Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:21

(dubbele post)
Laatst bijgewerkt door Rebeccatjuh op 22-07-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:22

CtjeLief schreef:
Waarom voelen PVV stemmer zich aangevallen? Omdat ze een geweten hebben en weten dat ze op (een vreselijk) iemand hebben gestemd die bepaalde groepen wil buitensluiten, en gezien onze geschiedenis denk ik dat ze zich daarom erg aangevallen voelen (en zich misschien onbewust zelfs een beetje schamen)...

Vind dit een behoorlijke beschuldiging en hou mij in om hier niet verder op in te gaan.
Als we het over linkse/communistische leiders hebben kun je ook een aantal vreselijke voorbeelden in de geschiedenis naar voren toveren.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:25

CtjeLief schreef:
Nou ja laten we weer ontopic gaan, we weten toch (bijna) allemaal hoe het echt in elkaar zit ;) Woorden er aan vuil maken heeft toch geen zin meer, het kan helaas toch niet worden achterhaald door Bokt. En de sfeer is toch al behoorlijk verpest hierdoor. Het zijn echte propaganda topics geworden, tijden veranderen blijkbaar op Bokt. (het was voorheen toch een stuk prettiger hier)

Waarom voelen PVV stemmer zich aangevallen? Omdat ze een geweten hebben en weten dat ze op (een vreselijk) iemand hebben gestemd die bepaalde groepen wil buitensluiten, en gezien onze geschiedenis denk ik dat ze zich daarom erg aangevallen voelen (en zich misschien onbewust zelfs een beetje schamen)... Dat is eigenlijk mijn conclusie van dit topic! Dat is hoe IK het zie en iedere PVV stemmer zal dit uiteraard hard ontkennen.. Maar goed dat geeft niet, ieder zijn mening he!

was het voorheen prettiger omdat Wilders nog niet bestond? Omdat linksch lekker linksch kon kletsen zonder tegenspraak? Want ik heb eens de topics nagelopen sinds 2004 die hier over de PVV en Wilders gevoerd zijn, en daar is niets aan veranderd. De linkschmenschen betichten de PVV'ers nog steeds van dezelfde zaken. Ze zijn dom, Nazi, weten niks van het programma van de PVV, kennen eigenlijk geen Moslims (dat recht lijkt alleen voor de linkschen weggelegd ) en ga zo maar door. Precies wat je vandaag de dag nog steeds terugziet. De PVV'ers verdedigen zich ook steeds met dezelfde beweringen en uitlatingen. Het grote verschil is dat de PVV sinds 2005 een partij met invloed is geworden. 24 zetels en dat lijkt de linkschen veel meer te storen. De druiven zijn heel zuuur nu paars+ dood is en we het echt mee gaan maken dat de PVV beleidsinvloed gaat hebben.

Verder wil ik duidelijk maken, maar ik spreek voor me zelf en niet voor andere PVV'ers, dat ik me niet schaam voor mijn keuze, geen last van mijn geweten heb en geen overeenkomsten zie met Hitler en de WWII, zoals linkschmenschen steeds verkondigen.
Ik zie het als een zegen dat linksch zo gescholden en gedemonisserd heeft, want dat is een van de hoofdredenen geweest dat de PVV zo groot geworden is als deze nu is.

Het lijkt wel of iedereen vergeten is dat de LPF ook al het Islamvraagstuk als beleidspunt had en daar ook al dik 20 zetels mee haalde. Om steeds te zeggen dat het Wilders is en zijn PVV is ontkennen van de werkelijkheid. Het speelt al een jaar of 10 in Nederland en met het verstrijken van de jaren is het protest steeds groter geworden.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:28

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:30

Rebeccatjuh schreef:
Vind dit een behoorlijke beschuldiging en hou mij in om hier niet verder op in te gaan.

Ga er dan eens inhoudelijk op in? Sluit de PVV bepaalde groepen dan niet buiten? En vertoont de begintijd van Hitler dan geen overeenkomsten met Wilders nu? Waarom dan niet?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:32

Nicolletje schreef:
Shadow0 schreef:
Op dit moment staat er 21 ja - j

Ik moet eerlijk zeggen dat ik aan het begin van deze discussie (ooit) weleens in haar profiel heb gespiekt en toen stond dat er ook...

