Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Krips schreef:Even een korte reactie. Je kunt niet spreken van terug naar hun eigen land. NEDERLAND IS HET EIGEN LAND VAN EEN ALLOCHTOON. Het kan zelfs zo zijn dat een hoop Marokkanen nog nooit in Marokko geweest zijn. Ze zijn in hun eigen land, Nederland, geboren. Ze zijn niet minder Nederlander als jij of ik. Wilders kan zijn stemmers dus heel leuk het idee geven dat hij zo een oplossing heeft voor een probleem. Maar je kunt mensen niet zomaar uit hun land deporteren. (Nouja, het kan natuurlijk wel, maar dan hebben we het over een heel andere situatie, als je begrijpt wat ik bedoel)
gohya schreef:Als Nederland hún land is,waarom passen ze zich dan niet aan?waarom gedragen ze zich niet in dit land?
Geloof me dat ze zich in marokko niet zo zullen gedragen zoals ze dat hier doen.
Daar worden ze gelijk zwaar gestraft en aangepakt.Maar nederland is te soft en ze zijn zo slim dat ze dat allang door hebben.Als ze Nederland als hun eigen land zien mogen ze daar wel wat voorzichtiger mee omgaan.Ik heb het hier niet over álle buitenlanders,er zijn er genoeg die zich wél gedragen en aanpassen.Deze mensen [die zich wel aangepast hebben] zijn ook de dupe van de groep die hier maar doet wat die wil.Deze mensen zijn ze ook beu en schamen zich voor deze groep.Zij roepen ook:geef zwaardere straffen,enz!Ik ken een heleboel fatsoenlijke buitenlanders en ga er ook mee om,ondanks dat vele me een racist noemen,ik ga met ze om en mag ze graag.
frangelica schreef:Daarom zijn er dringend veranderingen nodig. Nederland moet weer een sterk en vitaal land worden. .
Toekie schreef:Kijk zelf maar ff.
Onder die lap tekst staat een opsomming van regels/plannen (geen 'hoe' maar wel 'wat').
[edit] Overigens wist ik dat al voordat ik reageerde op de post van Frangelica.
sarabande schreef:gohya schreef:Als Nederland hún land is,waarom passen ze zich dan niet aan?waarom gedragen ze zich niet in dit land?
Geloof me dat ze zich in marokko niet zo zullen gedragen zoals ze dat hier doen.
Daar worden ze gelijk zwaar gestraft en aangepakt.Maar nederland is te soft en ze zijn zo slim dat ze dat allang door hebben.Als ze Nederland als hun eigen land zien mogen ze daar wel wat voorzichtiger mee omgaan.Ik heb het hier niet over álle buitenlanders,er zijn er genoeg die zich wél gedragen en aanpassen.Deze mensen [die zich wel aangepast hebben] zijn ook de dupe van de groep die hier maar doet wat die wil.Deze mensen zijn ze ook beu en schamen zich voor deze groep.Zij roepen ook:geef zwaardere straffen,enz!Ik ken een heleboel fatsoenlijke buitenlanders en ga er ook mee om,ondanks dat vele me een racist noemen,ik ga met ze om en mag ze graag.
Over hoeveel % van de hele groep heb je het eigenlijk, en waar haal je het vandaan om de hele bevolkingsgroep af te rekenen.
Ben jij verantwoordelijk voor Rotterdamse hooligans???
Citaat:GroenLinks verzet zich tegen de trend om alle verschillen als culturele of religieuze verschillen te zien. Natuurlijk moeten problemen rond migranten benoemd en aangepakt worden. Maar vaak hebben deze problemen niks te maken met hun islamitische achtergrond. Veel problemen waar allochtonen mee te kampen hebben, zijn het gevolg van taalachterstand, werkloosheid, gebrekkige opleiding, segregatie in wijken en op scholen, de voortdurende discriminatie op de arbeidsmarkt en gebrek aan perspectief.
gohya schreef:Waar zie jij staan dat ik het over de gehele bevolkingsgroep heb?ik heb het over "een" groep.Er staat toch duidelijk NIET alle buitenlanders?