Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:04

Tendance schreef:
Ik doe altijd meer dan een uur over een brief en lees hem dan later nog een keer na, omdat ik zeker wil zijn dat alles klopt.
Ik zou er echt geen 5 in een half uur kunnen doen.

Ik denk dat ik een aantal dagen met zo'n brief bezig ben. _O- Zelfs daarin beperken m'n stoornissen me enorm.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:08

Citaat:
Het is een vraag. Betaal je alle belastingen, die iemand in een huur/koopwoning ook betaald?

Eh..... ik verviel ooit tot rijkdom en kocht een huis.
Ik betaal 1x per jaar 1400 euro aan de gemeente, aan de afvalstoffen heffer en aan het waterschap/ hoogheemraadschap in een.
Huurders worden per definitie lager aangeslagen: ze zijn wel gebruikers/ ingezetenen/ vervuilers, maar geen eigenaren.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:10

Om voor mezelf te spreken: Ik heb sowieso beperkingen aan hoeveel ik aan medische kosten voor een dier wil maken. Al zou Gaston Starreveld bij me op de stoep staan morgen, ik heb mijn eigen mening over medische zorg en vind dat er veel te veel gerommeld wordt met dieren. Maar dat is een andere discussie.

Ik vind het kijken in andermans portemonnee en spaarpot behoorlijk griezelig. Mensen, ongeacht hoe ze leven, zijn aan niemand verantwoording schuldig over hoe ze hun geld uitgeven en hoe ze leven. We hebben nog altijd het volste recht om super ongezond te leven en alle energie in dieren te stoppen. We hebben ook het volste recht om in een krot te wonen voor een spotprijs, met een verwarming/ koken op Campinggas en batterijlampjes. We hebben het volste recht om alleen op 3 blaadjes sla en water te leven. Denk trouwens dat veel werkenden er wat ongezond leven betreft ook niet zo best vanaf komen, maar dan mag het blijkbaar wel want ze werken.

Waar komt toch die dringende behoefte vandaan zich te bemoeien met anderen (bij voorkeur mensen die het minder hebben). Is dat toch een soort van misplaatst superioriteitsgevoel? Ik heb het voor elkaar op die en die manier, dus moet jij dat ook maar kunnen in een light-versie? Afgunst?

De wereld zou een stuk mooier zijn als we ons niet bemoeien met wat een ander allemaal wel niet heeft en jij niet, of waar zij ogenschijnlijk geen moeite voor hoeven doen terwijl jij er krom voor ligt. Het interesseert mij werkelijk niets hoe iemand met een laag inkomen een paard kan onderhouden, terwijl mij dat niet lukt (zou dat ook niet meer willen trouwens, prioriteiten dus. Wilde ik echt heel graag een paard dan had die er ook geweest). Of dat iemand met een uitkering de hele dag in de sportschool hangt. Of door het winkelcentrum hobbelt met een tasje van de Bijenkorf waar spullen van de Action in zitten.

Voor de werkenden: Wees blij dat je hebt wat je hebt. Morgen kan het anders zijn en zit jij ook, al dan niet tijdelijk, in die uitkering. En daar is niets mis mee, zeker in een tijd waarin er meer werklozen zijn dan er banen zijn.

Om trouwens nog even een vooroordeel uit de wereld te helpen: In de bijstand zitten wel heel veel mensen die niet KUNNEN werken. Echter kunnen ze op papier nog bonsaiboompjes kweken of foammatrassen testen, dus krijgen ze geen WIA/ worden ze niet afgekeurd. Daarbij wordt er NIET gekeken of er ook daadwerkelijk banen zijn, maar puur naar wat ze in theorie nog zouden moeten kunnen. Dat er volgens hun eigen beredenering 1000 kandidaten zijn voor die ene functie van bonsaiboompjes-kweker, en er dus 999 buiten de boot zullen vallen aangezien er niet bijster veel bonsaiboompjes-kwekers zijn en daar ook geen grote behoefte aan is, dat nemen ze voor het gemak niet mee. De bijstand is een vergaarbak van mensen die verder tussen wal en schip vallen. Anders hadden ze immers niet in de bijstand gekomen.

