De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:27

Lusitana schreef:
En als mensen afhaken omdat ze hier niet krijgen wat ze zoeken en het in een ander topic meer naar de zin hebben is dat toch prima, soort zoekt soort. Maar moet dat werkelijk gemeld? Want dat is dus gewoon steken onder water, ruzie zoeken, off topic, en feitelijk tegen de regels.....
nounou, een beetje sportiever kan ook wel, laat je niet zo kennen.
Iedereen is er toch bij gebaat dat het verhaal van meerdere kanten, vanuit meerdere invalshoeken belicht wordt? Dus ook vanuit de aanname dat de mcCanns daadwerkelijk onschuldig zijn aan het verdwijnen van hun dochter. Daar wordt het verhaal completer van. Vooralsnog zijn alle betrokkenen onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En zijn er meerdere scenario's denkbaar en dus partijen denkbaar als schuldige.

Overigens, Lusitana, vind ik het nogal wat om zonder enig voorbehoud te insinueren dat de mcCanns 'minstens 1 pedofiel mee hadden en dat ze met pedofielen aanpapten'. Omdat je dondersgoed weet wat je hiermee insinueert.
Ik begrijp je weerzin tegen de mcCanns wat betreft het alleen laten van hun kinderen, maar hier ga je wat mij betreft over de schreef.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:28

Cayenne schreef:
Askja schreef:
Waar lees jij dan mee Cayenne?


Op https://www.websleuths.com
Sowieso een heel interessante site waar bijna alle vermissingen worden besproken.
Dank je!

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:37

Babootje schreef:
Ik vraag me af waarom ze geen lijkhonden gebruiken om bij de putten te zoeken. Die kunnen zelfs lijken in het water traceren en tot wel 35 jaar terug begraven lijken opsporen.

Zijn dat niet twee verschillende dingen?
Lijkt mij dat er voor een waterlijk wel een termijn aan zit? Omdat water in een cyclus zit van verdampen en neerslaan of in de grond trekken of wegstromen of een combinatie van alles. In elk geval zal het theoretisch verdunnen.
Maar ik heb er geen verstand van.

Bovendien, als ze niet deugden tegen de McCanns, waarom zouden ze dan ineens wel deugen voor Brückner? Je kunt het niet twee kanten op hebben. Of ze zijn accuraat, of niet en gezien de enorme schade die hun reputatie heeft geleden door kwaadwilligen is het wellicht beter om ze er buiten te laten?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:41

Er moet enige beweging in het water zitten voor een lijkenhond de geur in het water kan detecteren.Ik vermoed dat het bij die putten heel moeilijk word voor zo'n hond.Bovendien moet er water genoeg in staan zodat de hond vlak boven het water kan zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:48

Askja schreef:
Dank je!



Hier nog een directe link naar het subforum over Maddie :)
https://www.websleuths.com/forums/forum ... ccann.129/

Ze hebben oa lopende praattopics, foto topic over deze zaak, een topic met een tijdlijn en topic met alleen maar nieuwsitems.
Ze bespreken ook stukken uit het boek van Kate, heel interessant.

Ann

Berichten: 13350
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:54

Bedankt voor de links, Cayenne!

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:02

beatje schreef:
Er moet enige beweging in het water zitten voor een lijkenhond de geur in het water kan detecteren.Ik vermoed dat het bij die putten heel moeilijk word voor zo'n hond.Bovendien moet er water genoeg in staan zodat de hond vlak boven het water kan zijn.

Dank je. In de meeste staat geen water meer of maar een heel klein beetje, heel diep. We kampen voor een tweede aaneengelsoten jaar met droogte en dat is in de Algarve nog erger.



Askja schreef:
Lusitana schreef:
En als mensen afhaken omdat ze hier niet krijgen wat ze zoeken en het in een ander topic meer naar de zin hebben is dat toch prima, soort zoekt soort. Maar moet dat werkelijk gemeld? Want dat is dus gewoon steken onder water, ruzie zoeken, off topic, en feitelijk tegen de regels.....
nounou, een beetje sportiever kan ook wel, laat je niet zo kennen.
Iedereen is er toch bij gebaat dat het verhaal van meerdere kanten, vanuit meerdere invalshoeken belicht wordt? Dus ook vanuit de aanname dat de mcCanns daadwerkelijk onschuldig zijn aan het verdwijnen van hun dochter. Daar wordt het verhaal completer van. Vooralsnog zijn alle betrokkenen onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En zijn er meerdere scenario's denkbaar en dus partijen denkbaar als schuldige.

