De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:28

HorseTopShop schreef:
Kijk eens een keer naar opsporing verzocht. Dat is vrijwel allemaal licht getint, donkere huidskleur, etc.

In Texas is een groot percentage van de terdoodveroordeelden niet-blank. Een hoger percentage dan in de rest van Amerika.

Betekent dat dat Texaanse allochtonen vaker de fout in gaan of dat zij gewoon strenger beoordeeld worden? Ik weet het niet...

Overigens zou ik me ook gaan afzetten tegen een samenleving waarin iemand die zijn partij "minder! minder!" laat scanderen gewoon in de tweede kamer mag blijven en niet, geen idee, opgepakt wordt wegens openlijk racisme ofzo.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:29

Weer worden Turken en Marokkanen in een zin genoemd... dit zijn niet te vergelijken bevolkingsgroepen, zeker ook op het gebied van criminaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:31

Electra63 schreef:
Morganlefay schreef:
Oeps, geboren op Brekelsveld heeel lang geleden.
Ergens in 2005 weer eens teruggeweest }>

Brekelsveld is geen Bloemhof, maar Zuidwijk :D

Tja voor mij is Zuid alles de Brienenoord over of de Maastunnel door.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:31

Een groot percentage van de jonge allochtonen vindt (bijna) geen stageplaats, laat staan werk. Zij zitten in een uitzichtloze positie. Zeker als je in een wijk woont met een groot aantal "gelijkgestemden".
De kans om dan in de criminaliteit te vervallen, is groot. Het is een vicieuze cirkel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:33

Morganlefay schreef:
Tja voor mij is Zuid alles de Brienenoord over of de Maastunnel door.

Dat is ook niet belangrijk :D , ik reageerde op HorsteTop, ik kom van Zuid en ik woon nog steeds op Zuid :D , ik ken het daarom erg goed.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:35

Magrathea schreef:
Betekent dat dat Texaanse allochtonen vaker de fout in gaan of dat zij gewoon strenger beoordeeld worden? Ik weet het niet...

Allereerst: het gaat in Texas volstrekt niet om allochtonen!

Uitgebreid onderzoek heeft het antwoord op je vraag overigens allang gegeven: bij dezelfde achtergrond en dezelfde soort misdaden worden mensen met een donkere huidskleur vaker vervolgd en vaker en zwaarder veroordeeld. (Dit gaat zowel om onderzoek achteraf op basis van dossiers als om tests met schaduw-juryrechtspraak.)

Jess1989

Electra63 schreef:
Een groot percentage van de jonge allochtonen vindt (bijna) geen stageplaats, laat staan werk. Zij zitten in een uitzichtloze positie. Zeker als je in een wijk woont met een groot aantal "gelijkgestemden".
De kans om dan in de criminaliteit te vervallen, is groot. Het is een vicieuze cirkel.

Dat vind ik dus een bullshit excuus :j
Stel ik zou in zo'n armoede zitten (omdat ik geen werk krijg) dat ik geen eten meer kan kopen voor mijn dochtertje... Stel heah... dan zou ik ook gaan stelen :j Maar wel bij de groenteboer een appel of bij de AH een pot doperwten ofzo, maar geen auto's, horloge's, Gucci tassen en weet ik veel wat. Dan wil je gewoon aanzien, en heb je blijkbaar nog genoeg te eten.

HorseTopShop

Electra63 schreef:
Bloemhof heeft nooit een goede naam gehad op Zuid, ik weet er alles van, ik kom oorspronkelijk uit Hillesluis en mijn man uit Bloemhof/Witte Dorp :D.
Er hebben altijd veel mensen uit de lagere sociale klassen gewoond, veel mensen met een uitkering. De problemen zijn wel verergerd de laatste jaren, omdat de Nederlander wegtrok. Daarvoor in de plaats kwamen de buitenlanders, immers de Nederlanders wilden daar niet meer wonen.
Ik ben er gisterenavond trouwens nog geweest, ik heb er nog altijd Nederlandse vrienden wonen. :D

Lagere sociale klasse vind ik in onze straat (Anemoonstraat) nog wel meevallen. Althans, vroeger viel dat mee. Vrijwel iedereen had gewoon een goede baan. Alleen de buurmaan (Roodbaard noemde we hem, omdat hij een hele grote rode baard had :D :+ ) was werkloos door een ongeluk die hij gehad heeft. Witte Dorp viel ook nog mee. Hillesluis is ook echt een bende. Daar wil je nog niet dood gevonden worden.
Hoe je het ook wend of keert, alles gaat achteruit.

