Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:20

Kirsha: daar heb je ook weer gelijk in. In principe is dat zelfs weer twee dagen te vroeg. Kans is wel dat het signaal dusdanig afgezwakt is dat ze niets meer "horen". En waarschijnlijk hebben ze geen driepuntsmeting waardoor ze de positie van de zwarte door niet kunnen bepalen. Feit blijft wel dat ze kennelijk nog niet eens zeker zijn of de eerder opgevangen signalen wel van de MH370 afkomen.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:26

Van welk vliegtuig dan?
Er is volgensmij in deze periode geen ander vliegtuig vermist geraakt.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:34

Misschien een raar vraagje, maar zou het kunnen zijn dat die signalen van overvliegende vliegtuigen (en dus zwarte dozen) is gekomen?

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:35

Dat vraag ik me dus ook af....

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:34

hij zend het pas uit nadat hij in contact is gekomen met water hoorde ik dus tenzij iemand een glas water over die dozen heeft gegooit...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:18

unihorses schreef:
hij zend het pas uit nadat hij in contact is gekomen met water hoorde ik dus tenzij iemand een glas water over die dozen heeft gegooit...

Wat een onzin, een vliegtuig verongelukt niet altijd in/op het water. Ook bij een crash in de bergen zend de zwarte doos een signaal uit.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:25

joostvangestel schreef:
Kirsha: daar heb je ook weer gelijk in. In principe is dat zelfs weer twee dagen te vroeg. Kans is wel dat het signaal dusdanig afgezwakt is dat ze niets meer "horen". En waarschijnlijk hebben ze geen driepuntsmeting waardoor ze de positie van de zwarte door niet kunnen bepalen. Feit blijft wel dat ze kennelijk nog niet eens zeker zijn of de eerder opgevangen signalen wel van de MH370 afkomen.

Inderdaad. Ik heb verder geen verstand van de technische eigenschappen van zo'n ding, maar het lijkt mij dat het ook nog zou kunnen dat ze juist door die afgezwakte signalen (als dat zo is) niet kunnen bepalen of het bij de MH370 hoort, ja of nee.

En zelfs als ze het vliegtuig vinden en het ligt kilometers onder water, dan zal het nog een hele toer worden om te onderzoeken -O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:39

Ze vingen dat signaal onder water op,er hing zo'n ding onder water en daarmee vingen ze signalen op die nog kilometers ver waren.Miss. zijn het wel dolfijn geluiden die ze opvingen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:43

Anoeska27 schreef:
unihorses schreef:

Wat een onzin, een vliegtuig verongelukt niet altijd in/op het water. Ook bij een crash in de bergen zend de zwarte doos een signaal uit.

Toch is het wel zo..... als een vliegtuig op land crasht wordt deze in principe wel gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:57

Op land zie je een gechrast vliegtuig ook makkelijker :P

Dat signaal heeft toch dezelfde frequentie als een onderzeeer? Althans, dacht dat ik dat eens gelezen heb..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 17:59

Ik lees hier helemaal niets over dat hij perse contact moet maken met water om een signaal uit te zenden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Flightdatarecorder

Op land zie je ook niet altijd een vliegtuig. Als hij in de bergen of het oerwoud ligt dan vinden ze hem vaak pas jaren later terug.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:02

gohya schreef:
Ze vingen dat signaal onder water op,er hing zo'n ding onder water en daarmee vingen ze signalen op die nog kilometers ver waren.Miss. zijn het wel dolfijn geluiden die ze opvingen?

Ik denk dat we er wel vanuit mogen gaan dat de ontwerpers ervoor gezorgd hebben dan een zwarte doos niet hetzelfde signaal uitzend als dolfijnen of andere zeedieren?