Overigens, Lusitana, vind ik het nogal wat om zonder enig voorbehoud te insinueren dat de mcCanns 'minstens 1 pedofiel mee hadden en dat ze met pedofielen aanpapten'. Omdat je dondersgoed weet wat je hiermee insinueert.
Ik begrijp je weerzin tegen de mcCanns wat betreft het alleen laten van hun kinderen, maar hier ga je wat mij betreft over de schreef.

Pardon? Ik insuineer niks, ik zet hier gewoon dingen neer die iedereen in de files kan vinden als reactie ergens op. En de vraag is: wat maakt Brückner ineens zo ineressant? Die stick is in 2016 gevonden...Brückner is eerder onder de loep geweest in verband met de zaak.
Wie kan daar iets op zeggen?

Ik heb totaal geen bezwaar tegen alle invalshoeken die voorbij komen als ze beargumenteerd worden, integendeel, ik (en ik niet alleen) heb steeds gezegd dat het waardevol is.
Waar ik het over had is of het ´t waard is om te melden dat je ergens ontvereden over bent, ipv gewoon iets on topic te plaatsen.
Dat heeft niks met "laten kennen" te maken, maar met een poging tot orde scheppen zonder dat er een mod aan te pas hoeft te komen.

Daarbij zit het blijkbaar in het hoofd van sommigen dat ik maar 1 ding wil zien of horen, terwijl ik me verdorie uit de naad zit te speuren en vertalen betreffende die Duitser en wat er dan ook voor nieuws naar voren komt.
Je idee over mij dat je zelf bij elkaar gefantaseerd hebt, klopt niet.

Enfin, door de bagger heen:

Wie kan zeggen waarom Brückner NU naar voren wordt geschoven? Is er iemand die daar iets over gelezen heeft? Een theorie? Idee?

Babootje

Berichten: 26636
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 16:50

Askja schreef:
Overigens, Lusitana, vind ik het nogal wat om zonder enig voorbehoud te insinueren dat de mcCanns 'minstens 1 pedofiel mee hadden en dat ze met pedofielen aanpapten'. Omdat je dondersgoed weet wat je hiermee insinueert.
Ik begrijp je weerzin tegen de mcCanns wat betreft het alleen laten van hun kinderen, maar hier ga je wat mij betreft over de schreef.


Dat Payne een pedofiel zou zijn is inderdaad niet bewezen. Het is op zich wel vreemd dat de getuigenverklaringen die daarop wijzen niet verder zijn onderzocht.
Of misschien bedoelt Lusitana dat de McCanns bevriend in Praia da Luz bevriend zijn geraakt met Clement Freud, ook een pedofiel, en veelvuldig in zijn villa hebben verbleven.
Daarvan is ook niet bewezen dat de McCanns daar op dat moment van wisten. Maar dat heeft ze volgens mij ook niet gezegd, tenminste heb ik dat zo niet begrepen.

Het is wel duidelijk dat zich in en om Praia da Luz veel pedofielen bevonden. In 2015 zijn er zo'n 5000 geregistreerd in Portugal. Dat betekent dat ze op 1 of andere manier tegen de lamp zijn gelopen. Maar dan hebben we het nog niet over de ongeregistreerde pedofielen en pedofiele toeristen.
Ook in de Britse politiek t/m het hoogste niveau zijn pedofielen te vinden. Als je daar eens induikt schrik je je rot.
https://www.independent.co.uk/news/uk/h ... 56796.html

Ik ben ook met mijn man en dochtertje in de Algarve geweest toen ze 2 jaar oud was. Hiervan was ik me toendertijd toch echt niet zo bewust. Ik zou als mn kind kwijt zou zijn niet direct denken aan een ontvoering door pedofielen. Madeleine was een energieke onderzoekende peuter, net zo als mijn dochter.
Die moest ik ook echt goed in de gaten houden anders ging ze op onderzoek uit.
Maar de McCanns deden dat wel. Dat komt mij buitengewoon voor, tenzij je al weet dat Portugal een pedofielenparadijs is. Maar in dat geval... laat je dan je kinderen alleen in het appartement achter?

