Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:30

Cameee schreef:
Heeft iemand misschien een link naar filmpje van de koningin haar toespraak?
is nu op RTl 4 ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:31

Karin

Twiggy2008 schreef:
LUISTEREN is blijkbaar ook een vak. ;)
Al was het wel een allochtoon, met stemming schoppen bereik je niets.

En in het algemeen: Al dat gespeculeer heeft verder totaal geen zin. We moeten allemaal gewoon wachten tot de volgende persconferentie voor meer concrete details. Al dat 'ik heb gehoord dat...' en 'op TV Lutjebroek zeggen ze dat....'
Vergeet niet dat de media ook graag speculeert. Ik schrik bv van die foto's op de Telegraaf website. Ligt daar gewoon een man, half dood of dood op die foto. Het zal je vader, je man, je zoon of je broer maar zijn. Ik vind dat echt niet kunnen. :n :n :n
Domme sensatiekrant!!! :(

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Twiggy. Maar speculeren zit helaas nu eenmaal in de aard van de mens.

pubelia

crossmonster schreef:
Mijn hemel volgensmij zitten er hier meer mensen die andere bokkers willen afzijken dan mensen die zich echt in de discussie verdiepen, djies

Nee dat komt omdat je het in je eigen bericht hebt aangepast. Daarom reageren er nu nog mensen op omdat het hier erg snel gaat, en waarschijnlijk nog zijn begonnen met hun bericht voordat je het hebt aangepast....

Mango_

Iris82 schreef:
Mango_ schreef:
Inderdaad, ik heb vreselijk veel respect voor de agenten en alle anderen mensen die méteen te hulp kwamen. Ik zou persoonlijk compleet in shock geweest zijn en niet meer weten wat te doen. Ik denk dat we maar wat blij mogen zijn dat er genoeg mensen zijn die er per direct 'boven op springen' om deze mensen te helpen.

Weet je Mango, je wordt daar zo hard op getraind dat het bijna een natuurlijke reactie is om het wel te doen. Ik ben ook EHBO-er en op zo'n moment flitst je hele lespakket en alle ervaringen tegelijk door je hoofd. Er wordt adrenaline in je aderen gepompt en je bent super helder. Achteraf komt de klap wel hoor...

Ja, dat snap ik. Maar dat neemt niet weg dat ik enorm veel respect heb voor deze mensen en dat we er meer dan blij mee mogen zijn!

Anoniem

die man "mag" niet overlijden, dan wordt het nooit duidelijk waarom dit gebeurd is, wat zijn bedoeling was, en wat zijn idee er achter was, dan komt hij er veel te makkelijk vanaf..

Daphne__

verschrikkelijk, mijn zus, moeder en ik hebben de vlaggetjes uit de tuin gehaald, en hebben de feestspullen weer in de kast gegooit.
hier gaat het feest gewoon door, maar wij doen niet meer mee.
we zijn diep geschokt door wat er gebeurt is..

heel veel sterkte voor de gewonden en familie, vrienden en kennisen van de gewonden en overledenen. uiteraard ook voor omstanders.
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 30-04-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Ik geef het op mensen, ik heb pas 5 keer gezegd dat ik het verkeerd verstond op de radio, en ik heb niets disciminerends gezegd, alleen heb ik gesuggereerd dat hij een zware straf verdiend, en in nl zijn de gevangenissen te mild.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:32

Britty schreef:
crossmonster schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom hij deze gruwelijke daad heeft gedaan.

Jammer dat de gevangenissen zo mild zijn hier. Wat mij betrefd mag ie naar zijn geboorteland worden uitgeleverd om daar levenslang te zitten :\

Het is al bevestigd dat het om een autochtoon gaat. Vind het ook echt wel grof dat je er meteen van uit gaat dat het iemand van buitenlandse afkom is...

Oke sorry ik ben nochal racistisch, maar ik ging er ook meteen van uit! Een beetje fatsoenlijke nederlander doet zo'n idiote actie niet! Ik snap zoiezo niet dat ze die gast meteen terug zn land schoppen!

Sharon89

[/quote]

UIT VELP?!?!?! DAAR ZIT IK OP SCHOOL :oo[/quote]
En dus? :?

'Heb ik gehoord' is trouwens ook een aanname. Ik zou wat dat betreft ook de officiële berichtgeving afwachten.[/quote]

En dus?! Ik vind het allemaal wel erggg eng dichtbij komen!!

monikje

Melanie_B schreef:
Pff.. hoe een dag zomaar opeens kan veranderen...
vreselijk...

Jaa in 1 klap is het feest afgelopen. [ bijna overal.]
Ik ben alleen even naar de kermis met me vriendinnen geweest.
Er valt vandaag even niks meer te vieren wat is het toch erg :|

xDramaQueen

Dioxide schreef:
xDramaQueen schreef:

spuitelf sproeit ook modder :)) ;)

Pardon? Ik ben dat gezeik van mensen die niet lezen zat.

er is niets aan de hand hoor, CM had perongeluk iets verkeerd gehoord op de radio dat het een allochtoon was, voor de rest wist iedereen hier al dat het een autochtoon was, dus niet zo vreselijk happen.

CM_

Pubelia schat, ik heb niets aangepast, en jij bent een van degenen die elke misstap in mijn neus moet wrijven klaarblijkelijk.

Iris82

Twiggy2008 schreef:
Domme sensatiekrant!!! :(

Om het ook maar even op te nemen voor de Telegraaf, zo te zien heeft iedere krant die foto's erop staan toch? Of vind jij die van de Telegraaf erger dan de andere kranten?

