Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:09

woofie schreef:
Kamerleden lijken eigenlijk momenteel alleen zichzelf te vertegenwoordigen...naar het volk wordt niet geluisterd!

Zo heel af en toe is dat maar goed ook....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:17

woofie schreef:
Kamerleden lijken eigenlijk momenteel alleen zichzelf te vertegenwoordigen...naar het volk wordt niet geluisterd!
Bovendien zou het me niks verbazen als ze alleen maar druk zijn met lobbyen om straks, na de verkiezingen, een zo dik mogelijk betaald baantje te krijgen.
Immers...12 september zullen er diverse koppen gaan rollen....

Je spreekt jezelf tegen, juist in verkiezingstijd luisteren kamerleden naar het volk

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:22

Ja vooral die hele dikke kop met roze stropdas!Haha,sorry kon het niet laten!! :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:35

Ik vond Wilders trouwens vrij rustig gister met dat debat.
Ben ik de enige die dat is opgevallen?
En w.b.t. Rutte,die blijft zich dom houden,althans hij doet of hij dom is.

purny

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:20

Rutte vergeleek ons met Spanje en Italië. WTF hebben wij met deze landen te maken? Wij zitten zonder baan hoor, het gaat om NL en niet om die andere landen... Enne volgens mij zag ik Mona Keizer vandaag in de stad lopen.

Jammer jammer zeg! Ik had me opgegeven voor de Doe mee met Diederik happening en ik moet morgen werken :( Had er wel zin in om even in gesprek te gaan met deze man!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:27

Ik vind dat ook het grootste probleem van die Lente akkoord het feit dat de economie niet gestimuleerd wordt en geen werkgelegenheid oplevert.
Dus gaat iedereen nog minder uitgeven, daar blijft Rutte alsmaar doof voor.
GL en D66 kunnen wel blij zijn met het extra geld voor natuur en terug brengen van de 19% op podium kunsten, maar de economie aanzwengelen lijkt me meer prioriteit hebben op dit moment

Zo het accent leggen op Europa en het noodfonds is een dooddoener net zoals minder politici in de 1e en 2e kamer, dat is peanuts op het grote geheel

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:21

Hier ben ik heel erg voor. Wat mij betreft heeft de PVDA een streepje voor bij mij als ik ga stemmen :D

Laat ouders zwangerschapsverlof delen

DEN HAAG - PvdA-leider Diederik Samsom wil het zwangerschapsverlof dat ouders hebben rond de geboorte van hun kind uitwisselbaar maken.
Nu hebben vrouwen recht op 16 weken en mannen op 2 dagen. Samsom wil het mogelijk maken dat ze elkaar dagen geven.
Samsom zei dat zaterdag op een bijeenkomst van de PvdA, waar hij met leden goede ideeën besprak voor het verkiezingsprogramma van de PvdA.
Meer dan 1000 ideeën waren door leden geopperd op de site van de partij. ''Deze stond er gewoon tussen. 1000 ideeën. Pats, een pareltje'', zei Samsom.
Volgens Samsom zijn er zat mannen die wel meer tijd aan hun baby zouden willen besteden en zijn er vrouwen die sneller weer aan het werk willen dan na 16 weken.

Zonnepanelen

Samsom was ook enthousiast over een idee om zonnepanelen te verplichten in de nieuwbouw via een bepaling in het bouwbesluit. Andere voorstellen, bijvoorbeeld om de marktwerking in de zorg te schrappen, zijn al door de PvdA overgenomen.
De PvdA-leider pleit er ook voor om de kinderbijslag inkomensafhankelijk te maken. Het geld dat de overheid daarmee uitspaart, kan naar de kinderopvang.

Door: ANP

Bron: nu.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 21:25

Het idee van Samsom is natuurlijk een beetje vergezocht en nauwelijks uitvoerbaar voor stellen die niet bij hetzelfde bedrijf werken. Het heeft wel weer als voordeel dat er daarom meer mensen nodig zijn bij het UWV om de gang van zaken correct te administreren. Dat betekent banengroei!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:37

Moet er niet aan denken om zwangerschaps verlof te moeten delen. Die 16 weken heb ik ook echt nodig gehad.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 08:21

Inderdaad, die had ik ook heel hard nodig. :j Niet voor iedereen verloopt een bevalling vlekkeloos en sommige moeders moeten min of meer revalideren. -O- Maar voor moeders die dezelfde dag bij wijze van spreken alweer kunnen stofzuigen, zou het een oplossing kunnen zijn. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:26

Het lijkt me goed dat er een keuze is als die gewenst is

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:33

waarom dan niet 16 weken bij de vrouw en wat meer bij de man, een week ofzo. Dat zet pas zoden aan de dijk, 2 dagen voor een vent hoezo ouderwets :=