Babootje

Berichten: 26636
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 18:24


Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:34

De Britse politie was op de hoogte van 120 Britse pedofielen op dat moment in de Algarve...
Het aantal pedofielen onder ons is veel hoger dan we beseffen. Het loopt ongeveer gelijk aan het aantal homo´s. En ik heb het over AANTAL niet over een verband tussen pedofilie en homosexualeit, want dat is er niet, voordat de mensen die niet begrijpend kunnen lezen en af en toe wat woorden oppikken en aan elkaar verbinden weer op tilt slaan.
Ongeveer 1 op de tien mannen heeft pedofiele gevoelens. Natuurijk doet goddank niet iedereen er wat mee en meestal hebben ze een correct moreel compas, maar ze komen overal voor, in alle kringen. En hoe meer gezag, hoe makkelijker ze er mee wegkomen.

En betreffende gebrek aan bewijs enzo, het bewijs dát er is, is dat de McCanns en hun gezelschap het strafbare feit begingen hun kinderen onbewaakt alleen te laten.
Maar daar zijn ze nog steeds niet voor gestraft.

Iemand een theorie, idee, over waarom Brückner nu interessant is?

Babootje

Berichten: 26636
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-20 19:16

Lusitana schreef:
Iemand een theorie, idee, over waarom Brückner nu interessant is?


Ik begreep dat het de uitlatingen van die vriend waren en uitlatingen op bepaalde websites die hij heeft gedaan die een belletje hebben doen rinkelen. Ik heb echt geen flauw idee wat het fundamentele bewijs zou moeten zijn dat hem aan Madeleine verbindt (wat niet al bekend was).

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:31

De naam Maddie is nooit gevallen, dat weet ik wel dus ze trekken gewoon wat dingen bij elkaar voor zover ik het kan zien. In mei moest er natuurlijk wel weer beweging komen in de zaak...
Elk ander moment en niet de voorspelling van Amaral erbij van jaren terug en ik was niet half zo sceptisch geweest.

ThreeFingers schreef:
Ze hebben ca 800 tips binnen gekregen dus dat neemt tijd inbeslag...

Brückner blijft in ieder geval tot 2021 vastzitten, waardoor er iets minder druk op de ketel zit, ook worden de zoekingen en tips natrekken financieel ondersteunt.

Brückner word nog steeds als een serieuze verdachte gezien, en ze zullen de komende maanden nog veel meer onderzoek doen.

Als ik de berichten die ik heb gezien mag geloven kan hij deze maand voorwaardelijk vrij komen, reden waarom ze juist zo koortsachtig werken, en de kans bestaat dat hij vlucht naar een land dat geen uitwisselingsverdrag heeft.
Is dat afgewezen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-20 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

pmarena

Berichten: 48501
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:04

Misschien denk ik te simpel hoor. Maar de meest logische verklaring voor het standpunt van de Duitse politie lijkt mij te zijn dat ze vreselijk nare foto's van Maddy hebben gevonden waarop duidelijk is dat het meisje niet meer in leven is.

Waarom zouden ze anders tegen de ouders zeggen dat ze niet meer leeft? ALS ze dat echt gezegd hebben dan.

En dat ze het zeer waarschijnlijk achten dat deze meneer daar een flinke hand in hand, gezien die foto's in zijn bezit waren en zijn hele profiel. Maar dat ze nog niet voldoende bewijs hebben om dat 100% veroordeelbaar hard te maken.

