Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:54

theadora99 schreef:

Betekent dit dat de verdacht helemaal niet praat, of alleen met zijn advocaat? Dat stukje snap ik niet helemaal.

Wat een naar spelletje kan die man spelen zeg. Hij heeft alle touwtjes in handen als ie zijn mond houdt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:56

Kaus schreef:
Ergens snap ik wel dat mensen zelf ook gaan zoeken. De meeste vermisten worden gevonden door willekeurige voorbijgangers. Maar deze steek onder water is wel zwak.

Het zelf zoeken zitten helaas ook teveel haken en ogen aan. En dan denk ik echt aan kruisbesmetting van geuren en sporen.

Dorus

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:04

Mij lijkt dat de politie zo'n zoektocht niet zal toestaan als ze zelf nog in dat gebied willen zoeken. Dan zullen ze het in de nacht wel afzetten en bewaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:05

Dorus schreef:
Mij lijkt dat de politie zo'n zoektocht niet zal toestaan als ze zelf nog in dat gebied willen zoeken. Dan zullen ze het in de nacht wel afzetten en bewaken.

Precies. Als het gebied niet vrijgegeven was geweest hadden ze daar echt niet vrijwillig mogen zoeken.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:07

Ik denk dat de politie daar zelf klaar is en dat ze het gebied dus hebben vrij gegeven. En als een groep daar wil zoeken is dat aan hun. Als ze hun tijd willen verdoen. Terwijl de politie daar net de boel hebben uitgekamt ;)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:08

Ik zou graag wat voor Anne en familie betekenen, maar zelf zoeken trekt me niet.. wie weet wat je aantreft, daar zijn wij als gewone burgers totaal niet op voorbereid.. voor politie mensen is het al heel heftig, maar ik denk dat ik nooit weer slaap.

Of ben ik nou de enige die zo denkt?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:09

Kaus schreef:
Ergens snap ik wel dat mensen zelf ook gaan zoeken. De meeste vermisten worden gevonden door willekeurige voorbijgangers. Maar deze steek onder water is wel zwak.

De media heeft dat een beetje uit verband getrokken, ze hebben niet gezegd dat er slecht gezocht is door politie.
Maar willen voor de zekerheid nog eens zoeken, omdat er altijd iets over het hoofd gezien kan worden.

Edit: en wie weet in het donker, zaklampen, iets wat glinstert, maar overdag niet zou opvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:19

zorro schreef:
Ik zou graag wat voor Anne en familie betekenen, maar zelf zoeken trekt me niet.. wie weet wat je aantreft, daar zijn wij als gewone burgers totaal niet op voorbereid.. voor politie mensen is het al heel heftig, maar ik denk dat ik nooit weer slaap.

Nee hoor, heb ik ook. Deze zaak triggert me en zou ook graag meehelpen, maar ik zou ook niet willen helpen zoeken. Ik denk dat ook menig mens zich vergist in hoe een eventueel lichaam nu er uit ziet... Dat wil ik niet graag zien.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:30

Ik snap wel dat mensen nog in een al uitgekamd gebied verder zoeken. Het lijkt me dat je als een persoon dicht bij je staat liever íets doet wat misschien nutteloos is, dan alleen maar afwachten. Erg lastig ;(

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:10

Ik hoop dat ze stichting Signi mee gaan laten zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:17

Amy schreef:
zorro schreef:

Nee hoor, heb ik ook. Deze zaak triggert me en zou ook graag meehelpen, maar ik zou ook niet willen helpen zoeken. Ik denk dat ook menig mens zich vergist in hoe een eventueel lichaam nu er uit ziet... Dat wil ik niet graag zien.

Dat denk ik ook. Vooral met de regen etc, dat is echt geen pretje om te zien..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:18

Kaus schreef:
theadora99 schreef:

Betekent dit dat de verdacht helemaal niet praat, of alleen met zijn advocaat? Dat stukje snap ik niet helemaal.

Wat een naar spelletje kan die man spelen zeg. Hij heeft alle touwtjes in handen als ie zijn mond houdt.

De man is verdachte - en er is een mogelijkheid dat hij onschuldig is.

Dat hij "zijn kaken op elkaar houdt" heb ik nergens bevestigd gehoord (noch politie noch advocaat doen mededelingen) en kan gewoon door de journalist verzonnen zijn.
(Dat zijn de enige mensen met wie hij contact mag hebben.)

