wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:13

Art 1 moet afgeschaft worden toch? Is dat niet een peiler van onze democratie?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:15

russel schreef:
Blz 32? Dan gaan we dat eens fijn lezen :+

Doe maar blz 24

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:16

roxxxiejjj schreef:
Lante schreef:
Ik hoop dat die kans niet zo groot is dat Wilders dit Moslim beleid erdoor krijgt, maar de mensen die PVV gestemd hebben hebben die kans dat dat gebeurd in mijn ogen groter gemaakt dan zou mogen. Ik vind niet dat de politiek het recht heeft mensen te dwingen om wat dan ook wel of niet te geloven. Dan beperk je mensen in hun vrijheid en die vrijheid moeten we juist koesteren, het is iets om trots op te zijn!

Dus in jouw ogen zijn alle mensen die PVV stemmen slecht? Omdat ze ervoor gezorgd hebben dat die kans groter is? Blijkbaar wil het grootste deel van Nederland dit, omdat er gewoon dingen te ver gaan! En wat kan je aan de mening van duizenden Nederlanders veranderen?

Ik mag dan wel niet stemmen, maar ik had het wel geweten..

De vergelijking met Hitler vind ik nogal vergezocht.. Hitler regeerde alleen, Wilders zal nooit alleen regeren. En daarnaast waren dat hele andere tijden, nu zijn er allemaal organisaties, wetten en regels

Hitler regeerde NIET alleen, misschien moet je je daar nogf net even meer in verdiepen. ;)
Dikgedrukt: ik zeg niet dat mensen die PVV stemmen slecht zijn, ik vind dat ze hun stem niet juist hebben gebruikt. :) Je moet nu mij geen woorden in de mond leggen, dat komt de discussie niet ten goede. :)

Hermelijn

russel schreef:
Art 1 moet afgeschaft worden toch? Is dat niet een peiler van onze democratie?

En hij wil de eerste kamer afschaffen ook, niet waar?

Het grootste deel van Nederland heeft nog altijd NIET op de PVV gestemd hoor, ze hebben maar 24 zetels, geen 75+.

NicoleWHS

Lante schreef:
[

Wat is hier niet fatsoenlijk aan?

Edit:
Er wordt gezegd dat er geen 1 antwoord op haar vraag heeft gegeven, ik antwoord daar toch gewoon op?
Laatst bijgewerkt door NicoleWHS op 10-06-10 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Lante schreef:
En daar gaat het dus om, de PVV is niet genuanceerd, maar radicaal... Radicaal... hé... dat roept bepaalde associaties bij mij op... Willen we radicalen in de coalitie, in de tweede kamer, inde politiek? Ik stem tegen.

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk dat in de huidige verhoudingen het best kan werken. De PVV heeft een stem, maar als ze gaan regeren zullen ze moeten nuanceren, dat heeft Geert ook zelf gezegd. Dus de extreme standpunten van de PVV zullen worden gefilterd door de overige partijen uit de coalitie, waarmee je denk ik best wat aardigs overhoudt.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:17

Heino schreef:
roxxxiejjj schreef:
Maar het zal nooit alleen aan Wilders liggen, zijn punten moeten nog goedgekeurd worden door weet ik hoeveel mensen, dus hoe groot is de kans nou dat deze punten er doorheen komen? :+

De mensen die op de PVV gestemd hebben hebben het al goedgekeurd dat Daphna haar Koran niet meer mag lezen...

Daarnaast heb ik nergens tussen zijn punten kunnen lezen dat hij de koran wil afschaffen..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:19

nicole3939 schreef:
Lante schreef:
[

Edit:
Er wordt gezegd dat er geen 1 antwoord op haar vraag heeft gegeven, ik antwoord daar toch gewoon op?

Ik vond al die uitroeptekend e.d. niet fatsoenlijk, mijn mening maar off topic. :)

bfsunshine

Lante schreef:
Hitler regeerde NIET alleen, misschien moet je je daar nogf net even meer in verdiepen. ;)
Dikgedrukt: ik zeg niet dat mensen die PVV stemmen slecht zijn, ik vind dat ze hun stem niet juist hebben gebruikt. :) Je moet nu mij geen woorden in de mond leggen, dat komt de discussie niet ten goede. :)

Uiteindelijk stond hij er toch echt wel alleen voor, en dat zal met Wilders nooit gaan gebeuren, daarvoor heeft hij te weinig macht, en kom op zeg, alsof we over een paar jaar moslims in gaskamers hebben? Dat gaat echt niet gebeuren hoor.

