokt.

:wave: :wave:

Hiraeth

Resistance schreef:

Ik wil niet in een land wonen waar de grootste partij fascistisch is. Bah.

Het meest schrijnende vind ik nog dat de wikipagina van deze politieke term dus nu gewoon beveiligd is omdat mensen er in lopen te klooien en o.a. het stuk weghalen over nazis. (-> https://nl.wikipedia.org/wiki/Boreaal_(politieke_term))

Check bijvoorbeeld de overlegpagina, waarin staat:
Citaat:
Na de verkiezingen en de speech van Baudet is dit nogal een controversiële pagina geworden met regelmatige edits van mensen die niet willen dat anderen deze betekenis van 'boreaal' zien. Misschien tijdelijk bewerkingen uitschakelen tot dit stopt?

Een beetje sneu, maar vooral heel zorgwekkend. Als je maar genoeg 'fake nieuws' roept creëer je je eigen waarheid.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:41

Man man man, er zijn meer kleuren dan alleen zwart en wit (behalve voor Baudet (sorry, kon het niet laten)).
Als je geen FvD stemt en Baudet een eng ventje vindt betekent het niet dat je anti boeren bent en ze graag in je vrije tijd met de dood bedreigd.
Beter nog, ik denk dat de meeste PvdD stemmers ook het geweld tegen boeren vreselijk vinden, ookal hebben ze hun bedenkingen over de veeteelt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:42

Hiraeth schreef:
Het meest schrijnende vind ik nog dat de wikipagina van deze politieke term dus nu gewoon beveiligd is omdat mensen er in lopen te klooien en o.a. het stuk weghalen over nazis. (-> https://nl.wikipedia.org/wiki/Boreaal_(politieke_term))

Check bijvoorbeeld de overlegpagina, waarin staat:
Citaat:
Na de verkiezingen en de speech van Baudet is dit nogal een controversiële pagina geworden met regelmatige edits van mensen die niet willen dat anderen deze betekenis van 'boreaal' zien. Misschien tijdelijk bewerkingen uitschakelen tot dit stopt?

Een beetje sneu, maar vooral heel zorgwekkend. Als je maar genoeg 'fake nieuws' roept creëer je je eigen waarheid.

Sterker nog, dit is gewoon censuur van de stemmers van FvD. En daar waren ze zelf toch zo tegen?

Rawr

Electra63 schreef:
Verdiep je eens in de banden van Hiddema met o.a. de NSB.
Kun je ook vast zo'n mooi plaatje maken.

Dat heb ik toevallig al eens eerder gedaan omdat ik groot fan ben van Theo Hiddema en ik me zorgen maakte. Theo Hiddema is nooit lid geweest van de NSB maar zijn vader en broer wel vanwege boerenbelangen die de NSB destijds in Friesland behartigde. Theo was destijds zeer links georiënteerd en moest door alle strubbelingen zijn ouderlijk huis verlaten en heeft veel tijd in internaten doorgebracht. Dus je poging om Theo in een hoek te zetten waar hij niet thuishoort is bij dezen alvast ontkracht.

Heb je verder nog verontrustende waarheden of ben je klaar met je ongebreidelde karaktermoord op een rechtschapen man?

Loretta

Myrthe3 schreef:
We gaan het zien. Blijkbaar zijn er met mij nog veel meer mensen die wél het vertrouwen in FvD hebben. Daar ben ik blij om en dat recht heb ik ook gewoon. Allerlei linkjes met zgn gruwelijke uitspraken gaan dat (nog) niet veranderen.

Dat blijkt wel degelijk. Er zijn echter meer problemen die er in een land spelen en ik begrijp jouw gevoel over terreur tegenover boeren. Het punt is echter dat het FVD op veel andere vlakken een bedreiging vormt voor onze maatschapij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:50

IMANDRA schreef:
Resistance schreef:

Ik wil niet in een land wonen waar de grootste partij fascistisch is. Bah.

@Myrthe3: en jij vindt deze uitspraak bijv. niet erg? Oprechte vraag. Snap dat het 'even erg' vinden van een uitspraak niet objectief is, dus als je hierop kan reageren heb ik een soort maatstaf ;).

Tja, laatste voor vandaag dan.
Die uitspraak vind ik dan weer erg rigoureus.
Maar! Ik ben het wel met hem eens dat onze cultuur behouden moet worden. Dat mensen hier willen komen wonen prima tot op zekere hoogte.
Pas je aan aan onze cultuur.
Ga niet tegen zwarte Piet lopen aantrappen.
Ga niet overal over muggenziften.
Negerzoen mocht niet meer. Jodenkoeken en blanke vla is dan toch ook discriminerend?
Blijf van vrouwen af.
Ik heb dagelijks te maken met een groep van circa 10,15 buitenlandse mannen die bij mijn buurman komen.
Als ik als single vrouw van 23 naar buiten kom is het fluiten en fiets fiets? roepen.
Ik word daar kotsmisselijk van.
Die hele groep vreet geen donder uit.
Alleen handje ophouden. Maar wel een dure iPhone, nieuwe laptop en elektrische fiets. Ik kan het niet betalen hoor.
Het is nogal oneerlijk, dat werkenden meer benadeeld worden dan uitkeringstrekkers.
Zo ken ik talloze voorbeelden. Dus daar ben ik nogal klaar mee.

Zoals Baudet zegt, ik wil mij weer veilig voelen op straat! Als vrouw, alleen!

