Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:45

stef schreef:
Snap sowieso het hele naam geven niet...

Ik vind het naamgeven heel erg storend. Okee, voor de grapjes bekt het wel makkelijk, maar voor de hele issue vind ik het de plank zo misslaan.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:49

F_Orumster schreef:
stef schreef:
Snap sowieso het hele naam geven niet...

Ik vind het naamgeven heel erg storend. Okee, voor de grapjes bekt het wel makkelijk, maar voor de hele issue vind ik het de plank zo misslaan.

Ik heb er niet zo`n moeite mee. Enerzijds is het natuurlijk een stukje vermenselijking en dat hoeft van mij dan weer niet, maar ik denk dat het wel een doel gediend heeft. Juist door de vermenselijking heeft het denk ik veel betrokkenheid gecreëerd. En die betrokkenheid heeft er denk ik wel toe bijgedragen dat er nu nagedacht gaat worden over een protocol hoe wij omgaan met dit soort situaties. Daarmee voorkom je een volgende keer (hoop ik) de knulligheid waarmee dit in deze situatie (zo nu en dan) is gegaan.

KootMiraDrum

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:51

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:55

Geen prettig gezicht inderdaad. Bij de messenslijpende man ben ik afgehaakt. :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:05

Pfoe, filmpje had voor mij ook niet gehoeven.

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:10

Cayenne schreef:
Pfoe, filmpje had voor mij ook niet gehoeven.

Van mij ook niet :(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 18:14

Ik vind het juist super interessant. Als je ziet hoe dik die speklaag is!
En dan maken mensen zich druk over drie, in verhouding, minuscule gaatjes...
Kan me niet voorstellen dat hij (zij) daar iets van gevoeld heeft.
Paar weken terug een document over haaien vinnen gezien, daarbij vergeleken is dit echt peanuts...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:15

Het slachten op zich vind ik geen probleem om te zien, maar dat ze op hem staan te stampen vind ik toch wel moeilijk.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:18

stef schreef:
Ik vind het juist super interessant. Als je ziet hoe dik die speklaag is!
En dan maken mensen zich druk over drie, in verhouding, minuscule gaatjes...
Kan me niet voorstellen dat hij (zij) daar iets van gevoeld heeft.
Paar weken terug een document over haaien vinnen gezien, daarbij vergeleken is dit echt peanuts...
Ik vind het ook super interessant :j

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:40

Ik heb geen moeite met de beelden van het slachten,wel met de blik van de dame als ze zegt:dan wordt het opgenomen in onze collectie.......

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 18:44

Dat moet ik met je eens zijn. Niet echt handig gezien de commotie

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:45

FlyAway schreef:
Goed gezegd pmarena.

Dat verhaal van Dekkers geeft interessante inzichten in zijn eigen psyche denk ik. Logisch dat de Televaag graag een platform wil zijn voor zulk populistisch geleuter en psychologie van de koude grond. En de bijval die zijn uitspraak in dit topic van sommigen krijgt was natuurlijk ook voorspelbaar. :roll:

Haha, hij heeft in ieder geval een gevoelig snaartje geraakt... ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:52

Kuggur schreef:
FlyAway schreef:
Goed gezegd pmarena.

Dat verhaal van Dekkers geeft interessante inzichten in zijn eigen psyche denk ik. Logisch dat de Televaag graag een platform wil zijn voor zulk populistisch geleuter en psychologie van de koude grond. En de bijval die zijn uitspraak in dit topic van sommigen krijgt was natuurlijk ook voorspelbaar. :roll:

Haha, hij heeft in ieder geval een gevoelig snaartje geraakt... ;)

Oh ja, denk je dat? Ik geloof niet dat het veel meer is dan een rimpeltje in het water hoor.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:36

papagroom schreef:
Ik heb geen moeite met de beelden van het slachten,wel met de blik van de dame als ze zegt:dan wordt het opgenomen in onze collectie.......

Nee ik ook niet, vond het wel heel interessant.. alleen die dame inderdaad. Die zelfingenomen lach terwijl ze de woorden uitspreekt. Ja, dat is echt een type waarmee ik in het dagelijkse leven ruzie zou krijgen..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:40

Blijkbaar was het Johannes maar een Johanna...

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:46

Jaime_ schreef:
papagroom schreef:

Nee ik ook niet, vond het wel heel interessant.. alleen die dame inderdaad. Die zelfingenomen lach terwijl ze de woorden uitspreekt. Ja, dat is echt een type waarmee ik in het dagelijkse leven ruzie zou krijgen..

