[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:15

Die lap tekst komt rechtstreeks van pvv.nl :=

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:16

Toekie schreef:
Die lap tekst komt rechtstreeks van pvv.nl :=

En daar staan de oplossingen er wel bij?? :D :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:19

Kijk zelf maar ff. :D
Onder die lap tekst staat een opsomming van regels/plannen (geen 'hoe' maar wel 'wat').

[edit] Overigens wist ik dat al voordat ik reageerde op de post van Frangelica. ;)
Laatst bijgewerkt door Toekie op 10-03-10 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:22

Ik heb ook eens op die site gekeken. Ik vind het eigenlijk best triest dat alleen hun verkiezingsprogramma van 2006 op staat. Lokale speerpunten voor de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen staan er niet op volgens mij. Nieuwe, actuele speerpunten zie ik ook niet staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:27

Op een of andere manier moet ik ineens aan Lange Frans en Baas B denken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:34

En ik aan John Lennon. :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:42

Krips schreef:
Even een korte reactie. Je kunt niet spreken van terug naar hun eigen land. NEDERLAND IS HET EIGEN LAND VAN EEN ALLOCHTOON. Het kan zelfs zo zijn dat een hoop Marokkanen nog nooit in Marokko geweest zijn. Ze zijn in hun eigen land, Nederland, geboren. Ze zijn niet minder Nederlander als jij of ik. Wilders kan zijn stemmers dus heel leuk het idee geven dat hij zo een oplossing heeft voor een probleem. Maar je kunt mensen niet zomaar uit hun land deporteren. (Nouja, het kan natuurlijk wel, maar dan hebben we het over een heel andere situatie, als je begrijpt wat ik bedoel)

Als Nederland hún land is,waarom passen ze zich dan niet aan?waarom gedragen ze zich niet in dit land?
Geloof me dat ze zich in marokko niet zo zullen gedragen zoals ze dat hier doen.
Daar worden ze gelijk zwaar gestraft en aangepakt.Maar nederland is te soft en ze zijn zo slim dat ze dat allang door hebben.Als ze Nederland als hun eigen land zien mogen ze daar wel wat voorzichtiger mee omgaan.Ik heb het hier niet over álle buitenlanders,er zijn er genoeg die zich wél gedragen en aanpassen.Deze mensen [die zich wel aangepast hebben] zijn ook de dupe van de groep die hier maar doet wat die wil.Deze mensen zijn ze ook beu en schamen zich voor deze groep.Zij roepen ook:geef zwaardere straffen,enz!Ik ken een heleboel fatsoenlijke buitenlanders en ga er ook mee om,ondanks dat vele me een racist noemen,ik ga met ze om en mag ze graag.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:45

Heeft iemand dat boek van die infiltrant bij de PVV (die journaliste) al gelezen? Denk dat ik het morgen even ga kopen, ben wel benieuwd hoe zij het daar ervaren heeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:46

Hoe heet dat boek, Heino?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:47

Thanks!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:50

gohya schreef:
Als Nederland hún land is,waarom passen ze zich dan niet aan?waarom gedragen ze zich niet in dit land?
Geloof me dat ze zich in marokko niet zo zullen gedragen zoals ze dat hier doen.
Daar worden ze gelijk zwaar gestraft en aangepakt.Maar nederland is te soft en ze zijn zo slim dat ze dat allang door hebben.Als ze Nederland als hun eigen land zien mogen ze daar wel wat voorzichtiger mee omgaan.Ik heb het hier niet over álle buitenlanders,er zijn er genoeg die zich wél gedragen en aanpassen.Deze mensen [die zich wel aangepast hebben] zijn ook de dupe van de groep die hier maar doet wat die wil.Deze mensen zijn ze ook beu en schamen zich voor deze groep.Zij roepen ook:geef zwaardere straffen,enz!Ik ken een heleboel fatsoenlijke buitenlanders en ga er ook mee om,ondanks dat vele me een racist noemen,ik ga met ze om en mag ze graag.

Over hoeveel % van de hele groep heb je het eigenlijk, en waar haal je het vandaan om de hele bevolkingsgroep af te rekenen.
Ben jij verantwoordelijk voor Rotterdamse hooligans???

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:58

frangelica schreef:
Daarom zijn er dringend veranderingen nodig. Nederland moet weer een sterk en vitaal land worden. .

We zijn één van de meest welvarende landen ter wereld! We doen nu net alsof we het allemaal zo zwaar hebben terwijl we elke dag dankbaar mogen zijn dat we in zo een modern en rijk land wonen.

Mensen moeten wat minder klagen en ook eens wat meer beseffen dat politici problemen niet zomaar kunnen laten verdwijnen.

En even een reactie op gohya. Je probeert jezelf goed te verdedigen. Toch blijf je wel erg stellig het woord ze gebruiken. Ik ontken niet dat er allochtonen zijn die er met de pet naar gooien. Komt dat omdat ze allochtoon zijn, islamitisch of weet ik veel wat? Of is dit een bekend probleem bij achterstandsgroepen? Wat dat betreft sluit ik me aan bij sarabande.