Babootje

Berichten: 26636
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 08:38

Dat zou kunnen PMarena. Maar volgens de DailyMail is de Duitse politie daar niet meer zo zeker van. Als je die kunt geloven althans.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... cutor.html
Kan ook zijn, dat de Duitse politie zulk heftig materiaal bij Bruekner hebben gevonden, dat ze veronderstellen dat als Maddie in zijn handen is gevallen ze dat niet heeft overleefd. En dat ze dus hoogstwaarschijnlijk dood is. Kortom, volgens de krant geloven de ouders het niet dat ze dood is. Dat past ook niet bij hun mantra vanaf het eerste uur. Maar feitelijk ben ik het wel eens met de Duitse politie dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat Maddie nog zou leven als ze in handen is gevallen van dit slag pedofielen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:45

pmarena schreef:
Misschien denk ik te simpel hoor. Maar de meest logische verklaring voor het standpunt van de Duitse politie lijkt mij te zijn dat ze vreselijk nare foto's van Maddy hebben gevonden waarop duidelijk is dat het meisje niet meer in leven is.

Waarom zouden ze anders tegen de ouders zeggen dat ze niet meer leeft? ALS ze dat echt gezegd hebben dan.

En dat ze het zeer waarschijnlijk achten dat deze meneer daar een flinke hand in hand, gezien die foto's in zijn bezit waren en zijn hele profiel. Maar dat ze nog niet voldoende bewijs hebben om dat 100% veroordeelbaar hard te maken.

Dat lijkt mij geen te simpele maar een heel logische gedachte.

Babootje

Berichten: 26636
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 08:46

Staat ook in het artikel dat Brueckner in de weken na de verdwijning niet langs is gekoimen als verdachte en dat de Portugese politie ook niet wisten van zijn zedenverleden. Maar volgens mij is dat niet waar en is hij ook als zedendelinquent langs gekomen in het onderzoek, maar was er onvoldoende bewijs dat hem in verband bracht met Maddie.
Weet jij dat nog Lusitana?

His criminal past in Germany was not known to detectives searching for Madeleine.
While all sex offenders in the Algarve region came under suspicion and were interviewed, 43-year-old Brueckner was not among them

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:49

Hij was een paar jaar geleden (maar dus ook jaren na de verdwijning) toch in beeld?

Babootje

Berichten: 26636
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 09:01

Askja schreef:
Dat lijkt mij geen te simpele maar een heel logische gedachte.


Zeker een logische gedachte, maar de veronderstelling dat Madeleine dood is, is volgens deze krant enkel de persoonlijke opinie van de Duitse onderzoeksleider Wolters op basis van ervaringen in dit soort zaken. (zie eerder genoemd artikel). Overigens niet de enige krant die daarover bericht.
https://www.independent.co.uk/news/uk/h ... 65441.html
https://metro.co.uk/2020/06/14/hope-mad ... -12849476/
https://www.express.co.uk/news/uk/12955 ... atest-news

Staat overal ongeveer hetzelfde.
However, speaking to the Mirror, Mr Wolters said: 'Because there is no forensic evidence there may be a little bit of hope.
'We don’t want to kill the hope and because there is no forensic evidence it may be possible.
'I am surprised the fact we say or I say Madeleine is dead is so important for the British people. '
The prosecutor added that, in Germany, it is 'normal' to assume a murder has taken place in similar cases.
Brueckner is currently in prison in Kiel, northern Germany, for drugs offences.
Mr Wolters also admitted that his previous assertion that Madeleine may have been 'killed quickly' was only 'personal opinion and speculation'. He said he came to the opinion 'without facts' based on experience of previous kidnapping cases.

Babootje

Berichten: 26636
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 09:02

SplashIsLief schreef:
Hij was een paar jaar geleden (maar dus ook jaren na de verdwijning) toch in beeld?


Nee tijdens het lopende onderzoek destijds al. Heeft Amaral in een interview ook gezegd. De Portugele politie liep alle zededelinquenten na. Alleen was er destijds nog niet zoveel over hem te vinden blijkbaar.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:32

Brückner heeft geprobeerd om voorwaardelijk vrij te komen.
Wat blijkbaar afgewezen is..

En ja Lustiana, ook ik vind dat je soms schrijft alsof je erbij was, "aanpappen met pedo's" is nogal een uitspraak..

Ik ben nog nooit in Portugal geweest, dus ik zou niet eens weten, dat het destijds het Mekka voor pedofielen was..
Dus waarom constant de Mccanns daarop "aanvallen".