Maar het dorp waar ik nu woon is een gedeelte van Hellevoetsluis. Hellevoetsluis is een groot dorp zoals ze dat noemen.
Ook hier gaat het steeds meer achteruit. En ik wil ze echt niet over 1 kam scheren, maar 9 van de 10 keer zijn het toch echt onze gekleurde dorpsgenoten die deze ellende veroorzaken.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:37

Het loopt nog steeds hier zie ik! :D

Ik woon in Charlois. En ja, ook hier zie je een hoop! Dat meisje Jennifer is hier aan het begin van de straat vermoord een paar jaar terug. Aan het begin van de straat werd een man aangevallen waarbij hij eraf kwam met een bijl in zijn schedel. Man leeft nog, wonder boven wonder..

Maar, dat is aan het begin van mijn straat. De verhuurder waar ik huur, accepteert alleen blanke huurders met een vaste baan. Daarom is het hoekje waar ik woon juist heel erg rustig. Begin van de straat de buitenlanders en oostblokkers, deze kant van de straat de werkende autochtoon.

Puinhoop vs stilte..

Een groter contrast kan ik bijna niet bedenken, en dat is alleen nog maar in mijn straat..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:39

JessAndHope schreef:
Electra63 schreef:

Stel ik zou in zo'n armoede zitten (omdat ik geen werk krijg) dat ik geen eten meer kan kopen voor mijn dochtertje... Stel heah... dan zou ik ook gaan stelen :j Maar wel bij de groenteboer een appel of bij de AH een pot doperwten ofzo, maar geen auto's, horloge's, Gucci tassen en weet ik veel wat. Dan wil je gewoon aanzien, en heb je blijkbaar nog genoeg te eten.

Het is geen excuus. Het gaat ook niet om armoede.
De jonge Marokkanen die een opleiding doen, vinden vaak geen stageplaats of werk. Ze hangen daarom veel op straat. De kans dat je dan in de criminaliteit beland, is veel groter, dan als je heel de dag naar school, stage of werk zou gaan.
Men zou (grote) werkgevers moeten verplichten om jongeren stage te laten lopen.
Invoeren van de (sociale) dienstplicht zou ook mogen van mij. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:42

Tallie1979 schreef:
Het loopt nog steeds hier zie ik! :D

Ik woon in Charlois. En ja, ook hier zie je een hoop! Dat meisje Jennifer is hier aan het begin van de straat vermoord een paar jaar terug. Aan het begin van de straat werd een man aangevallen waarbij hij eraf kwam met een bijl in zijn schedel. Man leeft nog, wonder boven wonder..

Maar, dat is aan het begin van mijn straat. De verhuurder waar ik huur, accepteert alleen blanke huurders met een vaste baan. Daarom is het hoekje waar ik woon juist heel erg rustig. Begin van de straat de buitenlanders en oostblokkers, deze kant van de straat de werkende autochtoon.

Puinhoop vs stilte..

Een groter contrast kan ik bijna niet bedenken, en dat is alleen nog maar in mijn straat..

Dan woon je op loopafstand van mij, ik kende Jennifer via via.
Maar ook in Charlois heb je grote verschillen. Mijn kinderen zaten met de kinderen van de huisarts, de plaatselijke middenstander en de verslaafde bijstandsmoeder in de klas. Heel verschillend dus allemaal.

