13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:01

Tja, sommige kinderen kunnen het wel aan. Sommige niet! En de laatste categorie zal altijd en overal gevaren in zien. Nogmaals, laat dat kind d'r ambitie waar maken. Daar is niets mis mee.

Kimbers

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:06

Omdat ze nu weer in het nieuws is en ik me kapot erger aan die situatie plaats ik hier toch maar een keer een reactie :P
Haar actie bewijst wel hoe onverantwoordelijk ze is. Ik vraag me echt af of zij en haar familie wel helemaal in orde zijn.
Kind is 13, heeft gewoon leerplicht dus no way dat ze even lekker mag gaan zeilen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:08

rainbow8 schreef:
Tja, sommige kinderen kunnen het wel aan. Sommige niet!

Nee rainbow, bij geen enkel kind zijn die hersengebieden al volgroeid...

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:14

De meeste tieners zullen wel eens aan weglopen denken, maar die kiezen dan oma of een tante om naar toe te gaan. Ging enkel normaal denkende tiener kiest voor St. Maarten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:32

sweetheart schreef:
nickyu, ik moet zeggen dat ik het volledig met je eens ben. Ik probeer dit ook al een tijdje onder woorden te brengen maar het lukte me niet. Jou is het prima gelukt.
Kinderen met ambitie, daar kan je er nooit genoeg van hebben.

Vind je?

Ik vond het eigenlijk een ellenlang en onduidelijk verhaal, maar wat ik er uit op kon maken, was dat Nickyu Laura persoonlijk kent? Of hoe weet ze dit anders allemaal van haar?

Kinderen met ambitie, ja, die moeten er zijn. Mijn oudste heeft ook een gezonde dosis ambitie. Maar wel gericht op haar school en haar verdere leventje. En alleen rond de wereld zeilen? Ammenooitniet, zolang ik leef en zij nog kind is, gaat dat niet gebeuren. Die verantwoordelijkheid hoor je als ouder te nemen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:42

Goed dat dit topic weer geopend is. Ik snap er nl. helemaal geen ene pepernoot van!! Hoe komt ze zo in St. Maarten en waarom?? Lijkt me niet slim als je onder toezicht voor de raad van kinderbescherming staat... is er iemand hier die het in een paar regels uit kan leggen????

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:43

ik snap niet dat d'r zoveel aandacht naartoe gaat >;)
hop gewoon naar school, dat ze maar mooi de wereld gaat rondzeilen op d'r 18de.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:45

Ik denk dat er meer aan de hand is in dat gezin van Laura, dat ze daarom 'gevlucht' is?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:49

Diablo schreef:
Vind je?

Ik vond het eigenlijk een ellenlang en onduidelijk verhaal, maar wat ik er uit op kon maken, was dat Nickyu Laura persoonlijk kent? Of hoe weet ze dit anders allemaal van haar?

Kinderen met ambitie, ja, die moeten er zijn. Mijn oudste heeft ook een gezonde dosis ambitie. Maar wel gericht op haar school en haar verdere leventje. En alleen rond de wereld zeilen? Ammenooitniet, zolang ik leef en zij nog kind is, gaat dat niet gebeuren. Die verantwoordelijkheid hoor je als ouder te nemen.

Helemaal mee eens, ik kon er ook weinig van volgen.

Daar Nickyu, als ze met haar vader een wereldreis was gaan maken, had haar vader de verantwoordelijkheid gehad om ervoor te zorgen dat het kind geschoold wordt tijdens de reis. Omdat ze nu alleen wou gaan en dat dus niet mogelijk is. Ik heb nergens gelezen dat ze niet mag gaan omdat ze te jong is, maar omdat ze leerplichtig is!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:52

@ marian, nee niet goed dat er aandacht naar toe gaat. Maar ik snap het gewoon helemaal niet hoe ze nu in St. maarten zit! Hoopte hier een soort van antwoord te vinden.
@ Juul, ik denk ook wel dat het een vlucht is. Maar van haar vader dan? of van NL omdat ze niet weg mag? of gevlucht voor de raad van kinderbesch.? Of wil de raad dit beeld juist schetsen zodat iedereen kan zeggen, zie je wel ze kan niet gaan is niet capabel ofzo??

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:55

@Zidore: Dat is idd de grote vraag, wij zijn ook erg nieuwsgierig naar het hoe en wat...