Dat mensen in de bijstand de hoop laten varen en dan maar heel hard roepen hoe "goed" ze het wel niet hebben, vaak vooral om zichzelf moed in te praten dat het allemaal best meevalt, kan ik me best voorstellen. Misschien puberaal opstandig gedrag, maar wel begrijpelijk voor mensen die al onvoorstelbaar veel moeten verantwoorden en dat ook wel een keer schijtzat zijn.

De kans dat mensen nog daadwerkelijk misbruik kunnen maken van uitkeringen is klein. Niet verwaarloosbaar, maar de controles zijn dusdanig streng dat alleen een hele kleine groep beroeps-ontwijkers er nog misbruik van weet te maken. Wel is door alle idiote regeltjes die elkaar ook ronduit tegenspreken soms, het aantal mensen dat beschuldigd wordt van fraude/ misbruik enorm gestegen. Hoewel dat niet zelden om onbewuste foutjes gaat (1 klein bonnetje vergeten, iets aangenomen dat je niet aan had mogen nemen, in de enorme stapel papieren die je moet overleggen net 1 formulier vergeten zijn/ over het hoofd gezien hebben/ domweg niet gekregen hebben, dat soort dingen). Dus de meesten hier die mensen kennen die (zeggen dat) ze misbruik maken van hun uitkering, die horen hoogstwaarschijnlijk niet het volledige verhaal (en terecht, waarom zou de buurman zijn hele, complete levensverhaal aan jou moeten vertellen terwijl hij al weet dat je op hem neer kijkt? Hij heeft ook recht op privacy! Hij is je GEEN verantwoording schuldig, zelfs al betaal jij ongeveer 10 cent per maand max. mee aan zijn uitkering)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:11

Tendance schreef:
En sorry, ja mijn schoonmaakster werkt vanuit een bedrijf die haar "uithuurt", dit gaat wit.
En voor de geïnteresseerden..... Dit kost me maar 2 euro meer per uur dan zwart.

Joepie, wat GOED dat je dat zo geregeld hebt!! Heel netjes! !

Anoniem

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:19

Je 'mag' inderdaad maar een beperkt bedrag in bezit hebben. Wat eigenlijk krom is want als je dus de rest van je leven in de Wajong zit kun je nooit iets opbouwen op deze manier...

Dus ben je al beperkt in je doen en laten.

Gek he, dat mensen daar creatief mee om gaan....

Want krijg je met terugwerkende kracht Wajong, MOET je dat geld dus meteen uitgeven. Want ja, anders wordt ie ingetrokken....

Volg jij het nog?

Dus nee, ik ben het ook niet eens met het systeem in nl maar dat is een andere discussie.

Ik had de max van het toegestane bedrag op mijn spaarrekening. Niet dat het wie dan ook maar wat aangaat!

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:20

Janneke2 schreef:
Citaat:

En dan doel je op mij? Sorry, ik kan je zeggen, dat dat uitgebreide en zeer nette brieven zijn, waar ik vaak juist complimenten over krijg.

...accoord, het was een flauw grapje.
Maar in 1 posting maak je een cruciale spelfout en meld je dat je in een half uurtje solliciteert, toen kon ik het niet laten. Dan denk ik aan standaard brieven, maar die kunnen natuurlijk keurig netjes zijn.

:')

Ik stond buiten in de regen op mijn telefoon te typen. Dan maak ik inderdaad spelfouten en denk ik ook niet goed na over zinsopbouw. Dat doe ik in zo'n brief wel anders.

Dit is een forum, dan doe ik niet zo mijn best en gebruik ik ook vaak afkortingen zoals ff, dat ga ik natuurlijk ook niet doen in een sollicitatie.

