Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:pmarena, heb je het artikel gelezen wat ik eerder had gepost?
Daarnaast kun je een hersendood iemand erg lang kunstmatig in leven houden hoor. Het is niet dat ze diegene onder de auto vandaan trekken en hij linea recta naar de transplantatie moet.
Ik zal de link nog een keer posten. https://www.volkskrant.nl/wetenschap/wa ... ~a4569269/
Maar goed net zoals dat je mag kiezen om niet te doneren mag je ook kiezen om onderbouwingen van voorstanders te negeren
gohya schreef:De artsen staan hier helemaal buiten! zij doen gewoon hun werk.
Het gaat mij om de verplichting.En dan die grote schreeuwers van D666 die zelf geen eens donor zijn!
pmarena schreef:Kortom, ondanks de goede bedoelingen is het probleem met deze wet:
- je organen zijn in beginsel niet meer van jou, tenzij je bezwaar aantekent
- teken je geen bezwaar aan, dan hebben je nabestaanden geen wettelijke poot om op te staan om de "oogst" tegen te houden
- er wordt erg eenzijdig en misleidend geïnformeerd in de hoop dat zoveel mogelijk mensen JA zeggen
Ongeacht of je het een goede zaak vind als meer mensen een donor-orgaan krijgen, is en blijft de manier waarop dit aangepakt gewoon totaal niet ethisch.
Electra63 schreef:gohya schreef:LadyMadonna Ik bedoel D66.
Waarom zou een Kamerlid, senator of lid van D66 persé voor donordonatie moeten zijn? Het is geen verplichting, ze moeten zich alleen met nee registreren. Daar gaat deze wet over.
gohya schreef:IK vind het te gek voor woorden dat je 'op papier' moet laten zetten dat als je dood bent ze je met rust moeten laten en overal vanaf moeten blijven! gewoon idioot. Ja registreren is een kleine moeite,daar gaat het niet om. Het verplichten om te registreren,daar gaat het om,want als je dat niet doet,roven ze je lichaam leeg. Gewoon degene die zich registreerd als donor is genoeg,daar mogen ze alles van pakken.Als iemand dat niet wil,laat die dat lekker zelf weten en 'straf' degene niet door dan het lichaam leeg te plukken.Zo voelt het voor MIJ.
En helemaal belachelijk dat er een aantal raadsleden van de D66 zélf geen donor willen zijn of geen eens geregistreerd staan.
Citaat:Een aantal is geen eens geregistreerd.Het is D66 die met deze Wet komt,dan is het toch raar dat ze zélf geen eens geregistreerd zijn? hoe kan je nou een ander iets opleggen als je het zelf niet doet?
Marije_jiplover schreef:Ik ben er voor dat mensen bewust een keuze maken en als ze het niet doen, dan op geen bezwaar.
Marije_jiplover schreef:Als je maar een keus maakt.
verootjoo schreef:gohya schreef:IK vind het te gek voor woorden dat je 'op papier' moet laten zetten dat als je dood bent ze je met rust moeten laten en overal vanaf moeten blijven! gewoon idioot. Ja registreren is een kleine moeite,daar gaat het niet om. Het verplichten om te registreren,daar gaat het om,want als je dat niet doet,roven ze je lichaam leeg. Gewoon degene die zich registreerd als donor is genoeg,daar mogen ze alles van pakken.Als iemand dat niet wil,laat die dat lekker zelf weten en 'straf' degene niet door dan het lichaam leeg te plukken.Zo voelt het voor MIJ.
En helemaal belachelijk dat er een aantal raadsleden van de D66 zélf geen donor willen zijn of geen eens geregistreerd staan.
Als je het niet doet roven ze je lichaam niet leeg... Dan staat er ‘geen bezwaar’ en dan ben je dus NIET automatisch donor. Dan bespreken ze met je nabestaanden of zij willen dat je organen beschikbaar gesteld worden om te doneren.
verootjoo schreef:Bij geen bezwaar wordt wel degelijk overlegd met familie en als die het niet willen gebeurt het gewoon niet.