Maar ik begrijp de PVV niet en jij wel, ik vraag mij dan af, hoe wij zo kunnen verschillen terwijl wij vlak bij elkaar wonen? :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:44

JessAndHope schreef:

electra63 schreef:
Het is geen excuus. Het gaat ook niet om armoede.
De jonge Marokkanen die een opleiding doen, vinden vaak geen stageplaats of werk. Ze hangen daarom veel op straat. De kans dat je dan in de criminaliteit beland, is veel groter, dan als je heel de dag naar school, stage of werk zou gaan.
Men zou (grote) werkgevers moeten verplichten om jongeren stage te laten lopen.
Invoeren van de (sociale) dienstplicht zou ook mogen van mij. :D

Dus omdat je geen werk kan vinden ga je maar de criminaliteit in? :+ Want tsja.... zo gaat dat nu eenmaal. Dan zou ik ook allang crimineel zijn := Doe wat nuttigs, ga thuis je moeder helpen of iets dergelijks. Duik een studie in met stufi, dan heb je ook tijdsbesteding en inkomen. Maar gooi het niet op het niet kunnen vinden van werk, want dat je op straat gaat hangen is toch echt een eigen beslissing (eentje die overigens echt niet bijdraagd aan het vinden van een baan... ja als dealer misschien)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:48

JessAndHope schreef:
Dus omdat je geen werk kan vinden ga je maar de criminaliteit in?

Nee. Maar als je heel vaak 'fck you, je bent een marokkaan dus we hoeven je niet al doe je nog zo je best' zegt, dan gaan ze 'fck you' terugzeggen, 'dan neem ik zelf wel wat ik wil.'

Niet goed, maar de meeste pubers reageren zo... Dat is niet meteen criminaliteit, maar dat wordt het natuurlijk wel veel makkelijker.

Citaat:
Duik een studie in met stufi, dan heb je ook tijdsbesteding en inkomen.

En dan je studie niet afronden omdat je niet welkom bent op een stageplek. Niet om iets wat je doet (of niet), maar vanwege je naam en je huidskleur. Want dat gebeurt heel regelmatig, dat is allang bewezen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:48

Tjaa........ JessandHope, misschien doe jij ook wel criminele zaken, dat kan ik niet aan jouw profiel zien :D

Ik zeg niet, dat ik het ermee eens bent, maar er is wel een verband. Daar zou je dan als politiek wat aan kunnen doen, i.p.v. kansloze oplossingen scanderen als "Marokkanen eruit".

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:50

Shadow0 schreef:
JessAndHope schreef:
Dus omdat je geen werk kan vinden ga je maar de criminaliteit in?

Nee. Maar als je heel vaak 'fck you, je bent een marokkaan dus we hoeven je niet al doe je nog zo je best' zegt, dan gaan ze 'fck you' terugzeggen, 'dan neem ik zelf wel wat ik wil.'

Niet goed, maar de meeste pubers reageren zo... Dat is niet meteen criminaliteit, maar dat wordt het natuurlijk wel veel makkelijker.

Citaat:
Duik een studie in met stufi, dan heb je ook tijdsbesteding en inkomen.

En dan je studie niet afronden omdat je niet welkom bent op een stageplek. Niet om iets wat je doet (of niet), maar vanwege je naam en je huidskleur. Want dat gebeurt heel regelmatig, dat is allang bewezen.

Volgens mij is dat echt een uitzondering hoor. Een school is verplicht mee te helpen met het zoeken naar een stageplek :j Je moet het wel flink verkloten wil je dan niet geaccepteerd worden, helemaal omdat je als stageloper eigenlijk een gratis kracht bent en je dus weinig tot niets kost.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:51

Electra63 schreef:
Tjaa........ JessandHope, misschien doe jij ook wel criminele zaken, dat kan ik niet aan jouw profiel zien :D

Ik zeg niet, dat ik het ermee eens bent, maar er is wel een verband. Daar zou je dan als politiek wat aan kunnen doen, i.p.v. kansloze oplossingen scanderen als "Marokkanen eruit".

Oh ik kan Wilders goed begrijpen en sta ook achter sommige van zijn punten. Alleen zijn laatste actie.... :n Vervang dan 'marokkanen' met 'criminelen'... dan staat heel NL achter je.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:54

JessAndHope schreef:
Volgens mij is dat echt een uitzondering hoor. Een school is verplicht mee te helpen met het zoeken naar een stageplek :j Je moet het wel flink verkloten wil je dan niet geaccepteerd worden, helemaal omdat je als stageloper eigenlijk een gratis kracht bent en je dus weinig tot niets kost.

http://www.nrc.nl/carriere/2013/06/20/g ... ekken-mbo/

Ik heb maar 1 artikel geplaatst, je kan er genoeg over vinden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:00

Electra63 schreef:
Maar ook in Charlois heb je grote verschillen. Mijn kinderen zaten met de kinderen van de huisarts, de plaatselijke middenstander en de verslaafde bijstandsmoeder in de klas. Heel verschillend dus allemaal.

