Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:05

Waarschijnlijk dat er hier volgens jaar alleen nog maar hoogblonde, op hun 21ste afgestudeerde PVVertjes wonen :D

Jane, waarom ze precies nodig zijn is me ook een raadsel, misschien omdat er zoveel mensen op één man gestemd hebben en die man er nu achter komt dat alles alleen doen toch wel wat lastig gaat worden? Lees je de Telegraaf niet?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:13

sarabande schreef:
janesmith schreef:
Waarom zijn die nodig? Van de PVDA kan zelfs het grootste deel niet eens Nederlands schrijven en dat functioneert ook!

Vorige keer zei je dat PVDA ers in psychiatrische instellingen zitten, nu dat ze analfabeet zijn, ik vraag me af wat je verder nog fantaseert.

Is dat net zo'n fantasie als dat er bij de PVV geen mensen zijn die verder dan 3 kunnen tellen?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:20

PattyOosten schreef:
Waarschijnlijk dat er hier volgens jaar alleen nog maar hoogblonde, op hun 21ste afgestudeerde PVVertjes wonen :D

Jane, waarom ze precies nodig zijn is me ook een raadsel, misschien omdat er zoveel mensen op één man gestemd hebben en die man er nu achter komt dat alles alleen doen toch wel wat lastig gaat worden? Lees je de Telegraaf niet?

Jazeker. De grootste krant van ons land, die van wakker Nederland. Waar de grootste en beste bedrijven van ons land adverteren en werven voor goed personeel en stafmedewerkers.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:22

janesmith schreef:
Is dat net zo'n fantasie als dat er bij de PVV geen mensen zijn die verder dan 3 kunnen tellen?

Dat zegt niemand, jij bent de enige die dat soort etiketten op mensen plakt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:25

O, dan zeg ik meteen mijn Intermediar op. En laat meteen mijn serieuze abo's vallen :+ O nee, want ik wil morgen wel de uitgebreide reportage over de trouwerij van Wes en Yolanthe lezen natuurlijk, ik wacht nog even, want daar doen die linkse media helaas niet aan mee, en bij mijn thee met knuffels wil ik toch stiekem wel even kijken hoe de jurk eruit zag :+

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:26

Afbeelding
:D

Abiola

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:27

Wat een stomme jurk. Maar bedankt!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:30

PattyOosten schreef:
Wat een stomme jurk. Maar bedankt!

Beetje tuttige jurk zelfs...... maar dat geheel off-topic :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:35

Ja je vroeg erom :D :D

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:40

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Dat zegt niemand, jij bent de enige die dat soort etiketten op mensen plakt

Oh ja?

PattyOosten schreef:
Wat ik bedoel, is dat je je dan lekker bij de PVV kan aansluiten als Kamerlid of weet ik veel wat, het was een vrije vertaling van "put your money where your mouth is". Hij (Geert) zit te springen om mensen die net iets meer beheersen dat het alfabet en de tafel van drie, dus je maakt een goede kans!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:41

My bad ;)

Jane, de tafel van drie gaat tot dertig :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:43

PattyOosten schreef:
My bad ;)

Jane, de tafel van drie gaat tot dertig :+

Maar we kunnen verder tellen. Afgelopen peiling al tot 34! _O-

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:48

Een peiling is leuk, maar op dit moment is het veel belangrijker om een goed kabinet te vormen. En de problemen die er zijn op te lossen.

Maar ik zou je graag in de kamer zien voor de PVV hoor. Je hebt een graad, kan overduidelijk tot drie tellen en heel goed selectief googelen, dus ik voorzie voor jou een grote toekomst bij de PVV ;) Maar dan wel op Bokt blijven he!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:52

PattyOosten schreef:
Een peiling is leuk, maar op dit moment is het veel belangrijker om een goed kabinet te vormen. En de problemen die er zijn op te lossen.

Maar ik zou je graag in de kamer zien voor de PVV hoor. Je hebt een graad, kan overduidelijk tot drie tellen en heel goed selectief googelen, dus ik voorzie voor jou een grote toekomst bij de PVV ;) Maar dan wel op Bokt blijven he!

Misschien dat ik jou dan wel naast me zie in de bankjes links. Kun je een beetje Nederlands lezen leren aan die gasten. Want lezen kun je.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:56

Ik zit achter Mark, maar ik vergeef je dat je dat niet meer weet. Maar enlighten me, wie kan er niet lezen in ons parlement?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:02

PattyOosten schreef:
Ik zit achter Mark, maar ik vergeef je dat je dat niet meer weet. Maar enlighten me, wie kan er niet lezen in ons parlement?

