Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:06

Hangt er van af hoe moe ik ben.

Lindamusters: mag ik dan mee? Als die kerel president wordt dan kan je er geheid van uit dat er zowat een WOIII aan komt. Want ik durf er mijn hoofd op zetten, als hij oorlogje gaat spelen en je doet niet mee, dat je dat ook nog een keer voor je kiezen krijgt.

Hij wil dat je bij terreurverdachten en aanslagplegers marteling legaal maakt. Goh, ik denk dat de gevangenissen daar plots "toevallig" vol terreurverdachten gaan zitten....
Nee bedankt. Verlaag je niet tot het niveau van de vijand, maar behoud je waardigheid. Wat een walgelijke man, bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:11

lindamusters schreef:
Als dat verschijnsel president wordt, word ik de eerste bewoner van mars.

Kan je hard roepen, maar grote kans dat het gaat gebeuren. Sanders gaat het absoluut niet tegen hem redden, Clinton hangt aan een draadje. Cruz gaat het niet meer van hem winnen, en door dit soort gebeurtenissen heeft hij extra veel munitie waar Amerikanen keihard op reageren. Hij wordt nog steeds groter. Republikeinen hebben nu als optie om Mitt Romney als onafhankelijke kandidaat voor hun kant naar voren te schuiven bij de verkiezingen, dat zou evt nog iets op kunnen lossen. Romney is echter ook niet per se iemand die je vet graag aan het stuur van zo'n grootmacht wilt hebben.

Maar, hou er rekening mee. Tijdens zo'n campagne roepen ze allemaal het hardst en als ze eenmaal zitten worden ze toch wat milder. Veel dingen kunnen ook gewoon niet, ook in Amerika is de president geen alleenheerser. Neemt niet weg dat ik Trump echt een gekkie vind en dat ik hoop dat hij de sleutels van de nucleaire wapens niet in z'n handen krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:15

Dit is zo'n type waarvan ik verwacht dat die bij overwinning gelijk een paar kernbommen gaat droppen, onschuldige slachtoffers bekijkt als wegwerpdingetjes en "jammer maar helaas", de wapenwet aanpast zodat elk gezin een wapen moet hebben ipv mogen. Guantanamo zal meer regel dan uitzondering zijn en mensenrechten... wat is dat? Kan je dat kopen?

Anoniem

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:20

Gelukkig is de nuance daarin wel dat een dergelijke wet altijd nog door het Senaat moet en dat ondanks het feit dat het Senaat op dit moment voornamelijk republikeins is (54 republikeinen, 44 democraten en 2 onafhankelijken) zal zo'n wet er niet zomaar doorheen komen. Ook bij hem zit er een beperking aan de macht. Daar komt nog eens bij dat de huidige minister van defensie heeft aangegeven dat er geen chance in hell is dat Trump de codes van de nucleaire kamers gaat krijgen, laat staan de sleutels. In hoeverre dat ook echt gaat gebeuren is natuurlijk nog maar de vraag.

Ik ben niet per se heel bang voor wat hij gaat doen, ik ben wel bang voor de staat van de wereld als een type als Trump verkozen wordt als president. Het is geen uitzondering dat in Amerika gekozen wordt voor de brulaap met het grootste campagnebudget, maar dit is wel degelijk een uitzonderlijk bizarre situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:22

Maar in hoeverre blijft die minister van defensie op zijn post zitten als Trump verkozen wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:23

Dat is natuurlijk nog maar de vraag. Grote kans dat een grote wapenlobbyist die aan de kant van Trump staat gekozen wordt om die post te bezetten, dat gebeurde bij Bush ook. Lijkt sowieso een trend te zijn bij presidenten die zelf niet zo heel veel verstand van zaken hebben, die hebben een sterke minister van defensie die ze eigenlijk alles influistert.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:25

Trump is eng

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:25

Trump zal zijn ideeën nooit uit kunnen voeren, kijk maar eens naar de machten in Amerika.
Alles moet door controle.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:26

xniieeenke schreef:
Trump zal zijn ideeën nooit uit kunnen voeren, kijk maar eens naar de machten in Amerika.
Alles moet door controle.

Dat zou ik ook weer niet al te hard roepen. De controlerende partijen stonden ook niet per se achter de Golfoorlog van Bush jr. Die heeft z'n vingers in z'n oren gestopt en is er lekker toch mee door gegaan.

Dat er een aanzienlijke kans is dat hij verkozen wordt is zorgwekkend, maar niet iets waar je bang voor hoeft te zijn.

Zoe_97

ook rekening houden de trump nog genoeg kiesmannen moet krijgen he. Binnen de republikeinen staat Trump veel minder sterk dan dat Clinten binnen de democraten staat als je hun kiesmannen bekijkt. Clinten heeft al 2/3 van de nodige kiesmannen terwijl Trump nieteens de helft had.

Anoniem

Dan kan je eigenlijk al wel een rekensom maken dat er een minister komt te zitten die geheel zijn gedachtengoed volgt en die hem wel de codes geeft natuurlijk...