Maar ik begrijp de PVV niet en jij wel, ik vraag mij dan af, hoe wij zo kunnen verschillen terwijl wij vlak bij elkaar wonen? :D

Ik snap bepaalde aspecten, hij wil de criminele Marokkaan het land uit en vrijwillige migratie stimuleren. En in mijn ogen is daar niks mis mee!

Ik heb het meegemaakt dat ik door 2 Marokkaanse jochies van een jaar of 16/17 achterna werd gelopen (nadat ik niet op het "psst, hey, psst" reageerde) en in mijn kont werd geknepen. Dat kan je op 2 manieren opvatten. Je kunt het grappig en onschuldig vinden, of je kunt er kwaad om worden. In mijn geval heb ik de billenknijper met 1 klap van de vlakke hand tegen de grond gemept. Ja, ik was boos, je hebt met je tengels van iedereen af te blijven. Je hebt je te gedragen en niet een ander aan te raken als deze het niet waardeert. En daarom vind ik dat er wat moet gebeuren. En dit was niet de eerste keer. Ik hoor zo vaak dat meiden worden aangeraakt op een wijze die niet gewaardeerd wordt.

Ik heb vanmorgen de persconferentie gezien die Geert heeft gegeven en ik moet zeggen, als hij wat zegt, blijft hij er wel achter staan.

Ik weet overigens nog niet waar ik op ga stemmen. Vorige keer was het VVD en we weten hoe dat is afgelopen, haha! :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:03

Tallie1979 schreef:
Electra63 schreef:

Ik snap bepaalde aspecten, hij wil de criminele Marokkaan het land uit en vrijwillige migratie stimuleren. En in mijn ogen is daar niks mis mee!

Ik heb het meegemaakt dat ik door 2 Marokkaanse jochies van een jaar of 16/17 achterna werd gelopen (nadat ik niet op het "psst, hey, psst" reageerde) en in mijn kont werd geknepen. Dat kan je op 2 manieren opvatten. Je kunt het grappig en onschuldig vinden, of je kunt er kwaad om worden. In mijn geval heb ik de billenknijper met 1 klap van de vlakke hand tegen de grond gemept. Ja, ik was boos, je hebt met je tengels van iedereen af te blijven. Je hebt je te gedragen en niet een ander aan te raken als deze het niet waardeert. En daarom vind ik dat er wat moet gebeuren.

Ik heb vanmorgen de persconferentie gezien die Geert heeft gegeven en ik moet zeggen, als hij wat zegt, blijft hij er wel achter staan.

Ik weet overigens nog niet waar ik op ga stemmen. Vorige keer was het VVD en we weten hoe dat is afgelopen, haha! :D

Ghehe, die had ik ook tegen de grond geslagen ja. Ben je helemaal bedonderd!
Hier op mijn werk is het ook gebeurd (niet bij mij) door 3 jongetjes van 9 à 10 jaar en een collega doet dat af als 'kattekwaad'.... Nou sorry, maar als dat kattekwaad is, wat doen ze dan wanneer ze een jaar of 18/19 zijn? :n

En idd, Geert blijft wel achter zijn woorden staan. Het was alleen bijzonder dom en idioot gedrag wat ie vertoonde, snap ook niet goed waarom ie dat heeft gedaan. Ik schatte hem ietsje hoger in :+

Ik heb met de gemeente-verkiezingen blanco gestemd. Kon me echt nergens in vinden.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:05

Electra63 schreef:
JessAndHope schreef:

http://www.nrc.nl/carriere/2013/06/20/g ... ekken-mbo/

Ik heb maar 1 artikel geplaatst, je kan er genoeg over vinden.

Dat klopt, maar hebben alleen onze gekleurde medelanders daar last van? Nee, ook de 'blanke' nederlanders hebben daar last van.