Dat heb ik ook al eens uitgelegd. Op de een of andere manier heb ik in de verjaardagskalender blijkbaar 1990 aangeklikt i.p.v. 1988, maar in mijn beschrijving heeft altijd mijn echte leeftijd gestaan. Daar is niet één letter aan veranderd sinds de dag dat ik die schreef.
Bovendien, wat maakt het uit wat ik daar opschrijf, er schijnen hier toch gebruikers te zijn die zeggen dat beiden niet waar zijn, terwijl Bokt dat al uitgebreid gecontroleerd heeft. Maar zij weten het blijkbaar beter. Misschien moeten ze zelf maar eens wat werk gaan verrichten voor ze, want ze hebben onwaarschijnlijke talenten die goed van pas komen hier. :j

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:49

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:

Ga er dan eens inhoudelijk op in? Sluit de PVV bepaalde groepen dan niet buiten? En vertoont de begintijd van Hitler dan geen overeenkomsten met Wilders nu? Waarom dan niet?

Buitensluiten: Nee.
Terugdringen: Ja.

Vertoont het overeenkomsten? Nee.
Hitler had een hekel aan joden omdat ze welvarend waren , Wilders heeft een hekel aan mensen die het al jarenlang voor de bevolking verpesten en waar het constant op verzachtende omstandigheden gegooid wordt.

"De Rode Terreur vormt een zwarte bladzijde uit de Russische geschiedenis en die van Lenin. Het ironische aan de situatie was dat de bevolking van het voormalig Russisch Keizerrijk in ongerepte gebieden meer slachtoffers kende dan in de periode van de Eerste Wereldoorlog.[bron?] Nadat Lenins partij de macht over het voormalig Russisch Rijk kreeg werd de oorlog gestart tegen de tegenstanders van het communisme en hen die daarvan verdacht werden."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lenin

Zullen we het nu gaan hebben over de linkse partijen die naar communisme neigen? Hoe gevaarlijk deze zijn en met een aantal vergelijkingen uit het verleden strooien? Oorlogen uit naam van het communisme?
Nee, daar heb ik namelijk helemaal geen behoefte aan.
En daar zit nu juist de kern van het probleem.

De opmerking van CtjeLief waarin zij zegt dat pvv'ers een geweten hebben omdat zij op een vreselijk iemand gestemd hebben die groepen wil buitensluiten en dat ze zich daarom aangevallen voelen, die zorgt ervoor dat pvv'ers zich - mogelijk- aangevallen kunnen voelen.
Door al dat ge- &veroordeel.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:50

Ik bedoel dat het hier eerder nog wel prettig was voordat iemand hier propaganda ging voeren, met veel personen kun je wel een goede discussie volgen, en dat is toch een beetje overheerst door de propaganda -en niet alleen dat- waardoor de goede sfeer verdwenen is. (Denk dat veel bokkers dit met mij delen)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:04

CtjeLief schreef:
Ik bedoel dat het hier eerder nog wel prettig was voordat iemand hier propaganda ging voeren, met veel personen kun je wel een goede discussie volgen, en dat is toch een beetje overheerst door de propaganda -en niet alleen dat- waardoor de goede sfeer verdwenen is. (Denk dat veel bokkers dit met mij delen)

:j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:12

Rebeccatjuh schreef:

Is een selectieve immigratiestop niet mensen buitensluiten?

Rebeccatjuh schreef:

Nee? Dus Hitler en Wilders hebben het niet allebei gemunt op een bepaald volk omwille van hun afkomst?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:15

Heino schreef:
Rebeccatjuh schreef:

Rebeccatjuh schreef:

Nee? Dus Hitler en Wilders hebben het niet allebei gemunt op een bepaald volk omwille van hun afkomst?

Dus Cohen & Halsema hebben het niet net als de communisten gemunt op een bepaalde doelgroep?
Namelijk de hardwerkende Nederlander die hier hard voor gestudeerd heeft?

En zo kun je alles en iedereen vergelijken.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:16

Dan moet je even de zoekfunctie gebruiken, iemand heeft een sterk onderbouwde post geplaatst met de redenen waarom Wilders vergelijkbaar is met Hitler, die punten kun je niet ontkennen...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:17

CtjeLief schreef:
Waarom voelen PVV stemmer zich aangevallen? Omdat ze een geweten hebben en weten dat ze op (een vreselijk) iemand hebben gestemd die bepaalde groepen wil buitensluiten, en gezien onze geschiedenis denk ik dat ze zich daarom erg aangevallen voelen (en zich misschien onbewust zelfs een beetje schamen)... Dat is eigenlijk mijn conclusie van dit topic! Dat is hoe IK het zie en iedere PVV stemmer zal dit uiteraard hard ontkennen.. Maar goed dat geeft niet, ieder zijn mening he!

