Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sweetheart schreef:nickyu, ik moet zeggen dat ik het volledig met je eens ben. Ik probeer dit ook al een tijdje onder woorden te brengen maar het lukte me niet. Jou is het prima gelukt.
Kinderen met ambitie, daar kan je er nooit genoeg van hebben.
Diablo schreef:Vind je?
Ik vond het eigenlijk een ellenlang en onduidelijk verhaal, maar wat ik er uit op kon maken, was dat Nickyu Laura persoonlijk kent? Of hoe weet ze dit anders allemaal van haar?
Kinderen met ambitie, ja, die moeten er zijn. Mijn oudste heeft ook een gezonde dosis ambitie. Maar wel gericht op haar school en haar verdere leventje. En alleen rond de wereld zeilen? Ammenooitniet, zolang ik leef en zij nog kind is, gaat dat niet gebeuren. Die verantwoordelijkheid hoor je als ouder te nemen.
Zidore schreef:@ [naam], ik denk ook wel dat het een vlucht is. Maar van haar vader dan? of van NL omdat ze niet weg mag? of gevlucht voor de raad van kinderbesch.? Of wil de raad dit beeld juist schetsen zodat iedereen kan zeggen, zie je wel ze kan niet gaan is niet capabel ofzo??
mistery schreef:Omdat ze nu weer in het nieuws is en ik me kapot erger aan die situatie plaats ik hier toch maar een keer een reactie
Haar actie bewijst wel hoe onverantwoordelijk ze is. Ik vraag me echt af of zij en haar familie wel helemaal in orde zijn.
Kind is 13, heeft gewoon leerplicht dus no way dat ze even lekker mag gaan zeilen.
Citaat:Zo kan ik ook wel dingen gaan bedenken die ik perse wil doen, en dan kan ik toevallig niet naar school.
Citaat:Bureau Jeugdzorg heeft de rechter verzocht om zeilster Laura Dekker (14) acuut uit huis te plaatsen. Daarover houdt de rechtbank in Utrecht vandaag een zitting. Dat bevestigen verscheidene bronnen.
Laura, die solo rond de wereld wilde zeilen maar door de rechter onder toezicht werd gesteld, komt vanochtend per vliegtuig aan in Nederland. Ze was in stilte vertrokken naar Sint-Maarten, maar werd zondag opgespoord. Politie en jeugdzorg wachten haar vandaag op.
Als de rechter het verzoek van jeugdzorg inwilligt, betekent dit dat Laura voorlopig niet meer bij haar vader zal wonen. Het is nog onbekend welke rol hij heeft gespeeld. Het is onduidelijk bij wie Laura wordt geplaatst. Jeugdzorg weigert commentaar.
Laura’s grootouders stellen vandaag in een brief aan de Volkskrant dat Laura door toedoen van Bureau Jeugdzorg depressief is geraakt en daarom is gevlucht. Volgens hen heeft jeugdzorg niets gedaan om Laura hoop te geven.