Maar oké, het was dus een grapje. Dan hoor je mij er verder niet over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:22

Ik vind het jammer. Had graag me huisje waar ik nu inwoon willen kopen. Vind het een mooi bedrag volgens de laatste ozb aanslag

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:25

Kriel schreef:
Anoniem schreef:

Als 5000 euro al een aderlating voor je is dan denk ik dat het bovenstaande wel een beetje heel erg overdreven is :+
Of je zaken moeten wel heel erg slecht gaan.

Die gaan uitstekend, dank je.
Maar je kan niet ontkennen dat 5000 euro kliniek kosten aardig aan de maat zijn.
Je moet het wel in het juiste perspectief zien he

Ik heb een keer ruim 10000 euro betaald voor een kunstheup in dordrecht en bezoek aan de orthopedisch chirurg in Piding in Duitsland vanwege verzakte tussenwervelschijven voor een hond van mij en 4 maanden na die heupoperatie ging de hond nog dood ook. Hoezo aan de maat, dat kosten die dingen gewoon.
Je hoeft geen paard te hebben om hogere rekeningen bij een DA te krijgen. Iedereen die dieren neemt weet dat je voor keuzes kunt komen te staan en er zijn al veel dieren voor veel minder ingeslapen.
Maar over een hond hoor je niemand zeuren, die valt minder op dan een paard.

[/quote]

Ik begrijp niet helemaal waar je met deze post naartoe wilt?
Ik heb in mijn 12 jarige jack Russel ook een nieuwe knie laten zetten. En? Voor mij zijn mijn honden minstens zo belangrijk als mijn paarden.
Wat is je punt? Dit topic is namelijk niet op mijn situatie toegespitst......ik krijg geen uitkering, ik werk ondanks al mijn beperkingen (meer dan) full time, draag mijn steentje bij, maar leef ondanks dat redelijk sober. En vind derhalve 5k voor een week opname wel veel geld.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:26

Robijntjah schreef:
Je 'mag' inderdaad maar een beperkt bedrag in bezit hebben. Wat eigenlijk krom is want als je dus de rest van je leven in de Wajong zit kun je nooit iets opbouwen op deze manier...

Dus ben je al beperkt in je doen en laten.

Gek he, dat mensen daar creatief mee om gaan....

Want krijg je met terugwerkende kracht Wajong, MOET je dat geld dus meteen uitgeven. Want ja, anders wordt ie ingetrokken....

Volg jij het nog?

Dus nee, ik ben het ook niet eens met het systeem in nl maar dat is een andere discussie.

Ik had de max van het toegestane bedrag op mijn spaarrekening. Niet dat het wie dan ook maar wat aangaat!

In welke situatie krijg je met terugwerkende kracht wajong? Nog nooit van gehoord!

Naar mijn weten heeft wajong niets te maken met je spaargeld etc? Of heb jij de oude wajog en was het toen wel?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:27

O wacht. Je kan wel met een Wajong een hypotheek krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:28

Als je op vergelijkbare functies zoekt die aansluiten bij je kwaliteiten gaat een brief ook heel snel, datbis nagenoeg copy-paste.
Het moeilijke zijn de functies waarbij je eigenlijk maar aan 3 van de 10 punten echt voldoet en je vreselijk creatief moet zijn om de overige 7 in te vullen.
Daar kan ik een hoop tijd mee verliezen.

Ik heb in de randstad ook voor 300 euro gewoond trouwens. Gewoon in de achterstallige woningen van makelaars die blij zijn dat iemand er genoegen mee neemt dat er in de buurt wel eens geschoten wordt :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:41

Ik zit in de oude Wajong, ben na mijn 18e met terugwerkende kracht volledig afgekeurd en alles is toen dus met terugwerkende kracht verrekend met de bijstand waar ik tot dan toe in zat.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:44

Ayasha schreef:
In feite kan je ook stellen dat iemand die Wajong krijgt geen kinderen meer zou mogen maken. Dat is nl ook luxe en daar betalen jullie allemaal nog eens extra voor in de vorm v kindergeld.