Dat zei ik toch...links van ons. Dus jij bent van de VVD? Die VVD die de grenzen dicht wil gooien voor kansarme immigranten en een einde wil maken aan de ongebreidelde stroom van importbruiden. Die een algeheel verbod wil voor de boerka en afschaf van aparte faciliteiten voor moslima's zoals gescheiden zwemmen, sporten en die het wil verbieden dat in ziekenhuizen vrouwen een mannelijke arts kunnen weigeren. Die VVD?
Gefeliciteerd....je bent zojuist heel wat plaatsen gestegen op mijn lijstje. +:)+

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:09

Precies die VVD ja. Maar de grenzen staan wel open voor kansrijke immigranten of voor asielzoekers. Het zwemmen tijdens het vrouwenuurtje hoeft niet te stoppen. Ik wil liever ook geen kerel die mijn mammografie doet, enz. En van mij, en van de VVD mag iedereen lekker in de Koran lezen, ook in de Moskee.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:24

PattyOosten schreef:
Precies die VVD ja. Maar de grenzen staan wel open voor kansrijke immigranten of voor asielzoekers. Het zwemmen tijdens het vrouwenuurtje hoeft niet te stoppen. Ik wil liever ook geen kerel die mijn mammografie doet, enz. En van mij, en van de VVD mag iedereen lekker in de Koran lezen, ook in de Moskee.

Dan heb je niet op de goeie partij gestemd, want de VVD wil wel degelijk een einde maken aan de gescheiden zwemuurtjes en het mogen weigeren van mannelijke artsen. En kansrijke immigranten bestaan bijna niet, dus dat is een slimmigheidje van de VVD om de grenzen eigenlijk te sluiten zonder het zo hard te zeggen. Een kansrijke immigrant is een immigrant met een goede opleiding en die Nederlands spreekt. Lees het VVD programma er maar op na en je komt het vanzelf tegen. Mocht je twijfel hebben dan meld het maar en dan zal ik je door middel van een paar linkjes rechtstreeks naar de genoemde standpunten verwijzen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:31

Er is sinds jaar en dag een zg vrouwenuurtje in mijn zwembad. Bij de douane wordt ik nooit door die knappe kerel gefouilleerd, helaas. Maar kom maar met dat linkje dan. Dat over de kansrijke immigrant heb ik niet nodig;-) Die over de mammografieman wel ;)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:43

We hebben het niet over de mammografieman. We hebben het over behandelingen in een ziekenhuis. Dat de VVD niet meer wil dat je daar om een andere arts vraagt. Dat je het gewoon doet met de arts die dienst heeft op dat moment, of dat nu een man of vrouw is.

VVD schreef:
Vrouwelijk moslims moeten niet de keuze hebben een mannelijke arts te weigeren. Dat stelt VVD-Kamerlid Henk Kamp maandagavond in actualiteitenprogramma Nova. Hij gaat daarmee in tegen een nieuwe richtlijn van artsenorganisatie KNMG.

Kamp vreest dat de gezondheidszorg in de problemen komt als patiënten artsen per definitie kunnen weigeren. Volgens Kamp is het niet haalbaar altijd vrouwen beschikbaar te hebben op medische afdelingen. Moslima's die per se niet door mannen behandeld willen worden moeten 'maar terug naar hun eigen land', zei Kamp. Volgens de VVD'er gaat het om een kleine groep die zich niet wenst aan te passen aan de Nederlandse samenleving. Hun eisen zouden de samenleving in de problemen brengen. "Wij moeten dat niet accepteren."

VVD schreef:
VVD-Kamerlid Paul de Krom wil dat de overheid harder optreedt tegen onwelwillende migranten: ‘Islamitische scholen waar kinderen leren zich af te zetten tegen de Nederlandse samenleving? Sluiten!’

Halverwege het gesprek komt Paul de Krom ineens met de term ‘Nieuwe apartheid’. Die wil hij dus niet in Nederland. ‘Daar trek ik echt de streep. Tot hier, niet verder!’ Het gaat over gescheiden zwemmen, het afplakken van zwembaden zodat moslima’s onbespied hun baantjes kunnen trekken.

‘Ik ben daar tegen’, aldus het Tweede Kamerlid, binnen de VVD verantwoordelijk voor Immigratie en Integratie. ‘Het lijkt heel sympathiek dat je zorgt dat die vrouwen ook kunnen gaan zwemmen. Maar de prijs die je betaalt, is te hoog. Je geeft verworven vrijheden weg, je geeft de emancipatie op. We moeten orthodoxe moslims geen platform verschaffen om vrouwen anders te behandelen en hen in de publieke ruimte apart te zetten.