Zou de man door de rechter schuldig worden bevonden dan geldt het verzwijgen van informatie als 'geen goed gedrag en dus de volle straf uitzitten ipv tweederde'.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-10-17 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:19

Aight schreef:
Ik snap wel dat mensen nog in een al uitgekamd gebied verder zoeken. Het lijkt me dat je als een persoon dicht bij je staat liever íets doet wat misschien nutteloos is, dan alleen maar afwachten. Erg lastig ;(

Ik snap dat familie en vrienden overal waar ze maar kunnen gaan zoeken.
Een team vrijwilligers. Daartussen heb je altijd een hoop sensatie zoekers in dit soort gevallen.
Het zelfde type mens dat als er een ongeluk gebeurd eromheen blijven staan om te kijken.
Met hun neus er boven op willen staan.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:22

Jammer dat er soms zo akelig negatief gereageerd wordt. Op elkaar, maar ook op de mensen die VRIJWILLIG meezoeken. Niet iedereen is een sensatiezoeker. Het merendeel is juist heel erg betrokken en leven heel erg mee.
Ik heb niets dan respect voor iedereen die meezoekt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 23:57

nanne02 schreef:
Dit is een stukje waaruit het blijkt dat het niet helemaal zeker is:
Er staat 'mogelijk' in, dus niet dat het zeker is, hoewel ik wel denk dat het zo ongeveer wel zeker is, anders pak je niet zo snel iemand op...

Rechercheurs kregen de man zondag in het vizier. Mogelijk omdat DNA op de jas van Anne een match was met DNA uit de landelijke databank. De politie wil hier nog niets over zeggen. Wel is duidelijk dat de politie de man in de gaten hield in de hoop dat Anne zo kon worden teruggevonden. Toen dat niet gebeurde, werd hij maandag alsnog opgepakt.

Bron: http://www.hartvannederland.nl/nieuws/2 ... jven-2010/

Ik dacht ook dat ik ergens gelezen dat er dna van de verdachte was aangetroffen. Nog even speuren waar ik dat nu vandaan had. Maar het is wel zo dat je iemand alleen op basis van zn verleden niet zomaar als verdachte 'van de straat mag plukken'. Daar is echt wel wat meer voor nodig. Simpelweg het aantreffen van zijn dna bijvoorbeeld op haar jas zegt ook nog niets over zijn betrokkenheid bij haar veedwijning. Mss heeft hij daar een plausibele verklaring voor. Daarom is hij ook verdachte en nog niet de dader.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 04:00

Myfairytale schreef:
Jammer dat er soms zo akelig negatief gereageerd wordt. Op elkaar, maar ook op de mensen die VRIJWILLIG meezoeken. Niet iedereen is een sensatiezoeker. Het merendeel is juist heel erg betrokken en leven heel erg mee.

Dat geloof ik ook en ik heb enorm veel respect voor de mensen die op hun manier een steentje willen bij dragen.
Maar op bijvoorbeeld twitter las ik gisteren berichten tussen 2 dames die afspraken om 'gezellig mee te gaan zoeken want dat leek ze wel supervet spannend'.
Sorry, maar ben je dan zo ongelooflijk naief of een sensatiezoeker/ramptoerist?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 04:47

Eens Cayenne. Of mensen die met hun kinderen gaan zoeken.

Ze moet ergens zijn op dit moment. Zo bizar dat ze ondanks grootschalig zoeken nog niet terecht is. Arme meid. Eenzaam en treurig om zo ergens in je eentje dood of levend te liggen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 05:00

Met kinderen zoeken is nog een graadje erger idd.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 06:50

Myfairytale schreef:

Natuurlijk zijn er mensen tussen die vrijwillig mee zoeken om gewoon echt hun steentje bij te dragen. Alleen zelfs dan, moet je je af vragen of deze mensen er goed aan doen. Op veel vlakken waarschijnlijk wel, op plekken waar de politie al geweest is bijv zie ik er minder een probleem in. Maar als ze ergens gaan zoeken waar dat nog niet het geval is kunnen ze bewijsmateriaal verprutsen ;)

Familie en vrienden die zijn echt alleen maar bezig net haar vinden, voor hun denk ik dat het gewoon ook iets is om gewoon iets te kunnen doen, want wachten op een telefoontje is echt, echt niet te doen in zo'n situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:19

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:40

Mavelle schreef:
Eens Cayenne. Of mensen die met hun kinderen gaan zoeken.

Ze moet ergens zijn op dit moment. Zo bizar dat ze ondanks grootschalig zoeken nog niet terecht is. Arme meid. Eenzaam en treurig om zo ergens in je eentje dood of levend te liggen.

Dat meen je niet toch?
Als je met je kinderen gaat zoeken ben je echt niet goed wijs...stel dat ze overleden is en je haar vind? mensen hebben geen idee hoe iemand eruit kan zien die al meerder dan een week overleden is, blootgesteld aan de elementen. Gratis traumatje voor de kids cadeau :n

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:41

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:53

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:04

Cayenne schreef:

Maar hoe bedenk je het om je kind mee te nemen. Straks vind je kind anne dood en in staat vsn ontbinding dat kind heeft dan een trauma voor het leven.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:12

Lau schreef:
Cayenne schreef:

Maar hoe bedenk je het om je kind mee te nemen. Straks vind je kind anne dood en in staat vsn ontbinding dat kind heeft dan een trauma voor het leven.

Op de beelden heb ik geen kinderen gezien? Kan me bijna niet voorstellen dat de politie dat toelaat? Maar misschien zit ik ernaast..