Sterker nog, daar betalen kinderloze ook gewoon aan mee, ook bij de niet uitkeringsgerechte. Kindergeld groeit niet aan de bomen in Den Haag(overigens doe ik dat graag)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:56

Robijntjah schreef:
Ik zit in de oude Wajong, ben na mijn 18e met terugwerkende kracht volledig afgekeurd en alles is toen dus met terugwerkende kracht verrekend met de bijstand waar ik tot dan toe in zat.

Ah oke leuk om te weten dat het toen zo anders was. Van beide is nu geen sprake meer. Man wat zou ik blij geweest zijn als ik met terugwerkende kracht kreeg zeg, had ik het goed kunnen maken met mijn ouders die zoveel voor mij moesten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:57

Ik was toen niet bijster positief hoor :')
Heel mijn toekomstperspectief was gewoon even weggevaagd...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:02

Robijntjah schreef:
Ik was toen niet bijster positief hoor :')
Heel mijn toekomstperspectief was gewoon even weggevaagd...

Ja ik snap dat het voor jou toen juist minder was!

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:06

Tendance schreef:
Ik doe altijd meer dan een uur over een brief en lees hem dan later nog een keer na, omdat ik zeker wil zijn dat alles klopt.
Ik zou er echt geen 5 in een half uur kunnen doen.

Dat zie ik ook in en ik heb het in een later antwoord ook geschreven dat dit natuurlijk per persoon verschilt.

Maar echt 40 uur en langer per week alleen maar solliciteren zullen niet veel mensen doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:07

Dat geloof ik ook niet echt inderdaad.
Sommige weken misschien wel, maar echt niet iedere week.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:20

Ik vind dit wel een interessant topic om te lezen.
Ik heb er een heel dubbel gevoel over, tuurlijk gun ik het mensen die in de bijstand zitten de lol om een eigen paard te hebben, zoiets gun je iedereen.
Maar eerlijk? Dat vind ik het eerlijk gezegd niet. Om even terug te komen op de volgende quote:

KoudbloedKim schreef:
Ik heb een WaJong uitkering en een paard, vandaag precies 8 jaar.
In je OP staat dat het niet eerlijk is ten opzichte van de mensen die er elke maand hard voor moeten werken.
Nou, ik kan je vertellen dat ik een stuk minder krijg in de maand dan die mensen.
Het is maar net wat je er voor over hebt en wat je prioriteiten zijn.
Iedereen met een baan kan een paard houden, maar daar moet je dan in sommige gevallen net als ik wel een hoop voor opgeven.

Mochten hier vragen over zijn (over mijn situatie), stel die dan gewoon en trek geen voorbarige conclusies.

Ik woon alleen met mijn moeder, oudste broer woont begeleid met een uitkering wegens dat hij met zijn stoornis heel moeilijk aan het werk kan komen. Andere broer werkt binnen defensie, hij is nog erg jong. Ik kan je vertellen dat ze geen van beiden veel verdienen.
Oudste broer is bijna alles kwijt aan huur, maandelijkse lasten etc. En broer binnen defensie verdient echt alles behalve een vetpot, moet daarvan zijn huur betalen, maar ook auto etc.
Moeders moet dus vaak bijspringen.
Alimentatie krijgt ze niet meer sinds kort, en dat scheelt een hoop geld kan ik je vertellen.
Ik heb destijds paard van mijn vader gekregen, wegens problemen betaal ik die sinds kort ook zelf. Kleding, uitgaan etc. betaal ik allemaal zelf. Dat valt ook niet mee als 17 jarige.
Moeder werkt 4 volle dagen per week (binnenkort 5), en financieel is het hier thuis niet makkelijk. Vakanties hebben we vorig jaar sinds 5 jaar weer een keer gedaan, uit eten is denk ik wel 2 jaar geleden voor het laatst geweest. Dure spullen etc. zijn er ook niet.
Kan jij mij dan vertellen wat wij dan nog zouden moeten besparen zodat mijn moeder een eigen paard zou kunnen betalen?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:38

