Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:57

LadyMadonna schreef:
its_daantjee schreef:
nu kom ik misschien heel dom over, maar in hoe verre bemoeit NL zoch met de oorlog?

Nederland is vanaf september 2014 met 8 F16's actief (2 reserve) maar, als ik het goed zeg, bombarderen ze alleen doelen in Irak, niet in Syrië

ohh duidelijk! dankjewel voor je antwoord!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:57

[[/quote]En Geert deed in een groot deel van de gemeenten niet eens mee. :D
Door gebrek aan capabele bestuurders, geloof ik.[/quote]
En de rest stapte op :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:00

waxmeltsenzo schreef:
Niet.
Want de gewone moslims denken daar niet aan hoor, om zich aan te sluiten bij IS.

Je moet iets meer omdenken, als mensen geen kansen krijgen, geen baan krijgen enz, hebben ze uiteindelijk geen keuze dan zich aansluiten als ze in Syrie wonen. Ze willen niet, ze moeten en als je zorgt dat ze een goede toekomst kunnen krijgen, zullen ze dat moeten niet ervaren.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:02

R12312 schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Niet.
Want de gewone moslims denken daar niet aan hoor, om zich aan te sluiten bij IS.

Je moet iets meer omdenken, als mensen geen kansen krijgen, geen baan krijgen enz, hebben ze uiteindelijk geen keuze dan zich aansluiten als ze in Syrie wonen. Ze willen niet, ze moeten en als je zorgt dat ze een goede toekomst kunnen krijgen, zullen ze dat moeten niet ervaren.

Ik denk dat de vluchtelingen die echt in WILLEN burgeren gewoon de kansen gaan grijpen die zij krijgen. Er zijn ook een hoop mensen naar NL gekomen met het idee geld geld geld en er niets voor doen.

Je moet voor een baan en toekomst ook wel gekwalificeerd zijn. Ik krijg ook geen baan zonder opleiding oid. Ze zullen ervoor moeten knokken net zoals wij dat moeten.

Chiave

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:03

Ja, maar het volgen van überhaupt al een studie hier in Nederland als vluchteling is al moeilijk. Twee jaar moeten wachten omdat ze je diploma moeten checken, moeten kijken waar je bent en de wachtlijst ook duurt...

Wat doe je in die twee jaar? De vluchtelingen vervelen zich kapot want ze mogen niet werken en studeren kan pas op de lange termijn.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:03

R12312 schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Niet.

Daar ligt dus een groot probleem, net als in de rest van de EU. We kunnen niet eens zorgen dat de autochtone bevolking een goede toekomst krijgt. Teveel witte boorden criminelen van Nijenrode (beetje off topic maar 1 van mijn eigen stokpaardjes :D ) graaien in de grote pot.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:04

Ik vraag me af waar dit naartoe gaat. Bommen over en weer gooien...

Ook het vinden van de paspoorten is mij wat te toevallig. Destijds bij de Twin Towers vonden ze ook een paspoort van een van de terroristen. Merkwaardig, zo'n explosie en dat paspoortligt daar gewoon? Welke terrorist neemt zijn paspoort nou mee op zo'n actie? Ik vergeet dat kreng nog bekant als ik op reis ga!

(Social)media maakt ons gek. Ze geven een vertekend beeld van de werkelijkheid. De helft horen we niet en de andere helft wordt theatraal gebracht (zie nu overal verhalen van dat 22-jarige meisje die bij het concert was en het overleefd heeft. De aanslagen een paar dagen eerder in andere landen, daar hoor je niets over. Tot mensen daarover begonnen te zeuren, toen kwamen ze met het verhaal van die vader die bovenop een zelfmoordterrorist is gesprongen in Libanon.

Het wordt lastig zo om alle 'feiten' uit de media ook echt als feit te zien. Ja, dat IS hier achter zit staat buiten kijf, maar wat gebeurd er nog meer wat wij niet weten?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:05

Chiave schreef:
Ja, maar het volgen van überhaupt al een studie hier in Nederland als vluchteling is al moeilijk. Twee jaar moeten wachten omdat ze je diploma moeten checken, moeten kijken waar je bent en de wachtlijst ook duurt...

Wat doe je in die twee jaar? De vluchtelingen vervelen zich kapot want ze mogen niet werken en studeren kan pas op de lange termijn.

Zo lang Abdelletjes de kans krijgen om bij de luchtmacht te komen en daar te infiltreren en informatie door te spelen aan IS. Dan denk ik dat de kansen eigenlijk behoorlijk groot zijn. Daar mag wel eens beter naar gekeken worden imo.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:05

eilleen333 schreef:
Ik vraag me af waar dit naartoe gaat. Bommen over en weer gooien...

Ook het vinden van de paspoorten is mij wat te toevallig. Destijds bij de Twin Towers vonden ze ook een paspoort van een van de terroristen. Merkwaardig, zo'n explosie en dat paspoortligt daar gewoon? Welke terrorist neemt zijn paspoort nou mee op zo'n actie? Ik vergeet dat kreng nog bekant als ik op reis ga!

