Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:25

het is gewoon afschuwlijk ;(

gohya

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:41

Ik hoorde net van mijn buurman dat er nét in het AD stond dat friso v.d. beademing af is?
Zou het echt zo zijn? geloof het niet echt,of die man leest het weer verkeerd?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:51

eowyn04 schreef:
authentic: 2 uur gereanimeerd!! Waar staat dat verhaal?

Dat geloof ik niet. Ik werk in de gezondheidszorg en ik heb nog nooit gehoord dat ze 2 uur lang gereanimeerd hebben.
50 minuten is al lang, meestal gaan ze max 40 a 45 door met reanimeren.

.

van mij is dat verhaal,tijdens een operatie kreeg een patient een hartstilstand en is daarna 2 uur gereanimeerd,daar waar de anesthesisten wilde stoppen na een uur, bleef 1 anesthesie assistent het niet opgeven,reden: patient bleef goed op kleur,en organen bleven het doen ( patient urineerde tijdens de reanimatie),patient kreeg na 2 uur hartslag terug,en had natuurlijk uiteindelijk een groot voorwand infarct met daaraan gebonden consequenties voor de rest van zijn leven,maar was heel blij dat hij nog in leven was.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:55

De arts op de radio zojuist gaf ook aan dat er geen tijd aan reanimeren zat! Ze schatten zelf in of het wel of niet zinvol lijkt om langer door te gaan!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:58

Vreselijk nieuws voor Friso en familie. Ik vraag me af hoe de toekomst eruit gaat zien. De keuzes waarvoor zij zich gesteld zien zijn heel zwaar, vooral ook omdat zij vanwege hun positie rekening ermee moeten houden hoe bepaalde keuzes vallen. Ik denk niet dat er bij een koninklijk persoon gauw 'de stekker eruit getrokken' kan worden, dat is een zeer rigoreus besluit en de familie moet sowieso al altijd op hun tenen lopen voor kritiek. Hoe dan ook een vreselijke situatie.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:02

Authentic schreef:
robeer ik vind niks tegenstrijdig, de arts zegt gewoon waar het op staat. Ja hij is relatief lang gereanimeerd maar je kan nu niet zeggen of hij ooit nog wakker wordt. Ook in coma kan er herstel zijn in de hersenen. In zulke gevallen blijven er simpelweg veel vragen onbeantwoord omdat hersenen hele rare dingen zijn, soms verrichten ze wonderen en soms niet. :)

Daarnaast denk ik niet dat wij alles hoeven te weten, zijn familie wel, maar dat zijn wij niet (neem ik aan :P ).

De arts geeft inderdaad openheid. Ik kreeg tijdens de persconferentie het gevoel dat het zou eindigen met slecht nieuws en dat men hem van de beademing af zou gaan halen. Dat was mijn gevoel naar aanleding van de woorden van de arts. Hij zegt: Hij is lang gereanimeerd. Je kunt zeggen te lang. Op het einde wordt er dan toch weer hoop op herstel gegeven. Dat vond ik tegenstrijdig.

Dat de hersenen rare dingen zijn en wonderen soms voorkomen ontken ik ook niet. Maar de vraag waar het massieve hersenletsel zich bevindt, is geen vraag die onbeantwoord blijft. Dat kunnen ze immers vaststellen en zal ook wel gedaan zijn. Het maakt imo namelijk nogal wat verschil of dit in de kleine of grote hersenen is.

Dat ik dat niet hoef te weten heb je gelijk in. Maar het roept bij mij wel vragen op.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:02

Ik denk dat bij niemand de stekker er snel uitgetrokken wordt. Dat is een beslissing die je niet van de ene op de andere dag eventjes neemt. Ik kan me goed voorstellen dat als er nog een sprankje hoop is, dat de stekker er fijn in blijft zitten, prins of niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:05

Wat mij ook zo raakt dat Mabel zelf als kind haar vader is verloren door een winters ongeluk... Vreselijk dat er ook een grote kans is dat haar eigen kinderen dat mee moeten maken,

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:06

Ja, de geschiedenis lijkt zich te herhalen.
Vreselijk.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:07

Ik denk dat je niet te snel het slechtse moet denken...

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:07

moet je maar niet gaan skien buiten de piste....

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:08

larissa288 schreef:

Dat zei ik net ook en dat bracht problemen....