Je moeder heeft 3 kinderen.
Daar gaan een hoop kosten in.
Ik denk ook niet dat er mensen met een minimumbestaan zijn die het paard dan houden als er kinderen komen.
Want dan wordt de kwaliteit van de woning en veiligheid en vers eten ineens veel meer primair dan voor een single die genoegen neemt met een tochtige zolder in de bijlmer.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:44

Sizzle schreef:
Je moeder heeft 3 kinderen.
Daar gaan een hoop kosten in.
Ik denk ook niet dat er mensen met een minimumbestaan zijn die het paard dan houden als er kinderen komen.
Want dan wordt de kwaliteit van de woning en veiligheid en vers eten ineens veel meer primair dan voor een single die genoegen neemt met een tochtige zolder in de bijlmer.

Dat geloof ik graag, maar ik vind het best erg dat iemand met een uitkering zulke uitspraken doet, want ik ken meerdere verschillende huishoudens die zich geen paard kunnen veroorloven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:45

KoudbloedKim schreef:
KoudbloedKim schreef:
Ik wil nog één ding vragen voor ik me definitief terug trek uit dit topic.
Of eerder, ik wil een voorbeeld stellen en ben benieuwd naar de antwoorden.

Persoon A heeft een WaJong-uitkering en woont als volgt.
- Gemiddelde huurwoning
- Ontbijt met 2 broodjes + koffie
- Luncht met 3 broodjes + Yoghurt
- Avondeten bestaat uit groente, vlees en aardappeltjes
- Koopt haar producten bij de Jumbo.
- Heeft een tv
- Heeft een telefoonabonnement
- Heeft een wasmachine + droger
- Heeft een grote koelkast
- Heeft een auto voor de deur
- Gaat 1x per week naar de sportschool
- Is lid van de Libelle.

Haar buurvrouw, Persoon B heeft precies dezelfde WaJong-uitkering en woont als volgt.
- Lage huurwoning in achterstandswijk
- Luncht met 2 broodjes (boterhammen dus) en water
- Eet s'avonds 2 a 3 broodjes en misschien wat boulion.
- Koopt haar producten in de aanbieding bij de Lidl
- Heeft geen tv
- Heeft geen telefoonabonnement
- Heeft een 4dehands wasmachine, geen droger
- Heeft een koelkastje van familie gekregen
- Heeft geen auto voor de deur, enkel een fiets
- Heeft een paard gekregen en deze zeer goedkoop gestald.

Mijn oprechte vraag is; vinden jullie dat persoon A en B teveel geld krijgen aan uitkering? Of alleen persoon B omdat deze een paard heeft?
Edit; Ongeacht over het verstandig is.

Ik vind dat ze geen van beide te veel krijgen. Waar ze hun uitkering aan uit geven, moeten ze helemaal zelf weten.
Ik vind wel dat een uitkering aangepast moet worden als er een verdienende partner in beeld komt. Dat de partner dan wat meer moet betalen, is dan maar zo.
Ik werk niet (ben ook niet ziek, ben thuis voor onze drie kinderen en de dieren), krijg helaas geen tegemoetkoming in mijn levensonderhoud en mijn partner betaalt dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 23:55

Kriel schreef:
[naam] schreef:

Ik heb een keer ruim 10000 euro betaald voor een kunstheup in dordrecht en bezoek aan de orthopedisch chirurg in Piding in Duitsland vanwege verzakte tussenwervelschijven voor een hond van mij en 4 maanden na die heupoperatie ging de hond nog dood ook. Hoezo aan de maat, dat kosten die dingen gewoon.
Je hoeft geen paard te hebben om hogere rekeningen bij een DA te krijgen. Iedereen die dieren neemt weet dat je voor keuzes kunt komen te staan en er zijn al veel dieren voor veel minder ingeslapen.
Maar over een hond hoor je niemand zeuren, die valt minder op dan een paard.