(Social)media maakt ons gek. Ze geven een vertekend beeld van de werkelijkheid. De helft horen we niet en de andere helft wordt theatraal gebracht (zie nu overal verhalen van dat 22-jarige meisje die bij het concert was en het overleefd heeft. De aanslagen een paar dagen eerder in andere landen, daar hoor je niets over. Tot mensen daarover begonnen te zeuren, toen kwamen ze met het verhaal van die vader die bovenop een zelfmoordterrorist is gesprongen in Libanon.

Het wordt lastig zo om alle 'feiten' uit de media ook echt als feit te zien. Ja, dat IS hier achter zit staat buiten kijf, maar wat gebeurd er nog meer wat wij niet weten?

Veel. Heel veel

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:06

ingedebruijn schreef:
Ik denk dat de vluchtelingen die echt in WILLEN burgeren gewoon de kansen gaan grijpen die zij krijgen. Er zijn ook een hoop mensen naar NL gekomen met het idee geld geld geld en er niets voor doen.

.

waar baseer je deze opmerking op?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:07

waxmeltsenzo schreef:
Chiave schreef:

Zo lang Abdelletjes de kans krijgen om bij de luchtmacht te komen en daar te infiltreren en informatie door te spelen aan IS. Dan denk ik dat de kansen eigenlijk behoorlijk groot zijn. Daar mag wel eens beter naar gekeken worden imo.

Luchtmacht Nederland? Geloof me, daar kom je écht niet zo maar binnen. Mijn vriend heeft "geauditeerd" voor Defensie en als gezonde Hollandse jongen, met een degelijk havo-diploma en een prima conditie, kom je d'r ook niet persé. Denk dat "de Abdelletjes", vers ingevlogen, dan al helemaal achterin de rij kunnen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:07

R12312 schreef:
ingedebruijn schreef:

.

waar baseer je deze opmerking op?

Dat ben ik met je eens Inge, maar dit zijn voornamelijk mensen van de Balkan.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:13

@Ariannee: het is een serieuze vraag. Ik vind de wereld (en zeker Europa) op dit moment zeer complex, waarbij veel besluiten gevolgen hebben die niet te voorzien zijn. Wilders versimpelt de wereld en voelt af en toe best prettig (1 probleem, 1 oplossing - lekker overzichtelijk) maar heeft in mijn beleving weinig van doen met de realiteit. Als ik op de site van de PVV kijk, zie ik daar heel groot staan: 'Grenzen Dicht!'. Maar waarom zouden we onze grenzen sluiten?? Welk probleem lost dat op??

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:13

Mijn vriend heeft alles gegeven, geknokt als een tijger, maar dan nog hoef je er niet te komen.

"En zover komt lang niet iedereen". Mijn neef was een halfjaar militair en werd voor een jaar uitgezonden naar Afghanistan. Het is geen commando opleiding.
Laatst bijgewerkt door Paisano op 16-11-15 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:14

R12312, dat is toch niet helemaal waar wat je daar zegt hoor. Zat lui bij de IS die hoog opgeleid zijn, echt wel. En die hier prima een baan zouden kunnen krijgen. Ik ken letterlijk geen één bedrijf dat enkel Jannen en Pieten in dienst heeft. Misschien ergens in een gat met een bakker en een slager in diep donker Limburg, maar laten we dat vooral niet als maatstaf gebruiken.

Kijk voor de grap eens op http://www.marokko.nl .
Je schrikt je kapot. Voornamelijk moslims op die site, en je ziet een duidelijk verschijnsel: De site bezoekers die zich niet beter voelen dan autochtone Hollanders, en de site bezoekers die het hebben over 'vuile kaaskoppen die dood moeten'. Bizar daar is ook dat de eerste groep finaal de grond in wordt gestampt als zij sympathie voelen voor niet-moslims. Dan zijn ze 'verkaasde vuile sletjes'.

Natuurlijk is deze site niet meteen re presentabel voor de gehele moslimgemeenschap, maar het zit er niet ver vanaf. De rotte appels die er tussen zitten krijgen precies dezelfde kansen als de rest, maar wíllen deze kansen gewoonweg niet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:15

Chiave schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Luchtmacht Nederland? Geloof me, daar kom je écht niet zo maar binnen. Mijn vriend heeft "geauditeerd" voor Defensie en als gezonde Hollandse jongen, met een degelijk havo-diploma en een prima conditie, kom je d'r ook niet persé. Denk dat "de Abdelletjes", vers ingevlogen, dan al helemaal achterin de rij kunnen.

En toch is er een aantal maanden geleden iemand bij de luchtmacht ontdekt iemand met een islamitische achtergrond. Die overgens gewoon in NL is geboren en altijd in NL heeft gewoond.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:17

Chiave schreef:
Mijn vriend heeft alles gegeven, geknokt als een tijger, maar dan nog hoef je er niet te komen.

"En zover komt lang niet iedereen". Mijn neef was een halfjaar militair en werd voor een jaar uitgezonden naar Afghanistan. Het is geen commando opleiding.

