Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Maar het lijkt me dat de meeste mensen binnen een relatie SAMEN voor een kind kiezen en dan ben je ook samen verantwoordelijk. En of het nou gaat om tijdsindeling of om de financiele kant; je zult het samen moeten doen of samen mogelijkheden moeten bekijken.
Was je reactie naar mij toe of in het algemeen?
MamboBeach schreef:marije1987 schreef:Ik vind het prima als de vrouw (of man) ervoor kiest om niet te werken, maar dan vind ik het niet gepast dat je een WWuitkering aanvraagt en lekker 'teert' op andersmans belastingcenten.
Weet jij op welke manier je een ww-uitkering aanvraagt en verkrijgt? Denk je dat je die zomaar even ontvangt ofzo? Als je recht hebt op ww-uitkering is de hoogte naar gelang je hebt gewerkt. Ik kan je vertellen dat dat echt niet zo heel lang is en 70 procent van het laatst genoten loon. Huismoeder zijn en ww-uitkering aanvragen vind ik een erg vreemde combinatie en ik weet dan ook niet hoe je hierbij komt?
Quellian schreef:HC, je formulering was een beetje eh... vreemd
Mijn reactie was dit, maar ik weet niet of je het zo bedoelde.Quellian schreef:Maar het lijkt me dat de meeste mensen binnen een relatie SAMEN voor een kind kiezen en dan ben je ook samen verantwoordelijk. En of het nou gaat om tijdsindeling of om de financiele kant; je zult het samen moeten doen of samen mogelijkheden moeten bekijken.
Was je reactie naar mij toe of in het algemeen?
marije1987 schreef:Dit gaat trouwens niet over een moeder, maar gewoon mannen/vrouwen in 20-30jaar zonder kinderen.
Quellian schreef:Marije, dat is een heel andere discussie, staat hier totaal los van.
Is net zoiets als dat je hier nu zou roepen: '... en alle katten moeten gecastreerd worden'. Raakt kant noch wal.
marije1987 schreef:Gelukkig heb ik geen ervaring met het aanvragen van een ww, maar heb mensen in m'n kennissenkring die een WW uitkering hebben, gewoon te beroerd zijn om te werken en al JAREN deze uitkering hebben.. Dit gaat trouwens niet over een moeder, maar gewoon mannen/vrouwen in 20-30jaar zonder kinderen. (mijn kennissen dus.. deze zin gaat dus niet over het hele topic)
@Huertecilla: Fijn om te horen dat je het met me eens bent
Twiggy2008 schreef:marije1987 schreef:Gelukkig heb ik geen ervaring met het aanvragen van een ww, maar heb mensen in m'n kennissenkring die een WW uitkering hebben, gewoon te beroerd zijn om te werken en al JAREN deze uitkering hebben.. Dit gaat trouwens niet over een moeder, maar gewoon mannen/vrouwen in 20-30jaar zonder kinderen. (mijn kennissen dus.. deze zin gaat dus niet over het hele topic)
@Huertecilla: Fijn om te horen dat je het met me eens bent
Wat jij zegt kan helemaal niet. Je kunt helemaal niet jarenlang een WW-uitkering hebben. Ze zullen wel in de bijstand zitten, want WW krijg je door het hebben van een arbeidsverleden van minimaal een jaar en daarnaast krijg iedereen tijdelijk WW. Daarna gaat het over in bijstand.
Ik heb wel ooit eens tijdelijk een WW gehad. Ik kreeg 'm alleen maar, vanwege mijn lange arbeidsverleden en dat is voor een bepaalde tijd. Dat was in mijn geval (als ik het het goed heb, want lang geleden), meer dan een half jaar 70% en vervolgens een tijdlang 50% van mijn laatstverdiende loon (ik weet de tijd niet meer precies, sorry, te lang geleden en ook niet helemaal uitgezeten, omdat ik weer werk vond gelukkig). Je leven lang WW krijgen, kan echt niet.
Quellian schreef:maikeltje schreef:En daar heb ik nou respect voor. Voor mensen die de keuze wel of geen kinderen heel bewust afwegen
Nu klink je als een bokker waar ik de naam niet van noem.
