Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:38

Wordt ik nu op me plaats gezet :+

Ik zou ook liever willen dat ze gewoon de oorzaak vinden.
En de na bestanden en de overlevende heel goed geholpen gaan worden.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:39

Jah jij ja :Y) :P

Jaah hoop ook op een goede slachtoffer hulp enz.
Ben stiekum wel beetje nieuwschierig erna.

Zijn ook flinke file's rond A9 .. Terwijl ze het hadden over zwarte schermen om het vliegtuig :?
Edit: Spelfouttt

Anoniem

Re: Vliegtuig neergestort bij Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:40

In NL hebben ze volgens mij wel goede slachtofferhulp nazorg etc. Dus dat zit wel goed. :) Hoop ook zeker dat de mensen daar gebruik van maken.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:43

Vanmiddag werd bij de persconferentie verteld, dat er aankomende week in elk geval bijeenkomsten komen, ook voor omwonende geloof ik, slachtoffers en nabestaanden,

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:46

Jah dat kunnen ze denk ik wel goed gebruiken

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:48

suusiejj schreef:
Zijn ook flinke file's rond A9 .. Terwijl ze het hadden over zwarte schermen om het vliegtuig :?

Er staan iedere dag file's op de A9; dat is vandaag niet anders ! Er staan schermen langs de weg (groen en blauw en dus niet zwart), zodat niet iedereen weer gaat zitten koekeloeren naar het vliegtuig, maar gewoon op de weg blijft letten. Vanmorgen was er al meteen een aanrijding, maar ook die heb je op dagen dat er geen vliegtuig ligt.... De meesten mensen moeten nou eenmaal over de A9 om bij hun werk of thuis te komen.

Snap trouwens mensen echt niet de willen gaan kijken; ik vind dat zoiets debiels. Wat wil je dan zien: alle beelden zijn al 1000 keer uitgezonden en de slachtoffers zijn weg. Of doen mensen dat om later te kunnen zeggen: ik heb het met eigen ogen gezien 8)7

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:51

dat heb je of dat heb je niet.
Ik kijk ook altijd overal naar. Ik ben gewoon een nieuwschierig mens en wil altijd graag alles weten en zien.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:53

Netje schreef:
Er staan iedere dag file's op de A9; dat is vandaag niet anders ! Er staan schermen langs de weg (groen en blauw en dus niet zwart), zodat niet iedereen weer gaat zitten koekeloeren naar het vliegtuig, maar gewoon op de weg blijft letten. Vanmorgen was er al meteen een aanrijding, maar ook die heb je op dagen dat er geen vliegtuig ligt.... De meesten mensen moeten nou eenmaal over de A9 om bij hun werk of thuis te komen.

Snap trouwens mensen echt niet de willen gaan kijken; ik vind dat zoiets debiels. Wat wil je dan zien: alle beelden zijn al 1000 keer uitgezonden en de slachtoffers zijn weg. Of doen mensen dat om later te kunnen zeggen: ik heb het met eigen ogen gezien 8)7

Euh, ik had vanmiddag een collega aan de telefoon die op de A9 reed. Althans, in de file stond. Je kan het vliegtuig dus nog wel zien liggen langs de snelweg, met als gevolg dat iedereen daar op z'n rem stond en dus file. Ik mag dus hopen dat ze inmiddels schermen hebben geplaatst.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:59

Ja er zijn schermen geplaatst en de politie heeft de vluchtstrook afgezet met pionnen en een bord geplaats dat als je stopt op de vluchtstrook om te kijken je 250 , euro boete krijgt.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:01

Schermen werden vanmiddag inderdaad neergezet, wel zo slim!
Tsja dat je gaat kijken, als je vlakbij woont zou ik toch ook wel de drang hebben om er even langs te fietsen, alleen maar om te zien waar het nou precies is.
Een jongen uit mn klas woont er 10 minuten vandaan, die is gistermiddag na schooltijd ook even een kijkje gaan nemen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:02

Netje schreef:
suusiejj schreef:

Het was overigens niet aanvallerig bedoeld... Werd hier op de radio gevraagd of men zou willen doorrijden i.p.v file te veroorzaken door de auto stil te zetten om te kijken.
En sorry dat het blauw en groen was en niet zwart :O

Snap het kijken overigens ook niet beelden zijn vaak genoeg herhaald

Edit: Snap wel dat je er langs wil fietsen om ff snel een kijkje te nemen had ik misschien ook wel gedaan.
Maar om nu echt file te veroorzaken vind ik dan wel weer onnodig.
Laatst bijgewerkt door S_uus op 26-02-09 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:03

Lien2 schreef:
Netje schreef:

Euh, ik had vanmiddag een collega aan de telefoon die op de A9 reed. Althans, in de file stond. Je kan het vliegtuig dus nog wel zien liggen langs de snelweg, met als gevolg dat iedereen daar op z'n rem stond en dus file. Ik mag dus hopen dat ze inmiddels schermen hebben geplaatst.