Ook wil ik daarbij nog even zeggen dat je problemen niet oplost door juist nog grotere tegenstellingen en haat te creeeren. Integratie doe je wat dat betreft samen. Op welke manier is het discrimineren (sorry voor de woordkeuze) van een minderheidsgroep de oplossing voor dit probleem?

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:09

misschien snap je het zo beter dat bedoelde ik ermee bedoelde te zeggen vandaar ff die tekst gepakt.
omdat het blijkbaar niet goed duidelijk was wat ik bedoelde.
maar goed blijf blaffen vind wel best he. :Z
en hoe meer beveiliging hier bv op straat ipv oorlog te voeren in vreemd land.
en zo zijn er wel meer dingen misschien moet je toch de site beter lezen.
dit was echt de laatste want een mening mag je niet hebben dan moet je meteen verhuizen naar marokko of australlie dus.......dikke punt erachter.

Toekie schreef:
Kijk zelf maar ff. :D
Onder die lap tekst staat een opsomming van regels/plannen (geen 'hoe' maar wel 'wat').

[edit] Overigens wist ik dat al voordat ik reageerde op de post van Frangelica. ;)
Laatst bijgewerkt door frangelica op 10-03-10 21:18, in het totaal 2 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:13

Ik snap nu nóg minder van je frangelica :?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:14

Ik begrijp het ook niet? :?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:23

Was dat een reactie op mij? Ik snap het ook niet zo goed.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:25

sarabande schreef:
gohya schreef:

Over hoeveel % van de hele groep heb je het eigenlijk, en waar haal je het vandaan om de hele bevolkingsgroep af te rekenen.
Ben jij verantwoordelijk voor Rotterdamse hooligans???

Waar zie jij staan dat ik het over de gehele bevolkingsgroep heb?ik heb het over "een" groep.Er staat toch duidelijk NIET alle buitenlanders?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:26

gohya schreef:

Als we dit weten kunnen we ook gerichter aanpakken :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:29

Heino schreef:
gohya schreef:

Als we dit weten kunnen we ook gerichter aanpakken :)

Ja idd.maar komen we dat ooit te weten?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:34

gohya schreef:
Ja idd.maar komen we dat ooit te weten?

Onderzoek... bvb naar cultuurverschillen, verschillen in opvoeding etc. en wat de effecten daarvan zijn op het gedrag van kinderen later..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:38

Ik denk dat in het opvoeden het grootste probleem zit.
Want dat is bij de meesten jongeren zo,vooral de laatste jaren zwerft de jeugd veel over straat.Vaak weten ouders niet waar ze uithangen en wat ze doen,ze laten ze maar rond zwerven tegenwoordig en het intresseerd ouders ook vaak niet.En dan praat ik over álle jeugd he die in nederland woont.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:41

Ik heb geen idee of daar het probleem zit. Op mijn vorige opleiding heb ik vrij veel multiculti-vakken gehad en er staat mij bij dat Marrokanen hun kinderen over het algemeen strenger opvoeden dan "Nederlanders". Zal het boekje er morgen eens bij pakken, ben nu niet thuis.

Wat ik erg vind om te zien is dat ouders heel gemakzuchtig geworden lijken te zijn. Vroegah speelde ik uren spelletjes met mijn ouders, nu worden kinderen zoetgehouden met een nintendo DS of computer zodat de ouders ook lekker van hun avond kunnen genieten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:44

Citaat:
GroenLinks verzet zich tegen de trend om alle verschillen als culturele of religieuze verschillen te zien. Natuurlijk moeten problemen rond migranten benoemd en aangepakt worden. Maar vaak hebben deze problemen niks te maken met hun islamitische achtergrond. Veel problemen waar allochtonen mee te kampen hebben, zijn het gevolg van taalachterstand, werkloosheid, gebrekkige opleiding, segregatie in wijken en op scholen, de voortdurende discriminatie op de arbeidsmarkt en gebrek aan perspectief.

Ik vind dit een heel sterk punt van GroenLinks. Christen, Moslim, Boeddhist... wat je ook bent, je blijft mens :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:51

gohya schreef:
Waar zie jij staan dat ik het over de gehele bevolkingsgroep heb?ik heb het over "een" groep.Er staat toch duidelijk NIET alle buitenlanders?

Je hebt het over ze, zonder enige individuele toelichting. Dat wordt dus verstaan als de hele bevolkingsgroep.

Ik wordt trouwens een beetje niet goed van die toevoeging als ze zich gedragen mogen ze wel blijven. Een bevolkingsgroep bestaat uit een heterogene samenstelling, je kan nooit eisen dat ze allemaal in het gelid lopen.

Aan de uitwassen moet onze justitie iets doen en ze niet na een paar dagen weer los laten, daar is iedereen het over eens.