Bush senior en junior hebben anders ook aardig wat chaos kunnen aanrichten met hun ideetje van "war agains terror".

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:27

Zoe_97 schreef:
nog mensen die straks naar het terreurdebat op vtm gaan kijken? Ik twijfel nog, ik kan enorm boos worden en me opwinden over mensen met racistisch getinte meningen (zoals vluchtelingen buiten etc.) en heb zo een beetje het gevoel dat die uitspraken in een debat onvermijdelijk zullen zijn

Nee, ik heb een overload aan terreur weer een beetje na het nieuws van een uur op de vrt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:28

Dat wordt geen minister van defensie maar een minister van offensie als het aan Trump ligt gok ik.

En in dat geval wordt Syrië vrees ik van de kaart geveegd.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:29

Ik kan me het eerlijk gezegd niet goed voorstellen, een wereld met een president van eigenlijk de grootste wereldmacht die zich zo gedraagd. Maar als je het dichtbij huis wil zoeken, Deheer Wilders kan er ook wat van, op dit soort momenten lekker verdeeldheid zaaien. Heb er geen andere woorden voor dan BAH.

Hier op het plattenland zijn de boeren toch vaak racistisch, maar zelfs zij zien in dat het niet die moslims zijn die alles fout doen. Wel hoor ik standaard dat ze vinden dat er eerst veel meer onderzocht moet worden wie ze nou eigenlijk binnen laten en verblijvingsvergunningen geven.

En ach, als het moet, kunnen we nog naar Australië in plaats van Mars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:30

En speel je in de kaart van IS. Trump maakt geen onderscheid tussen terrorist en moslim, voor hem is dat 1 grote pot nat. IS kan er van profiteren en beginnen brullen "zie je wel dat iedereen tegen de moslims is" en huppakee...

Wilders roept ook veel, dat heb je met Vlaams Belang ook. Maar die komen niet alleen aan de macht (gelukkig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:35

Het vervelende aan Trump is juist dat hij alle lagen van de bevolking aanspreekt, en zo de raarste groep mensen achter zich heeft staan die je maar kan bedenken. Amerika is gewoon een raar land wbt racisme, het zit daar echt nog een stuk dieper dan hier. Vooral in een aantal zuidelijke staten doet Trump het ongekend goed. Ik ben idd ook bang dat Syrie volledig van de kaart geveegd wordt, met daarbij nog wat andere stukjes van het midden-oosten.

En Zoe, wat betreft de kiesmannetjes zou ik me niet vergissen. Hij kan ze kopen, en daarbij doet hij het op dit moment zo goed in de peilingen dat het haast niet kan dat hij niet de kandidaat van de republikeinen gaat worden. De republikeinen zelf willen het liever niet, daarom ook een kans dat ze Mitt Romney als onafhankelijke naar voren schuiven, maar ze kunnen haast niet anders als hij het goed doet in de peilingen. Daar moet ik bij zeggen dat Cruz ook geen lieverdje is, die heeft ook nogal radicale ideeën over o.a abortus waar je imo in Amerika niet naartoe moet willen gaan.

Daar bovenop zijn de Clinton en Trump familie beste vriendjes. De Trump familie is eigenlijk de rede dat Bill Clinton verkozen is, en Hillary krijgt als senator van New York ook het nodige ingefluisterd. Het is nou eenmaal een invloedrijke familie. Eerlijk gezegd zou het me geen zak verbazen als Trump een plek in haar installatie krijgt als ze wint, en andersom hetzelfde.

Tieneke

Ik ben vooral bang voor de relatie tussen de VS en Rusland als Trump het wordt. Die man kent geen diplomatie. En ik denk echt dat Trump het gaat worden.

lindamusters

En wat denk je van die nieuwe opkomende partij in Duitsland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:37

Tieneke schreef:
Ik ben vooral bang voor de relatie tussen de VS en Rusland als Trump het wordt. Die man kent geen diplomatie. En ik denk echt dat Trump het gaat worden.

Hier ben ik inderdaad ook bang voor. Daar komt bij dat Obama letterlijk deze week de band met Cuba weer wat hersteld heeft. Ik zie Trump die band nog wel verbreken, waardoor Rusland ook weer een plekkie heeft om spelletjes te spelen.

Maar goed, dat zijn doemscenario's. Dat Trump het gaat worden is niet meer doem voor mij, eerder realiteit, maar wat er gaat gebeuren als hij zit speculeer ik liever niet over.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:37

Emmaa_ schreef:
Het vervelende aan Trump is juist dat hij alle lagen van de bevolking aanspreekt, en zo de raarste groep mensen achter zich heeft staan die je maar kan bedenken. Amerika is gewoon een raar land wbt racisme, het zit daar echt nog een stuk dieper dan hier. Vooral in een aantal zuidelijke staten doet Trump het ongekend goed. Ik ben idd ook bang dat Syrie volledig van de kaart geveegd wordt, met daarbij nog wat andere stukjes van het midden-oosten.

