Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:08

Hier in het dorp (streng gelovig) is een transseksueel (geen transgender) ook gewoon weg gepest....
Ik keur elk geweld of bedreiging af. Zowel van vluchtelingen als van tegenstanders die bestuurders of voorstanders bedreigen (nu weer de burgemeester van den Bosch), als van voorstanders die tegenstanders bedreigen (maar dat heb ik nog niet gezien)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:39

Ook in Nederland is er geweld tegen Homo's door bepaalde groepen mensen.Maar als die gepakt worden krijgen ze een straf.Maar een homo die met de dood werd bedreigd? dat heb ik nog nooit gehoord of gelezen.
Ik vind dat ook vluchtelingen een straf moeten krijgen,en al helemaal bij bedreiging met de dood!
Ze zijn hier te gast,en dan bepalen hun hier ff wat wel en niet mag?

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:40

LadyMadonna schreef:
Hier in het dorp (streng gelovig) is een transseksueel (geen transgender) ook gewoon weg gepest....
Ik keur elk geweld of bedreiging af. Zowel van vluchtelingen als van tegenstanders die bestuurders of voorstanders bedreigen (nu weer de burgemeester van den Bosch), als van voorstanders die tegenstanders bedreigen (maar dat heb ik nog niet gezien)

Eh een transseksueel is het zelfde als een transgender, bedoel je misschien een travestiet?(wel de kleren niet de operatie)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:52

Is een Transsexueel niet half man/half vrouw?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:53

Sammie schreef:
Het gaat om, naar ik begreep via de radio, 4 meldingen op 23.500 asielzoekers? Een verdubbeling ten opzichte van 6 maanden terug. Toen waren het er 2. Ik lees op het NOS dat het om 10 meldingen gaat. Laten we dat dan maar even pakken als aantal.

Het is erg genoeg hoor, bedreigen hoort niet en dat mag ook zeer duidelijk gemaakt worden! Maar laten we het e.e.a. wel in perspectief laten zien. 10 meldingen op een groep van totaal 23000 man? Hoe staat het met de meldingen in Nederland zelf versus inwonersaantal van betreffend dorp/stad/provincie? Daarbij worden er ook christenen en bepaalde groepen andere moslims bedreigd en dat gaat om iets meer dan 10 mensen. Op basis van religie wordt er geen onderscheid gemaakt. In land van herkomst is de kans ook aanzienlijk dat ze niet openlijk konden zijn. Verder was de mevrouw van C.O.C. nogal verbaasd over het feit dat deze mensen in een land komen waar ze niks vanaf weten en de gang van zaken niet kennen het C.O.C. zo snel wisten te vinden. Hallo.. ligt er een te slapen ofzo..? Hoezo ze weten niks van Nederland.. Er zijn hele FB-pagina’s te vinden waarbij de asielzoekers de regels en wetten nog beter weten dan gemiddelde Nederlander..

Sterker nog, de grondwet is vertaald in het arabisch :) Al vraag ik me af of, door de variaties die er zijn op het arabisch, iedereen ze wel kan lezen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:55

Iemand die transgender is, voelt zich zowel man als vrouw.
Een travestiet is iemand die het prettig vindt om zich zo nu en dan voordoet als iemand van het andere geslacht.
Een transseksueel voelt zich echt opgesloten in het verkeerde lichaam.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:56

Deze man voelde zich vrouw, klede zich als vrouw, maar was fysiek man.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:56

gohya schreef:
Ook in Nederland is er geweld tegen Homo's door bepaalde groepen mensen.Maar als die gepakt worden krijgen ze een straf.Maar een homo die met de dood werd bedreigd? dat heb ik nog nooit gehoord of gelezen.

http://tpo.nl/wp-content/uploads/2014/0 ... erland.pdf

Google is nog steeds je vriend:

Politierapport anti homogeweld in NL. Pagina 34, tekst in het kader......
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 23-10-15 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:59

Wat betreft homo haat ed. Vind ik het te makkelijk om te zeggen dat het speelt bij de vluchtelingen want dat speelt zoals anderen ook zeggen overal. Zelfs in Nederland wordt een homo of wat voor variant van man die zich kleed als vrouw etc niet altijd geaccepteerd. Ookal is het de afgelopen jaren beter te worden, het blijft een feit dat ze niet altijd geaccepteerd worden. Net zoals discriminatie nog steeds voorkomt. We willen het misschien niet, maar het gebeurd wel.
Echter is het in de oosterse landen "normaal" en wordt het totaal niet geaccepteerd. Hier zijn we alweer een stuk verder met acceptatie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:59

Transgendermensen voelen zich niet, of niet helemaal, thuis in de geslachtsrol die past bij de uiterlijke geslachtskenmerken van hun geboorte. ;)

Zelfs in Nederland weet dus niet iedereen wat wat betekent ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:05

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:07

aslo schreef:
http://nos.nl/l/2064560

Eerste gevallen van schurft onder asielzoekers zijn ook al een feit.