Dus zeg dat niet te snel!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:08

Vreselijk inderdaad, merk toch dat ik het nieuws blijf volgen, hoe dubbel ook. Erg blijft het zeker!

verootjoo schreef:
risje schreef:
Want immers om een andere nederlander die een ernstig ongeluk heeft wordt ook niet gezegd, moeten de evenementen (NK's) dit weekend wel doorgaan en moet koninginnedag wel doorgaan.......

Kan me voorstellen dat de hoofden van de familie er niet helemaal naar staan om gezellig koniginnedag te gaan vieren in veenendaal/rhenen...

Klopt kan ik me ook zeker voorstellen, zeker dat de familie niet zou gaan. Maar dat is heel wat anders dan van alles maar helemaal afgelasten. Paar jaar terug in Apeldoorn, werden de officiele gelegenheden ook versoberd, maar ging alles wel door..........was dat minder erg dan?

Denk dus ook best dat andere meningen gezegd mogen worden. Nogmaals het is vreselijk nieuws en ben op zich best koningsgezind, maar het erger vinden omdat hij Prins is, nee dat dan weer niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:09

Wat me bijna nog erger lijkt, dan dat een dierbare overlijdt, dat je (als het zover zou komen) nu zelf de keuze moet maken tussen doorgaan of niet.... Volgens mij blijf je je de rest van je leven afvragen of je er wel goed aan hebt gedaan.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:09

SienenIvo schreef:
Ik denk dat je niet te snel het slechtse moet denken...

Moet je iets beter lezen: in mijn bericht staat grote kans en dat is de werkelijkheid. Want er is een reële kans dat hij nooit meer bij bewustzijn komt.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:11

Ja,Maar dat weten ze ook niet 100 procent..

Het kan hoor dat hij **** gaat....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:11

Dat hij sterretje gaat?

En om die reden gebruik ik ook het woord; kans erin ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:12

Sowieso, of hij nu wel of niet nog ooit tot bewustzijn komt, dat zal nooit meer dezelfde man/vader zijn, vermoed ik. Als er zo zware hersenschade is, wat blijft er dan nog over van de persoon die je kent en hoe menswaardig is dat leven dan? Dat vraag ik me af...

Anoniem

Als iemand wordt opgegeven gaat de 'stekker' er redelijk snel uit hoor, mag de familie wel bepalen maar daar gaan meestal niet meer dan 2 dagen overheen.
Maar over opgeven heb ik nog niks gehoord, dus dat zal nog niet zover zijn.

SienenIvo

Ja,ik wist niet of ik dat mocht zeggen..

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:14

larissa288 schreef:

Ow my God, ga buiten spelen.
Ik vind niet raar en misschien wel begrijpelijk dat je (na 40 jaar dezelfde pistes)
een uitstapje gaat maken.

Ik vind het vreselijk triest voor de familie. Ben erg benieuwd naar de afloop, maar ik zie
het persoonlijk somber in. Hoop dat de familie zich neer kunnen leggen bij de beslissing die
ze uiteindelijk gaan nemen.

Authentic

larissa288 schreef:

Het schijnt niet ongebruikelijk te zijn, ik riep eerst ook van jaaa lawinegewaar het is dom. Bleek dat ze hebben geprobeerd een lawine op te wekken en dat, dat niet resulteerde in een lawine, gevolg is dat het paar ingeschat heeft dat het veilig was. Dat kan 99x goed gaan en het hoeft maar 1x gruwelijk fout te gaan.

gohya

Joolien schreef:
Als iemand wordt opgegeven gaat de 'stekker' er redelijk snel uit hoor, mag de familie wel bepalen maar daar gaan meestal niet meer dan 2 dagen overheen.

Nou 2 dagen is wel erg kort.Bij mijn dochter mochten ze van mij de stekker er niet uit trekken,ook niet na 1 week.En dat is maar goed ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:15

Joolien schreef:

Ik denk ook niet dat ze dat heel makkelijk gaan zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:15

rindin schreef:
larissa288 schreef:

Ow my God, ga buiten spelen.
Ik vind niet raar en misschien wel begrijpelijk dat je (na 40 jaar dezelfde pistes)
een uitstapje gaat maken.

Ik vind het vreselijk triest voor de familie. Ben erg benieuwd naar de afloop, maar ik zie
het persoonlijk somber in. Hoop dat de familie zich neer kunnen leggen bij de beslissing die
ze uiteindelijk gaan nemen.

Ja maar het blijft dom dat je met zo'n waarschuwing de piste afgaat, hoe goede skier je ook bent en hoeveel je ook voor zijn gegaan...