'Ik zeg dan: als het je als orthodoxe gelovige hier in dit land niet bevalt, dan kan je altijd weggaan. En als die vrouwen in een open zwembad niet mogen zwemmen, dan zwemmen ze maar niet. Want waar eindigt het als je dit toestaat? Straks hebben we ook apart openbaar vervoer, omdat die vrouwen anders niet met de bus gaan of aparte ingangen in het ziekenhuis omdat ze anders geen medische hulp zoeken. Dat kán dus niet. Niet hier, niet in mijn land.’

Volgens mij ken ik de VVD standpunten nog beter dan jij!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:54

Het vrouwenzwemmen bij ons hier in Amsterdam is voor vrouwen. Ook niet islamitische vrouwen. En ik zwem ook wel eens mee. Mij maakt het niet uit hoor, maar voor mijn man is het niet leuk als ie niet mee kan. Maar hij moet toch altijd werken. Er zijn genoeg niet Islamitsische vrouwen die gebruik maken van dat uurtje. Net als van het geen koters uurtje, het hoge duikplank uurtje. Weet ik veel wat ze allemaal verzinnen. Nou en? In Amstelveen mogen mannen alleen, in het weekend niet naar binnen omdat het wel eens pedo's zouden kunnen zijn. Is ook niet echt tof voor mijn man, maar je hebt het er maar lekker mee te doen toch?

Over het artsen ding. Ik was dus laats bij de mammografie toestand. En ik loop in hetzelfde zh met mijn been. De mammo was okee, maar ik moest terug voor een knobbel in mijn oksel. Omdat ik voor mijn been ook moest vroeg ik of dat door die arts (man) gedaan kon worden. Vonden zij een groter probleem dan ik. Blijkbaar vinden vrouwen (niet alleen de moslimas) het niet zo leuk om de top uit te trekken voor een vreemde man.

En tot slot. Een standpunt van de VVD is niet iets wat iemand van de VVD ooit gezegd heeft. Ik wil graag een directe link naar iets wat begint met vvd.nl.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:56

PattyOosten schreef:
Het vrouwenzwemmen bij ons hier in Amsterdam is voor vrouwen. Ook niet islamitische vrouwen. En ik zwem ook wel eens mee. Mij maakt het niet uit hoor, maar voor mijn man is het niet leuk als ie niet mee kan. Maar hij moet toch altijd werken. Er zijn genoeg niet Islamitsische vrouwen die gebruik maken van dat uurtje. Net als van het geen koters uurtje, het hoge duikplank uurtje. Weet ik veel wat ze allemaal verzinnen. Nou en? In Amstelveen mogen mannen alleen, in het weekend niet naar binnen omdat het wel eens pedo's zouden kunnen zijn. Is ook niet echt tof voor mijn man, maar je hebt het er maar lekker mee te doen toch?

Over het artsen ding. Ik was dus laats bij de mammografie toestand. En ik loop in hetzelfde zh met mijn been. De mammo was okee, maar ik moest terug voor een knobbel in mijn oksel. Omdat ik voor mijn been ook moest vroeg ik of dat door die arts (man) gedaan kon worden. Vonden zij een groter probleem dan ik. Blijkbaar vinden vrouwen (niet alleen de moslimas) het niet zo leuk om de top uit te trekken voor een vreemde man.

En tot slot. Een standpunt van de VVD is niet iets wat iemand van de VVD ooit gezegd heeft. Ik wil graag een directe link naar iets wat begint met vvd.nl.

Dan doe je lekker een beetje moeite en Google je. En als je die moeite niet wilt doen, jammer.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:03

janesmith schreef:
Dan doe je lekker een beetje moeite en Google je. En als je die moeite niet wilt doen, jammer.

Aangezien ik er niet van overtuigd ben dat DE VVD die standpunten heeft, mag jij mij overtuigen met je weergaloze google acties. Maar onthoud...er moet wel vvd.nl voor staan he!

Het (na)blaten van iets , maakt het nog niet tot waarheid Jane.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:08

PattyOosten schreef:
janesmith schreef:

Aangezien ik er niet van overtuigd ben dat DE VVD die standpunten heeft, mag jij mij overtuigen met je weergaloze google acties. Maar onthoud...er moet wel vvd.nl voor staan he!

Het (na)blaten van iets , maakt het nog niet tot waarheid Jane.

www.vvd.nl en de rest zoek je zelf maar op. Zo moeilijk kan het niet zijn. Zoek maar onder standpunten, dat is al een heel goed begin.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 01:14

janesmith schreef:
http://www.vvd.nl en de rest zoek je zelf maar op. Zo moeilijk kan het niet zijn. Zoek maar onder standpunten, dat is al een heel goed begin.

En dan, want onder "zwembad" vind ik niets :+ En onder intergratie ook alleen meer van wat ik al wist. Voor zo'n knappe bronvermelder vind ik je nu akelig stil.