Het verhaal van Nickyu vond ik erg lang en niet duidelijk geschreven, kon er hier en daar niet helemaal uitkomen ;)

Ambitie hebben is goed, ik was als kind ook heel erg ambitieus, maar mijn ouders hebben wel duidelijk gemaakt dat school daar niet onder mocht leiden, anders had ik een groot probleem en mocht ik gewoon niet meer naar de paarden toe. En ik ben blij dat ik zo ben opgevoed, want ik heb nu een hoop dicipline wat werk betreft, al mijn werkgevers zijn tot nu toe ontzettend over me te spreken geweest omdat ze zo op me kunnen bouwen. Met andere woorden: als een kind van 14 nu al niet haar verplichtingen na hoeft te komen en mag doen en laten wat ze zelf wil, onder het mom van "ze heeft zoveel ambitie", hoe moet dat dan met haar in de toekomst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:19

Zidore schreef:
@ [naam], ik denk ook wel dat het een vlucht is. Maar van haar vader dan? of van NL omdat ze niet weg mag? of gevlucht voor de raad van kinderbesch.? Of wil de raad dit beeld juist schetsen zodat iedereen kan zeggen, zie je wel ze kan niet gaan is niet capabel ofzo??

Ja het kan van alles zijn. Maar ik denk echt dat er in ieder geval iets flink mis zit in dat gezin van haar.. Misschien pusht die vader het wel, dat zeiltochtje van dr, en durft ze zelf eigenlijk helemaal niet. Die tv-optredens van haar kunnen allemaal fake zijn. Nouja, fake, dat haar vader haar ingepraat heeft wat ze moest zeggen. Ik vertrouw het allemaal voor geen cent..

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:32

Er zit idd duidelijk een luchtje aan!! Dat verhaal van Nickyu snap ik geen snars van.. Ik ben benieuwd wanneer de aap uit de mouw komt. Ik denk eerlijk gezegd dat die raad van kinderbescherming haar op hol heeft doen laten slaan ofzo....

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:36

mistery schreef:
Omdat ze nu weer in het nieuws is en ik me kapot erger aan die situatie plaats ik hier toch maar een keer een reactie :P
Haar actie bewijst wel hoe onverantwoordelijk ze is. Ik vraag me echt af of zij en haar familie wel helemaal in orde zijn.
Kind is 13, heeft gewoon leerplicht dus no way dat ze even lekker mag gaan zeilen.

Ik ben het helemaal met je eens. Ambitie? Okee. :j
Bewaar die even lekker tot na je 18e verjaardag.. :=

Het kind moet gewoon naar school, net als alle andere kinderen :\

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:22

Citaat:
Zo kan ik ook wel dingen gaan bedenken die ik perse wil doen, en dan kan ik toevallig niet naar school.

en weer en weer vallen mensen over de school
school is een non issue .. ze zou normaal onderwijs volgen

toch raar dat mensen daar over blijven en blijven struikelen

in de regel mensen die geen idee hebben wat een wereldschool volgen inhoud
of geen idee hebben hoe ze zich dat voor moeten stellen
of uitgaan van de raspuber welke elke dag trap onder kont nodig heeft oid ?
kweet het niet hoor , geen idee echt geen idee , kan me der echt geen plaatje bji maken
bij wat mensen zich er bij voorstellen

ennuhhhhh nee kinderen die de wereld school volgen
doen dat in de regel niet met een handje aan de computer en de
andere aan mams of paps ..

vraag me af of kinderen die een normale havo volgen wel handje nodig hebben
(zoja .. zou ik daar eens naar kijken want dat is dus niet normaal .. kind hoort op die leeftijd
volwassen genoeg te zijn zelf daar het belang van in te zien en te doen ..

en ik mag toch hopen dat het leeuwen deel van de kids op die leeftijd verstandig genoeg is
om dat zonder handje van pappa of mamma te kunnen ..

leerplicht of het niet volgen van school
is in het hele plaatje geen issue ..

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:34

Feit dat ze uitgerekend de kerstvakantie uitkoos om te 'ontsnappen', zegt al dat ze er niet van uit ging om wekenlang weg te blijven.

Kind + pa hebben weer precies bereikt wat ze willen; weer een hoop aandacht. Zucht...

Vraag me overigens wel (alweer) af waar de moeder in het hele gebeuren is.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:38

Als dit een schreeuw om aandacht is geweest dan is het echt een zielige bende, dan vind ik dat ze DAAROM niet de wereld om mag varen! Niet omdat ze 14 is. Ze heeft gewoon de pech dat ze in NL woont, in India, burkina faso (... vul hier een ander arm land in) was dit geen discussie geweest, daar wil iedereen wel wegzeilen...

p.s. Sorry Nickyu maar je schrijft echt geen heldere teksten!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:39

nickyu schreef:
leerplicht of het niet volgen van school
is in het hele plaatje geen issue ..