*zucht*
Je neef zat er al in. Mijn broer ging ook al na een jaar naar Turkije. Maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel, om erin te komen. Dat lukt lang niet iedereen. En als je op uitzending moet, krijg je als het goed is ook veel oefeningen. Ook dat is knokken
Laatst bijgewerkt door Paisano op 16-11-15 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:19

waxmeltsenzo schreef:
Chiave schreef:

En toch is er een aantal maanden geleden iemand bij de luchtmacht ontdekt iemand met een islamitische achtergrond. Die overgens gewoon in NL is geboren en altijd in NL heeft gewoond.

Whaa, vergeet wat ik zei. Ik interpreteerde je post anders. Sorry!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:20

Waarvoor sorry?

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:21

waxmeltsenzo schreef:
Waarvoor sorry?

Omdat ik er vol in knal, zonder goed te weten waar ik op reageer. Is niet handig.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:22

waxmeltsenzo schreef:

En dus toch een gewone Nederlander is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:27

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:31

Kendra schreef:
waxmeltsenzo schreef:

En dus toch een gewone Nederlander is?

Een Nederlander volgens paspoort met een islamitische achtergrond en wat ze gevonden hebben duidde op aansluiting bij IS

Ik vrees dus niet voor de syrische vluchtelingen. Maar juist dat het hier al lang zit.
Meningen zijn al gevormd. plannen reeds gesmeed.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 01:40

Kendra schreef:
@Ariannee: het is een serieuze vraag. Ik vind de wereld (en zeker Europa) op dit moment zeer complex, waarbij veel besluiten gevolgen hebben die niet te voorzien zijn. Wilders versimpelt de wereld en voelt af en toe best prettig (1 probleem, 1 oplossing - lekker overzichtelijk) maar heeft in mijn beleving weinig van doen met de realiteit. Als ik op de site van de PVV kijk, zie ik daar heel groot staan: 'Grenzen Dicht!'. Maar waarom zouden we onze grenzen sluiten?? Welk probleem lost dat op??

De wereld wordt complex gemaakt.

Grens dicht stopt (hopelijk) de mensen die al ervaring hebben in mensen doden, dat is nl gelukkig een heel hoge drempel om te nemen hier in Europa. Er zijn dan minder "ervaringsdeskundigen" om aanhangers van hier mee te trekken om hier ook echt aanslagen te plegen.

Gevonden paspoort is niks vreemds aan, Frankrijk kent identificatieplicht en juist als je iets van plan bent wil je niet opvallen/tegen gehouden worden door politie, etc. Dus netjes papieren op orde en je aan de regels houden totdat je begint.

Bombardementen van Frankrijk nu zijn begrijpelijk, maar komen op mij emotioneel over. Het werkt ook niet, dit is een ideologie en die kan je niet bombarderen je bereikt er meestal juist het tegenovergestelde mee. Komt bij dat er nu zowel Russen als Fransen/navo/vs daar rondvliegen en als die coördinatie niet 100% is (twijfelachtig gezien de haat en nijd onderling) kan daar nog wel eens een heel kritiek incident gebeuren.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 03:50

Ik zal wel als een complot theorist na deze post worden gezien, maar ik gooi hem er toch in.

Allereerst laat ik voorop stellen dat het vreselijk is wat er in Frankrijk is gebeurt en wat er wereldwijd dagelijks gebeurt.

Maar, het is allemaal een smerig politiek wereldspel. IS is geen islam, islamisering is een leugen. Dit is niets meer dan een smerig schaakspel om extreem rechts overal aan de macht te krijgen. Het is ook frappant dat bijna al deze extreem rechtse figuren in alle volledigheid Israel en zionisme steunen. Laten de grootste multinationals en banken en rijkste families nou juist zionistische aanhangers zijn. De islam word misbruikt om haat en verdeeldheid te creeeren. En het is de elite gelukt. We zijn verdeeld en ik schaam me kapot voor de walgelijke reacties die mensen plaatsen op social media. Mensen wordt alsjeblieft wakker. Islamisering is een dikke vette leugen. Extreem rechts is niet de oplossing.
Daar waar we ons nu laten verdelen en haatgevoelens kweken tegen een bevolkingsgroep, zouden we ons juist moeten herenigen en radicale groeperingen en corrupte regeringen, banken en multinationals aanpakken. Laat je niet voor de gek houden.
Sinds Rusland zich is gaan bemoeien (als enige die er legaal zit!!) Is Amerika in een hoek gedreven. Nu ineens is deze aanslag er zo vlak voor alle verkiezingen en sinds Rusland mee speelt, dus de aanslag komt de elite (Amerika/Israel) ontzettend goed uit omdat ze nu nog harder in Syrie kunnen toeslaan en nog meer vluchtelingen naar Europa haalt. Nog meer haat, nog meer verdeeldheid.
Het is niet islam tegen het westen, het is de elite tegen de mensheid.
Ze hebben het zo goed uitgedacht. De islam heeft al 1400 jaar oorlog tussen radicale groeperingen, dus de mensen slikken het als zoete koek dat de islam slecht zou zijn. Mensen, nogmaals, word wakker en ga niet massaal pvv stemmen. Dan pas zie je je vrijheid naar de knoppen gaan.