edit: volgens jou hebben deze mensen hun stem niet goed gebruikt, maar waarom dan? Omdat jij iets anders wilt?
Laatst bijgewerkt door bfsunshine op 10-06-10 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Lante schreef:
Lante schreef:
Ik hoop dat die kans niet zo groot is dat Wilders dit Moslim beleid erdoor krijgt, maar de mensen die PVV gestemd hebben hebben die kans dat dat gebeurd in mijn ogen groter gemaakt dan zou mogen. Ik vind niet dat de politiek het recht heeft mensen te dwingen om wat dan ook wel of niet te geloven. Dan beperk je mensen in hun vrijheid en die vrijheid moeten we juist koesteren, het is iets om trots op te zijn!

Dus in jouw ogen zijn alle mensen die PVV stemmen slecht? Omdat ze ervoor gezorgd hebben dat die kans groter is? Blijkbaar wil het grootste deel van Nederland dit, omdat er gewoon dingen te ver gaan! En wat kan je aan de mening van duizenden Nederlanders veranderen?

Ik mag dan wel niet stemmen, maar ik had het wel geweten..

De vergelijking met Hitler vind ik nogal vergezocht.. Hitler regeerde alleen, Wilders zal nooit alleen regeren. En daarnaast waren dat hele andere tijden, nu zijn er allemaal organisaties, wetten en regels

Dikgedrukt: ik zeg niet dat mensen die PVV stemmen slecht zijn, ik vind dat ze hun stem niet juist hebben gebruikt. :) Je moet nu mij geen woorden in de mond leggen, dat komt de discussie niet ten goede. :)[/quote]

En waarom hebben zij hun stem niet goed gebruikt, dat zijn heel wat mensen dan...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:20

Laatst bijgewerkt door Lante op 10-06-10 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:21

Lante schreef:
Lante schreef:
[

Edit:

Ik vond al die uitroeptekend e.d. niet fatsoenlijk, mijn mening maar off topic. :)[/quote]

Zo was het niet bedoeld, heb zelfs nog de blz opgezocht ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:21

roxxxiejjj schreef:
Daarnaast heb ik nergens tussen zijn punten kunnen lezen dat hij de koran wil afschaffen..

Mijn pc is een beetje van slag en weigert pdf'jes te openene, maar sla het partijprogramma er nog maar eens op na, hij wil een verbod op de Koran.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:22

sarabande schreef:
Daphna schreef:
Ja, maar uit deze verkiezingen blijkt, dat niet alleen Wilders dit wil, maar zo'n 20% van de Nederlandse bevolking dit wil. Of dit realiteit wordt of niet is een ander verhaal. Lijkt mij niet mogelijk wat mensen rechten betreft, maar ik weet nu wel wat andere mensen mij gunnen, wordt ik erg vrolijk van.

Troost je als je hier op bokt in de vele aan Wilders gewijde topics de meningen van de PVV aanhangers leest, weten ze vaak niet eens wat Wilders echt bedoelt.
Dus die gunnen jou best je vrijheid van godsdienst.
Hoe kan je anders willens en wetens kiezen voor de partij van de Vrijheid en anderen die vrijheid niet gunnen, dat is voor mijn echt een raadsel.

En wat Limburg betreft, het is altijd al een provincie geweest met een hoog percentage gelovigen ;)

Thnx!! Ik maak me ook niet druk eigenlijk, niemand houd mij tegen. Ik zie de politie voorlopig nog geen razzias uitvoeren om Korans te zoeken.
Mocht het echt te gek worden, dan snijd Nederland zich diep in de vingers, we zijn een internationaal georiënteerd land. Zelfs Engeland vind ons nu al extreem. Anders wordt ik politiek vluchteling, met mijn blauwe ogen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:26

Maar wat ik dan niet snap, zal vast aan mij liggen, is waarom een provincie als Limburg met relatief veel gelovigen wil dat een ander geloof de kop ingedrukt wordt?

Maar wat ik ook raar vindt. Wordt constant negatief over Wilders e.d. gesproken, maar de christenlijke partijen zijn ook dik gedaald in aantal zetels. Daar wordt niets over gezegd? Toch apart?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:28

roxxxiejjj schreef:
Heino schreef:
De mensen die op de PVV gestemd hebben hebben het al goedgekeurd dat Daphna haar Koran niet meer mag lezen...