Mee eens, dat is het gebrek aan verantwoordelijkheid (door onvoldoende rijping van de hersenen) namelijk

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:46

@Nickyu: Misschien kan je wat op je schrijfstijl letten? Kan er zelf weinig van begrijpen zoals je nu schrijft. Hoofdletters gebruiken, niet van die lange zinnen, gewoon één punt aan het eind; maakt dat je boodschap beter overkomt. Kan het "pro-Laura" groepje wel gebruiken denk ik. Zo hebben we het met elkaar op bokt ook afgesproken trouwens; zie http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:08

Heb zeer zware dislectie
en ben al heel erg trots om zo te schrijven zoals ik nu doe

blijft toch wel "grappig"om te lezen dat de een mij juist heel goed kan volgen
en de ander compleet niet

is mijn schrijfstijl te moeilijk ..lees dan niet

doe ik ook met lappen tekst zonder spaties
sla ze over of copieer ze naar pb box om ze zin voor zin te ontrafelen

@Heino
school is een non issue omdat ze de wereldschool zou volgen
er is en was nooit sprake van leerplicht ontduiking

er zijn mensen die zich afvragen of een kind dat wel kan zonder
hulp van ouders

antwoord is simpel
ja dat kan !

heb zelf een zelfde soort school type gevolgd
hier zijn je boeken en zorg maar dat je over 4 jaar klaar bent
succes

denk je dat mijn ouders ooit gevraagd hebben of ik mijn huiswerk afhad ? mijn doelen had gehaald voor die maand week dag ?

nogmaals

er is bij laura nooit en te nimmer sprake geweest van leerplicht ontduiking
dat onderdeel van het onderwerp laura en wereldreis
behoeft geen discussie omdat er geen sprake van leerplicht ontduiking is

en ja je moet zelfstandig kunnen werken en verantwoordlijkheids gevoel hebben
hulp durven vragen etc etc

lijkt me uberhaubt dat als je het idee hebt
en uitwerkt om zo'n reis te maken
dat je dat dan ook voldoende hebt voor zo'n manier van school volgen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:19

Citaat:
Bureau Jeugdzorg heeft de rechter verzocht om zeilster Laura Dekker (14) acuut uit huis te plaatsen. Daarover houdt de rechtbank in Utrecht vandaag een zitting. Dat bevestigen verscheidene bronnen.

Laura, die solo rond de wereld wilde zeilen maar door de rechter onder toezicht werd gesteld, komt vanochtend per vliegtuig aan in Nederland. Ze was in stilte vertrokken naar Sint-Maarten, maar werd zondag opgespoord. Politie en jeugdzorg wachten haar vandaag op.

Als de rechter het verzoek van jeugdzorg inwilligt, betekent dit dat Laura voorlopig niet meer bij haar vader zal wonen. Het is nog onbekend welke rol hij heeft gespeeld. Het is onduidelijk bij wie Laura wordt geplaatst. Jeugdzorg weigert commentaar.

Laura’s grootouders stellen vandaag in een brief aan de Volkskrant dat Laura door toedoen van Bureau Jeugdzorg depressief is geraakt en daarom is gevlucht. Volgens hen heeft jeugdzorg niets gedaan om Laura hoop te geven.

www.volkskrant.nl

Haar actie gaat dus in ieder geval een vervelend staartje krijgen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:54

Waarom zou jeugdzorg laura hoop moeten geven?

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:13

Wat ik me afvraag, heeft ze geen kerst vacantie?
Moet ze onder toezicht altijd melden waar ze naar toe gaat?
Mag ze onder toezicht niet meer zonder toezicht reizen?

Als jongere beweeg je je met ouders naar een doel of met een doel van je ouders weg.
Bureau jeugdzorg geeft geen doel maar maakt je een van de afhankelijken in de stroop van regels.
Dat maakt mij ook depressief.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:22

Oh dus nu heeft bureau jeugdzorg het nog gedaan? Bij mijn weten was het de vader die AANGIFTE heeft gedaan van vermissing. Als dit meisje gewoon zoals het hoort aan papa had gevraagd of ze naar st Maarten mocht gaan (en als je alleen rond de wereld mag zeilen van hem dan lijkt me DAT al helemaal geen probleem!) dan was er niets aan de hand geweest.

Dit meisje heeft duidelijk dringend andere begeleiding nodig die haar leert verantwoordelijkheid te dragen. Wat een geluk dat ze geen toestemming heeft gekregen om die zeilreis te maken, als ze dit soort stommiteiten doet was ze daar al helemaal niet capabel voor.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:32

@nickyu gewoon uit nieuwsgierigheid hoor, hoe kan je in vredesnaam school volgen (als is het dan "wereldschool" zoals jij dat noemt, ken het niet dus zal er ook geen oordeel over vellen) als je dag en nacht in je eentje een zeilboot op open zee in bedwang moet houden???

Ik vind de actie van alleen naar St. Maarten gaan ook behoorlijk ondoordacht, natuurlijk weet ik niet wat haar beweegredenen zijn, maar ik vraag me toch wel af hoe ze daar alleen al gekomen is! want namelijk, vooral richting slokkie bedoelt, als minderjarig bent mag je niet reizen zonder meerderjarig persoon bij je, of ondertekende documenten van je voogden dat je toestemming hebt om alleen te reizen!
aangezien er aangifte is gedaan van vermissing heb ik zomaar het idee dat haar ouders dus niet getekend hebben voor toestemming dus ben ik erg benieuwd wie er met haar meegereisd is of hoe blind ALLE controles op de luchthaven zijn geweest??