Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
roxxxiejjj schreef:Lante schreef:Ik hoop dat die kans niet zo groot is dat Wilders dit Moslim beleid erdoor krijgt, maar de mensen die PVV gestemd hebben hebben die kans dat dat gebeurd in mijn ogen groter gemaakt dan zou mogen. Ik vind niet dat de politiek het recht heeft mensen te dwingen om wat dan ook wel of niet te geloven. Dan beperk je mensen in hun vrijheid en die vrijheid moeten we juist koesteren, het is iets om trots op te zijn!
Dus in jouw ogen zijn alle mensen die PVV stemmen slecht? Omdat ze ervoor gezorgd hebben dat die kans groter is? Blijkbaar wil het grootste deel van Nederland dit, omdat er gewoon dingen te ver gaan! En wat kan je aan de mening van duizenden Nederlanders veranderen?
Ik mag dan wel niet stemmen, maar ik had het wel geweten..
De vergelijking met Hitler vind ik nogal vergezocht.. Hitler regeerde alleen, Wilders zal nooit alleen regeren. En daarnaast waren dat hele andere tijden, nu zijn er allemaal organisaties, wetten en regels
Lante schreef:En daar gaat het dus om, de PVV is niet genuanceerd, maar radicaal... Radicaal... hé... dat roept bepaalde associaties bij mij op... Willen we radicalen in de coalitie, in de tweede kamer, inde politiek? Ik stem tegen.
Heino schreef:roxxxiejjj schreef:Maar het zal nooit alleen aan Wilders liggen, zijn punten moeten nog goedgekeurd worden door weet ik hoeveel mensen, dus hoe groot is de kans nou dat deze punten er doorheen komen?
De mensen die op de PVV gestemd hebben hebben het al goedgekeurd dat Daphna haar Koran niet meer mag lezen...
Lante schreef:Hitler regeerde NIET alleen, misschien moet je je daar nogf net even meer in verdiepen.
Dikgedrukt: ik zeg niet dat mensen die PVV stemmen slecht zijn, ik vind dat ze hun stem niet juist hebben gebruikt.Je moet nu mij geen woorden in de mond leggen, dat komt de discussie niet ten goede.
Lante schreef:Lante schreef:Ik hoop dat die kans niet zo groot is dat Wilders dit Moslim beleid erdoor krijgt, maar de mensen die PVV gestemd hebben hebben die kans dat dat gebeurd in mijn ogen groter gemaakt dan zou mogen. Ik vind niet dat de politiek het recht heeft mensen te dwingen om wat dan ook wel of niet te geloven. Dan beperk je mensen in hun vrijheid en die vrijheid moeten we juist koesteren, het is iets om trots op te zijn!
Dus in jouw ogen zijn alle mensen die PVV stemmen slecht? Omdat ze ervoor gezorgd hebben dat die kans groter is? Blijkbaar wil het grootste deel van Nederland dit, omdat er gewoon dingen te ver gaan! En wat kan je aan de mening van duizenden Nederlanders veranderen?
Ik mag dan wel niet stemmen, maar ik had het wel geweten..
De vergelijking met Hitler vind ik nogal vergezocht.. Hitler regeerde alleen, Wilders zal nooit alleen regeren. En daarnaast waren dat hele andere tijden, nu zijn er allemaal organisaties, wetten en regels
roxxxiejjj schreef:Daarnaast heb ik nergens tussen zijn punten kunnen lezen dat hij de koran wil afschaffen..
Lante schreef:Lante schreef:[
Wat is hier niet fatsoenlijk aan?
Edit:
Er wordt gezegd dat er geen 1 antwoord op haar vraag heeft gegeven, ik antwoord daar toch gewoon op?
sarabande schreef:Daphna schreef:Ja, maar uit deze verkiezingen blijkt, dat niet alleen Wilders dit wil, maar zo'n 20% van de Nederlandse bevolking dit wil. Of dit realiteit wordt of niet is een ander verhaal. Lijkt mij niet mogelijk wat mensen rechten betreft, maar ik weet nu wel wat andere mensen mij gunnen, wordt ik erg vrolijk van.
Troost je als je hier op bokt in de vele aan Wilders gewijde topics de meningen van de PVV aanhangers leest, weten ze vaak niet eens wat Wilders echt bedoelt.
Dus die gunnen jou best je vrijheid van godsdienst.
Hoe kan je anders willens en wetens kiezen voor de partij van de Vrijheid en anderen die vrijheid niet gunnen, dat is voor mijn echt een raadsel.
En wat Limburg betreft, het is altijd al een provincie geweest met een hoog percentage gelovigen
JessAndHope schreef:Denk dat er niet zo heel veel aan de hand is als wilders wint.
Heb zelf ook op hem gestemd. Maar hij moet nu eenmaal een coalitie gaan vormen wil hij enigszins regeren.
Gelukkig zal hij nooit alleen heerser worden en kan hij daarom ook niet 'doorslaan'.
Daarnaast horen mensen vaak niet wát hij zegt en beginnen ze gelijk te schermen met dat hij racistisch is.
Als je goed luisterd naar wat hij nu precies zegt, dan heeft hij het over de 'foute' buitenlanders.
Dus diegene die buschauffeurs in mekaar rammen en meisjes verkrachten enz enz, die wil hij het land uit hebben.
En zeg nou zelf.... ieder fatsoenlijk mens wil dat toch???
JessAndHope schreef:Denk dat er niet zo heel veel aan de hand is als wilders wint.
Heb zelf ook op hem gestemd. Maar hij moet nu eenmaal een coalitie gaan vormen wil hij enigszins regeren.
Gelukkig zal hij nooit alleen heerser worden en kan hij daarom ook niet 'doorslaan'.
Daarnaast horen mensen vaak niet wát hij zegt en beginnen ze gelijk te schermen met dat hij racistisch is.
Als je goed luisterd naar wat hij nu precies zegt, dan heeft hij het over de 'foute' buitenlanders.
Dus diegene die buschauffeurs in mekaar rammen en meisjes verkrachten enz enz, die wil hij het land uit hebben.
Sannnn schreef:Maar wat ik dan niet snap, zal vast aan mij liggen, is waarom een provincie als Limburg met relatief veel gelovigen wil dat een ander geloof de kop ingedrukt wordt?
Maar wat ik ook raar vindt. Wordt constant negatief over Wilders e.d. gesproken, maar de christenlijke partijen zijn ook dik gedaald in aantal zetels. Daar wordt niets over gezegd? Toch apart?
nicole3939 schreef:JessAndHope schreef:Denk dat er niet zo heel veel aan de hand is als wilders wint.
Mooi gezegd
JessAndHope schreef:heej dát zeg ik niet, als het nederlanders zijn, zijn het nederlanders... ongeacht de huidskleur.
Maar het gelul van een dubbele indentieteit / illegaal zijn, daar ben ik dus wel fel op tegen.
En ja, wilders kan sommige dingen beter iets genuaceerder zeggen. Maar ik denk dat dit juist mensen wakker schud en mensen aan het denken zet. Zodat er misschien, ooit, perhaps, met een beetje geluk, iets gaat verandere hier in NL