Het is trouwens zo dat het signaal na 30 dagen steeds zwakker wordt. Hij gaat dus niet pats boem uit maar zwakt langzaam af. Hij is dus ongeveer 30 dagen op volle sterkte, en daarna wordt het minder.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:03

M n vent werkt aan vliegtuigen dus ik ga er een beetje vanuit dat hij wel goede info geeft :D

hoor zojuist op het nieuws dat het buiten het langste ook het duurste onderzoek is naar dit vliegtuig :P

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:18

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:03

Voor de geïnteresseerden: het gaat dus om dit ding waar ze naar luisteren: http://en.wikipedia.org/wiki/Underwater_locator_beacon

Het ding zendt dus een ultrasoon geluidje uit op 37,5kHz +/1 1 kHz. Het signaal is een puls die 10 milliseconden duurt en die een keer per seconde wordt uitgezonden. Ze moeten er dus echt naar luisteren, hoewel een menselijk oor dit echt niet kan horen (wij horen maar tot 20kHz). Dolfijnen of vleermuizen kunnen het wel horen, maar de vraag is of zo'n kort signaal wel iets met hun doet (anders zou je vreemd gedrag van dolfijnen en/of walvissen kunnen gaan volgen).

Het gaat inderdaad pas aan na contact met water.

Met geluidsgolven is het peilen waarschijnlijk wel een graadje moeilijker dan met radiogolven, maar geluidsgolven gaan volgens mij iets beter door water. Daarnaast lijkt het erop dat er met het geluid geen code wordt meegestuurd om te identificeren of het geluid wel van het vliegtuig komt. Aan de andere kant is de kans dat iets/iemand anders zo'n geluid produceert wel erg klein, tenzij er een tweede Flight Data Recorder in de buurt te water is gegaan.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:19

Bij de crash van Air France vlucht 447 in 2009 werden de zwarte dozen pas twee jaar later gevonden, dus lang nadat ze gestopt waren met het uitzenden van een signaal. Toen hadden de autoriteiten echter wel een beter idee waar het toestel zich ergens bevond. Dus in dat scenario zou het wellicht nog meerdere jaren kunnen duren vooraleer we écht nieuws hebben over vlucht MH370.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:37

tis stil rondom nieuws nu....

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:10

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:29

aaa dat artikel had ik nog niet gezien. Spannend, hoop dat ze iets vinden. Zoals het er staat is het nog vrij groot inderdaad qua gebied. lastig hoor

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:26

Ze hebben weer signalen opgevangen... Ik ben benieuwd of het werkelijk van de zwarte doos komt. Die zou intussen bijna 'op' moeten zijn, dus het zou wel vreselijk toevallig zijn.
Hoop het natuurlijk wel, maar ik moet het nog zien...

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:29

ik las het! hoop dat ze nu wel iets gaan vinden. mn voor de nabestaande

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:32

gohya schreef:

Dat kan inderdaad, las daar net nog wat over dat het best walvissen kunnen zijn die ze ook horen.

http://www.welingelichtekringen.nl/wete ... -doos.html

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:48

Zou het dan toch?!?
De Australische premier Tony Abbott heeft vrijdag gezegd dat leden van de zoekteams er zeker van zijn de positie van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysian Airlines te hebben vastgesteld......

M'n vent heeft van de week heel toevallig aan een 777 gesleuteld (werkt normaal aan de 737).
Wat een ding is dat!! Dat er van zo'n inmens toestel totaal niets gevonden wordt..... Je hebt overal liftjes voor nodig, om bij het ventiel te komen bijna een trap... :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:03

ja ik las ook dat ze zo goed als zeker van de locatie zijn van de doos...maar de vraag is of ze er wel bij kunnen komen. Jeetje kentaro kun je nagaan hoe groot zoiets is, toch vaag he. Mijn moeder denkt dat ie helemaal heel op de bodem ligt, ik denk dat de klap op het water ervoor heeft gezorgd (net beton) dat ie toch gebroken is. Mijn moeder gaf aan dat ze dan echt wel al wat hadden gevonden aan wrakstukken etc zoveel er is qua inhoud in zo'n toestel. Ik ben toch heel benieuwd. lijkt me heul eng voor diegene die naar beneden moet daar!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:23

Mijn schatje zit al bijna 25 jaar in de vliegtuigen (eerst de 747), maar was toch wel onder de indruk van dit toestel :D
Hij had het er toevallig ook over, als het toestel in stukken was, ze toch wel íets zouden moeten vinden van wat er uit zou komen?!? (net als vleugels/staartstuk, die gaan niet drijven :P )