Schamen voor mijn stemkeuze ? NOOIT!
Volgende keer weer pvv :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:18

Een vraag met een wedervraag beantwoorden is heel makkelijk Rebeccatjuh. Ik ben nu benieuwd naar een écht inhoudelijk antwoord op mijn vragen.
En wanneer jij uitlegt wat je nu precies bedoelt met dat stukje ove Halsema en Cohen en het op een bepaalde doelgroep gemunt hebben wil ik je best inhoudelijk antwoord geven.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:19

Heino schreef:

Nee je kan het ook zien als kansen bieden aan de mensen die hier al zijn incl. de Moslims, Marokkanen, Hindoes, marsmannetjes (?) en vrouwen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:19

shilady schreef:

En hieruit blijkt maar weer dat men (of in elk geval jij en nog wat PVV-stemmers in dit topic) niet leren van de geschiedenis :)
Wilders wíl niet regeren. Hij is verdorrie tig keer gevraagd door Rutte, maar nee, meneer gaat allerlei eisen stellen aan besprekingen. Sorry? Hij zit niet echt in de positie om eisen te gaan stellen aan coalitievorming.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:20

Nicolletje schreef:
Nee je kan het ook zien als kansen bieden aan de mensen die hier al zijn incl. de Moslims, Marokkanen, Hindoes, marsmannetjes (?) en vrouwen.

Dat is een ander deel van het verhaal, maar feit blijft wel dat die mensen die kansen krijgen ten koste van de selectieve groep die buitengesloten wordt...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:20

@ Heino, waarom mogen de anderen dat wel doen en Wilders niet?

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:21

Heino schreef:
shilady schreef:

En hieruit blijkt maar weer dat men (of in elk geval jij en nog wat PVV-stemmers in dit topic) niet leren van de geschiedenis :)
Wilders wíl niet regeren. Hij is verdorrie tig keer gevraagd door Rutte, maar nee, meneer gaat allerlei eisen stellen aan besprekingen. Sorry? Hij zit niet echt in de positie om eisen te gaan stellen aan coalitievorming.

Cohen wel? "Ik wil eigelijk geen middenkabinet, maar als mn grote vriendin Femke mee mag doen dan wel hoor..."
Pff.....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:21

Nicolletje schreef:
Heino schreef:

Hier ben ik het mee eens!
En de mensen die hier dan weer bij komen hebben dan ook weer een baan nodig terwijl heel veel mensen al werkloos zijn hier

shilady

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:22

Voor zover ik weet is de vvd er met andere partijen ook nog niet uitgekomen dus denk dat iedereen wel eisen stelt ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:22

Rebeccatjuh schreef:
Cohen wel? "Ik wil eigelijk geen middenkabinet, maar als mn grote vriendin Femke mee mag doen dan wel hoor..."
Pff.....

Ik ga jou geen antwoord geven als jij mij geen antwoord geeft. Flauw hè? Nee! Ik heb geen zin in een eenzijdige discussie!

Nicolletje schreef:
@ Heino, waarom mogen de anderen dat wel doen en Wilders niet?

Wie doen wat wel?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:23

CtjeLief schreef:

Dat delen alleen de linkschmenschen met je. Andere Bokkers vinden juist het tegendeel.
Het ligt er maar aan bij welke groep je hoort, de winnaars of verliezers. Linksch heeft verloren, en niet zo'n beetje ook. Verliezen doet pijn, dat begrijp ik ook wel. Ik heb ook een tijd het gevoel van verliezen gehad, dat is nu omgeslagen in een win gevoel vanwege het grote succes van de PVV. Ik heb nu het gevoel dat we met velen zijn, i.p.v. met enkelen, en velen staan samen sterk.
Ik proef iedere dag weer dat linksch maar niet kan geloven dat de PVV zo groot is en zelfs in de regering komt. De shock is blijkbaar erg groot, terwijl die een stuk minder groot geweest was als ze eens erder hadden gekeken dan hun neus lang was. Dan hadden ze de signalen in de samenleving zo op kunnen pikken en inzien dat het een kwestie van tijd was.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:24

Heino schreef:
Nicolletje schreef:

Dat is een ander deel van het verhaal, maar feit blijft wel dat die mensen die kansen krijgen ten koste van de selectieve groep die buitengesloten wordt...

Nee. Ik ben nog bezig met mijn post over hoe wij eigenlijk de Marokkanen in 'ghetto's' zetten, maar telkens maar méér vluchtelingen, Moslims, enz. bij deze groep gooien maakt het probleem alleen maar groter in mijn ogen.
En het is nog steeds niet zo dat eventuele nieuwelingen daar niet terecht komen, want ze worden ook 'zelf' erbij gehaald door middel van importbruiden, maar ook door een beleid van sociale stelsels dat in de eerste instantie erg aardig lijkt maar niet uitnodigt tot participatie.

We hebben nu al een probleem en worden telkens met meer problemen opgezadeld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 13:25

Heino schreef:
Wie doen wat wel?

Iedereen heeft toch zijn of haar woordje klaar? Anders hadden we nu al een kabinet gehad lijkt me.