Waaruit blijkt dat je ze niet gelezen hebt :\

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:28

Denk dat er niet zo heel veel aan de hand is als wilders wint.
Heb zelf ook op hem gestemd. Maar hij moet nu eenmaal een coalitie gaan vormen wil hij enigszins regeren.
Gelukkig zal hij nooit alleen heerser worden en kan hij daarom ook niet 'doorslaan'.
Daarnaast horen mensen vaak niet wát hij zegt en beginnen ze gelijk te schermen met dat hij racistisch is.
Als je goed luisterd naar wat hij nu precies zegt, dan heeft hij het over de 'foute' buitenlanders.
Dus diegene die buschauffeurs in mekaar rammen en meisjes verkrachten enz enz, die wil hij het land uit hebben.
En zeg nou zelf.... ieder fatsoenlijk mens wil dat toch???

Blue_Eyes

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:31

Maar als je leest wat hij zwart op wit heeft staan, dan staat het er ineens een stuk radicaler, JessAndHope...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:31

JessAndHope schreef:
Heb zelf ook op hem gestemd. Maar hij moet nu eenmaal een coalitie gaan vormen wil hij enigszins regeren.
Gelukkig zal hij nooit alleen heerser worden en kan hij daarom ook niet 'doorslaan'.
Daarnaast horen mensen vaak niet wát hij zegt en beginnen ze gelijk te schermen met dat hij racistisch is.
Als je goed luisterd naar wat hij nu precies zegt, dan heeft hij het over de 'foute' buitenlanders.
Dus diegene die buschauffeurs in mekaar rammen en meisjes verkrachten enz enz, die wil hij het land uit hebben.

Suggereer je nou echt dat iemand geen fatsoenlijk mens is, als hij niet wil dat er buitenlanders het land uitgezet worden?
Wat is er op tegen om die mensen, die in Nederland wonen en een verblijfsvergunning hebben, in Nederland te berechten?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:32

JessAndHope schreef:

Mooi gezegd :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:32

Sannnn schreef:
Maar wat ik dan niet snap, zal vast aan mij liggen, is waarom een provincie als Limburg met relatief veel gelovigen wil dat een ander geloof de kop ingedrukt wordt?

Maar wat ik ook raar vindt. Wordt constant negatief over Wilders e.d. gesproken, maar de christenlijke partijen zijn ook dik gedaald in aantal zetels. Daar wordt niets over gezegd? Toch apart?

Punt 1 is angst enb deovertuiging dat alleen het eigen geloof goed is en al het andere een bedreiging daarvoor.

Christelijke partijen zijn gedaald en de PVV is gestegen, dat is het verschil. Dat de christelijke partijen het niet goed gedaan hebben heeft minder invloed op de politiek dan het feit dat de PVV wel veel zetels heeft gekregen.

Jessandhope: WAAROM wil Wilders de Koran dan verbieden als het alleen om de 'slechte, criminele' Moslims gaat? De Koran wordt ook door onze Daphna hier gelezen, een fatsoenlijke Nederlanse met blauwe ogen zonder strafblad...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:33

heej dát zeg ik niet, als het nederlanders zijn, zijn het nederlanders... ongeacht de huidskleur.
Maar het gelul van een dubbele indentieteit / illegaal zijn, daar ben ik dus wel fel op tegen.
En ja, wilders kan sommige dingen beter iets genuaceerder zeggen. Maar ik denk dat dit juist mensen wakker schud en mensen aan het denken zet. Zodat er misschien, ooit, perhaps, met een beetje geluk, iets gaat verandere hier in NL

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:33

nicole3939 schreef:
JessAndHope schreef:

Mooi gezegd :D

Ja, er blijkt duidelijk weer uit dat ze niet op de hoogte is van het partij programma, maar wel op hem gestemd heeft, Bravo...

edit:typo
Laatst bijgewerkt door Lante op 10-06-10 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:34

JessAndHope schreef:
heej dát zeg ik niet, als het nederlanders zijn, zijn het nederlanders... ongeacht de huidskleur.
Maar het gelul van een dubbele indentieteit / illegaal zijn, daar ben ik dus wel fel op tegen.
En ja, wilders kan sommige dingen beter iets genuaceerder zeggen. Maar ik denk dat dit juist mensen wakker schud en mensen aan het denken zet. Zodat er misschien, ooit, perhaps, met een beetje geluk, iets gaat verandere hier in NL

Wilders heeft het over ALLE moslims, dus ook over Daphna en de Koran die in haar kast staan.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:34

zeg, Lante, ben je nou een van de zoveel mensen die weer eens een oordeel velt over mensen waar ze niks van af weet?
Ik ken wel degelijk het partij programma, anders ga ik niet stemmen.