Idd met die gezichtsuitdrukking waarmee ze dat zegt. Bah bah bah!
Ook met dat Uterecht onderzoek gaat doen naar de doodsoorzaak zal er uit komen: meerdere dagen onnodig moeten lijden?

Ik mag hopen dat er teminste nu eens goed gekeken gaat worden hoe "we" dit in de toekomst wel beter kunnen aanpakken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:01

FlyAway schreef:
F_Orumster schreef:

Ik heb er niet zo`n moeite mee. Enerzijds is het natuurlijk een stukje vermenselijking en dat hoeft van mij dan weer niet, maar ik denk dat het wel een doel gediend heeft. Juist door de vermenselijking heeft het denk ik veel betrokkenheid gecreëerd. En die betrokkenheid heeft er denk ik wel toe bijgedragen dat er nu nagedacht gaat worden over een protocol hoe wij omgaan met dit soort situaties. Daarmee voorkom je een volgende keer (hoop ik) de knulligheid waarmee dit in deze situatie (zo nu en dan) is gegaan.

Daar sla je de spijker vast mee op de.kop, ik vind de vermenselijking storend en.ongepast.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:48

Antropomorfisme, mijn favo-woord :')

Filmpje nu aan het kijken! Zie ook stukje op het nieuws voorbij komen nu.
Vind dat de kraanmachinist hem heel beschaafd neerlegt! (bommetje eronder: Zal wel moeten van Naturalis := )

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:53

F_Orumster schreef:
FlyAway schreef:

Daar sla je de spijker vast mee op de.kop, ik vind de vermenselijking storend en.ongepast.

Zoals je ziet zijn de meningen daar over verdeeld. En dat moet kunnen vind ik. Het doet mij ook goed om te zien dat er niet alleen maar koud, kil en zakelijk gekeken wordt naar datgene wat aan de verantwoordelijkheden van de mens is toevertrouwd; dieren. :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:56

Erg interessant filmpje!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:00

Die naam had van mij ook niet gehoeven, en gebruik ik dan ook gewoon niet. Dat een ander die behoefte nu blijkbaar voelt...tja ik vind het ergens ook ongepast op 1 of andere manier, het wordt er zo laconiek van allemaal terwijl ik het toch wel een schrijnende zaak vindt.

Dat een dier aanspoelt en doodgaat, dat gebeurt gewoon, is pech, foutje van het dier dat hij dan met de dood moet bekopen. Voor mij zit de angel hem er vooral in dat mensen die het dier wellicht goed hadden kunnen helpen, WEGGEHOUDEN zijn bij dat dier.

Dus nog niet eens zozeer dat de "verantwoordelijken" hem zelf niet goed geholpen hebben, maar meer dat ze het dier kansen ontnomen hebben door mensen met meer verstand van zaken bewust op een afstand te houden.

Dat stuit me erg tegen de borst. Bewust kans op redding onmogelijk maken.... lijkt een beetje op omstanders die hulpverleners beletten om bij gewonden te komen :(:)

Dat gingen we toch zwaarder bestraffen :o

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:19

papagroom schreef:

:= t is maar goed dat ik er niet bij was denk dat ik persoonlijk die vrouw een klap op dr smoel had gegeven die zelf ingenomen rot kop van dat mens zo mega blij lijkend ...
de beelden vind ik niet heel erg ofzo...

t enige wat ik me nu afvraag is dit dan de bultrug moeder van t jong wat dus voor egmond en castricum was gezien een paar dagen daarvoor???
zo ja dan zal eerdaags het jong ook nog wel aanspoelen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:25

NathalietjeB schreef:
papagroom schreef:

:= t is maar goed dat ik er niet bij was denk dat ik persoonlijk die vrouw een klap op dr smoel had gegeven die zelf ingenomen rot kop van dat mens zo mega blij lijkend ...
de beelden vind ik niet heel erg ofzo...

t enige wat ik me nu afvraag is dit dan de bultrug moeder van t jong wat dus voor egmond en castricum was gezien een paar dagen daarvoor???
zo ja dan zal eerdaags het jong ook nog wel aanspoelen

Dan kan die ook mooi opgenomen worden in de collectie... *\o/* *\o/* *\o/* :j :j :j <3 <3

-O- -O- -O-

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:28

Wordt het dan 2 halen 1 betalen? :P

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 21:33

josie schreef:
Wordt het dan 2 halen 1 betalen? :P

nee 3 halen 1 betalen vergeet de potvis ook niet :')