Ja ze zijn nalatig geweest in het feit dat ze hun kinderen alleen lieten slapen. Terwijl dat heus veel meer ouders doen..

Vroeger speelde wij op straat, was toen nog redelijk te doen qua verkeer.
In theorie had iemand 1 van ons kinderen kunnen kidnappen..

En nogmaals, wij zijn niet bij de onderzoeken geweest! Ook politie berichten zijn niet altijd betrouwbaar. De media al helemaal niet.

Misschien is de Portugese politie corrupt, en zelf verwikkeld in kinderhandel enz, en hebben bewust geprobeerd de ouders als "schuldig" te laten lijken enz enz.

Brückner was in die periode daar, gelijk na de verdwijning van Maddie, zijn auto op een andere naam laten zetten. Chat berichten, hij past in het profiel. Video en Foto materiaal. En waarschijnlijk nog meer, maar de politie gaat natuurlijk niet alles openbaar geven!

https://www.bild.de/news/inland/news-inland/maddie-mccann-loesen-maedchen-badeanzuege-im-wohnmobil-von-christian-b-den-fall-71318406.bild.html

En het wil ook niet zeggen, omdat hij al eerder in de picture was, dat hij onschuldig is. Ze hadden toen niet de aanknopingspunten.

Maar goed, de kans dat ze überhaupt nog overblijfselen van Maddie vinden is gering.

En ik kan me ook niet voorstellen dat de Duitse politie maar wat roept, om in de media te komen..

Babootje

Berichten: 26636
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 11:32

ThreeFingers schreef:
En ik kan me ook niet voorstellen dat de Duitse politie maar wat roept, om in de media te komen..


Nee dat geloof ik ook niet. Er is goede reden om Brueckner te verdenken, meer reden dan er destijds was. Dus het is goed dat hij wordt onderzocht in verband met de verdwijning van Maddie.

ThreeFingers schreef:
Ik ben nog nooit in Portugal geweest, dus ik zou niet eens weten, dat het destijds het Mekka voor pedofielen was.. Dus waarom constant de Mccanns daarop "aanvallen".


Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat er wordt bedoeld. Het is geen kwestie van "aanvallen", maar het is helemaal niet gek dat je er vragen bij stelt.

Direct na het verdwijnen van Maddie hebben de McCanns geroepen dat Maddie was ontvoerd door een pedofielen ring. Niet 1 pedofiel dus maar een groep. Ze accepteerden geen enkele andere verklaring. Dat roept de vraag op waarom die stelligheid? Waarom kon Maddie niet gewoon zijn weggelopen op zoek naar haar ouders? Het appartement was per slot van rekening - volgens de McCanns - niet afgesloten. Of zijn ontvoerd voor losgeld. Haar ouders zaten er immers warmpjes bij. Dus wat maakte nu dat de McCanns meteen dachten aan een ontvoering door pedofielen.

In zijn laatste interview zegt Amaral erover dat hij het vreemd vond dat de McCanns er niet aan dachten dat Madeleine kon zijn weggelopen of zijn ontvoerd voor losgeld. Hij zei dat getuigen Gerry over de telefoon op de avond van 3 mei hebben horen zeggen dat er veel pedofielen in Portugal waren en zelfs ook verwees naar het Casa Pia schandaal. Casa Pia was een jeugdinstelling in Portugal voor arme kinderen en wezen waar decennialang kinderen misbruikt zijn geweest. Bij dit schandaal zijn als daders prominente namen genoemd, met inbegrip van een TV presentator, de voormalige Casa Pia gouverneur en een voormalig UNESCO ambassadeur.
In 2010 - dus pas veel later na de verdwijning van Maddie - zijn betrokkenen schuldig bevonden en veroordeeld.

Dus op basis van die getuigenverklaringen was Gerry er blijkbaar van op de hoogte dat er veel pedofielen actief waren in Portugal en geeft dat het feit dat zij hun kinderen een week lang avond aan avond alleen in een niet afgesloten appartement achterlieten nog een extra dimensie.