Ik zeg niet dat het er niet aan bij kan dragen, maar ik vind het een slap excuus voor het 'instappen' in de criminaliteit.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:08

Overigens, laat ik even voorop stellen dat hier om de hoek aardig wat Antillianen wonen. Ik heb dus echt nooit last van deze mensen. Ja, ze maken af en toe kabaal als ze bonje hebben, maar ze laten mij met rust als ik langs loop, altijd een "hallo buurvrouw, alles goed?". Ik krijg van de benedenbuurman zo nu en dan zelfs een serenade, haha! :D

En 4 jaar terug keek ik toch anders tegen deze mensen aan. Ik heb mijn beeld aangepast.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:09

Op dat gebied zijn inderdaad tal van voorbeelden te noemen. Dat gebeurt overigens ook bij hoogopgeleide niet-westerse allochtonen hoor: 20% van de rechtenstudenten is niet-westerse allochtoon (op de VU en het Erasmus zelfs 40%) en maar een heel klein deel van de advocaten heeft een niet-westerse achtergrond. Het is gewoon echt zo dat een niet-westerse naam een negatieve invloed heeft/kan hebben bij het vinden van een stageplek of baan, zeker in bepaalde sectoren. Discriminatie bestaat jammer genoeg echt wel, dat kun je niet ontkennen.

Nogmaals, ik ontken niet dat er andersom ook problemen zijn, maar het werkt natuurlijk vaak twee kanten op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:13

JessAndHope schreef:
Dat klopt, maar hebben alleen onze gekleurde medelanders daar last van? Nee, ook de 'blanke' nederlanders hebben daar last van.

De jongeren met een buitenlandse achtergrond wel veel meer, dat is ook allang aangetoond. De bedrijven die stageplaatsen aanbieden kunnen selecteren, en selecteren toevallig steeds net diegenen die niet buitenlands aandoen.

Een al iets ouder onderzoek, maar laten we er maar vanuit gaan dat dat niet is veranderd met de toename van zowel het racisme als het tekort aan stageplaatsen:

http://www.schoolenveiligheid.nl/artike ... F27DA9D020

Ik citeer: "Bovendien hebben veel bedrijven een afkeer van allochtonen. Als het echt niet anders kan wil slechts 19% een allochtoon, 6% van de werkgevers wil absoluut geen allochtoon."

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:14

Eulogy schreef:
Op dat gebied zijn inderdaad tal van voorbeelden te noemen. Dat gebeurt overigens ook bij hoogopgeleide niet-westerse allochtonen hoor: 20% van de rechtenstudenten is niet-westerse allochtoon (op de VU en het Erasmus zelfs 40%) en maar een heel klein deel van de advocaten heeft een niet-westerse achtergrond. Het is gewoon echt zo dat een niet-westerse naam een negatieve invloed heeft/kan hebben bij het vinden van een stageplek of baan, zeker in bepaalde sectoren. Discriminatie bestaat jammer genoeg echt wel, dat kun je niet ontkennen.

Nogmaals, ik ontken niet dat er andersom ook problemen zijn, maar het werkt natuurlijk vaak twee kanten op.

En vind je het vreemd dat er gediscrimineerd word? :+ Ik niet zo heel erg eigenlijk. Mijn zusje heeft een voorkeur voor 'buitenlanders' (met een 'kees' zal ze nooit aankomen), maar tot 3x toe is ze flink besodemieterd. Het heeft nu niet bepaald geholpen om mijn beeld naar het positieve bij te stellen.... dus crimineel gedrag van 'de groep' werkt discrimineren in de hand.

Zo zijn 'alle nederlanders' zuinig en gierig en geven ze liever geen cent teveel uit. Komt omdat veel mensen idd zo zijn, alleen ben ik niet zo.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:38

Ik begrijp eigenlijk nooit waarom het in dit soort discussies over een piepklein stukje van het probleem gaat als het over criminaliteit gaat. Marokkaanse mannen oververtegenwoordigd in de criminaliteitsstatistieken, het zal wel. Maar wanneer wordt nu eens het echte probleem aangepakt, nl dat meer dan 80% van de ernstige geweldsmisdrijven wordt gepleegd door mannen!