Leuk idee, maar erg oppervlakkig overna gedacht imo. Want idd hoe wil je dat wisselen, zal je toch van te voren aan moeten geven ivm aanvraag verlof door de werkgever.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:33

Wie moet dat extra verlof betalen voor die mannen? Zwangerschaps/bevallingsverlof is om het ichaam de tijd te geven te herdtellen, dus ik zie geen reden voor extra verlof voor mannen. Ze kunnen toch vakantiedagen opnemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:10

Nou ik denk dat de meeste lichamen niet 16 weken nodig hebben om te herstellen, dus die 16 weken zijn ook om voor het kindje te kunnen zorgen en overdag wat bij te slapen
En omdat veel mannen vaak s nachts de zorg op zich nemen kan ik me voorstellen dat die ook behoefte aan wat meer vrije tijd hebben
Een werkgever heeft niets aan een man die op het werk half zit te slapen
Dus ik denk dat het goed is als er een keuze is

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:35

Het is natuurlijk 4 of 6 weken voor de bevalling en dan blijven er 12 of 10 weken na de bevalling. En als de vrouw dan borstvoeding geeft vind ik 10 tot 12 weken een goede periode. Ik vind het overdreven van/voor mannen. Ze krijgen 2 dagen en wat is er mis om nog 1 of 2 weken verlof op te nemen.
Ik word altijd een beetje kriebelig van: we zijn zwanger of we gaan/zijn bevallen en dat gepuf van die mannen, daar kan ik ook niet tegen. :D ;)
Tevens is het plan administratief moeilijk en onnodig uitvoerbaar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:13

Ha ha ja dat klopt, maar jonge ouders gaan tegenwoordig nu eenmaal anders met hun kinderen om dan in mijn of jouw tijd

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:35

Ik vind het ergens wel belachelijk dat de man maar 2 dagen krijgt. Laat de mannen lekker meer opnemen, kunnen ze ook de kosten van kraamzorg onderdrukken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:07

Het is precies zoals je het zegt: krijgt. Uibreiding of ruiling moet wel betaald worden

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:31

Joh, die periode na de bevalling is juist ideaal om eindelijk weer eens een keer wat vakantiedagen op te maken. Even twee dagen vrij met de bevalling, daarna weer lekker aan het werk en als de kraamhulp er mee stopt nog even een week of twee weken vakantie nemen...

Dat is mij altijd prima bevallen hoor. En laten we nou ophouden met dat idee dat mannen en vrouwen in alles perfect gelijk zijn. Ik kon na die twee dagen weer prima aan het werk, maar voor mijn vrouw was dat toch echt wel anders...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:42

Maar het lijkt mij dat je als nieuwbakken papa ook geen tijd krijgt om van je spruit te genieten. Ben je net blij dat je thuis bent met je vrouwtje moet je weer aan het werk. Dus in mijn ogen zeker een vooruitgang en pluspunt!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 21:59

purny schreef:
Maar het lijkt mij dat je als nieuwbakken papa ook geen tijd krijgt om van je spruit te genieten. Ben je net blij dat je thuis bent met je vrouwtje moet je weer aan het werk. Dus in mijn ogen zeker een vooruitgang en pluspunt!

Maar wie moet dat dan betalen? Werkgever, de gemeenschap of papa zelf door vakantiedagen op te nemen? :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:21

Ik vind het ook een luxe... Prima dat papa meer tijd met zijn pasgeboren kind door wil brengen, maar dat kan ook allemaal.. Alleen wel uit eigen zak. Er zijn andere zaken die meer prioriteit verdienen vind ik, wat geld van de staat uitgeven betreft.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:25

Dan heb ik het verkeerd begrepen er staat niet dat er meer uit gegeven wordt, alleen dat de verdeling desgewenst anders zou kunnen
Begrijp de commotie eigenlijk niet

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:28

Was ook een reactie op Purny, dat papa en mama de keuze krijgen om het onderling te verdelen vind ik alleen maar prima :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 23:54

Heino schreef:
Ik vind het ook een luxe... Prima dat papa meer tijd met zijn pasgeboren kind door wil brengen, maar dat kan ook allemaal.. Alleen wel uit eigen zak. Er zijn andere zaken die meer prioriteit verdienen vind ik, wat geld van de staat uitgeven betreft.

uit eigen zak???
Dat kan alleen bij grote bedrijven....er wordt wel eens vergeten dat de meeste mensen in dienst zijn bij kleine baasjes,en dus stomweg niet gemist kunnen worden.
Het zwangerschaps verlof voor moeders is al moeilijk genoeg....stel je hebt 3 personeels leden,en eentje krijgt het in zn hoofd om op verlof te gaan in vakantie tijd.....wat moet zn baas dan,,,winkel op slot?