Dat de Portugese politie zelf corrupt zou zijn is een mogelijkheid. Dit kom je immers in andere landen ook tegen. Maar een heel gerechtelijk apparaat? Bedenk wel dat diezelfde gerechtelijke politie in Portugal (de Policia Judiciaria) zelf de misstanden in Casa Pia heeft blootgelegd en de misbruikers veroordeeld heeft gekregen.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:09

De Portugese politie wist niet van zijn strafblad in het buitenland. Maar hij is twee maal onder de loep geweest, in het eerste onderzoek en in het latere onderzoek en weten of hij al of niet bij zedenzaken betrokken is geweest moet op zich natuurlijk niet uitmaken bij vinden van bewijs van dingen die hij op dat moment gedaan zou hebben.
Hij is in Portugal eens beschuldigd van het aftrekken voor kinderen, maar dat heeft verder niks met de zaak te maken. En er is nogal een verschil tussen dat en ontvoering.

Het hele "hij kan het gedaan hebben" komt in die vage termen van maatjes etc die "hem er wel voor aanzien". Er is nergens gezegd dat hij het gedaan zal hebben.
De Duitse politie, al aangegeven door Babootje heeft gewoon voor het gemak aangenomen dat ze dood is,daar is geen bewijs voor en er zijn dus ook geen beelden van hem met Maddie, want dan was de zaak wel rond.

Ze hadden ook geen aanknopingspunten voor de rest van de bevolking. Je zult toch met iets moeten komen om hem aan de zaak te verbinden en het feit dat er een telefoontje gepleegd is in de buurt is niet voldoende, dat zijn er nog een paar duizend anderen.

Portugal is geen pedofielen mekka, er lopen duizenden pedofielen in elk land omdat er dus 1 op de 10 mannen rondlopen die pedofiele gevoelens hebben. Plus, context. (zie post Babootje)

Portugese politie corrupt, ja vooral als Scotland Yard er gewoon bij is en de hele wereld meekijkt.
Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen kindermisbruikers tussen zitten in het algemeen, maar de recherche die op deze zaak zat werkte onder de ogen van de hele wereld dus als er wat mis was, was dat echt wel naar buiten gekomen.

Betreffende Duitse politie die maar wat roept:
Hiervoor is met de Zwitserse politie geprobeerd. Het lukt niet meer om haar op de voorpagina te krijgen (belofte van Mitchell) via Portugese of Britse uitspraken. Ik durf te wedden dat Mitchell erachter zit, vooral omdat hij bij de eerste bronnen zat "volgens Mitchell" en er veel "hij zegt", "zij zeggen" was, zonder echte harde feiten.
Ze roepen net zomaar wat, ze hebben een verdachte op een presenteerblaadje aangeboden gekregen en proberen hard te maken dat hij het inderdaad wel eens zou kunnen zijn.
Er is in het busje geen enkel spoor van welk kind dan ook gevonden.

De link doet het niet, @Threefingers, kun je een korte omschrijving geven waar het om ging?

Een auto op naam van een ander zetten is helemaal niet verdacht op zich. Dat kun je doen om belasting redenen bv. De datum is alleen maar verdacht omdat hij bij de zaak gesleurd wordt, op zich is 4 mei geen verdachte datum. Hij was daar, net als duizenden andere mensen en honderden pedofielen. Hij heeft kinderporno in zijn bezit en chat over fantasiën met kinderen, net als miljoenen andere pedofielen. Wat maakt hem nou persee zo interessant en niet een van de andere honderden pedofielen? Als de politie werkelijk zoveel meer had waarom zitten ze dan nu alles na te gaan dat al nagegaan is, inclusief opnieuw dat kwijl willen laten testen terwijl er gewoon een match voor was, en getuigen oproepen, maar daarvoor dan verkeerde beelden gebruiken?

Er wordt gespeculeerd door mensen hier in Portugal(moet even nazoeken wie wat gezegd heeft) dat als hij er iets mee te maken heeft, hij in opdracht gewerkt heeft. Blijkbaar weten ze iets van zijn karakter dat wij niet weten, maar ze zien hem niet in staat om iets ingewikkelds uit te denken als een ontvoering.