Je hebt bepaalde keuzes gemaakt in het leven en daardoor mag je absoluut geen andere keuzes maken. Je hebt een kat, krijgt een kind, kind blijkt allergisch en je krijgt een bak vuil over je heen, want 'de kat was er het eerst!'. Jaja... zo lust ik er ook nog wel een paar
Ik heb echt niet ZOMAAR een kind gekregen hoor
Liezel1 schreef:Om maar weer even ontopic te komen: voor vrouwen in de bijstand met kleine kinderen is een regeling dat ze niet hoeven te solliciteren/ werken.
Zo "ken" ik iemand die 3 kinderen heeft, die allemaal precies 4 jaar schelen. Op haar 18e van school gegaan, zwanger en wel en in de bijstand terecht gekomen, vervolgens om de 4 jaar een kind op de wereld zetten zodat ze niet hoeft te werken (behalve zwart dan).
Dat feestje gaat een keer over, de oudste en jongste schelen 12 jaar met elkaar. Vrouw is nu 30 en heeft nog nooit officieel een dag gewerkt. Hoe gaat zo iemand zich redden op de arbeidsmarkt? Of gewoon nog maar een keer zwanger raken?
En dit soort gevallen bedoel ik in mijn Posts, te lui om echt te werken en dus moet de maatschappij er maar voor opdraaien...
Sizzle schreef:Hetgene wat mij vaak stoort is mensen die alles maar willen EN carriere EN veel paarden EN dure vakanties en dan worden ze 35 en MOETEN dan ook kinderen en klagen vervolgens hoe zwaar het is terwijl je dat echt van te voren ook wel kon bedenken. Waarom moest dat zonodig denk ik dan, je leven was toch al leuk....
Sizzle schreef:Of zoals een collega zei, ach de mensen in de opvang hebben er een opleiding voor en ik niet dus hij is beter af daar dan thuis, dat doet me best zeer als ik dat hoor.
Liezel1 schreef:Om maar weer even ontopic te komen: voor vrouwen in de bijstand met kleine kinderen is een regeling dat ze niet hoeven te solliciteren/ werken.
Zo "ken" ik iemand die 3 kinderen heeft, die allemaal precies 4 jaar schelen. Op haar 18e van school gegaan, zwanger en wel en in de bijstand terecht gekomen, vervolgens om de 4 jaar een kind op de wereld zetten zodat ze niet hoeft te werken (behalve zwart dan).
Dat feestje gaat een keer over, de oudste en jongste schelen 12 jaar met elkaar. Vrouw is nu 30 en heeft nog nooit officieel een dag gewerkt. Hoe gaat zo iemand zich redden op de arbeidsmarkt? Of gewoon nog maar een keer zwanger raken?
En dit soort gevallen bedoel ik in mijn Posts, te lui om echt te werken en dus moet de maatschappij er maar voor opdraaien...
Quellian schreef:MamboBeach schreef:Ik had het in de gaten dat ze het niet begreep. Ik begrijp jou ook niet altijd maar in dit geval wel.
Ik kreeg het idee dat hij ervoor bedankte om het verder uit te leggen, maar ik kon me niet voorstellen dat hij dat bedoelde? Hij bedankte me, punt.
Liezel1 schreef:mambobeach, stellen die werken waarvan de man het hele gezin kan onderhouden vind ik geen probleem. Die houden hun handjes niet op..
Vrouwen zoals ik beschreef vind ik persoonlijk een probleem...
Quellian schreef:Blijkbaar
Misschien moet ik wat simpeler gaan denken
Huertecilla schreef:Quellian schreef:Blijkbaar
Misschien moet ik wat simpeler gaan denken
Het valt niet mee als er eens een keer iemand wat schrijft zonder verborgen agenda.
Verder lijkt het me een goed idee als af en toe de onderwerpopener eens nagelezen wordt.
Míj lijkt het helemaal top om als man het huishouden te doen en sexobject zijn in te brengen voor een vrouw die voldoende inbrengt
Huertecilla schreef:Míj lijkt het helemaal top om als man het huishouden te doen en sexobject zijn in te brengen voor een vrouw die voldoende inbrengt