En daarom is de gezondheidszorg voor vluchtelingen zo belangrijk, voor ons en voor hun.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:17

Zucht....ik sluit mij even af van nieuws

Lekker een weekend weg *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:27

aslo schreef:

Nee hoor. Geen feit. Staat nergens dat er al mensen besmet zijn geraakt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:29

aslo schreef:

Gek he? Men propt ze met zijn allen op een vierkante meter... Natuurlijk breken er dan allerlei besmettingen uit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:30

gohya schreef:
Ik vind dat ook vluchtelingen een straf moeten krijgen,en al helemaal bij bedreiging met de dood!
Ze zijn hier te gast,en dan bepalen hun hier ff wat wel en niet mag?

Er zijn (zelfs) homo's vermoord, op homo-ontmoetingsplaatsen of thuis als ze een internet-date hadden. Als je het nieuws volgt, heb je dat gewoon kunnen lezen/zien. Potenrammen is een tijdje "populair" geweest. Dus zo tolerant zijn wij hier ook allemaal niet.

Ik vind alle bedreigingen en geweld tegen wie dan ook, strafbaar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:30

Cowboy55 schreef:
gohya schreef:

Dat is uit 2013,das bijna 3 jaar oud.Het is strenger geworden nu.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:31

EskeGirl schreef:
aslo schreef:

En daarom is de gezondheidszorg voor vluchtelingen zo belangrijk, voor ons en voor hun.

Het afgelopen jaar heb ik op station Rotterdam Centraal gewerkt en kwam daar regelmatig asielzoekers uit Eritrea en andere Afrikaanse landen tegen. Daarover werd vorig jaar al gezegd dat de kans groot was dat vluchtelingen schurft hebben, dus we mochten ze vooral niet aanraken en na een gesprek altijd goed handen/armen wassen. Het was niet vastgesteld als feit, maar voor de zekerheid moesten wij daar wel vanuit gaan in ons contact met deze mensen. Better safe than sorry.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:33

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:33

Cowboy55 schreef:
gohya schreef:

Thanks, interessant rapport!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:36

gohya schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat is uit 2013,das bijna 3 jaar oud.Het is strenger geworden nu.

Je mist het punt: 68% van de verdachten heeft Nederlandse nationaliteit, geweld tegen homo's wordt niet alleen gepleegd door "buitenlanders".
Maar dat maakt niet uit, geweld is geweld, niet toelaatbaar.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:52

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 12:59

aslo schreef:

Ja? Schurft komt in NL nog best vaak voor, vooral in verzorgings- en bejaardentehuizen :\

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:04

purny schreef:
aslo schreef:

Nee hoor. Geen feit. Staat nergens dat er al mensen besmet zijn geraakt

Los daarvan: het is schurft, niet de Zwarte Pest. Schurft is makkelijk te behandelen. Kan me voorstellen dat niemand erop zit te wachten om besmet te worden, maar schurft is een aandoening van het type 'hoofdluis' en dat kom je op enigh moment bij 20% van de scholen tegen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:25

Ik kom zelden op FB: te veel geklaag, geleuter over niks en als je humor zoekt zijn er betere sites te vinden. Maar deze vond ik wel komisch en creatief: https://www.facebook.com/leo.vanderveen ... 31?fref=nf

Ik denk dat ik zojuist de oplossing voor de vluchtelingenproblematiek gevonden heb. Wat is het probleem en voor wie:

Tegenstanders zijn bang, bang dat vluchtelingen hun banen overnemen, aan hun kinderen zitten en meer van dit soort ideeën omtrent angst.
Tegenstanders zijn boos, boos omdat de vluchtelingen immense geldbedragen voor niks krijgen.

Vluchtelingen zijn bang, bang dat tegenstanders ze wat aan doen, met de reden dat ze zijn gevlucht nog vers in het achterhoofd.
Vluchtelingen voelen zich opgesloten in sportscholen, verveling is ook een probleem, TV aan helpt niet. Ze willen vaak wel werken maar mogen dat niet of de taal is een barrière.

Neutrale personen zien Nederland opsplitsen in voor en tegen, met luid geschreeuw en onrust in het land. Bijna bang om publiekelijk humaan te zijn.

Oplossing is eenvoudig:

Tegenstanders opvangen in kampen, ze hoeven niet meer te werken, krijgen het riante geld dat voor de vluchtelingen bestemd is, hoeven daar niks voor te doen. TV staat aan. Hekken om de kampen moet voorkomen dat vluchtelingen hun kinderen iets aan doen, geen reden meer tot angst.

Vluchtelingen nemen de banen van de tegenstanders over, hard werken voor een basis salaris, integreren gaat zo stukken makkelijker. Wellicht in veel gevallen te simpel werk voor overgekwalificeerde mensen maar werk voorkomt verveling. Angst voor tegenstanders is er niet meer, deze zitten in de kampen.

Neutrale personen krijgen rust in het land terug, kunnen proeven van een nieuwe cultuur die vermengd met de onze.

Win, win, win situatie. Ik heb ook al een overkoepelende burgemeester op het oog voor al deze tegenstander kampen. Rust keert terug in Nederland...