En betreffende feiten, ik wil best terug trekken dat er een pedofiel in hun midden was (hoewel de kans enorm is) en zeggen dat er een kans is dat ze niet wisten dat Freud er een was, als we Kate kunnen geloven.
Ik was gisteren met mijn verkeerde been uit bed gestapt en had het niet zo moeten zeggen, maar met "allegded" erbij, moet even zoeken wat het in het nederlands is.

Nogmaals het is goed dat de Duitser door de mangel gaat en wie weet wat er allemaal nog uitkomt. Dat jullie niet denken dat ik hem onschuldig vind, of denk dat hij niks met de zaak te maken kán hebben.

* edit, ik weet niet of het voorbij is gekomen, maar Smith herkend hem dus niet. Smith is degene die een man met kind in de straat heeft gezien op het moment van verdwijning.

Er is een 10.000 € beloning voor de gouden tip.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 14-07-20 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:42

Dat Kate pedofielen ring, geroepen heeft is nieuw voor mij.
Zover ik weet, heeft ze het woord aduckted geroepen?
En pas later kwamen de opties pedofielen ring?

Sind diese schaurigen Fundstücke der letzte Beweis, den die Ermittler gegen Christian B. brauchten? Erst am Dienstag hatte die Staatsanwaltschaft Braunschweig mitgeteilt: „Wir haben einen beweisgestützten Verdacht, dass der Beschuldigte 43-jährige Deutsche Madeleine McCann getötet hat.“

Stützt sich dieser Verdacht auch auf die gefundenen Badeanzüge? Zu den aktuellen Berichten erklärte Staatsanwalt Hans Christian Wolters am Mittwoch gegenüber BILD: „Dabei ging es um ein Verfahren der Staatsanwaltschaft Halle, zu dem mir inhaltlich nichts bekannt ist. Ich möchte diesen Artikel daher nicht kommentieren. Einzelheiten zu unseren bisherigen und zukünftigen Ermittlungen werden auch weiterhin weder bestätigt noch sonst kommentiert.“

USB-Sticks enthielten weiteres schwer belastendes Material
Zusammen mit den gefundenen Kleidungsstücken sollen vor allem die auf dem Grundstück gefundenen Speichermedien Christian B. schwer belasten. In einer Grube hatten die Ermittler seinen toten Hund gefunden – und darunter eine Lidl-Plastiktüte mit sechs USB-Sticks und zwei Speicherkarten, voll mit Bildern und Videos schweren Missbrauchs.

oa dit staat erin, Lustiana jij zegt steeds als beelden van maddie op de USB Stick staan enz is dit bewijs genoeg.
Dat is natuurlijk onzin, je weet niet wat erop te zien is.

En het is absoluut niet zo dat ik ervan overtuigd ben dat Brückner het geweest is, net zo min als de ouders.

Wel is het zo, dat als kleine kinderen ontvoerd worden dit toch vaak is om seksueel te misbruiken, of om er veel geld aan te verdienen.

Lusitana

Berichten: 22463
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:53

Dank je voor de beschrijving, zal het zo even lezen.
En ik weet dat jij niet overtuigd bent dat hij het gedaan heeft.
En ik zeg niet dat de beelden op de USB stick genoeg zijn. Ik zeg dat als hij met Maddie erop staat, oftewel een vorm van heterdaad, dat het dan wel rond is. Maar alleen beelden van kinderen en losse beelden van hem bewijzen alleen dat hij de bezitter was, maar niet de dader van seksueeel misbruik van Maddie.

Kinderen die ontvoerd worden voor seksueel misbruik zijn gewoonlijk óf jonger, zodat ze geen herinnering hebben aan wie ze eerder waren, of ouder, omdat die goed op de markt liggen.
Overigens komt het ook niet voor alsof Brückner nou zoveel geld had. Ooit. Hij was een vagebond en oportunist, deed hier vooral veel in drugs.

Ja, je hebt gelijk Kate heeft eerst "ontvoering" geroepen (maar dat is op zich ook al vreemd, elke moeder zal er toch eerst vanuit gaan dat het kind het huis uit is gegaan, dat meestal het geval is, en niet van een ontvoering) en later over pedofielenring, maar de vraag blijft waarom? En dan ook meteen maar Marokko geoemd, terwijl Spanje wel die verbinding heeft maar Portugal niet, hoewel ik, om dat zeker te weten, nu even daar induik. En nogmaals, dat komt bij de McCanns vandaan, niet bij de politie. Die heeft wel gewoon alle mogelijkheden nagelopen, maar de McCanns bleven op 1 ding hameren.