En Zoe, wat betreft de kiesmannetjes zou ik me niet vergissen. Hij kan ze kopen, en daarbij doet hij het op dit moment zo goed in de peilingen dat het haast niet kan dat hij niet de kandidaat van de republikeinen gaat worden. De republikeinen zelf willen het liever niet, daarom ook een kans dat ze Mitt Romney als onafhankelijke naar voren schuiven, maar ze kunnen haast niet anders als hij het goed doet in de peilingen. Daar moet ik bij zeggen dat Cruz ook geen lieverdje is, die heeft ook nogal radicale ideeën over o.a abortus waar je imo in Amerika niet naartoe moet willen gaan.

Daar bovenop zijn de Clinton en Trump familie beste vriendjes. De Trump familie is eigenlijk de rede dat Bill Clinton verkozen is, en Hillary krijgt als senator van New York ook het nodige ingefluisterd. Het is nou eenmaal een invloedrijke familie. Eerlijk gezegd zou het me geen zak verbazen als Trump een plek in haar installatie krijgt als ze wint, en andersom hetzelfde.

Op het nieuws zeiden ze dat hij alle staten binnen nog moest halen om nog aan zijn aantal kiesmannen te komen. Dat betekend dat er op een andere manier gestemd gaat kunnen worden en alle republikijnen terug evenveel kans maken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:47

IS-kenner: “Dit is nog maar het begin”

VTM NIEUWSPieter Van Ostaeyen, een kenner van de jihad en van Islamitische Staat zegt onomwonden dat Belgie het gevaar heeft onderschat. We hebben te vroeg gejuicht na de aanhouding van Salah Abdeslam. Meer zelfs, hij denkt dat dit nog maar het begin is, we zullen nog jaren moeten leven met terreur.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:48

Tieneke schreef:

I hope not. Want niet alleen Rusland zal hij tegen de schenen schoppen. Hij doet het al met Europa en straks komen daar de Arabische en aziatische landen ook nog bij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:49

Zoe_97 schreef:
IS-kenner: “Dit is nog maar het begin”

VTM NIEUWSPieter Van Ostaeyen, een kenner van de jihad en van Islamitische Staat zegt onomwonden dat Belgie het gevaar heeft onderschat. We hebben te vroeg gejuicht na de aanhouding van Salah Abdeslam. Meer zelfs, hij denkt dat dit nog maar het begin is, we zullen nog jaren moeten leven met terreur.

ik denk dat we in Europa hetzelfde krijgen wat in sommige landen dagelijkse kost is...aanslagen.
Ik vermoed ook dat we er niets aan kunnen doen,we zijn daar te laat mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:51

Ik heb hier stilaan zo'n "chins up cheers on, may the odds be ever in your favour"-gevoel bij. Na elke aanslag weer recht veren en doorgaan alsof er niks aan de hand is, in de hoop dat ze aanhangers en macht verliezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:52

Mwah, 'alle' republikeinen is sowieso niet echt aan de orde. De enige die het nu nog volhoudt tegenover Trump is Cruz, de rest heeft zich teruggetrokken uit de race. Of nou ja, Kasich 'doet nog mee', maar just barely.

Trump doet het enorm goed bij de republikeinse kiezers, maar enorm slecht bij de partijtop. Dat komt omdat hij nooit een primair politiek figuur is geweest en zij liever iemand naar voren schuiven die ze beter kennen. Cruz is senator, en dus populairder. Over een tijdje is er partijcongres. Dat gaat meestal super rustig, kiesmannen kiezen hun persoon. Nou is er een kans dat het er dit keer wat heftiger aan toe gaat omdat de verdeling tussen Cruz en Trump heel erg groot is. Cruz is ook oerconservatief, en imo misschien wel even gevaarlijk als Trump. Waar ze tijdens dat congres op hopen (een aantal leden van de republikeinse partijtop iig) is dat er een open conventie is, dus dat er geen enkele kandidaat de absolute meerderheid haalt. Als dat zo is moeten de kiesmannen opnieuw stemmen.

Het probleem is een beetje dat de kiesmannen zelf prima weten dat Trump het beste werkt voor het publiek. Als ze Cruz naar voren schuiven of uiteindelijk zelfs Kasich (die een stuk gematigder is en misschien dus nog wel kans zou maken) is er een grote kans dat de democraten er met de overwinning vandoor gaan. Als dat Clinton is zou het geen drama zijn, maar Sanders doet het de laatste tijd aanzienlijk beter in de peilingen (hij staat nu op 8 staten, Clinton op 12, wat voor zo'n 'linkse' kandidaat echt niet slecht is) en de republikeinen willen geen democraat aan het stuur, vooral geen democraat die zelfs op ons spectrum het linkse aanraakt.

Uiteindelijk zal dus ook de partijtop doen wat het beste is voor de partij, en de kans is dan groot dat Trump toch een meerderheid onder de kiesmannen wint en daarmee de kandidaat wordt. Mocht dat gebeuren is de kans groot dat ze Mitt Romney vragen zich onafhankelijk kandidaat te stellen.