Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

juval

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:56

t valt mij op dat zo weinig bokkers cda gaan stemmen... wat is daar de reden van?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 21:57

Ik zie politiek en geloof graag gescheiden, vandaar dat mijn stem niet naar een partij als het CDA zal gaan :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:58

juval schreef:
t valt mij op dat zo weinig bokkers cda gaan stemmen... wat is daar de reden van?

Ik denk persoonlijk dat dat te maken heeft met "strategisch stemmen". Mensen willen volgens mij met een bepaalde stem voorkomen dat een ander aan de macht komt. Een stem op het CDA zou dan een verloren stem kunnen zijn...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:00

Ik wil ook geen christelijke partij in de regering.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:01

gummie schreef:
juval schreef:

Ik denk persoonlijk dat dat te maken heeft met "strategisch stemmen". Mensen willen volgens mij met een bepaalde stem voorkomen dat een ander aan de macht komt. Een stem op het CDA zou dan een verloren stem kunnen zijn...

Als het voor mij strategisch handig zou uitkomen om op het CDA(of elke andere christelijke partij) te stemmen zou ik dat nog niet doen.
Religie en politiek horen niet samen te gaan(voor mij)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:08

Na lang piekeren, nog meer dingen doorlezen ben ik eruit. Ik ga voor de partij die volgens de stemwijzer het dichtst bij mij stond.
(aantal weken de stemwijzer gedaan, daarna heel veel gelezen, afwegingen gemaakt, nu toch de knoop doorgehakt :) )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:30

ook hier principiële gronden voor het niet stemmen op CDA (of iedere andere partij op religieuze leest)
en ik vind dat dergelijke partijen te veel willen beperken wat betreft zelfbeschikking etc

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:35

gummie, ik word echt helemaal blij van jouw posts de afgelopen paar pagina's! Dankjewel dat je iedereen er aan herinnert dat we eigenlijk gewoon keihard aan het 'zeuren' zijn. Tuurlijk, we gaan achteruit dankzij de crisis, maar ons welstandsniveau is nog steeds zo ontzettend hoog in vergelijking met zo ontzettend veel anderen in de wereld! En dan hoef je niet eens alleen naar de 'derdewereld' landen te kijken, het welstandsniveau van een Nederlander in de bijstand heeft het ook stukken beter dan in Duitsland, Frankrijk, Belgie, Italie, Amerika... Onze laagste 10 (of 20) procent heeft het nog steeds ontzettend goed, ook al gaat het even minder.
Overigens vind ik dat een groot verworven goed en wil ik dat heel graag zo houden, vandaar dat ik links stem, maar ik ben het helemaal met je eens dat het overdreven klagen van de afgelopen paar jaar nergens voor nodig is!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:07

NatasjavE schreef:
Ik wil ook geen christelijke partij in de regering.

Precies, confessionele hobbys horen niet in beleid voor iedereen omgezet te worden. :)

Kan het aan mij liggen, maar ik hoor in mijn omgeving echt heel weinig mensen klagen. De meeste werken trouwens ook best hard.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:08

juval schreef:

Die denken dat het mooie leven tot in de hemel groeit..waar een andere witte man hun op vangt nl. wilders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:33

De Vereniging Groep Wilders, die onder de naam Partij voor de Vrijheid aan de verkiezingen heeft meegedaan, is een vereniging met een besloten karakter. De vereniging voldoet aan de wettelijke eis dat deze twee oprichters moet hebben en minimaal één lid. De oprichters zijn Geert Wilders en de Stichting Groep Wilders, het lid is Geert Wilders. Sympathisanten kunnen zich aanmelden als donateur en vrijwilliger, maar niet als lid. Het programma van de partij wordt dus niet ter goedkeuring aan leden voorgelegd

Bron: wiki

Begrijp ik dit nu goed en bepaalt geert alles zonder overleg? Over een dicatuur binnen de partij gesproken zeg :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:35

Ja dat begrijp je goed Jans :j

VWB het CDA, laat die eerst maar eens zelf goed uitzoeken wie ze zijn en waar ze voor staan zonder onenigheid binnen hun eigen partij......

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:36

Jans schreef:
De Vereniging Groep Wilders, die onder de naam Partij voor de Vrijheid aan de verkiezingen heeft meegedaan, is een vereniging met een besloten karakter. De vereniging voldoet aan de wettelijke eis dat deze twee oprichters moet hebben en minimaal één lid. De oprichters zijn Geert Wilders en de Stichting Groep Wilders, het lid is Geert Wilders. Sympathisanten kunnen zich aanmelden als donateur en vrijwilliger, maar niet als lid. Het programma van de partij wordt dus niet ter goedkeuring aan leden voorgelegd

Begrijp ik dit nu goed en bepaalt geert alles zonder overleg? Over een dicatuur binnen de partij gesproken zeg :=

Waar ben jij al die tijd geweest? Daarom is o.a. Hero eruit gestapt :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:36

Jans schreef:

Klopt! Daarom vind ik het ook zo raar dat Geert heel hard roept dat Europa on-democratisch is terwijl er zijn eigen partij totaal niet democratisch is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:37

Ik woon onder de grootste steen van dit dorp :j :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:38

Jans schreef:

Wel lekker rustig, denk ik zo ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:38

Jans schreef:

Dan kan je wel wat meer belasting betalen!
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:41

Hogere super-steen belasting :j :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:45

Jans schreef:
Hogere super-steen belasting :j :))

Je hebt de pech om onder de grootste steen te wonen en dus ben je de sjaak :j.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:45

LOL :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:46

_O- snel een huis zoeken dan!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:53

Krij je op een steen ook een hypotheek al dan niet met renteaftrek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:58

Mijn droom begint steeds meer te klinken als een Nederland zonder Wilders en zijn clubje.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 03:18

fransje23 schreef:
Krij je op een steen ook een hypotheek al dan niet met renteaftrek?

Moet je ff aan zeester Patrick, van Spongebob vragen :') .

Afbeelding

Lovely, dat laatste ben ik helemaal met je eens, een meer ondemocratische partij bestaat er niet. Echt raar dat daar nog zoveel mensen op stemmen.

http://mobiel.nu.nl/pda/algemeen/440627 ... teun-.html

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:38

Agelopen pagina: :')

Partij van Wilders is net eenmanscarnavalsvereniging Nooit Ruzie, maar dan zonder nooit. ;)