En nee, dat is niet het belangrijkste punt waarom ik fvd gestemd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:55

Myrthe3 schreef:
Maar! Ik ben het wel met hem eens dat onze cultuur behouden moet worden. Dat mensen hier willen komen wonen prima tot op zekere hoogte.
Negerzoen mocht niet meer. Jodenkoeken en blanke vla is dan toch ook discriminerend?
Blijf van vrouwen af.
Ik heb dagelijks te maken met een groep van circa 10,15 buitenlandse mannen die bij mijn buurman komen.
Als ik als single vrouw van 23 naar buiten kom is het fluiten en fiets fiets? roepen.
Alleen handje ophouden. Maar wel een dure iPhone, nieuwe laptop en elektrische fiets. Ik kan het niet betalen hoor.
Het is nogal oneerlijk, dat werkenden meer benadeeld worden dan uitkeringstrekkers.

Maar Thierry praat verkrachting nog net niet goed. Hij zei dat nee eigenlijk ja betekent, en dat vrouwen het eigenlijk gewoon willen, of iets in die trand.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:55

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:56

Anoniem

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:58

Gaan we weer. Jullie vallen in herhaling :Z

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:06

Neehoor, ik had dat artikel van vice nog niet voorbij zien komen. En het is prachtig, grappig en scherp.
Laten we hopen dat Baudet zorgt voor een frisse lucht waarbij hij samen met andere partijen kan zorgen voor een mooi evenwichtig Nederland.
Samen fijn respectvol met elkaar praten over een land besturen.
Soms heb ik het idee dat de politiek net een sport is.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:08

Baudet heeft gelezen dat er ruim 60 miljoen boeken van 50 tinten zijn verkocht en dat de films erg goed bekeken zijn....
Dus die zal ook wel denken...

Sorry geheel offtopic..

Zal op bed.
Lekker slapen en hopen dat het morgen echt lente weer, in de middag dan.., zal worden!
We zijn toe aan warmte en zon!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:12

Mensen, gegroet. Ook ik ontstip.
Zodra kritiek op Baudet of Hiddema als karaktermoord wordt gezien, ben ik er klaar mee. Ik vind dat geen normale manier van discussieren, en ik weiger daaraan mee te doen. In een democratie mag stevige kritiek gewoon gegeven worden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:14

Myrthe3 schreef:
IMANDRA schreef:

Blijf van vrouwen af.

Je snapt dat die uitspraak totaal niet slaat op het behouden van cultuur. Die uitspraak is gewoon ontzetten racistisch en doet ontzettend denken aan het gedachtegoed van Hitler. Blank = goed en alles behalve blank = slecht en Noord Europa moet weer blank worden. Vind je dat ook goed dan?

En er zitten rotte appels tussen de 'buitenlanders'. Maar er zijn ook genoeg Nederlandse mannen die je zo catcallen op straat. Is dat goed? Nee. Maar ga niet een grote groep mensen afrekenen op de acties van een kleine minderheid.

"Deze quote vind je redelijk aan het begin van de overwinningsspeech van Thierry, en deze ene zin zegt veel over hoe Thierry over dingen denkt. Je weet misschien niet (of pas sinds heel kort) wat de ‘boreale wereld’ precies is. Boreaal betekent zoiets als noordelijk (het noorderlicht heet in het latijn bijvoorbeeld aurora borealis), maar wat Thierry hier bedoelt is ‘de witte wereld’, of de wereld die wit zou moeten blijven. Het is een politiek nogal beladen term, die onder meer door Jean-Marie Le Pen werd gebruikt. De wereld van Thierry is heel erg wit. En die witte wereld wordt volgens hem dus ondermijnd door universiteiten, journalisten, mensen die kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. Daar wil hij blijkbaar iets aan doen. De essentie van wetenschap, journalistiek en kunst is alleen juist de onafhankelijkheid ervan, maar dat ziet Thierry blijkbaar graag anders."

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:21

Avalanche81 schreef:
Zodra kritiek op Baudet of Hiddema als karaktermoord wordt gezien, ben ik er klaar mee. Ik vind dat geen normale manier van discussieren, en ik weiger daaraan mee te doen. In een democratie mag stevige kritiek gewoon gegeven worden.

Je mag zeker stevige kritiek geven, maar mensen zijn vrij om te stemmen op wie ze willen. En mensen dom noemen om hun keuze is ook niet democratisch. Als mensen op Baudet willen stemmen is dat hun goed recht. En alles wat de stemmers zeggen wordt hier compleet afgezeken, ik ben wel benieuwd wat hij er vanaf gaat brengen. Ik hoop dat ie ons allemaal verrast.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:37

Avalanche81 schreef:

Zolang het bij feiten blijft is dit prima maar steeds meer links georiënteerde mensen poseren hier ongegronde stellingen en vage insinuaties en proberen zowel het FvD als haar stemmers weg te zetten in een hoek waar de partij en haar stemmers helemaal niet thuishoren. De term fascisme wordt in het rond gesmeten door personen die niet weten wat het precies inhoudt en zelf meer fascistische trekjes hebben dan ze zelf door hebben.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 02:06

Rawr schreef:
Avalanche81 schreef:

Zolang het bij feiten blijft is dit prima maar steeds meer links georiënteerde mensen poseren hier ongegronde stellingen en vage insinuaties en proberen zowel het FvD als haar stemmers weg te zetten in een hoek waar de partij en haar stemmers helemaal niet thuishoren. De term fascisme wordt in het rond gesmeten door personen die niet weten wat het precies inhoudt en zelf meer fascistische trekjes hebben dan ze zelf door hebben.

Als jij denkt dat FvD niet in 'die hoek' thuishoort dan snap je overduidelijk Baudet zijn speeches niet.