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:33

Shadow0 schreef:
Ik vind het vreselijk sneu voor de slachtoffers, maar het heeft altijd iets ironisch. Op elk willekeurig moment gaan er talloze mensen dood. Wereldwijd aan honger, aids, aanslagen en oorlogen die wij niet voorkomen. In Nederland aan ziekte, (verkeers)ongelukken. Daar zijn ook kinderen bij. Het gebeurt elke dag, helaas, en dat is vreselijk sneu voor de betrokken mensen maar de rest van de wereld draait door.

Ik vind het dan ook niet helemaal juist om te doen alsof wij nu uit medeleven met het slachtoffer de dingen stilleggen. Het wordt stilgelegd omdat het een gebeurtenis is met veel aandacht, met veel speculatie en veel dramatiek. Als er in een willekeurige buitenwijk een meisje wordt aangereden door een auto en overlijdt, dan wordt het land niet stilgelegd. Het gaat dus niet alleen om het meisje... en daarom voelt het voor mij wel als een beetje vals sentiment.

Daarnaast denk ik dat het onverstandig is om je als land zo kwetsbaar op te stellen, om een heel land zo eenvoudig te laten ontwrichten. Dan maak je het voor kwaadwillenden ook wel erg gemakkelijk... Juist dan lopen de emoties snel hoog op.

Ik leef mee met alle betrokkenen zoals ik dat zou doen bij iedereen die met een ongeval te maken heeft.

Ik ben het hier niet echt mee eens, het was geen ongeval, het is met opzet gedaan, dat vind ik heel iets anders, iets ontzettend zieks, ik zou het juist zeer ongepast vinden als Nederland verder was gegaan met het feesten terwijl er ergens anders in Nederland een poging van een soort aanslag is gebeurd!!!!!!

Ik vind het bizar dat dit gebeurd is, toevallig zat ik tv te kijken en in een split second was heel Apeldoorn in rep en roer, wat natuurlijk heel logisch is, ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen dit doen!!!!!

Geen woorden voor!

Anoniem

Djies, de kop van het artikel op de site van de Telegraaf is: AANSLAG!
En dan staat er in het artikel dat het niet om terrostische activiteiten gaat. Hoe dom kan je zijn.

Mango_

Sharon89 schreef:
En dus?! Ik vind het allemaal wel erggg eng dichtbij komen!!

Eng dichtbij? :7 Ik snap niet waar je nu bang voor bent. Denk je dat die man morgen weer in z'n auto stapt oid? Kom op zeg...
Laatst bijgewerkt door Mango_ op 30-04-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Vijf familieleden Tilburgse drumband onder gewonden

APELDOORN/TILBURG - Onder degenen die gewond raakten bij het incident donderdag in Apeldoorn bevinden zich vijf familieleden van leden van de Tilburgse drumband Prinses Juliana. De aard van hun verwondingen is niet bekend. Dat heeft de vrouw van een bestuurslid van de drumband vanuit Tilburg gezegd. De drumband, die bestaat uit 25 leden met een verstandelijke beperking, stond met familieleden op de kruising te wachten om aan het defilé deel te nemen.

De vrouw heeft na het incident kort via de telefoon met haar man gesproken die volgens haar zeer geschrokken was en opgevangen werd door Slachtofferhulp. De drumband Prinses Juliana zou ter ere van de honderdste geboortedag van voormalig koningin en naamgever van de drumband Juliana deelnemen aan het defilé. Zij zouden gezeten op een wagen voor de koningin optreden. Omdat veel leden van de drumband slecht ter been zijn, kregen zij daarbij assistentie van de familieleden.

@telegraaf
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 30-04-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:34

Moderatoropmerking:
Mensen, kunnen we on-topic blijven over dit drama? En niet met kinderachtige vingertjes naar elkaar blijven wijzen en modder gooien? Vecht dat lekker per pm uit, hier hebben we het over iets anders!

Shiloh

crossmonster, maak je niet zo druk, je hebt je excuses gemaakt en je blijft daar waarschijnlijk nog wel op aangesproken worden. Het gaat hier nu eenmaal heel snel in dit topic. Ik kan ook lang niet alles lezen. Zet je er overheen en negeer de berichten die je er nog over krijgt.

De enige die alleen nog duidelijk beter moet lezen is Kimmysan, want die wil de man in kwestie nog steeds over de grens schoppen...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 30-04-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharon89

ik vind dit nu langzamerhand echt een *** topic!!!
Waar gaat het jullie nou om?!
Om elkaar af te z**k*n ??!!!
Of om het verschrikkelijke drama waarbij al 4 mensen overleden zijn?! :Z

vuurneon

Brrr, die bestuurder ziet er inderdaad niet fris uit... Flinke klap tegen zijn hoofd gekregen zo te zien.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:35

crossmonster schreef:
Pubelia schat, ik heb niets aangepast, en jij bent een van degenen die elke misstap in mijn neus moet wrijven klaarblijkelijk.

CM sta erboven :) zegt meer over andere dan over jou :) lekker laten wieberen , als hun dat blij maakt toch +:)+

gekkesies

kimmysan schreef:
Oke sorry ik ben nochal racistisch, maar ik ging er ook meteen van uit! Een beetje fatsoenlijke nederlander doet zo'n idiote actie niet! Ik snap zoiezo niet dat ze die gast meteen terug zn land schoppen!

Die 'gast' IS in zijn eigen land, hij is namelijk nederlander zoals al meerdere malen gezegd is.
Bovendien, net alsof een fatsoenlijke allochtoon zoiets wel zou doen?
Wat een belachelijke uitspraak, sorry hoor, dit schiet bij mij écht in het verkeerde keelgat. :n

CM_

Ja die auto zag er ook vreselijk uit, je kon door de voorruit niets meer zien.