*edit, ik kan alleen maar dingen vinden waarbij er een heleboel landen betrokken zijn in een kring, inclusief GB, Duitsland, België en Nederland en dan ook Marokko, maar niet specifiek Marokko.

Dat verhaal van Brückner niet in staat zijn om het in zijn eentje uit te denken en dat áls hij er iets mee te maken heeft hij in opdracht heeft gewerkt, komt waarschijnlijk van Amaral, die hem gesproken heeft, ik heb gisteren wat videos over de zaak zitten kijken.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 14-07-20 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26636
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 13:16

ThreeFingers schreef:
Dat Kate pedofielen ring, geroepen heeft is nieuw voor mij.
Zover ik weet, heeft ze het woord aduckted geroepen?
En pas later kwamen de opties pedofielen ring?


Niet Kate maar Gerry.

https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/GRAHAM-MCKENZIE.htm
On e hour into the search by holiday makers of the hotel and surrounding areas, about 23.00 hrs, Mr McKenzie approached the McCann's apartment from the bushes at the rear of the apartment.
He was searching the gardens. He did not know it was the McCann's apartment.
He saw Mr Gerry McCann standing alone in the doorway at the rear of the apartment talking on his mobile telephone.
Mr McCann was looking our over the swimming pool and did not see Mr McKenzie.

Mr McCann was absolutely distraught telling the person receiving the call that he feared 'she (Madeleine McCann) had been taken by paedophiles'.
He does not know who the person receiving the calls was but presumes it to be a family member.


https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/SILVIA_BATISTA.htm
She was aware that from the first moment either Gerry or the others insisted in affirming that
Madeleine had been abducted always using the word "abducted" instead of disappeared, and all
showed great interest that the press were informed of the situation.

Onderstaand een tijdlijn van alle getuigenissen van die avond, waaronder bovengenoemde en enkele andere
https://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/TIME ... MATION.htm
Pamela Fenn's getuigenis van 3 mei
Just after 22.30 upstairs neighbor Mrs. F. heard the hysterical shouts from a female person, calling out "we have let her down" which she repeated several times, quite upset. Mrs Fenn then saw that it was the mother of little Madeleine who was shouting furiously. Upon leaning over the terrace, after having seen the mother, Mrs. F. asked the father, Gerry, what was happening to which he replied that a small girl had been abducted. When asked, she replied that she did not leave her apartment, just spoke to Gerry from her balcony, which had a view over the terrace of the floor below. She found it strange that Gerry when said that a girl had been abducted, he did not mention that it was his daughter and that he did not mention any other scenarios

GNR Officer J. M. B. R. found the parents to be nervous and anxious, he did not see any tears from either of them although they produced noises identical to crying. He did not feel that this was an abduction, although this was the line indicated by the father.

S.B.(Sylvia Batista) also realised that from the very first moment on, both Gerry and the rest of the group members insisted in stating that Madeleine had been abducted, all of them using the word "abducted" instead of missing, and they all showed great interest in informing the press about the situation.

Al vrij snel kwam de getuigenis van Jane Tanner van de mogelijke ontvoerder.
Hierover zegt Sylvia Batista het volgende:
S.B. translated the deposition from one of the ladies that belonged to the group of English people, namely one that she indicates as being a brunette. This lady told the GNR officers, and S.B. translated, that she had seen a man crossing the road, possibly carrying a child. S.B. found that situation strange because she was convinced that when she saw this man, the lady was positioned in a spot that has no viewing angle to the location where she had seen the man. She doesn't know exactly where the lady was positioned when she saw the man passing by, but she knows that she indicated that she saw him passing on the street that lies in front of the window to the bedroom where Madeleine was, walking into the direction of the street that leads to the Baptista supermarket.

Er is nog veel meer, maar ik heb tijd tekort om het allemaal weer op te zoeken.