Ik begrijp niet helemaal waar je met deze post naartoe wilt?
Ik heb in mijn 12 jarige jack Russel ook een nieuwe knie laten zetten. En? Voor mij zijn mijn honden minstens zo belangrijk als mijn paarden.
Wat is je punt? Dit topic is namelijk niet op mijn situatie toegespitst......ik krijg geen uitkering, ik werk ondanks al mijn beperkingen (meer dan) full time, draag mijn steentje bij, maar leef ondanks dat redelijk sober. En vind derhalve 5k voor een week opname wel veel geld.

Hoezo, het staat er toch....Dat je geen paard hoeft te hebben om aan hoge rekeningen te komen.
Iemand met een Wajong of bijstand zal in het geval van een calamiteit bij het paard misschien eerder kiezen voor inslapen/slachten, zijn/haar wonden likken en een goedkoop nieuw veulen/paardje weer aanschaffen.

Maar ik vind jou een beetje overdreven doen. Jij vind jezelf 1 van de grootste bijdragers aan belastingen met 8000 euro per maand, ga dan maar niet kijken wat de echte grootste bijdragers per maand afdragen want dan krijg je er misschien nog wel hartklachten bij als je je bedenkt dat je een meervoud van dat iedere maand weer moet zien binnen te halen omdat er anders een heleboel mensen naar huis kunnen die dan niet meer voor hun gezinnetjes kunnen zorgen.
Dan ben jij geweldig omdat je met jouw aandoeningen toch wel je steentje blijft bijdragen. Mijn zus heeft ook MS, kan zelf haar kont niet meer afvegen op de wc en de laatste keer dat ze probeerde te lopen werd ze met een traumaheli afgevoerd omdat ze dankzij een val een gescheurd bloedvat in haar buik had wat bijna haar dood werd. Ze is niet bepaald gelukkig door haar situatie en als zij wel gelukkig zou worden door een paard te bezitten dan zou ik de eerste zijn die er 1 voor haar zou kopen. Dat is dan geen overbodige luxe.
Ik ben blij dat ze, naast het loontje van haar man, nog een uitkering heeft zodat ze in de zomer op vakantie kunnen gaan.
Maar jij leeft sober.... dus? Dus dan moet iedereen dat maar doen? Voldoen aan jouw criteria van sober?
Er zijn verschillende vormen van MS, zoals er ook verschillende gradaties zijn in andere aandoeningen. De ene ADHDer is de andere niet en lichamelijk hoeft psychisch niet te overtreffen... en andersom.
Dat jij je steentje nog kunt bijdragen is heel mooi voor je, maar niet iedereen staat in die positie. Dan is het niet bijzonder dat ze een paard kunnen houden van een uitkering, dan is het eerder bijzonder wanneer je ze dat niet gunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:07

Diablo schreef:
Ik vind dat ze geen van beide te veel krijgen. Waar ze hun uitkering aan uit geven, moeten ze helemaal zelf weten.
Ik vind wel dat een uitkering aangepast moet worden als er een verdienende partner in beeld komt. Dat de partner dan wat meer moet betalen, is dan maar zo.
Ik werk niet (ben ook niet ziek, ben thuis voor onze drie kinderen en de dieren), krijg helaas geen tegemoetkoming in mijn levensonderhoud en mijn partner betaalt dus.

Ook hier in heb je verschillende situatie's.

Situatie 1
Persoon heeft zware handicap waardoor partner naast zijn werk extra tijd kwijt aan de verzorging van zijn partner
Situatie 2
Persoon heeft lichte handicap en runt de prima 2 persoon huishouden terwijl de partner aan het werk is

Het blijft moeilijk :o

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 00:10

Ik ken er erg veel die meteen uitkering een paard hebben en nog kinderen hebben ook. Hoe ze het doen weet ik niet. Mijn moeder heeft een uitkering maar kan amper huur of eten betalen.. hoe kan dat toch zo'n enorm verschil zijn..
(Ik werk overigens wel voor mn paard)