Dank u voelde me ff voor gek verklaart ;)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:05

Lien2 schreef:

Beetje vreemd van je collega, want die schermen stonden er vanochtend vroeg al en alleen op grote afstand kun je langs die schermen kijken. Het vliegtuig ligt naast de op en afrit en die is dus ten dele afgezet om die idoten die zo nodig stil moeten gaan staan de weg te blokkeren, dus dan heb je zo een file hoor... Op dat punt staat gewoon iedere dag file, misschien dat het nu iets erger is (door die maatregelen).

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:08

netje je dochter heeft overigens een mooie pony

Nja iig werd op het nieuws dringend gevraagd of men gewoon door kon rijden.
Hoorde net overigens niks meer over een file daar

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:11

suusiejj schreef:
netje je dochter heeft overigens een mooie pony

Nja iig werd op het nieuws dringend gevraagd of men gewoon door kon rijden.
Hoorde net overigens niks meer over een file daar

Dank, dank (is een paard :D ). Het was ook niet aanvallend bedoeld hoor. Maar er wordt zoveel gezegd hier in het topic, dat aanwijsbaar niet zo is.... Ik heb niemand zien stoppen vanmorgen en vanmiddag (dan heb je gewoon het werkverkeer). Misschien dat er op de dag wel mensen speciaal zijn gaan kijken (en gestopt zijn) en dát snap ik dus gewoon niet. Ik zou er overigens ook niet langs gaan fietsen; ik vind dat toch een beetje erg ramptoeristje spelen. Maar dat moet ieder voor zichzelf weten uiteraard.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:13

Ik kom net van de A9 af en het is idd altijd druk op dat punt maar nu rijdt het verkeer wat kan rijden veeel langzamer om toch wat te zien. En stoppen komt je duur te staan want de politie staat erbij.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:15

Owh sorry := haha dacht dochter 16 past er super op zou pony zijn ;)
Nou ik zou er zeker niet extra naar toe fietsen , hou ook niet heel erg van fietsen :Y)

Nja iig is de file vorming nu opgelost.
Ik ga ff naar buiten met de honden..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:15

Alabaster schreef:
Ik kom net van de A9 af en het is idd altijd druk op dat punt maar nu rijdt het verkeer wat kan rijden veeel langzamer om toch wat te zien. En stoppen komt je duur te staan want de politie staat erbij.

Haha goede oplossing met de politie denk ik ;)

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:16

Mijn bericht is niet bedoeld geweest om iemand aan te vallen, maar om feitelijke informatie te geven. Begrijp ook niet wat er bedoeld wordt met "beetje vreemd van je collega". Deze vond het heel vreemd dat hij zo vanaf de weg het vliegtuig kon zien liggen (waar hij overigens niet over belde, had hem al een half uur aan de lijn). Met als gevolg dat alle ramptoeristen op hun rem stonden en er weer een file stond.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:22

Nog geen nieuws over de zwarte boxen?

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:23

Toch moet ik zeggen dat ik daar net reed ik meteen dacht aan hoe een raar beeld het geweest moet zijn om zo een vlietuig te zien chraschen. Je ziet al ruim van te voren wanneer ze de landing in zetten..en dan ineens gat het fout , echt heel eng vergeet je nooit meer als je het ziet gebeuren ...brrrr kreeg er echt kippenvel van.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:26

Toevallig kwamen we er vanmiddag ook langs, maar aan de andere rijbaan, en daar kon je het dus best goed zien van een afstand, ze hadden niet alles afgezet.
Wij hadden trouwens geen file, de andere kant wel :D

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:29

Ik heb gisteren foto's gemaakt. Ze zijn te vinden op de NOS-site, op de site van RTL-nieuws, op nufoto.nl.
Verder ook op de site van het Amstelveens Nieuwsblad en het Amstelveens Weekblad. RTV-Amstelveen zend ze ook uit op tv .

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:33

Pfff hoor je dat. mensen willen gaan protesteren op de begrafenis van de omgekomen mensen!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:36

Kirsten_S schreef:
Pfff hoor je dat. mensen willen gaan protesteren op de begrafenis van de omgekomen mensen!

Ja ik hoorde het ook. Ik vind het idee echt walgelijk.... hoezo heb je naaste lief... Ik vind het echt schandalig en hypocriet :j